Gå til innhold

Takke nei til jobbmulighet pga eksen til venninne jobber der?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Grubler mye på dette, så lurer litt på hva dere tenker? 

Jeg har da fått tilbud om en jobb som jeg har veldig lyst på og eksen til en veldig god venninne av meg jobber på dette stedet. Han kommer ikke til å jobbe direkte med meg men vi vil jo ha pauser og slikt sammen. Han og min venninne var sammen i mange år og det endte i et ganske stygt brudd, ingen var utro eller noe sånt men det var mye krangling (som det jo ofte er).

Jeg var på samtale med sjefen på mandag og ble tilbudt denne stillingen og traff da også på denne eksen. Vi hilste og tok en prat, ikke noe unaturlig ved det liksom. Men da jeg fortalte det til venninnene mine i går ble hun som har hatt et forhold med han veldig "skuffet over meg" som hun sa. Hun kan ikke forstå at jeg ikke ser på dette som et stort problem. Prøvde å møte henne litt på halvveien og sa at det aldri var meningen at hun skulle bli såret, og at jeg ikke tenkte at dette ville bli et problem. De to andre venninnene som var der synes hun overreagerte men kunne til dels forstå henne. Hun gjorde det veldig klart at det ikke var greit om jeg tok jobben og snakket resten av kvelden som om jeg allerede hadde takket nei. 

Helt ærlig så synes jeg det er helt vanvittig at hun forventer at jeg takker nei til fast jobb etter å ha jobbet ekstravakter på fire forskjellige plasser for å få endene til å møtes. I tillegg er dette en jobb uten turnusarbeid og med høyere lønn enn jeg har hatt før. Men når alle venninnene mine var enig med henne så begynner jeg jo å lure på om jeg er helt ute?! 

Må gi svar på jobben innen fredag. Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 23a15...961

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta jobben! 

Er de så urimeligd at de ikke forstår at du trenger en jobb så har du det bedre uten dem! 

Men du skal selvsagt ikke diskutere din venninne med eksen, eller omvendt. 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for en egoistisk venninne. Jeg hadde tatt jobben, soleklart, så fikk hun enten lære seg å akseptere dette eller holde seg unna deg. Hvis hun gjør det sistnevnte på så tynt og egoistisk grunnlag, tror jeg du bare skal være glad til!

Lykke til i ny jobb! :)

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen din er ekstremt urimelig og du skal selvfølgelig ikke takke nei til fast jobb pga hennes sårede følelser. Slik jobbmarkedet er i Norge idag sier man ikke nei til en fast jobb pga en venninnens eks.. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At hun ikke har fått bearbeidet følelsene sine skal ikke gå utover deg! Det der er en idiotisk forventning fra hennes side. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grubler mye på dette, så lurer litt på hva dere tenker? 

Jeg har da fått tilbud om en jobb som jeg har veldig lyst på og eksen til en veldig god venninne av meg jobber på dette stedet. Han kommer ikke til å jobbe direkte med meg men vi vil jo ha pauser og slikt sammen. Han og min venninne var sammen i mange år og det endte i et ganske stygt brudd, ingen var utro eller noe sånt men det var mye krangling (som det jo ofte er).

Jeg var på samtale med sjefen på mandag og ble tilbudt denne stillingen og traff da også på denne eksen. Vi hilste og tok en prat, ikke noe unaturlig ved det liksom. Men da jeg fortalte det til venninnene mine i går ble hun som har hatt et forhold med han veldig "skuffet over meg" som hun sa. Hun kan ikke forstå at jeg ikke ser på dette som et stort problem. Prøvde å møte henne litt på halvveien og sa at det aldri var meningen at hun skulle bli såret, og at jeg ikke tenkte at dette ville bli et problem. De to andre venninnene som var der synes hun overreagerte men kunne til dels forstå henne. Hun gjorde det veldig klart at det ikke var greit om jeg tok jobben og snakket resten av kvelden som om jeg allerede hadde takket nei. 

Helt ærlig så synes jeg det er helt vanvittig at hun forventer at jeg takker nei til fast jobb etter å ha jobbet ekstravakter på fire forskjellige plasser for å få endene til å møtes. I tillegg er dette en jobb uten turnusarbeid og med høyere lønn enn jeg har hatt før. Men når alle venninnene mine var enig med henne så begynner jeg jo å lure på om jeg er helt ute?! 

Må gi svar på jobben innen fredag. Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 23a15...961

På jobb har man et profesjonelt forhold til sine kolegaer. Og man blander normalt sett ikke privatliv og jobb. 

Anonymkode: 3a4ce...925

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her syns jeg venninna di er urimelig. Du skal selvsagt ikke takke nei til en jobb fordi eksen jobber der! Det blir for dumt..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturligvis skal du ta jobben. Skjønner ikke at dette er en problemstilling i det hele tatt. I dagens arbeidsmarked kan man ikke ta hensyn til idiotiske ting som venninners drama-innfall. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig velger du jobb. Jeg syns det er helt urimelig at venninna di skal reagere som hun gjør. Det er tross alt en jobb, det er ikke sånn at du går bak ryggen hennes og finner på ting med eksen hennes.

Det er ikke ditt problem at de hadde et trøblete brudd og at de er ekser. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke du får et eneste svar her om at du skal gjøre noe annet enn å ta jobben. Det er soleklart i mine øyne. Det får venninnen din bare tåle. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Skjønner ikke at du vurderer å takke nei engang, jeg - hvis du innerst inne gjør det da. Var hun en god venninne, ønsket hun deg alt godt og var glad på dine vegne for at du har fått fast jobb og slipper vikariatene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne jobben, den innebærer ikke på noe vis å gå til sengs med venninna di sin eks? Trodde ikke det, nei. Venninna di er på bærtur. Mildt sagt.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be venninna di ta seg sammen og ta jobben. Med dagens arbeidsmarked, så takker man ikke nei til en jobb man vil ha.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok venninnen din bare trenger å få fordøyd det litt, kom nok litt som et sjokk. Selvsagt skal du takke ja til jobben.

Anonymkode: 670b4...977

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...