Gjest Mythic Skrevet 24. februar 2016 #21 Del Skrevet 24. februar 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det lurer jeg på også. Jeg har hatt barna mine i barnepark fram til de var ca tre år, og i parken var de bare ute og lekte. De spiste inne hvis det var for dårlig vær, f eks hvis det regnet. En barnehage skal ha et pedagogisk opplegg og vi opplevde en stor forandring fra park til barnehage. Jeg skjønner ikke hvordan de kan oppfylle kravene i den pedagogiske planen hvis de bare er ute. Anonymkode: 67916...50e Park har ikke samme krav til pedagogiske planer som barnehage. Man kan fylle kravene i den pedagogiske planen på en utmerket måte ute også, men en "vanlig" barnehage må være mye mer bevisst på hva man bruker utetiden til enn f.eks en naturbarnehage eller en utebarnehage, tenker jeg. Og man skal ikke kimse av lek, eller kalle det "bare lek". Leken er det aller viktigste man gjør i barnehagen. Barn lærer gjennom lek, de øver opp sosiale ferdigheter, lager system av sin verden, bearbeider opplevelser og inntrykk, bygger relasjoner, får erfaringer, øver samspill og bygger identitet m.m. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #22 Del Skrevet 24. februar 2016 12 minutter siden, Mythic skrev: Park har ikke samme krav til pedagogiske planer som barnehage. Ja, jeg vet da det, jeg har hatt barna mine i både park og barnehage. Anonymkode: 67916...50e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå