AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #61 Skrevet 26. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarer det, men jeg har ventet på at hun skulle ta kontakt da det er den beskjeden jeg fikk Anonymkode: 2d53d...8ad Du mestrer jo ikke å følge opp, ta initiativ, være aktiv, ta ansvar for egen helse eller tenke praktisk/rasjonelt i dette tilfellet. Anonymkode: 9693d...35a 10
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #62 Skrevet 26. februar 2016 Min psykolog er også syk. Det er trist. Han var flink. God kjemi. Sånne vokser ikke på trær. Dessverre måtte jeg ringe og bytte behandler til en kjerring. Dårlig magefølelse. Angrer. Ender nok opp med at jeg hopper ut av hele dps Så tvihold på gode psykologer. Selvom de er syke. Ville bare avventet det og purret hver 2.uke Anonymkode: e0c35...f41
Gjest summesumbi Skrevet 26. februar 2016 #63 Skrevet 26. februar 2016 (endret) 6 timer siden, isbjørnungen skrev: Endret 26. februar 2016 av summesumbi Fikk ikke til
Hactar Skrevet 26. februar 2016 #64 Skrevet 26. februar 2016 Hva er det som gjør at du kvier deg sånn for å ta kontakt? Er du redd for å bli avvist? Føler du deg dum om du tar kontakt når avtalen var at hun skulle kontakte deg? Feil skjer i helsevesenet som alle andre steder. Du kan ikke vite om hun fortsatt er syk bare fordi hun ikke har tatt kontakt. Du har ingenting å tape på å kontakte kontoret for å høre om du er falt ut av systemet. For alt du vet, har de sendt en innkalling som ble borte i posten. Ingen kommer til å reagere på at en pasient tar kontakt når behandlingen ble avbrutt på denne måten. Dette plager deg jo tydeligvis stort. Ikke lås deg på hva avtalen var i utgangspunktet. Ta kontakt og få i det minste en avklaring. 2
Gjest summesumbi Skrevet 26. februar 2016 #65 Skrevet 26. februar 2016 Et øyeblikk siden, summesumbi skrev: 6 timer siden, isbjørnungen skrev: Hei, Jeg er pasient hos xxxx, men har ikke hatt time der ettersom jeg har forstått at hun har vært syk. Dersom hun er tilbake nå er jeg interessert i å sette opp en ny time, men hvis ikke vil jeg gjerne høre om muligheten for å bytte psykolog, ettersom jeg kjenner behovet for å starte med terapien igjen. Her har isbjørnungen laget en perfekt mal for deg. Denne sender du til resepsjonen. Så får du svar☺ Rett og slett. Tror det er mer sannsynlig at hun har glemt deg.
Rosaboble15 Skrevet 26. februar 2016 #66 Skrevet 26. februar 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke autist og hun har ikke bedt meg om å kontakte henne. Jeg kan ikke kontakte henne direkte da hun er syk. Jeg vil følge råd her og kontakte kontoret. Anonymkode: 2d53d...8ad Send meg en PM med navnet, så kan jeg ringe vedkommende i morgen. Enkelt og greit. 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #67 Skrevet 26. februar 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarer det, men jeg har ventet på at hun skulle ta kontakt da det er den beskjeden jeg fikk Anonymkode: 2d53d...8ad Men du må få inn i hodet ditt at det kan ha skjedd en feil. Det kan ha vært en misforståelse der hun trodde du skulle ta kontakt, det kan være at hun har sendt innkalling til deg men at den har blitt borte i posten. Det kan være mye rart som kan ha skjedd slik at du ikke har fått time selv om hun er tilbake. Send en mail og spør. Dersom du får til svar at hun fortdatt er syk så kan du følge opp med å spørre om de vet noe om hvor lenge hun kommer til å bli borte og om de har en annen behandler du kan gå til i mellomtiden. Nå må du skjerpe deg og ta noen grep her. Anonymkode: 5102b...2e2 3
Smookiekins Skrevet 26. februar 2016 #68 Skrevet 26. februar 2016 (endret) Hvis det har gått flere måneder så kan du absolutt ringe hun selv om det skulle vise seg at hun fortsatt er syk. Noe som er svært lite sannsynlig. Ved langtidssykemelding blir pasientene som regel satt til andre behandlere eller det kommer en vikar. Nå får du to valg: 1. Ringe kontoret/sende mail i morgen formiddag. 2. Få hjelp av noen du kjenner eller @Rosaboble15 til å ringe. Ingen flere unnskyldninger nå! Dette klarer du! Endret 26. februar 2016 av Smookiekins 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #69 Skrevet 26. februar 2016 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min psykolog er også syk. Det er trist. Han var flink. God kjemi. Sånne vokser ikke på trær. Dessverre måtte jeg ringe og bytte behandler til en kjerring. Dårlig magefølelse. Angrer. Ender nok opp med at jeg hopper ut av hele dps Så tvihold på gode psykologer. Selvom de er syke. Ville bare avventet det og purret hver 2.uke Anonymkode: e0c35...f41 TS vil heller gjette at hun er syk enda. Hun vil ikke ta kontakt. Anonymkode: de1e9...4f2 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #70 Skrevet 26. februar 2016 6 timer siden, Hactar skrev: Hva er det som gjør at du kvier deg sånn for å ta kontakt? Er du redd for å bli avvist? Føler du deg dum om du tar kontakt når avtalen var at hun skulle kontakte deg? Feil skjer i helsevesenet som alle andre steder. Du kan ikke vite om hun fortsatt er syk bare fordi hun ikke har tatt kontakt. Du har ingenting å tape på å kontakte kontoret for å høre om du er falt ut av systemet. For alt du vet, har de sendt en innkalling som ble borte i posten. Ingen kommer til å reagere på at en pasient tar kontakt når behandlingen ble avbrutt på denne måten. Dette plager deg jo tydeligvis stort. Ikke lås deg på hva avtalen var i utgangspunktet. Ta kontakt og få i det minste en avklaring. Det er fordi jeg er redd for å bli avvist og føler meg dum ja. Men jeg skal ringe i dag eller gå innom. Anonymkode: 2d53d...8ad
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #71 Skrevet 26. februar 2016 Dere har seøvfølglig helt rett selv om dere er i overkant hard mot en håpløs stakkar oppdatering! da hun ikke tok telefonen i dag og jeg uansett hadde et ærend i nærheten gikk jeg innom kontoret og snakket med resepsjonen.. Og hun er altså ikke syk.. Og hun skal ta kontakt med meg.. ts (pils vær grei mot meg) Anonymkode: 2d53d...8ad 10
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #72 Skrevet 26. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere har seøvfølglig helt rett selv om dere er i overkant hard mot en håpløs stakkar oppdatering! da hun ikke tok telefonen i dag og jeg uansett hadde et ærend i nærheten gikk jeg innom kontoret og snakket med resepsjonen.. Og hun er altså ikke syk.. Og hun skal ta kontakt med meg.. ts (pils vær grei mot meg) Anonymkode: 2d53d...8ad Gi deg selv et klapp på skulderen for at du var handlekraftig. Et godt eksempel på at ting kan ordne seg om man bare tar aktive grep selv. Flott, ts! Anonymkode: 5102b...2e2 13
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #73 Skrevet 26. februar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere har seøvfølglig helt rett selv om dere er i overkant hard mot en håpløs stakkar oppdatering! da hun ikke tok telefonen i dag og jeg uansett hadde et ærend i nærheten gikk jeg innom kontoret og snakket med resepsjonen.. Og hun er altså ikke syk.. Og hun skal ta kontakt med meg.. ts (pils vær grei mot meg) Anonymkode: 2d53d...8ad Så bra at du endelig fikk tatt kontakt! håper du får time fort Anonymkode: ac15b...a7e 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #74 Skrevet 26. februar 2016 Tusen takk men det gjenstår å se om hun tar kontakt da.. Anonymkode: 2d53d...8ad
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #75 Skrevet 26. februar 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere har seøvfølglig helt rett selv om dere er i overkant hard mot en håpløs stakkar oppdatering! da hun ikke tok telefonen i dag og jeg uansett hadde et ærend i nærheten gikk jeg innom kontoret og snakket med resepsjonen.. Og hun er altså ikke syk.. Og hun skal ta kontakt med meg.. ts (pils vær grei mot meg) Anonymkode: 2d53d...8ad Så flott! jeg syns også det ofte er enklere å stikke innom kontoret, er ikke så glad i telefonsamtaler selv. Hun tar nok kontakt, skal du se! Er nok greier nå, enn da hun måtte utsette alle pasientene pga sykdom. Anonymkode: 7b76f...58f 1
Anglofil Skrevet 26. februar 2016 #76 Skrevet 26. februar 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner og persondebatt, samt svar til dette. Yvonne (mod)
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #77 Skrevet 26. februar 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarer det, men jeg har ventet på at hun skulle ta kontakt da det er den beskjeden jeg fikk Anonymkode: 2d53d...8ad Ja, du får fortsette å vente, siden det fungerer så bra for deg. Foreslår at du venter et års tid, og så vemter du fem år til om hun ikke tar kontakt. Da er hun nok ufør. Anonymkode: 64126...c4f
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #78 Skrevet 26. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, du får fortsette å vente, siden det fungerer så bra for deg. Foreslår at du venter et års tid, og så vemter du fem år til om hun ikke tar kontakt. Da er hun nok ufør. Anonymkode: 64126...c4f Ser nå at du har tatt kontakt. Flott! Men dårlig av psykologen å ikke ha gjort det. Håper du får en forklaring. Anonymkode: 64126...c4f
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #79 Skrevet 26. februar 2016 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere har seøvfølglig helt rett selv om dere er i overkant hard mot en håpløs stakkar oppdatering! da hun ikke tok telefonen i dag og jeg uansett hadde et ærend i nærheten gikk jeg innom kontoret og snakket med resepsjonen.. Og hun er altså ikke syk.. Og hun skal ta kontakt med meg.. ts (pils vær grei mot meg) Anonymkode: 2d53d...8ad Godt jobba! Selvfølgelig er det dritskummelt å ta kontakt, men nå har du gjort det, og jammen fikk du ikke en avklaring! Masse lykke til videre Anonymkode: 3cb5b...c6f 3
Hactar Skrevet 26. februar 2016 #80 Skrevet 26. februar 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk men det gjenstår å se om hun tar kontakt da.. Anonymkode: 2d53d...8ad Veldig bra gjort av deg! Dette satt langt inne for deg, men så er det vel ikke uten grunn at du faktisk trenger disse samtalene. I dag har du tatt ansvar, selv om det var skremmende. Stor klapp på skulderen til deg! (Og hvis hun nå mot formodning ikke skulle ta kontakt, så kan du gjøre det samme en gang til. Det vil ikke være det minste urimelig av deg.) 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå