Fjaselina Skrevet 25. februar 2016 #41 Del Skrevet 25. februar 2016 1 minutt siden, incognita skrev: Det er en tynn linje mellom det å være kronisk syk og det å være arbeidsledig? Nå skjønner jeg hva slags menneske jeg diskuterer med, så jeg tror jeg gir meg med dette. Slik uvitenhet skremmer meg. Du gjer deg dummare enn du er. Poenget her var at det er folk som spelar sjuke, og det kan dei foretrekke framfor å stå i eit arbeidsliv som er lite tiltrekkande av ein eller annan grunn. Hadde den perfekte jobben vore tilgjengelig, hadde dei ikkje trengt å svindle til seg ein sjukdomstilstand. For all del: eg veit godt at dei fleste som får uføretrygd eller andre ytingar faktisk er sjuke eller uføre. Men det var det med at nokre ødelegger for resten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 25. februar 2016 #42 Del Skrevet 25. februar 2016 5 minutter siden, Fjaselina skrev: Kven sa at eg ikkje gjorde det? Det er ei tynn linje mellom dei to. På hvilken måte er det en tynn linje? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #43 Del Skrevet 25. februar 2016 38 minutter siden, Jerry Lee skrev: Du liker angiveri du, da....tydeligvis. Jeg vet om en mor som anga sin egen datter for trygdesvindel. Hun er veldig glad i datteren sin, datteren måtte sone i fengsel. Anonymkode: 772f0...d7a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 25. februar 2016 #44 Del Skrevet 25. februar 2016 (endret) 6 minutter siden, Fjaselina skrev: Du gjer deg dummare enn du er. Poenget her var at det er folk som spelar sjuke, og det kan dei foretrekke framfor å stå i eit arbeidsliv som er lite tiltrekkande av ein eller annan grunn. Hadde den perfekte jobben vore tilgjengelig, hadde dei ikkje trengt å svindle til seg ein sjukdomstilstand. For all del: eg veit godt at dei fleste som får uføretrygd eller andre ytingar faktisk er sjuke eller uføre. Men det var det med at nokre ødelegger for resten. Ikke kall meg dum, for det er du som utlyser uvitenhet her. "Noen" i dette tilfellet er deg. Slik som deg er de som ødelegger for de som er uføre her til lands. De må leve med stigma på grunn av slike som deg. La oss håpe du ikke selv en dag blir alvorlig syk og trenger bistand fra nav. Endret 25. februar 2016 av incognita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #45 Del Skrevet 25. februar 2016 1 minutt siden, Lista skrev: Hvis du følger litt med i nyhetene, så ser du hvor mange millioner NAV svindles fort hvert år. Det er er virkelig skremmende å se hvor mange på KG som i flerfoldige tråder mener man ikke skal melde ifra når man mistenker trygdesvindel. Jeg synes det er mer skremmende at ei venninne tenker å si ifra til Nav. Jeg vet ikke hvor mye Nav svindles for, men jeg vet at de har kriterier, strenge kriterier for å gi støtte til syke folk. Og når de har kommet frem til at "venninna" til ts har rett på støtte, skal ikke "venninna" gå å sladre etterpå. Det gjør man bare ikke som venn! Og som sagt, verken ts eller vi vet egentlig hvordan denne jenta/dama har det...Psykisk sykdom er komplekst. Anonymkode: 775d8...230 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #46 Del Skrevet 25. februar 2016 Ja, hun gjør ingenting på dagtid annet enn å kanskje dra ut for å handle litt eller er med venner som ikke er på jobb. På kveldene er hun ofte ute. Ja jeg vet at sosial angst kan "kamufleres" med alkohol. Men vi har vært venninner i snart 20 år. jeg har vært med henne uten at hun har drukket alkohol. Hun er veldig fungerende, noe som terapautene hennes også har stusset over (som hun har sagt selv). Jeg vet man ikke skal sammenligne folk med psykiske sykdommer, men en annen venninne (fra en helt annen "gjeng") har virkelig sosial angst og funker ikke med mindre hun tar på seg en rolle på jobben. Hun får ikke noe støtte, vet ikke om hun har søkt om det hellr men. ja det er en annen sak... For cirka syv månder siden var hun en hel måned i spania og bare slappet av med noen hun kjente og var ute hele tiden.. Jeg vet ikke om jeg kanskje er litt "sjalu" siden hun får det til å høres så enkelt ut, mens jeg sliter med å få endene til å møtes.. Ble bare så paff og provosert av å høre hun si at "hun ikke gadd" å jobbe.. og vi har prøvd å snakke om det men hun bare ler av hvor enkelt hun har det. TTkort har hun fått fordi hun har fortalt at hun ikke tør å gå ut blant folk og må bli kjørt hit og dit (men hun bruker altså dette også på byen, fra bar til bar, hjem osv).. Anonymkode: 4f917...9ac 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sota Skrevet 25. februar 2016 #47 Del Skrevet 25. februar 2016 34 minutter siden, Jerry Lee skrev: Vet du ikke hva angiveri er bør du finne ut av det. Og av historiske grunner er, eller burde være, angiveri tabu. Men folk husker ikke, og angiverstaten lever nå i beste velgående som i 1940-45! nå er vel ikke nav = Gestapo heller, så angivermentaliteten din føles litt skrudd. Overraskende hvor mange som synes trygdesnylting er helt greit. Dette er penger alle betaler inn for at vi skal ha et sosialt sikkerhetsnett, ikke fordi noen "ikke gidder å jobbe". 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 25. februar 2016 #48 Del Skrevet 25. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er mer skremmende at ei venninne tenker å si ifra til Nav. Jeg vet ikke hvor mye Nav svindles for, men jeg vet at de har kriterier, strenge kriterier for å gi støtte til syke folk. Og når de har kommet frem til at "venninna" til ts har rett på støtte, skal ikke "venninna" gå å sladre etterpå. Det gjør man bare ikke som venn! Og som sagt, verken ts eller vi vet egentlig hvordan denne jenta/dama har det...Psykisk sykdom er komplekst. Anonymkode: 775d8...230 Det er ikke skremmende i hele tatt. Mye av NAV-systemet er basert på tillit, og det er altfor mange som ikke fortjener denne tilliten. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #49 Del Skrevet 25. februar 2016 Kvinner på KG forsvarer kvinner for de utroligste ting mens menn har ikke lov å se på noen i mer enn 3 sekund engang. Blir kraftig provosert av en sånn dompap så tror hun er bedre enn alle andre. Anonymkode: fa318...5ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 25. februar 2016 #50 Del Skrevet 25. februar 2016 1 minutt siden, incognita skrev: Ikke kall meg dum, for det er du som utlyser uvitenher her. "Noen" i dette tilfellet er deg. Slik som deg er de som ødelegger for de som er uføre her til lands. De må leve med stigma på grunn av slike som deg. La oss håpe du ikke selv en dag blir alvorlig syk og trenger bistand fra nav. Tullprat, for å vere heilt ærleg. Det er ikkje noko eg har funne på, at det skjer trygdesvindel i stor stil. Nokre lyg på seg at dei er åleine med born, men har ein sambuar som ingen opplyser om. Nokre blir tilfeldigvis sjukmeldt i månedsvis like før resten av kollegaene blir permitterte. Nokre får overbevist ein lege om at dei er sjuke, og får uføretrygd utan å skulle hatt det. Og dei fleste er ærlege. Det er ikkje eg som ødelegger for dei ærlege, det er dei som svindlar til seg ytingar dei ikkje skulle hatt som ødelegger for resten. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #51 Del Skrevet 25. februar 2016 Mine venner ville aldri funnet på noe slikt, men hvis noen av dem sa til meg at de navet og at de ikke gadd å jobbe så hadde jeg skjelt dem ut og sagt akkurat det jeg syns om den slags. Jeg har litt sosialangst selv, men jeg har aldri tenkt at det skal hindre meg ifra å jobbe. Man MÅ bidra til samfunnet hvis man kan. Jeg fungerer i samfunnet generelt, men jeg blit ofte veldig nervøs spesielt i nye situasjoner. Jeg liker ikke å gå ut å feste i det hele tatt og jeg føler at det er vanskelig å få kontakt med nye mennesker. Hvis venninnen din kan gå ut og feste, så kan hun jobbe også. At hun ikke "gidder" er ikke godt nok. Vi som jobber hardt betaler skatt TIL landet vårt, mens hun kan sitte på ræva om dagen og feste om natten på vår bekostning? Ikke greit. Jeg vet ikke om jeg hadde greit å respektere enn slik person. Hvis du bestemmer deg for å sladre så hadde ikke jeg tenkt noe imot det i alle fall. Hun trenger en lærepenge. Anonymkode: b1759...599 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 25. februar 2016 #52 Del Skrevet 25. februar 2016 (endret) 5 minutter siden, Fjaselina skrev: Tullprat, for å vere heilt ærleg. Det er ikkje noko eg har funne på, at det skjer trygdesvindel i stor stil. Nokre lyg på seg at dei er åleine med born, men har ein sambuar som ingen opplyser om. Nokre blir tilfeldigvis sjukmeldt i månedsvis like før resten av kollegaene blir permitterte. Nokre får overbevist ein lege om at dei er sjuke, og får uføretrygd utan å skulle hatt det. Og dei fleste er ærlege. Det er ikkje eg som ødelegger for dei ærlege, det er dei som svindlar til seg ytingar dei ikkje skulle hatt som ødelegger for resten. Poenget er at for et menneske som har gått gjennom den enormt krevende prosessen det er å få innvilget uføretrygd osv, så skal ikke DU, som jeg antar ikke er utdannet hverken lege eller psykolog(?), kunne trumfe alle undersøkelsene som den syke har vært gjennom for å få innvilget hjelpen fra nav. Det er ikke din jobb, og dette kan du ikke noe om. Å snakke om andre som snylter til seg midlertidige ytelser er en helt annen diskusjon, samme med de som er arbeidsledige. Jeg snakker her utelukkende om de som er syke, enten sykemeldt, på arbeidsavklaring eller ufør. Mennesker du ser på butikken med et smil om munnen, naboen din når hun henter posten, venninna di på byen - alle disse kan slite med invalidiserende angst. Det er ikke noe du kan se på noen. Pass på deg selv. Endret 25. februar 2016 av incognita Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #53 Del Skrevet 25. februar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kvinner på KG forsvarer kvinner for de utroligste ting mens menn har ikke lov å se på noen i mer enn 3 sekund engang. Blir kraftig provosert av en sånn dompap så tror hun er bedre enn alle andre. Anonymkode: fa318...5ad Hva skal dette bety? Hva mener du? Anonymkode: fb487...8ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 25. februar 2016 #54 Del Skrevet 25. februar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet om en mor som anga sin egen datter for trygdesvindel. Hun er veldig glad i datteren sin, datteren måtte sone i fengsel. Anonymkode: 772f0...d7a Jaaah. Veldig glad i datteren når hun sørger for at hun må gjennomgå et helvete. Fanden ta meg det (nesten) dummeste jeg har hørt...eh...lest!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 25. februar 2016 #55 Del Skrevet 25. februar 2016 3 minutter siden, incognita skrev: Poenget er at for et menneske som har gått gjennom den enormt krevende prosessen det er å få innvilget uføretrygd osv, så skal ikke DU, som jeg antar ikke er utdannet hverken lege eller psykolog(?), kunne trumfe alle undersøkelsene som den syke har vært gjennom for å få innvilget hjelpen fra nav. Det er ikke din jobb, og dette kan du ikke noe om. Å snakke om andre som snylter til seg midlertidige ytelser er en helt annen diskusjon, samme med de som er arbeidsledige. Jeg snakker her utelukkende om de som er syke, enten sykemeldt, på arbeidsavklaring eller ufør. Mennesker du ser på butikken med et smil om munnen, naboen din når hun henter posten, venninna di på byen - alle disse kan slite med invalidiserende angst. Det er ikke noe du kan se på noen. Pass på deg selv. Heldigvis veit du ingenting om min kompetanse på området. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blackbird Skrevet 25. februar 2016 #56 Del Skrevet 25. februar 2016 Syns det er helt greit å si fra. Hadde gjort det anonymt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 25. februar 2016 #57 Del Skrevet 25. februar 2016 Et øyeblikk siden, Fjaselina skrev: Heldigvis veit du ingenting om min kompetanse på området. Slapp helt av, det kommer klart og tydelig gjennom at den kompetansen du måtte ha helt klart ikke er på dette området. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 25. februar 2016 #58 Del Skrevet 25. februar 2016 Vel... Om hun faktisk svindler nav og slikt, så burde hun ihvertfall ikke skryte av det. Da er det lett at noen blir å "tyste" på henne.. Det gjør ikke at du automatisk blir en dårlig venn, når hun er så dum å gå rundt å skryte av det... Jeg kjenner 1 som ble tatt mot trygdesvindel ifjor. Han sa han ikke var syk, men hadde fått uføretrygd. Fikk trygda + jobbet svart. Med en gang det var noe møter han måtte på så fikk han utsatt dette "Jeg har så vondt i kroppen, klarer knapt å gå" hadde diverse hjelpemidler, fram til noen sendte ett anonymt bilde hvor han var aktiv. Ifølge han, var han så syk at han ikke klarte å røre på seg. Men så dro han ut å fartet og gjorde hobbiene sine, ut å festet osv.. Ifjor... Ble ett titalls personer tatt i trygdesvindel, bare i det fylket jeg bor i. Er så lei av å høre alle som sier "Jammen, du vet jo ikke hvor syk de er. Er en skam å være syk, derfor sier mange at de er friske... Og uansett, så er det vanskelig å svindle nav! Du må igjennom mye undersøkelser og møter og diverse...! Det er en lang kamp! Og de hiver ikke uføretrygd etter friske personer!" Vel... Hvorfor var det så mange som ble tatt i svindel da? Det vil alltid finnes folk som svindler, sånn er det bare. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClosedParadise Skrevet 25. februar 2016 #59 Del Skrevet 25. februar 2016 Jeg hadde prøvd å snakke med henne om at hun burde skjerpe seg, eller vil noen sladre. Til og med meg, JA! Men jeg hadde prøvd å snakket med henne mange ganger før jeg evt hadd sladret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #60 Del Skrevet 25. februar 2016 1 minutt siden, Chibi skrev: Vel... Om hun faktisk svindler nav og slikt, så burde hun ihvertfall ikke skryte av det. Da er det lett at noen blir å "tyste" på henne.. Det gjør ikke at du automatisk blir en dårlig venn, når hun er så dum å gå rundt å skryte av det... Jeg kjenner 1 som ble tatt mot trygdesvindel ifjor. Han sa han ikke var syk, men hadde fått uføretrygd. Fikk trygda + jobbet svart. Med en gang det var noe møter han måtte på så fikk han utsatt dette "Jeg har så vondt i kroppen, klarer knapt å gå" hadde diverse hjelpemidler, fram til noen sendte ett anonymt bilde hvor han var aktiv. Ifølge han, var han så syk at han ikke klarte å røre på seg. Men så dro han ut å fartet og gjorde hobbiene sine, ut å festet osv.. Ifjor... Ble ett titalls personer tatt i trygdesvindel, bare i det fylket jeg bor i. Er så lei av å høre alle som sier "Jammen, du vet jo ikke hvor syk de er. Er en skam å være syk, derfor sier mange at de er friske... Og uansett, så er det vanskelig å svindle nav! Du må igjennom mye undersøkelser og møter og diverse...! Det er en lang kamp! Og de hiver ikke uføretrygd etter friske personer!" Vel... Hvorfor var det så mange som ble tatt i svindel da? Det vil alltid finnes folk som svindler, sånn er det bare. Ikke sant. jeg syns det er så leit, hvorfor tror noen det er ok å bare få penger uten å gjøre noe for så å skryte av det? Når man er ute å fester og er aktiv så kan man i det minste klare å jobbe på en butikk eller i en ehm... en bar? Jobb hvertfall, bidra. Anonymkode: 4f917...9ac 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå