Gå til innhold

tissebot

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk vite at x hadde fått en stor bot pga urinering på off.plass. Det finnes ikke off toalett som er åpen på dette tidspunktet på natten. Det "presset" på, og måtte la det stå til bak et tre. Det er ca 4 km fra utestedet, til bopel. Taxi ikke å oppdrive.

Jeg ser taxiholdeplass som er lange køer på natt..uteplasser stengt. Hva gjør dere?om dere må på do?

Jeg hadde antagelig dratt på meg en bot, da jeg har blæreproblemer. Og ikke toalett åpent på kveldstud

Anonymkode: 17686...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

passer på å ikke bli sett. Får en venn til å holde vakt. Politiet driver ikke akkurat å skurrer langt inni buskene, men dersom du står rett ved et fortau så får man ha det så godt.

Anonymkode: 9be4e...cd2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har diskutert dette litt med politiet. Det er straffbart å urinere på offentlig sted. Punktum.

Men, som de sier det, om man gjør seg umake med å gjemme seg godt, og ikke er til sjenanse, så skal det godt gjøres å få forelegg for å pisse. Enten fordi de ikke ser deg, eller fordi de anerkjenner at du har tatt hensyn.

Stiller du deg opp godt synlig for å urinere på et butikkvindu, derimot..

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utrolig ekkelt med alle de som urinerer på offentlige steder. Enkelte smågater er helt grønne langs kantene på grunn av dette, og det får byen til å lukte vondt. Gå på do like før du drar fra byen, og igjen når du kommer hjem. Om du ikke klarer å holde deg en liten time, bør du snakke med legen din, for det høres ut som et medisinsk problem du kan få hjelp for.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg bor ti minutter spasertur fra det lokale vannhullet. Jeg urinerer før jeg går for kvelden, likevel må jeg gjemme meg i en busk halvveis hjem. Det er mulig min blære er i overkant aktiv, men øl inneholder mye vann, og alkohol er og blir vanndrivende.

Som et apropos er det ikke ulovlig å spy på offentlig sted.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, nordpedant skrev:

Tja. Jeg bor ti minutter spasertur fra det lokale vannhullet. Jeg urinerer før jeg går for kvelden, likevel må jeg gjemme meg i en busk halvveis hjem. Det er mulig min blære er i overkant aktiv, men øl inneholder mye vann, og alkohol er og blir vanndrivende.

Som et apropos er det ikke ulovlig å spy på offentlig sted.

Oppkast er langt vanskeligere å kontrollere enn urin. Om du ikke klarer å kontrollere blæra i ti minutter, vil jeg virkelig oppfordre deg til å enten ta kontakt med lege (om du har samme problem i edru tilstand), eller moderere alkoholinntaket.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For 14 år siden ble en kar dømt i Nedenes tingrett til bot på 3000 kr for å ha pisset i sjøen i Arendal. Han ville ikke godta forelegget, da det ikke fans åpne toaletter på natta, og derfor havnet saka i retten. Mye det hjalp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke toaletter på disse utestedene? Hvis man tar en tissetur før man forlater utestedet, så holder det jo en liten stund, eller?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte i megafylla å drite meg skikkelig ut og tisse PÅ en politibil. Det var ikke for å liksom "fuck the police" eller noe, jeg bare virkelig måtte tisse og var for full til å registrere hvilken bil jeg gjemte meg bak.

Jeg ble tatt (selvfølgelig) men var utrolig ydmyk, ga legitimasjon og beklaget meg i det store og brede. De satt og snakket med meg en stund bak i politibilen og forklarte meg om bøtene og sånn (tror jeg, minnene er litt vage)..

Jeg har ikke fått noe bot eller hørt noe mer i ettertid. Jeg ringte inn og hørte noen uker senere (fordi jeg var så nervøs), men det var ikke notert noe annet enn at de hadde pratet med meg. 

Slapp mildt sagt billig unna..

Anonymkode: bc012...414

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør jo ikke bli sett. Er man så overstadig beruset at man ikke klarer å finne et sted hvor man kan tisse uten å bli sett, så fortjener vel man boten.

Anonymkode: 9f3b7...aec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Vox_populi skrev:

For 14 år siden ble en kar dømt i Nedenes tingrett til bot på 3000 kr for å ha pisset i sjøen i Arendal. Han ville ikke godta forelegget, da det ikke fans åpne toaletter på natta, og derfor havnet saka i retten. Mye det hjalp!

Man er jo idiot om man lar det gå til retten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtenes størrelse er forresten avhengig av hvilken kommune du tisser i :)

Den er skyhøy i Tønsberg feks pga båtliv og uteliv og mye lavere i vestre Slidre ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Alan Smithee skrev:

Oppkast er langt vanskeligere å kontrollere enn urin. Om du ikke klarer å kontrollere blæra i ti minutter, vil jeg virkelig oppfordre deg til å enten ta kontakt med lege (om du har samme problem i edru tilstand), eller moderere alkoholinntaket.

Man føler behov for å tisse når blæren er 200ml full. En blære kan holde 600ml. Sier seg selv at dersom man drikker to halvlitere så må man tisse, uten at det er noe galt med blæren. At de kan drikke mindre er en annen sak.

Anonymkode: 9be4e...cd2

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Alan Smithee skrev:

Det er ikke noe problem med alkoholinntaket mitt som sådan, men selv etter to øl kan jeg finne på å måtte urinere mer enn en gang på kort tid. Problemet eksisterer ikke om jeg er edru.

Det er som sagt kombinasjonen av øl, som inneholder mye vann, og alkohol, som er vanndrivende. Jeg tørr nevne at i alle fall en form for alkohol (genever) til og med ble skapt som medisin for folk som slet med å late vannet.

4 timer siden, Vox_populi skrev:

Om du tar en tissebot til retten blir boten større.

Jeg har vært borti én sak der siktede har blitt frikjent, og da fordi politistudenten som tok personalia ikke forsikret seg om at identiteten var riktig, slik at det var tvil om hvem som hadde tisset.

Har en politibetjent sett deg pisse, så taper du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, nordpedant skrev:

Det er ikke noe problem med alkoholinntaket mitt som sådan, men selv etter to øl kan jeg finne på å måtte urinere mer enn en gang på kort tid. Problemet eksisterer ikke om jeg er edru.

Det er som sagt kombinasjonen av øl, som inneholder mye vann, og alkohol, som er vanndrivende. Jeg tørr nevne at i alle fall en form for alkohol (genever) til og med ble skapt som medisin for folk som slet med å late vannet.

Om du tar en tissebot til retten blir boten større.

Jeg har vært borti én sak der siktede har blitt frikjent, og da fordi politistudenten som tok personalia ikke forsikret seg om at identiteten var riktig, slik at det var tvil om hvem som hadde tisset.

Har en politibetjent sett deg pisse, så taper du.

Dette er bare pisspreik. Dersom de spør deg hva du holder på med har du to valg: Lyv å si du ikke pisser eller si du pisset og beklag deg. Hvis du lyver å sier du ikke pisset kan du ha en sak i retten, og boten blir ikke nødvendigvis høyere men du kan risikere å måtte betale saksomkostninger. En kompis blånektet for at han pisset, og da gadd ikke politiet ta det videre. At du har buksen rundt knærne og at det er piss på fortauet er kun indisier, alt du trenger er rimelig tvil. Er det mulig at du ikke ennå hadde pisset (straffri forberedelse å ta buksene ned til knærne) og at pisset som er der er noen andres? Ja da slipper du unna. 

Dette tullet om at det aldri lønnre seg å gå til sak må du slutte å spre rundt, i mange tilfeller er en rettsak fordelaktig, og hvis du spør en advokat er de pliktige til å fraråde deg å gå til sak dersom du kommer til å tape.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, cheshirecat skrev:

..bleie..?

Hvis man klarer å finne seg en flyfille som tenner på sånt ville det jo vært ypperlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer egentlig an på hvem du møter. Altså av politifolk. 

I russetiden så måtte jeg ufattelig på do. 
Det var ingen toaletter i nærheten. Nærmeste kiosken nektet å la meg lånet toalettet, tilbød han til og med penger! 

Så jeg sto å trippet på parkeringsplassen. Pappa var på vei for å kjøre meg til nærmeste plass jeg kunne tisse. Han var 10 minutter unna. En politimann kom opp til meg, og jeg forklarte situasjonen. Om både han i kiosken og det at pappa var på vei. Fikk beskjed om å ringe pappa og si at han ikke trengte å komme. Ble henvist til noen busker og beskjed om at han (politimannen) kom til å vente på meg. Så gikk vi sammen opp til kiosken, hvor han i kassen sa det jeg sa. At han sa at jeg ikke fikk lov til å låne toalettet, og at jeg sa at jeg kunne betale han 200 kr for å låne toalettet. Trur politimannen bare skulle sjekke om det jeg fortalte var sant. 

Politimannen sa unnskyld til meg, av en eller annen grunn. 
Sa ifra til kiosken at det å nekte oss å låne toalettet var galt og dersom noen spør så bør de få låne toalettet. Dersom noen griser til eller er overstadig-beruset så kan han nekte, men ikke nekte for å nekte. 

Dette var da natt til 17. Mai, på ei stor slette hvor det er noen små busker. Ellers ganske åpen slette. 
Denne kiosken er det nærmeste vi kom til et toalett. Noen beboere har klaget på russ som urinerer i hagen deres (hus like ved kiosken). Noen av beboerne hadde store skilt utenfor huset hvor det sto "Toalett kan lånes, ikke tiss i buskene våre". Men etter mye pågang så forsvant skiltene utover kvelden. 
Fra og med året etter ble det satt opp toaletter på dette området. Siden det var så populært fest-sted i russetiden + kiosk-folkene var vrange, naboene klagde. Men hva skal man liksom gjøre da, tisse i buksa? 

En jeg kjenner fikk advarsel for å urinere på samme plass som meg. Fra en annen politimann, samme kveld. Men ingen jeg kjenner fikk bot. Ei venninne havnet på glattcelle for urinering. Men må sies at hun 1. ga feil personalia med vilje og 2. Stakk av fra "åstedet", for så å krype tilbake fordi hun glemte pengeboken sin. Hvor da politiet sto å ventet på henne. Også var det ved en kirke, kjent landemerke... på en gravplass. :skratte:
Latterlig og en sykt god historie. Hun fikk også bot for å tisse midt i en rundkjøring klokken 4 på dagen, etter å ha drukket flere dager i strekk. Hun er ikke helt i vater stakkar. 

Anonymkode: 63f9d...b61

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
10 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Hvis man klarer å finne seg en flyfille som tenner på sånt ville det jo vært ypperlig.

Viss du drar på byen med intensjoner og soleklar forventning om at noen skal nerri buksa på deg er det vel åpenlyst hvem flyfilla er... ... ... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...