Gå til innhold

46 år, og ensom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men jeg er så ensom. 46 år, gift og i jobb. Har aldri hatt en vennegjeng, og føler med nesten misunnelig på bekjente som har mange venner.Og faktisk på mannen min som har en kompis gjeng.  Flyttet to ganger i ungdommen, og mistet derfor ungdomsvenner. Synes det er vanskelig å få venner i voksen alder. Synes mange prater om ungdoms årene som om det var i går,,,,,,,,, teller jeg har jeg to eller tre venner, men er usikker på om de ser på meg som en like god venn som jeg ser på dem. Deppa.....

Anonymkode: 1ef24...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynne med en hobby slik at du kan møte andre med samme interesse eller melde deg inn i vennegrupper på Facebook. Er nok mange som er i samme båt som deg. Mye forskjellige vennegrupper og hobbygrupper på Facebook ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hobbier og interesser er det som skal til for å få seg venner. Man må ut og oppsøke folk og ta imot alle nye bekjentskaper med åpne armer (det gjør man uansett antall venner eller ei).

Anonymkode: b7992...7e7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel gått i parfella.... 

Begynn å si JA! Er det noe sosialt som skjer på jobb, så bli med! Ta ett glass for mye og by på deg sjøl, ikke vær den kjedelige som må hjem til gubben, eller som ikke kan gå noe sted uten ham.

Ta gjerne opp en interesse eller hobby som de over nevner. Skjer det ikke noe sosialt på jobb? Ta initiativet, foreslå noe! Allier deg med en av de som er sosiale. Eller inviter en kollega med på trimtur i lunsjen, kaffe/øl etter jobb e.l. Noen naboer du kjenner litt? Bli mer kjent.

Ta.kontakt med de vennene du har, kan du treffe dem oftere? Be til jentekveld/vorspiel/fest og si at de kan ta med en venninne til, utvid kretsen.

osv...

Anonymkode: 254b1...1f1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.Jeg prøver. Ikke for å bortforklare,men jeg/ vi har vært gjennom 56- tøffe år på mange plan. Mannen har vært gjennom omskolering, hvor han har jobbet masse ved siden av jobb. to av fire helger. Siste året har vært preget av alvorlig sykdom. pga dette har vi måttet sagt nei til mye, og derfor har nok det sosialelivet blitt helt borte.... jeg inviterer til jentekvelder og kafe beøk, men føler det kun går en vei. Vi har i alle år innvitert til flere voksne middager,men det blir ikke bedre......

Anonymkode: 1ef24...a88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 52, og ensom. Du har partner, jobb og antakelig familie. Jeg har en mor med samboer jeg har litt kontakt med. 2 onkler og ei tante jeg aldri hører noe fra. Og søstra mi slo hånda av meg fordi hun "ikke takler" sykdommene mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 24.2.2016 at 18.51, dk73 skrev:

Begynne med en hobby slik at du kan møte andre med samme interesse eller melde deg inn i vennegrupper på Facebook. Er nok mange som er i samme båt som deg. Mye forskjellige vennegrupper og hobbygrupper på Facebook ;)

Ikke for å kuppe tråden, men får folk venner i slike grupper?  Altså ordentlige venner? Det hadde vært interessant å vite. Jeg er med i noen få facebookgrupper selv, men gidder aldri å diskutere i dem.

Anonymkode: dd120...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å kuppe tråden, men får folk venner i slike grupper?  Altså ordentlige venner? Det hadde vært interessant å vite. Jeg er med i noen få facebookgrupper selv, men gidder aldri å diskutere i dem.

Anonymkode: dd120...b33

Ja. Gidder man ikke å diskutere så er det nok litt vanskelig å få venner. Blir litt som å være singel det.....sitter man hjemme i sofaen og ikke gidder å gjøre noe med singeltilværelsen.....forblir man singel. Skal man få venner så må en selv også være aktiv....er ingen som kommer å ringer på døra de og spør om dere skal være venner!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...