Gå til innhold

Skittent hos svigers


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da er tiden inne igjen for å besøke svigers. De er hyggelige mennesker og alt det der, men det er rett og slett ekkelt skittent der. Gulvet er seigt, sofaen er full av sand (?) doen er ekkel og ofte full av avføring. Vasken på badet har ett ekkelt hvit belegg. 

Greit nok når det kun var meg og samboer. Men nå har vi ett barn som springer rund og leker på gulvet. Svigermor henter gammle leker på loftet som ikke har vert vasket på mange år, barnet putter alt i munnen.. Jeg kjenner jeg har veldig lite lyst og dra på besøk dit. Og ikke minst spise der.  De vil helst ha oss på overnatting, men det har jeg klart og lure oss unda. 

Hvordan si fra på en måte som ikke sårer? Tror ikke samvoeren ser det, han er ikke akkurat av den rensligste typen han heller, men han kommer seg. 

Anonymkode: d1144...72d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er tiden inne igjen for å besøke svigers. De er hyggelige mennesker og alt det der, men det er rett og slett ekkelt skittent der. Gulvet er seigt, sofaen er full av sand (?) doen er ekkel og ofte full av avføring. Vasken på badet har ett ekkelt hvit belegg. 

Greit nok når det kun var meg og samboer. Men nå har vi ett barn som springer rund og leker på gulvet. Svigermor henter gammle leker på loftet som ikke har vert vasket på mange år, barnet putter alt i munnen.. Jeg kjenner jeg har veldig lite lyst og dra på besøk dit. Og ikke minst spise der.  De vil helst ha oss på overnatting, men det har jeg klart og lure oss unda. 

Hvordan si fra på en måte som ikke sårer? Tror ikke samvoeren ser det, han er ikke akkurat av den rensligste typen han heller, men han kommer seg. 

Anonymkode: d1144...72d

Du skal ikke si fra. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette var mine svigers, ville jeg tatt det opp med mannen min.

Anonymkode: f76b3...513

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre gud, må da være grenser for hysterisk hønemor da!

Dette skal du ikke si noe om i det hele tatt, for det er ikke din sak, folk må få ha det som de vil hjemme hos seg. Ellers så kan det jo hende hun ikke orker å vaske så mye, så hvis det plager deg så innmari får du tilby deg å vaske selv da...

 

Barnet tar i hvertfall ikke noe skade av det. Mye verre hvis du lar dette gå utover kontakten mellom barn og besteforeldre.

Anonymkode: 67353...394

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom noen skal si noe, så må det være din mann, ellers lager du bare masse drama og blander deg i andres liv på en måte ingen kommer til å takke deg for

Anonymkode: 622a2...e47

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er tiden inne igjen for å besøke svigers. De er hyggelige mennesker og alt det der, men det er rett og slett ekkelt skittent der. Gulvet er seigt, sofaen er full av sand (?) doen er ekkel og ofte full av avføring. Vasken på badet har ett ekkelt hvit belegg. 

Greit nok når det kun var meg og samboer. Men nå har vi ett barn som springer rund og leker på gulvet. Svigermor henter gammle leker på loftet som ikke har vert vasket på mange år, barnet putter alt i munnen.. Jeg kjenner jeg har veldig lite lyst og dra på besøk dit. Og ikke minst spise der.  De vil helst ha oss på overnatting, men det har jeg klart og lure oss unda. 

Hvordan si fra på en måte som ikke sårer? Tror ikke samvoeren ser det, han er ikke akkurat av den rensligste typen han heller, men han kommer seg. 

Anonymkode: d1144...72d

Tror du det finnes en måte å si til noen at det er ekkelt hjemme hos de og at de er urenslig uten å såre de? Tygg litt på det....

Dette er ikke din sak. Den førstegangsfødene logikken i at det er for ille for barnet detter rett i dass. Det er helt fint for barnet!

Anonymkode: dee71...276

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst hysterisk? 

Det er dødsekkelt, sokkene sitter jo fast i gulvet! Må gudene vite hvor lenge siden det er de vasket. Det er to voksne mennesker så så mye dritt blir det jo ikke i løpet av en uke. Så dere lar barna deres spise på 20-30 år gammle skittne leker, og ta på ting som muligens er fulle av avføring og gudene vet hva? 

Jaja da får dere kalle meg hysterisk da, synest hvertfall det er kjempe ekkelt! 

Anonymkode: d1144...72d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg synes det er merkelig at TS får tilnavn som hønemor og hysterisk, når man reagerer på avføringsrester i dass, og så klissete golv at sokkene sitter igjen, da er man ikke hysterisk, da er man normal når man reagerer! Det merkelige er jo at din samboer TS ikke legger merke til det!? Det får meg til å vurdere om det kanskje er du som overdriver? Hvis ikke så må dere jo si fra, går ikke an å ha det sånn, og fremdeles forvente at andre skal ønske å komme på besøk som vanlig. Men i så fall må det bli mannen din som sier fra. Er det mulig at de er slitne og ikke greier/orker å vaske? Eller er det bare snakk om dårlig hygienehold? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Rainstorm skrev:

Jeg synes det er merkelig at TS får tilnavn som hønemor og hysterisk, når man reagerer på avføringsrester i dass, og så klissete golv at sokkene sitter igjen, da er man ikke hysterisk, da er man normal når man reagerer! Det merkelige er jo at din samboer TS ikke legger merke til det!? Det får meg til å vurdere om det kanskje er du som overdriver? Hvis ikke så må dere jo si fra, går ikke an å ha det sånn, og fremdeles forvente at andre skal ønske å komme på besøk som vanlig. Men i så fall må det bli mannen din som sier fra. Er det mulig at de er slitne og ikke greier/orker å vaske? Eller er det bare snakk om dårlig hygienehold? 

Skulle virkelig ønske at dette er overdrivelse, men det er det desverre ikke... Han er vel vokstopp i dritten og tror vel det er normalt. Han er ikke så flink til å vaske og rydde av seg selv, men gjør det om jeg gir beskjed.  De er begge i midten av 50 årene og har helt normale jobber så så slitne og dårlige er de ikke. Får se hvordan det ser ut denne gangen da og ta samtalen med samboeren om det er like ekkelt denne ganger også. Føler meg liksom så rotten for å kritisere hans familie, jeg har jo ingen ting i mot dem personlig de er jo hyggelige mennesker.

Anonymkode: d1144...72d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FarDareisMai

Hvis samboeren din har vokst opp i dette og overlevd, så tror jeg også at barnet ditt overlever noen få timer/dager der også. Ene bestemoren min hadde det så skittent som du beskrev her, og vi dro og besøkte henne for det. Og selv er jeg vokst opp på gård, tro meg det er ikke mye bedre inne i et grisehus. Overlevde også det, slik utallige mennesker har gjort det før oss. Vi mennesker tåler ganske mye, også små barn. Ha heller noen våtservietter med deg og vask hendene ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rainstorm skrev:

Jeg synes det er merkelig at TS får tilnavn som hønemor og hysterisk, når man reagerer på avføringsrester i dass, og så klissete golv at sokkene sitter igjen, da er man ikke hysterisk, da er man normal når man reagerer! Det merkelige er jo at din samboer TS ikke legger merke til det!? Det får meg til å vurdere om det kanskje er du som overdriver? Hvis ikke så må dere jo si fra, går ikke an å ha det sånn, og fremdeles forvente at andre skal ønske å komme på besøk som vanlig. Men i så fall må det bli mannen din som sier fra. Er det mulig at de er slitne og ikke greier/orker å vaske? Eller er det bare snakk om dårlig hygienehold? 

Det er jo ikke EN person som har nevnt dette før deg!

Anonymkode: dee71...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rainstorm skrev:

Jeg synes det er merkelig at TS får tilnavn som hønemor og hysterisk, når man reagerer på avføringsrester i dass, og så klissete golv at sokkene sitter igjen, da er man ikke hysterisk, da er man normal når man reagerer! Det merkelige er jo at din samboer TS ikke legger merke til det!? Det får meg til å vurdere om det kanskje er du som overdriver? Hvis ikke så må dere jo si fra, går ikke an å ha det sånn, og fremdeles forvente at andre skal ønske å komme på besøk som vanlig. Men i så fall må det bli mannen din som sier fra. Er det mulig at de er slitne og ikke greier/orker å vaske? Eller er det bare snakk om dårlig hygienehold? 

ok. EN...;) 

Anonymkode: dee71...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst hysterisk? 

Det er dødsekkelt, sokkene sitter jo fast i gulvet! Må gudene vite hvor lenge siden det er de vasket. Det er to voksne mennesker så så mye dritt blir det jo ikke i løpet av en uke. Så dere lar barna deres spise på 20-30 år gammle skittne leker, og ta på ting som muligens er fulle av avføring og gudene vet hva? 

Jaja da får dere kalle meg hysterisk da, synest hvertfall det er kjempe ekkelt! 

Anonymkode: d1144...72d

Da hadde jeg sagt at jeg beholdt skoene på når jeg var på besøk i og med det er renere ute enn inne. 

Anonymkode: 072a0...4d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår virkelig situasjonen, og det høres ikke ok ut.  Hadde likevel holdt ut og gjort det beste ut av situasjonen.  Hadde tatt med meg ei flaske klorin (for toalettet) og våtservietter.  Barnet overlever, og dere også. 

Risikoen for å ødelegge kontakten  mellom dere, barnet og besteforeldrene er for stor om dere tar dette opp.  Jeg ville ikke tatt den risikoen om de ellers er gode og velmenende besteforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst hysterisk? 

Det er dødsekkelt, sokkene sitter jo fast i gulvet! Må gudene vite hvor lenge siden det er de vasket. Det er to voksne mennesker så så mye dritt blir det jo ikke i løpet av en uke. Så dere lar barna deres spise på 20-30 år gammle skittne leker, og ta på ting som muligens er fulle av avføring og gudene vet hva? 

Jaja da får dere kalle meg hysterisk da, synest hvertfall det er kjempe ekkelt! 

Anonymkode: d1144...72d

Å, fy søren, jeg er helt enig med deg. Æsj!:haar::spy:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåbærpike

Jeg forstår godt at du opplever det som ubehagelig. Hva med å si "Oi! Her må det ha blitt sølt noe, sokkene mine henger nesten fast i gulvet!" eller lignende, selvsagt med et stort smil og et påfølgende tilbud om å vaske om svigers tar med barnet ut en tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis dette ellers er hyggelige folk som dere har god kontakt med, synes jeg at det eneste rette er å lide i stillhet. Å få det påpekt at det er uhygienisk og skittent vil de fleste ta ganske hardt innover seg, uansett hvor pene ord man bruker. Den risikoen ville jeg ikke tatt, med tanke på forholdet til barnet ditt osv.

Jeg er litt i samme båt, det er ikke moro. Nå er det alltid ryddig og rimelig rent hjemme hos svigerforeldrene mine, men svigerfar insisterer på å vaske opp for hånd. Med tanke på at han er nesten blind, kun bruker lunkent vann og gjerne tar kjeler før glass, så er serviset ganske ekkelt, rett og slett. Herlig å drikke vann fra glass med fettrender og spise av gafler med matrester på. Men det er virkelig ikke min sak å si fra her, kan ikke skjønne hvordan det skulle kunne gjøres uten at han ville tatt det personlig. Så mitt råd er å holde munn (og ha litt Antibac i veska).

Anonymkode: 0d2cd...b9a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt merkelig hva folk faktisk er villig til å finne seg i jeg da. Dette høres jo ut som en svinesti og hvorfor i all verden skal man bare avfinne seg med at folk har det slik om de ønsker familie på besøk? Om det du skriver ikke er en overdrivelse hadde jeg sagt i fra at jeg ikke kom om det ikke ble gjort rent.  Man skal da ikke tåle alt selv om det er familie. Avføringstriper i toalettet, sokker som sitter fast på gulvet pga skitt etc etc er da pokker ikke ok hos et par i 50-årene som er  i stand til å holde det rent rundt seg. Jeg haddde aldri spist et måltid i det huset. Gamle leker fra loftet hadde jeg vasket før jeg lot barnet få leke med dem. Men jeg hadde aldri, som det blir nevnt over her, foreslått at jeg skulle vaske for  å orke å være der. Sett mannen på oppdraget om du ikke selv vil touche temaet. Men i bunn og grunn kan du trolig ta det opp selv da de selvfølgelig vet hvor dette kommer fra om det blir bragt på bane.

Anonymkode: 06c5f...594

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine eks-svigers var også sånn. Jeg er oppvokst i et pent og pyntlig hjem, mamma sørget alltid for at det var rent når vi kom hjem på besøk, det var alltid lagt på rent sengetøy og maten stod klar. Hos mine eks-svigers var det stikk motsatt. Jeg brukte sandaler i dusjen, jeg orket ikke stå der med bare føtter. En lillejulafta vi kom der var null gjort, vi måtte vaske huset og forberede maten, og selvfølgelig ordne klart soverommet (hadde med oss barn). Jeg sa aldri noe, men heldigvis såg min eksmann hvordan det var, han var ryddig av seg og vi vasket alltid huset sammen til helga (skjønner ikke hvorfor jeg ga slipp på den mannen... :-) )

Her hjemme sliter jeg mest med utenlandske gjester jeg har på besøk. Enkelte av de aner jo verken hva zalo eller oppvaskkost er, selv om jeg har lagt det frem. Når de har satt glass på benken etter "oppvask", putter jeg de elegant inn i oppvaskmaskinen (ja de har selvfølgelig fått beskjed om å sette alt (nesten) inn i oppvaskmaskina). Nå er det en litt annen sak enn svigers, for mine gjester kommer nok fra en helt annen kultur enn det vi har. 

Anonymkode: 7e684...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...