AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #1 Del Skrevet 25. februar 2016 Venninnen min får penger fra nav fordi hun har så sosial angst at hun ikke kan jobbe (sier hun til terapautene hvertfall).. Hun er skikkelig partyjente, drar på ferier og møter folk og er med folk hele tiden. Hun er den mest sosiale jeg kjenner og hun har ikke noe problemer med å snakke med fremmede.. Her om dagen spurte jeg hva planene hennes var fremover, da sa hun at hun ikke visste helt, og at hun ikke gadd å jobbe(!!). Hun er bare veldig lat, sover til langt på dagen, handler litt på nettet, drar ut og møter folk. Jeg har så lyst til å si i fra til NAV om dette for hun svindler de for penger! Men på en annen side så vet jeg at det er veldig dårlig av meg. Jeg har prøvd å prate med henne om dette før, men hun har bare helt LOL-holdning til NAV og hun er nesten litt stolt over hvor mye hun klarer å få av de (TTkort som hun bruker frem og tilbake på byen osv).. Skal jeg si i fra til NAV eller ikke? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 4f917...9ac 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Genevieve Skrevet 25. februar 2016 #2 Del Skrevet 25. februar 2016 Du er jo på en måte illojal som gjør fordi du er venn med henne, samtidig er det ikke riktig moralsk å la vær. Du kan jo si fra, hun får uansett ikke penger ubegrunnet så hvis det tar feil så har det ikke så mye å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 25. februar 2016 #3 Del Skrevet 25. februar 2016 Vil du bli stemplet som ANGIVER....? Angiveri er i manges øyne siste sort. Og det opphørte tydeligvis ikke i -45! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dricka Skrevet 25. februar 2016 #4 Del Skrevet 25. februar 2016 Jeg ville sagt ifra til nav. Mest på grunn av hvor lett hun tar på det og holdningen. Er mye mulig det er en grunn til at hun får den støtten hun får. Men da vet de det. 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Fjaselina Skrevet 25. februar 2016 Populært innlegg #5 Del Skrevet 25. februar 2016 Eg trur eg hadde hatt store problem med å ikkje sladre. Blir innmari provosert av trygdesvindel. Det er ikkje rettferdig at folk som kan jobbe og betale skatt, skal få av mine (våre) pengar fordi dei ikkje gidd å jobbe. 61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #6 Del Skrevet 25. februar 2016 Kan godt hende det er alkoholen som gjør at hun greier være sosial. Er ikke så akseptert å komme brisen på jobb heller.... Har en bekjent som er uføretrygdet pga det samme. Hun er også fæl å farte rundt, men vi vet jo ikke hvordan hun har det INNI seg, selv om vi ser partybilder på facebook... Anonymkode: 21843...042 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona123 Skrevet 25. februar 2016 #7 Del Skrevet 25. februar 2016 Kan jo hende hun har andre problemer som hindrer henne i å jobbe, som hun ikke har nevnt for deg? Håper inderlig det, for jeg ble trist av å lese dette. Hvis det virkelig stemmer at hun er en trygdesvindler hadde jeg nok sagt ifra, på grunn av holdningen hennes. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #8 Del Skrevet 25. februar 2016 (endret) Sitat av slettede innlegg er fjernet. Mynona, mod. Det trygdesvindles for store summer. Deres og mine skattepenger. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Rekordmye-trygdesvindel-avslort-i-ar-8034343.html Anonymkode: fb487...8ab Endret 26. februar 2016 av Mynona 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #9 Del Skrevet 25. februar 2016 Nei, du bør ikke gå bak ryggen til venninna di å sladre til NAV. Det er sleipt. Det er ikke sånn en venninne skal gjøre. Heller snakke og krangle med henne. Til hun forandrer seg. Men jeg er enig, det er sleipt av henne å svindle NAV. Kjenner jeg blir irritert her. Men NAV er ikke dumme. En dag blir hun tatt. Anonymkode: 1a66d...a78 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #10 Del Skrevet 25. februar 2016 Nei. Min "jobb" i denne saken hadde vært å være venninne med henne - eller ikke? Det hadde vært min problemstilling, min oppgave, min jobb. Den andre jobben (om hennes NAV inntekt og denslags) er ikke min jobb. Anonymkode: f4779...19e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #11 Del Skrevet 25. februar 2016 Synes dette forteller mer om deg ts... Anonymkode: 775d8...230 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #12 Del Skrevet 25. februar 2016 Nå er ikke jeg ufør pga sosial angst, men jeg har sosial angst. For meg er det vesentlig forskjell på om jeg føler meg trygg i omgivelsene eller ikke. Jeg virker nok som en av de mest utadvendte personene på fest e.l., eller hvis jeg møter sånn halvveis bekjente ute på gaten. Men jeg kan utsette ting i timesvis, jeg kan grue meg, jeg kan måtte ta sobril før jeg drar på besøk til noen. Dette vet jo ingen, og de få jeg har fortalt det til blir helt sjokkert, da jeg virker som jeg er selvsikker og veldig trygg på meg selv fra utsiden. Anonymkode: 0d74e...b56 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 25. februar 2016 #13 Del Skrevet 25. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Høres kanskje litt dum ut, men hva innebærer det å være en angiver? Det er langt flere ting som provoserer meg med at hun får trygdepenger enn det jeg har skrevet her, men det kan bli lett å identifisere henne om jeg skriver mer. Jeg er faktisk ikke en dårlig venninne, jeg syns nesten det er på tide at hun våkner litt og innser hva hun driver med. vi er snart 30 år begge to Anonymkode: 4f917...9ac Vet du ikke hva angiveri er bør du finne ut av det. Og av historiske grunner er, eller burde være, angiveri tabu. Men folk husker ikke, og angiverstaten lever nå i beste velgående som i 1940-45! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smookiekins Skrevet 25. februar 2016 #14 Del Skrevet 25. februar 2016 Jeg tenker at det kan ligge noe mer bak det som du ikke vet. Det er godt mulig at hun har en annen diagnose eller lignende. Regner med at de ikke gir TT-kort til hvem som helst.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 25. februar 2016 #15 Del Skrevet 25. februar 2016 Det er ALTFOR mange som snyltar på fellesskapet i Norge for tida. Det gjer at det ikkje vert mogleg å halde på velferdssamfunnet vi har bygd opp så mykje lenger. Vi er på god veg til å bli eit samfunn der alle slåss for seg sjølv, og egoisme er ein dyd. Slik vil eg ikkje ha det! Så då er det eit reelt val mellom å sjå på at naboen snyltar på resten av samfunnet, eller å seie ifrå. Det er dine pengar som går til å betale trygda til naboen. Då bør han ha behov for å få dei! Ikkje berre foretrekke å spele dataspel i staden for å gå på jobb... 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 25. februar 2016 #16 Del Skrevet 25. februar 2016 Hva vet du om hvordan hennes sosiale angst arter seg? Kanskje hun har sosial angst bare når hun vet at hun "må" være et sted en viss tid? Kanskje døves angsten ved alkoholinntak? Dette har du ingenting med, pass på deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 25. februar 2016 #17 Del Skrevet 25. februar 2016 1 minutt siden, Fjaselina skrev: Det er ALTFOR mange som snyltar på fellesskapet i Norge for tida. Det gjer at det ikkje vert mogleg å halde på velferdssamfunnet vi har bygd opp så mykje lenger. Vi er på god veg til å bli eit samfunn der alle slåss for seg sjølv, og egoisme er ein dyd. Slik vil eg ikkje ha det! Så då er det eit reelt val mellom å sjå på at naboen snyltar på resten av samfunnet, eller å seie ifrå. Det er dine pengar som går til å betale trygda til naboen. Då bør han ha behov for å få dei! Ikkje berre foretrekke å spele dataspel i staden for å gå på jobb... Nå er jeg spent, hvordan skal du - som nabo - kunne vite noe som helst om sykdomsbildet og hvordan det arter seg? Hvordan skal du bedømme at naboen din ikke er syk nok? Jeg vil ha konkrete svar. Hva er det du mener naboen din ikke kan gjøre på tross av sykdom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 25. februar 2016 #18 Del Skrevet 25. februar 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Venninnen min får penger fra nav fordi hun har så sosial angst at hun ikke kan jobbe (sier hun til terapautene hvertfall).. Hun er skikkelig partyjente, drar på ferier og møter folk og er med folk hele tiden. Hun er den mest sosiale jeg kjenner og hun har ikke noe problemer med å snakke med fremmede.. Her om dagen spurte jeg hva planene hennes var fremover, da sa hun at hun ikke visste helt, og at hun ikke gadd å jobbe(!!). Hun er bare veldig lat, sover til langt på dagen, handler litt på nettet, drar ut og møter folk. Jeg har så lyst til å si i fra til NAV om dette for hun svindler de for penger! Men på en annen side så vet jeg at det er veldig dårlig av meg. Jeg har prøvd å prate med henne om dette før, men hun har bare helt LOL-holdning til NAV og hun er nesten litt stolt over hvor mye hun klarer å få av de (TTkort som hun bruker frem og tilbake på byen osv).. Skal jeg si i fra til NAV eller ikke? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 4f917...9ac Ja, du burde definitivt varsle NAV om dette. Slik oppførsel undergraver velferdsstaten og er tyveri fra de svakeste i samfunnet. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #19 Del Skrevet 25. februar 2016 4 minutter siden, Jerry Lee skrev: Vet du ikke hva angiveri er bør du finne ut av det. Og av historiske grunner er, eller burde være, angiveri tabu. Men folk husker ikke, og angiverstaten lever nå i beste velgående som i 1940-45! Angiver; https://snl.no/angiver Ts er ingen angiver. Anonymkode: fb487...8ab 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #20 Del Skrevet 25. februar 2016 Jeg tenker at du vet ikke alt her. Og til dere som sier at dette er vanligf, det tviler jeg sterkt på. Har selv ei veninne som ofte er på farta selv om hun går på Nav, men jeg vet at hun sliter selv om andre ikke ser det. Det er nettopp dette livet du nevner ts, som faktisk kan nettopp være et "symbol" på at hun flykter fra seg selv med å være så mye ute, møte nye mennesker etc. Det er virkelig ikke din oppgave å sladre her! Jeg er sjokkert over at du tenker å gjøre det, synes det forteller mer om deg og hvilken illojal person du egentlig er! Og du snakker om at hun svindler...Du er jo jammen ikke noe bedre selv når du har tenkt å gå bak ryggen hennes på denne måten! Anonymkode: 775d8...230 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå