Gå til innhold

Svindel på matbutikken

Fremhevede innlegg

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skaff dere noen store handlenett da vel.

Er vel ikke verre enn som så!!  :angry:

Anonymkode: 5310e...ffd

Handlenett er jo stygge, jeg ligger bedre bæreposer.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med tv2 hjelper deg!

• Liker 8
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og hets.

Frk.K, mod.

Skrevet

Ååå, kjære kunde... Jeg har hatt ei dame AKKURAT som deg inne hos meg, som klaget på at jeg sa "skal du ha pose" heller enn "vil du kjøpe pose?". Og siden jeg var på jobb da og ikke kunne si hva jeg mente til hun, så kan jeg si det til deg heller:
Begynn å grin din lille bortskjemte unge, alle vet at poser koster penger. Ta med deg handlenett, slutt å syt, og tenk over hvor jævla godt du har det her i verden som har tid til å fundere på slike ikke-saker. Håper jeg aldri møter deg :)

Anonymkode: da5a1...1f6

• Liker 11
Skrevet

Alle vet vel at det koster penger for påse? Første gang du handler i butikk eller?

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, QueenChanne skrev:

Jobber du på Meny? Følger du også denne praksisen mot kunder?

Følger i utgangspunktet ikke denne "praksisen" nei, fordi jeg vet hvordan kunder fungerer, selv om de fleste ikke er så ille. Med 4-500 kunder til dagen er det lett å bomme på en krone, glad vi har cashguard til å veksle for oss for å si det sånn.

Skrevet
5 timer siden, skinnjakke skrev:

Alle vet vel at det koster penger for påse? Første gang du handler i butikk eller?

Påse? Ja, nå er det snart påske.

Anonymkode: e72b8...3cd

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ååå, kjære kunde... Jeg har hatt ei dame AKKURAT som deg inne hos meg, som klaget på at jeg sa "skal du ha pose" heller enn "vil du kjøpe pose?". Og siden jeg var på jobb da og ikke kunne si hva jeg mente til hun, så kan jeg si det til deg heller:
Begynn å grin din lille bortskjemte unge, alle vet at poser koster penger. Ta med deg handlenett, slutt å syt, og tenk over hvor jævla godt du har det her i verden som har tid til å fundere på slike ikke-saker. Håper jeg aldri møter deg :)

Anonymkode: da5a1...1f6

Wow for en lidenskap. 

Blir mest sjokkert over hvor irriterte folk kan bli av hva jeg skirver. Er vel ikke noe å bli så irritert for ? 

Skrevet
14 timer siden, QueenChanne skrev:

Handlenett er jo stygge, jeg ligger bedre bæreposer.

Ja, bæreposer er superlekkert. :ironi:

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde vært mer bekymret over at "litt gjær" kostet 67 kroner...

• Liker 9
Gjest BabyBlue
Skrevet

Slutt å handle på meny (en av de dyreste butikkene), og gjør det til en vane å ha med handlenett eller poser. Alle vet jo at posene koster penger. Det er både miljøvennlig og økonomisk å ta med hjemmefra. Og ikke storm opp til butikken og kjeft på stakkaren i kassa kun fordi du er treig i oppfattelsen. De er mennesker de også og gjør feil, men det gjør de ikke fortjent til skyllebøtter for småting som det der. Hun sa sikkert bare prisen i farta før hun slo inn posen og tenkte ikke det var så farlig. Er det rart produksjon av varer både forurenser miljøet og fører til menneskehandel, folk skal jo ha alt så billig som mulig. Og helst gratis :) 

Skrevet (endret)

Hvis f.eks det var jeg som var i Ts sin situasjon. Jeg har eget handlenett med meg. Etter at jeg har fått kvitteringen spør den som sitter i kassen om jeg skal ha en pose. Vedkommende har allerede slått inn beløpet for posen og jeg har betalt for en pose. Det var sånn jeg forstod det var tilfellet i Ts sin situasjon, bare hos meg hadde det vært slik at jeg hadde sagt nei takk. Likevel hadde jeg betalt for en pose. Lurer på om det ikke var det Ts egentlig mente at hun hadde betalt for pose uansett om hun skulle ha eller ikke, for den i kassen hadde slått det inn fra før?

Jeg bryr meg egentlig ikke, men har opplevd flere ganger at posen er slått inn, selv om jeg har sagt nei takk til pose. Men tenker at det går nok ganske automatisk å slå inn beløpet for en pose, for de fleste skal jo ha. 

Synes igrunnen det er rart at det er såpass mange som konsekvent aldri har med seg handlenett. Jeg har noen pene handlenett i tøy, og en koselig flettet kurv. Synes det ser fint og ordentlig ut å gå med sine pene nett i forhold til plastikkposer. Har som oftest noen liggende i bilen, og tar ellers med meg stort sett.

Endret av Berit
  • Liker 3
Skrevet

Har nesten alltid med pose når jeg handler og det er ofte at de slår inn båe en, to og tre kr for poser jeg ikke skal ha. Pleier å se etter før jeg betaler og gir beskjed, eller så sjekker jeg kvitteringen. Betaler ikke to ganger for posene.

Anonymkode: 3e8e1...8b1

Skrevet

Dette er veldig vanlig. Det er svindel.
Beløpet er lite, men det skjer kontinuerlig og kundene betaler for det så klart.

Anonymkode: 3a950...021

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er veldig vanlig. Det er svindel.
Beløpet er lite, men det skjer kontinuerlig og kundene betaler for det så klart.

Det er ikke svindel å ta betalt for poser.

Anonymkode: 192ac...37e

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke svindel å ta betalt for poser.

Neida, ikke så lenge opplyser at de slår inn denne "i tillegg".
Det var jo poenget her.

Jeg er dessuten helt sikker på at den krona er overprising og dessuten reklamemateriell for butikken.
Men vi får nok aldri se det riktige regnestykket for kostpris.

Anonymkode: 3a950...021

Skrevet

Sånn er det, er avgiftsplikt for å drepe Moder Jord. Deal with it.

Anonymkode: 9a429...bee

Skrevet

Det kan ikke være at vedkommede sa feil da? 

Uansett... Det skal litt til for at et menneske føler seg svindlet når de må betale en krone ekstra. Jeg skjønner ikke at du vil skrive om det en gang. :klaske: 

Anonymkode: 77641...c6b

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, QueenChanne skrev:

Nå var jeg nettopp på min lokale Meny butikk for å kjøpe inn litt gjær til jeg skal bake hjemmelaget pizza til ikveld. Da damen i kassa hadde slått inn varene mine sa hun at det kostet 67 kr, etter det spurte hun om jeg ville ha pose og jeg sa ja. Jeg betalte og gikk ut av butikken. Jeg ble mildt sagt rystet da jeg kom hjem og så på kvitteringa, jeg hadde betalt 68,30 kr. Totalbeløpet hun sa til meg inkluderte altså ikke posen, er dette ett forsøk på å lure oss kunder? For meg betyr ikke den ekstra krona så mye men jeg tenker på alle alenemødre der ute som ikke har så god økonomi. Hva bør jeg gjøre, bør jeg sende ett klagebrev til butikksjefen eller? Jeg tror uansett ikke jeg kommer til å bruke den butikken noe mer når de er så useriøse der, makan altså! 😠

Nei, selvfølgelig ikke! (Fordi du ble spurt om pose etter at hun hadde sagt hvor mye det ble)

Hva med å selv si fra om du skal kjøpe pose og om du vil kjøpe 1 eller flere poser?

Anonymkode: 127a3...0d8

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for spekulasjoner.

Frk.K, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...