Vox_populi Skrevet 25. februar 2016 #21 Del Skrevet 25. februar 2016 2 timer siden, nordpedant skrev: Har en politibetjent sett deg pisse, så taper du. Naturligvis - det må jo være slik at politiets vitnemål trumfer den anklagedes. Det er forståelig at folk ikke vil ha pissing på fortauet, på hus og i hager. Men det virker urimelig at pissing i sjøen ikke skal betraktes som pissing i utmark - du forurenser da ingenting! Det virker som hele hensikten er å få inn penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordpedant Skrevet 25. februar 2016 #22 Del Skrevet 25. februar 2016 11 timer siden, ambivalentReaction skrev: Dette er bare pisspreik. Dersom de spør deg hva du holder på med har du to valg: Lyv å si du ikke pisser eller si du pisset og beklag deg. Hvis du lyver å sier du ikke pisset kan du ha en sak i retten, og boten blir ikke nødvendigvis høyere men du kan risikere å måtte betale saksomkostninger. En kompis blånektet for at han pisset, og da gadd ikke politiet ta det videre. At du har buksen rundt knærne og at det er piss på fortauet er kun indisier, alt du trenger er rimelig tvil. Er det mulig at du ikke ennå hadde pisset (straffri forberedelse å ta buksene ned til knærne) og at pisset som er der er noen andres? Ja da slipper du unna. Dette tullet om at det aldri lønnre seg å gå til sak må du slutte å spre rundt, i mange tilfeller er en rettsak fordelaktig, og hvis du spør en advokat er de pliktige til å fraråde deg å gå til sak dersom du kommer til å tape. Et vedtatt forelegg har en implisitt strafferabatt. Merk hva jeg skriver, er du grei. 11 timer siden, nordpedant skrev: Har en politibetjent sett deg pisse, så taper du. SETT DEG PISSE. Og jo, da taper du. Jeg har kanskje vært borti 4-5 saker for retten der folk nekter å vedta forelegg for å urinere på offentlig sted. I hver eneste sak vitnet en politibetjent om at vedkommende hadde blitt sett pissende. I én sak ble siktede frikjent, fordi det var tvil om identiteten. Om de ikke har sett deg pisse er det en annen sak. Men om du står med buksene om anklene ved en pytt med piss, og politiet så deg stå på en måte som er forenelig med å pisse, og kanskje også hørte en "ahh" og sildrende lyd av væske mot fortau, så er det ikke sikkert at fravær av å konkret ha sett deg pisse er nok til å få deg frikjent. "Dette tullet om at det aldri lønner seg å gå til sak må du slutte å spre rundt" Jeg vet ikke hvordan jeg skal slutte med noe jeg ikke har gjort. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #23 Del Skrevet 25. februar 2016 16 timer siden, Alan Smithee skrev: Oppkast er langt vanskeligere å kontrollere enn urin. Om du ikke klarer å kontrollere blæra i ti minutter, vil jeg virkelig oppfordre deg til å enten ta kontakt med lege (om du har samme problem i edru tilstand), eller moderere alkoholinntaket. Så har du oss som har et problem i edru og full tilstand med blæren da... Noen ganger når jeg drikker kan jeg gå på do hvert 5. minutt, like tissetrengt. Anonymkode: 37e68...f11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #24 Del Skrevet 25. februar 2016 21 timer siden, Alan Smithee skrev: Oppkast er langt vanskeligere å kontrollere enn urin. Om du ikke klarer å kontrollere blæra i ti minutter, vil jeg virkelig oppfordre deg til å enten ta kontakt med lege (om du har samme problem i edru tilstand), eller moderere alkoholinntaket. Jeg må tisse ganske ofte, og har tissa i busker her og der etter fylla. Har vært hos legen, men de så ikke på det som noe stort problem. Har bare overaktiv blære. Anonymkode: f7128...e3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 26. februar 2016 #25 Del Skrevet 26. februar 2016 Moralen må da bli at det er gratis å pisse i buksen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ragnar89 Skrevet 26. februar 2016 #26 Del Skrevet 26. februar 2016 (endret) Må også alltid tisse etter noen øl, har også tisset offentlig men forsøker å finne en plass litt bort fra sentrum Endret 26. februar 2016 av Ragnar89 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aule Skrevet 26. februar 2016 #27 Del Skrevet 26. februar 2016 Måtte flire av en kar på Aker Brygge på Nyttårsaften. Han sto 7-8m fra 4 politifolk og en politibil og pisset høylytt inn til veggen rett ved trikkeskinna som går over brygga der. Store folkemengder og politi overalt, men han ga blanke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #28 Del Skrevet 27. februar 2016 Den 2/24/2016 at 21.17, MapleSirup skrev: Man er jo idiot om man lar det gå til retten... Jeg var meddommer i en tisse på politibilsak en gang og han fikk halvert bota. Idiot ass! Anonymkode: 0e2c6...e08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 27. februar 2016 #29 Del Skrevet 27. februar 2016 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var meddommer i en tisse på politibilsak en gang og han fikk halvert bota. Idiot ass! Anonymkode: 0e2c6...e08 Det er veldig sjeldent, så da har det vært noen formildende omstendigheter. Hvilken omstendigheter var det? Hva var forsvarers argument? Hva la aktor ned påstand om? Hva var boten på? Endret 27. februar 2016 av MapleSirup Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiberhusk Skrevet 27. februar 2016 #30 Del Skrevet 27. februar 2016 Mengden dotter som skal klage på at de (eller en "venn") får bøter eller straff for at de gjorde noe de ikke skulle gjøre, er enorm. Fascinerende! Hva med : Ikke gjør det da vel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå