Hanne M. Skrevet 16. oktober 2004 #1 Del Skrevet 16. oktober 2004 Vi er ute i god tid med å planlegge neste års ferie. Vi kommer til å reise minst 3 familier sammen. 6 voksne og 3 barn i alderen 3 - 14. Har søkt litt på nettet og funnet mange flotte steder, men synes det er vanskelig å velge utifra bilder og beskrivelser. Er det noen som har noen anbefalinger, helst fra Nord-Italia? Noen som har leid hus/leiligheter som de kan anbefale. Gjerne formidling til til private utleiere. Svar mottas med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. oktober 2004 #2 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hei! Vi har leid hus gjennom www.mediterraneo.no som vi skal teste ut i påsken. Du kan bestille kataloger via e-post, da får du to 400-siders kataloger fullt av de flotteste herregårder, vingårder ++. Prisene er heller ikke så verst. (For 8-20 personer varierte det fra 800 euro til 8000 euro. Vi har leid et for 12 personer til 2300 euro/uka) Jeg er helt forelsket i Firenze, men det er kanskje ikke spesielt barnevennlig. Området rundt Gardasjøen er et vanlig turiststed, og man kan bade i innsjøen. Ellers er det flere kystbyer som sikkert kan friste om dere vil bade i sjøen. Lykke til med planleggingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. oktober 2004 #3 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hei! Vi har leid hus gjennom www.mediterraneo.no som vi skal teste ut i påsken. Du kan bestille kataloger via e-post, da får du to 400-siders kataloger fullt av de flotteste herregårder, vingårder ++. Prisene er heller ikke så verst. (For 8-20 personer varierte det fra 800 euro til 8000 euro. Vi har leid et for 12 personer til 2300 euro/uka) Jeg er helt forelsket i Firenze, men det er kanskje ikke spesielt barnevennlig. Området rundt Gardasjøen er et vanlig turiststed, og man kan bade i innsjøen. Ellers er det flere kystbyer som sikkert kan friste om dere vil bade i sjøen. Lykke til med planleggingen! Glemt å nevne at de også leier ut slott!! (Det er sikkert stas for både store og små!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne M. Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 17. oktober 2004 Tusen takk for opplysningen, katalog er bestillt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 19. oktober 2004 #5 Del Skrevet 19. oktober 2004 Jeg anbefaler å bo ved gardasjøen!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa Skrevet 21. oktober 2004 #6 Del Skrevet 21. oktober 2004 Jeg ville anbefalt Toscana, definitivt den vakreste delen av Italia!!! Firenze og Sienna er stappfulle av turister og kanskje ikke så alt for spennende for barn. Da er det mye morsommere å vandre rundt i små trange gater i pittoreske landsbyer........... Pisa og det skjeve tårnet er det også mange turister, men moro å se og vel verdt en kjapp dagstur. Like sør for Pisa ligger også Pinocchio fornøyelsespark, visstnok veldig bra. Like ved Pisa har du Lucca som er omgitt av en bymur så bred at det er anlagt gangvei på toppen. En kan leie sykler og sykle rundt byen på disse gangveiene. Ellers er italienere utrolig glade i barn og det er derfor enkelt å ta de med seg på restauranter etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne M. Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 24. oktober 2004 Tusen takk for tips! Noen konkrete anbefalinger på bosteder? Vi har søkt rundt på nettet og funnet mange flotte steder, men synes det er vanskelig å velge utifra bilder og beskrivelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prinsessa Skrevet 29. oktober 2004 #8 Del Skrevet 29. oktober 2004 Hei! Vi var i en liten by som heter Finale Ligure som ligger på den italienske riverieran i fjor. Vi tok pappapermen der 3 uker og hadde det helt topp!! Italienere er utrolig barnekjære, så det er et land som er topp å feriere med barn. Finale ligure er en liten by, men ikke veldig liten har en lang, lang strand. Ganske lang gågate med resturanger og butikker. Masse fine butikker med merkeklær. Det er 1,5 time å kjøre fra Nice som vi fløy til og ca 45.min til Genova som er en fantastisk storby. Egentlig så er alle byene som ligger langs den italienske rivieraen flotte, vi var der i 3 uker og var innom mange byer. Vi hadde leiebil, så vi var masse på farten noe som anbefales det er bare så mye utrolig fint å se på. Vi var innom, Alasio, Genova, San Remo, Port fino (hele denne byen har fått 3 stjerner i reiseguiden til Michelin) + andre byer vi bare kjørte igjennom. I genova er det bla et stort akvarium som sikkert frister barna + at de har et eget senter for barna som heter Citta del bamino (der var vi ikke da sønnen var var 8 mnd.) Arktekturen i genvoa er helt sinnsyk det er slott og byggninger som bare tar pusten fra deg for å ikke snakke om de fantastiske kirkene. Jeg vil annbefale et hotell som heter Hotel Conte, ligger bare 50m fra centrum og stranden. Når vi var der var det bare hotellrom men vi fikk høre at de skulle leie ut helt nye leiligheter fra 2005. Vi leide leilighet på www.isohylla.it Var også fint der men hotel conte er finere. Men de har en utrolig hyggelig betjening på isohylla. Disse leilighetene ligger i en etasje på en liten blokk så det er ikke noen uteområder. Men samtidlig bor du sammen med italienere, de andre etasjene var privat boligere. Her er det ca. 400 meter til strand og centrum. http://www.hotelconte.it http://www.inforiviera.it Jeg kunne sikkert skrevet side opp og ned om italia men får nesten gi meg nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olifant Skrevet 20. desember 2004 #9 Del Skrevet 20. desember 2004 Vi skal nedover i September i forbindelse med et bryllup. Vi har leid feriehus privat gjennom Finn.no så håper det blir bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå