Gå til innhold

Takke nei til jobbmulighet pga eksen til venninne jobber der?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syntes du skal ta jobben :) 

Er det lenge siden det ble slutt mellom dem? Hvis det ikke er så lenge siden så tenker hun nok ikke helt klart og er fremdeles i en "nysingel" boble hvor man krever mye av vennene sine og ikke ser ting helt klart. 

Om et år så husker hun sikkert ikke hva han heter engang og kunne ikke brydd seg mindre :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du sette deg ned min din venninne og ta en alvorlig prat. Det er viktig at du møter hennes følelser og viser forståelse for det hun føler og hvorfor hun er usikker, men si tydelig fra om hvorfor du ikke kan takke nei til jobben. Forklar alt med sikker inntekt, bedre lønn og tider, og at du ikke kan risikere levebrød og ikke minst pensjon fordi hun føler som hun gjør. Men at du er glad i henne og forstår det er vanskelig, og du vil aldri at hun skal føle att du er illojal. Hadde det vært meg ville jeg vært lurt og samlet hele gjengen å fortalt dette i plenum sånn at ordene mine ikke ble vridd og gjort til det ugjenkjennelige, for da kan du lett bli fryst ut desverre.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, mjauritz skrev:

Jeg syntes du skal ta jobben :) 

Er det lenge siden det ble slutt mellom dem? Hvis det ikke er så lenge siden så tenker hun nok ikke helt klart og er fremdeles i en "nysingel" boble hvor man krever mye av vennene sine og ikke ser ting helt klart. 

Om et år så husker hun sikkert ikke hva han heter engang og kunne ikke brydd seg mindre :fnise:

Er det vanlig å kreve så ufattelig mye når det er slutt mellom noen? Ja, jeg har opplevd å ikke snakke med folk fordi det var et vondt brudd mellom noen. Men jeg har aldri hørt om noen som sier til vennene sine at man skal takke nei til en jobb.

"Unnskyld, jeg vet du vil ha denne jobben og at du som alle andre trenger penger til livsopphold. Men om du er glad i meg dropper du den fordi jeg har kjærlighetssorg."

Sånn gjør man bare ikke.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke at det fantes slike folk som venninnen din annet enn i Hollywood-filmer. Selvsagt skal du ta jobben. I sammen slengen kan du se om du finner deg noen nye venninner, for den dramadronningen der er ikke mye å ta vare på.

Anonymkode: 66144...632

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Bestevenninna di skrev:

Her må du sette deg ned min din venninne og ta en alvorlig prat. Det er viktig at du møter hennes følelser og viser forståelse for det hun føler og hvorfor hun er usikker, men si tydelig fra om hvorfor du ikke kan takke nei til jobben. Forklar alt med sikker inntekt, bedre lønn og tider, og at du ikke kan risikere levebrød og ikke minst pensjon fordi hun føler som hun gjør. Men at du er glad i henne og forstår det er vanskelig, og du vil aldri at hun skal føle att du er illojal. Hadde det vært meg ville jeg vært lurt og samlet hele gjengen å fortalt dette i plenum sånn at ordene mine ikke ble vridd og gjort til det ugjenkjennelige, for da kan du lett bli fryst ut desverre.

Dette! 

+ fortell at du ikke skal ha noe kontakt med eksen hennes annet en det som er nødvendig pga arbeidet. 

Anonymkode: 306c2...1bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Her var det hvertfall ingen tvil om at folk flest mener det er hun som er urimelig! Takk for svar alle sammen. 

Jeg bestemte meg egentlig 100% for å ta jobben etter å ha prøvd å komme i kontakt med henne i ettermiddag. Hun unngår telefonene mine og sendte en melding om at hun hadde vondt i hodet så hun orket ikke snakke. Jeg kjenner henne såpass godt at jeg vet at dette bare er en dårlig unnskyldning. Jeg var veldig innstilt på å snakke med henne og vurderte jo faktisk helt seriøst å takke nei til jobben, men hvis hun ikke gidder å ta telefonen en gang kan det faktisk være det samme. Håper jo såklart at det roer seg for det er ingen god følelse når noen er såret pga noe jeg har gjort...

TS

Anonymkode: 23a15...961

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonGangerTo

INGEN bør takke nei til et jobbtilbud!!!!! Tenk hvor jævla heldig du er som får tilbud når så mange får avslag etter avslag. 

Venninna di bør ta seg sammen og slutte med å oppføre seg som et barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I disse tider, der det bare blir flere og flere arbeidsledige, så er du ganske dum om du ikke tar jobben!

Ta jobben!

Anonymkode: 4307b...ec9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturligvis tar du jobben. Dersom venninna di da kutter deg ut, så var hun uansett ikke en skikkelig venninne.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta jobben, og ta en prat med venninnen din. Kanskje var hennes første reaksjon den kvelden litt "sjokkpreget" e.l, og hennes reaksjon noe som må tolkes i lys av det. Hvis venninnen din er litt fornuftig bør hun også se dette bare hun får litt tid på seg.

Eneste situasjonen hvor jeg ser at å takke nei hadd vært riktig hadde vært hvis esken hadde drevet fysisk/ seksuell mishandling eller overgrep mot venninnen din, og du hadde måttet jobbe tett med ham - det hadde i alle fall vært vanskelig for meg å forholde meg profesjonelt til ham da.

Endret av Høna79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest bruker83924

Fy for en egoistisk venninne.  Godt du tar jobben. Tror nok venninnen din ser selv hvor urimelig hun er, og jeg syns ikke at du skal måtte trenge å snakke med henne om at du ikke skal snakke med eksen utenom jobb og alt det tullet. Det er en jobb, og du skal være glad og stolt over at du fikk en jobb i disse tider. Du skal ikke være stresset og gå på tåhev for en dramaqueen, som ikke ser lenger enn sin egen nesetipp. 

Gratulerer forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar selvfølgelig jobben. Jobben handler ikke om venninnen din og eksen hennes! Det må da en voksen venninne forstå. Helt urimelig av henne å kreve at du skal takke nei til jobbtilbudet. Sånn fungerer ikke verden. Er det mulig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send henne en melding der du sier at du har prøvd å få tak i henne, uten hell. Skriv at du kommer til å ta jobben, og at du håper hun greier å være glad på dine vegne for at du faktisk får en fast jobb og med høyere lønn. Si at du forstår at hun synes det er vanskelig at du skal jobbe på samme sted som eksen hennes, men at du selvfølgelig ikke kommer til å bli bestevenn med ham, akkurat. Og at hun selvfølgelig kan stole på at din lojalitet vil ligge hos henne, og at det at han jobber der er helt irrelevant for deg. Si at du tar denne jobben, fordi det er en sjanse du må gripe jobbmessig, og at du håper hun har forståelse for dette.

Det å faktisk kreve at du skal takke nei til en jobb du ønsker deg, pga at det vil medføre at du jobber sammen med hennes eks, er helt totalt urimelig. Og utrolig egoistisk. Langt over hva man har lov til å kreve fra venninnene sine. Du skal ha en karriere, og betale regningene dine. Så med mindre hun er innstilt på å betale mellomlegget mellom den lønnen du har nå, og den kommende lønnen din, i overskuelig fremtid, så bør hun rett og slett skjerpe seg. Det er greit at hun synes det er vanskelig. det er derimot ikke greit å forvente at andre skal ta sine livsvalg ut fra hva hun synes er tøft.

Egentlig så synes jeg det er helt å trynet etisk også.  Forventer hun at alle hun kjenner av lojalitet skal fryse ut denne mannen, bare fordi hun ikke er sammen med ham lengre? Jeg håper dere bor på et stort sted, og ikke har veldig kryssende vennekretser, om ikke tenderer dette mot mobbing. Hva har han gjort for å fortjene slik umenneskelig behandling egentlig?  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så synes jeg du skal være tydelig på at du synes det er mye å kreve av noen at de ikke skal ta en jobb fordi en eks av en venninne jobber på samme sted. 

Det synes jeg rett og slett hun bør få en tilbakemelding på, så hun har muligheter til å korrigere seg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...