Gå til innhold

Avstandsforhold = waste of time?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva mener dere? Er det bare waste of time å bruke tiden sin på et avstandsforhold? Treffer hverandre max annenhver helg, noen ganger sjeldnere. Ikke sannsynlig at en av oss kommer til å flytte på seg på minst 10 år... Men vi liker hverandre godt da, og har mye til felles.:)

Anonymkode: 465e1...90a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det syns jeg ikke. Jeg kjenner en jente som har type, hun bor i Oslo og han i Trondheim. De treffer hverandre annenhver helg, det er såklart kjipt, men de elsker hverandre og jeg tror at det kommer til å vare med tanke på at de passer så bra sammen. Avstandsforhold har ingenting å si så lenge forholdet er sterkt nok, mener nå jeg :) 

Skrevet

Jeg har hatt avstandsforhold i snart 6 år, og ser hverandre ca en gang i mnd. Bor 5 tima med bil unna hverandre.
Absolutt ikke bortkastet. :)

Anonymkode: 405b5...b0b

Skrevet

For meg var det bortkastet tid, penger og følelsesmessig kaos. Aldri mer.

Anonymkode: fe775...466

• Liker 4
Skrevet
32 minutter siden, ohdeergod skrev:

Nei, det syns jeg ikke. Jeg kjenner en jente som har type, hun bor i Oslo og han i Trondheim. De treffer hverandre annenhver helg, det er såklart kjipt, men de elsker hverandre og jeg tror at det kommer til å vare med tanke på at de passer så bra sammen. Avstandsforhold har ingenting å si så lenge forholdet er sterkt nok, mener nå jeg :) 

Vet du hvor lenge de har hatt avstandsforholdet? ..vi har bare truffet hverandre 3-4 måneder, men er veldig skeptisk til å gå all in i et avstandsforhold.

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt avstandsforhold i snart 6 år, og ser hverandre ca en gang i mnd. Bor 5 tima med bil unna hverandre.
Absolutt ikke bortkastet. :)

Hvor mye kontakt har dere i de periodene dere ikke treffes? Akkurat nå føler jeg at det er kun jeg som sørger for å opprettholde jevnlig kontakt i hverdagen..hadde vært hyggelig om han også viste litt tydeligere at han savnet meg....men det kan jeg jo ikke kreve akkurat.:)

Skrevet

Jeg er i et avstandsforhold, han flyttet når vi hadde vært sammen i 5 måneder. Vi har hatt avstand siden juni i fjor, bare 5 måneder igjen til vi skal flytte sammen:)

Jeg synes avstandsforhold er ganske greit. Man får mye alenetid, som både jeg og han liker, mye vennetid og man merker ganske raskt om forholdet er noe å satse på. Man forlenger også nyforelsketperioden, får bare mer og mer sommerfugler i magen for hver gang vi treffes:rodmer:

Skrevet

Om ingen er villige til å flytte på seg er det selvsagte waste. 

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye kontakt har dere i de periodene dere ikke treffes? Akkurat nå føler jeg at det er kun jeg som sørger for å opprettholde jevnlig kontakt i hverdagen..hadde vært hyggelig om han også viste litt tydeligere at han savnet meg....men det kan jeg jo ikke kreve akkurat.:)

Vi prater sammen på Skype hver dag, altså på vanlig messenger. Jeg vet godt hvordan du har det. 
Jeg gråt mye de første årene og trodde aldri at jeg kom til å overleve. (Ja seriøst). Men nå går det overraskende greit, og jeg tar det ikke så tungt lenger. Jeg var veldig usikker i starten, og likte ikke de gangene han reiste ut. Nå tenker jeg ikke over det, og jeg håper han koser seg alle de dagene vi ikke er sammen. Vi har planer om å flytte ilag nå, så det gleder jeg meg til.

Om du føler at han er den riktige for deg, så hold ut. Det BLIR bedre.
Å slå opp var ikke et alternativ for noen av oss. Vil heller se hverandre en gang i mnd, enn å aldri se hverandre. :)

Skrevet

Gir det mer enn det tar? I så fall er det ikke waste of time. Man MÅ ikke ha det å bo sammen som et mål i forholdt, hverken på kort eller langt sikt, om man ikke går rundt og savner det.

Tar det mer enn det gir? I så fall er det bare å kutte det ut. 

Skrevet

Argumenter for avstandsforhold.

- Savnet du får gjør at gjensynsgleden blir helt enorm! Personlig elsker jeg følelsen av og endelig klemme, kysse og være rundt kjæresten etter to uker uten. Ingenting slår den følelsen.

- Du lærer deg og være mer selvstendig. Siden du ikke får sett kjæresten din når du vil, så lærer du deg og sette større pris på de øyeblikkene dere har sammen.

- Tilliten kan (hvis det blir gjort ordentlig) vokse mye sterkere, spesielt siden du må stole såpass mye på en annen person du ikke har tilgang til når du ønsker.

Utover det, så vil jeg jo nevne dette; 1. kostnaden. Det er dyrt og være i et avstandsforhold. 2. Savnet. Selv om gjensynsgleden blir større, så vil savnet være enda større. 3. Avstanden (naturlig nok). Kjedelig å sitte i bil/buss/tog X-antall timer.

Når det er sagt, så kunne jeg aldri funnet en bedre mann for meg. Jeg vil ikke ha noen andre enn han jeg er sammen med nå, og jeg flytter til hans hjemby om et halvt år (etter vi har vært sammen i halvannet år som avstandsforhold). 

Men, man bør ikke gå inn i et avstandsforhold uten og ha en slags plan. Hvor langt unna bor dere hverandre? Hvem skal flytte på seg? Er det mulig og få jobb i hans/hennes hjemby? Vil det være lettere for meg/han og flytte? Sånne type ting. Jeg flytter fordi jeg skal studere, og så vil vi nok finne et sted sammen etter det. Men poenget er at avstandsforhold kan funke like bra som et vanlig forhold, men du trenger å legge litt mer innsats i det :) 

Lykke til!

Anonymkode: 6bc6c...076

Skrevet

Det kommer jo helt an på. Avstandsforhold kan være en fin start fordi man får være i fred i begynnelsen og man kan liksom bo i lag i perioder før man flytter sammen, og det er ganske fint. Å reise mye er ikke noe stress, bare husk å ikke fly med SAS (det er så mange idioter på SAS-fly). Kommer litt an på avstanden, det var stress å ha kjærest i USA, da måtte jeg bruke sånn 5k på fly og da blir det litt urealistisk med helgeturer. Men i Norge koster jo billettene så lite at det ikke er noe stress, å reise to ganger i måneden med billigbilletter er helt overkommelig.

Skrevet

Har et vennepar som startet forholdet som avstandsforhold i Europa, har de avstandsforhold Norge- Australia. De ser hverandre 3-9 ganger i året. Men de har det supert.

Skrevet

Det kommer jo veldig an på avstanden!

Kenya feks er ganske utelukket. :fnise: 

Skrevet

Det kommer veldig an på avstanden. Men dersom det er utelukket at en av dere kommer til å flytte på dere de neste årene, så hadde jeg droppet det.

Anonymkode: 5327e...644

Skrevet

Jeg har kjæreste i England og jeg bor selv i Norge. Jeg studerte der, så vi var sammen og bodde sammen der i tre år. Nå er jeg tilbake i Norge, og har vært det i ett og et halvt år. Vi sees 1-2 helger i måneden og har det veldig fint :)

Vi prater hele tiden, på meldinger, snapchat, facetime, skype, messenger osv. Han er veldig ivrig og flink til å holde kontakt. Vi har for øyeblikket ingen plan, men en av oss må jo flytte etterhvert. 

Anonymkode: ee58e...c2f

Skrevet

Jeg er i avstandsforhold. Ses ca annenhver mnd i 3-5 dager. Selvfølgelig er det kjempetungt og til tider vanskelig, men vi har en god kommunikasjon, sterke og gode følelser for hverandre, og det vil  uansett være i en begrenset periode. Har vært sammen i 9 mnd. 

Jeg ville aldri byttet ham ut. Skulle jo ønske at vi bodde nærmere og st vi så hverandre ofte, men når det er som det er får vi gjøre det beste ut av det. For oss er det verdt det :) 

Skrevet

JA.

Anonymkode: 55ce2...5e5

• Liker 1
Skrevet

1 time unna med fly her.

Har bestemt å avslutte det. Å se hverandre en helg hver tredje uke er ikke nok for meg. Sex og nærhet er viktig!

Anonymkode: 133fd...814

Skrevet

Kommer vel helt ann på.

Om du ikke kunne tenke deg å være med noen andre uansett, er det verdt det.

Om du ikke bryr deg så mye og like godt kan finne deg en annen, er det bare å droppe det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...