Gå til innhold

Plagsom person på fritidsinteresse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1. Ta det opp på neste møte i klubben. Ingen er uerstattelig.
2. Om det ikke funker -> avisen.
3. Skjønner ikke at typen ikke har tatt en alvorsprat med ham for lenge siden. Hadde noen plaget min kjæreste som det der, så ville jeg forklart hvor skapet står - på nanometeren.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør deg HVA jeg kan gjøre med det. Og foreløpig har du ikke kommer med noe svar jeg kan bruke, så du vet tydeligvis ikke hva jeg kan gjøre du heller. 

Har du noe som helst konkret eksempel på at noen noen sinne har blitt straffet for å sende noen 5-10 meldinger daglig? Og synes du det er god bruk av politiets/rettsvesenets ressurser? Hvordan tror du det blir fremover i klubben om jeg faktisk anmelder fyren? Det jeg søker råd om er hvordan jeg kan løse situasjonen og likevel ha det kjekt i klubben fremover. 

Anonymkode: ef0b6...252

Er det ikke vanlig at politiet tar en telefon til vedkommende i slike tilfeller? Det kan hende det holder, for han vet jo ikke om de kommer til å gjøre noe mer med det eller ikke.

Anonymkode: 41702...e6e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kinky situasjon dette. Hva med å flytte? Da slipper du samkjøring, som jeg oppfatter som oksygenet på bålet.

Klarer heller ikke å la være å spekulere i hvilken aktivitet vi snakker om. Jeg tipper sjakk.

Anonymkode: 4fd96...999

Lol.

Anonymkode: 5d28d...893

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lol.

Kinky omfatter altså mer enn bare uvanlig seksuell handling.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kinkig, mener du?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regnet med du skjønte at jeg lo av dobbeltbetydningen der. Artig ordvalg, liksom.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er overhodet ikke redd han skal voldta meg! Det er IKKE slik, han er ikke en sånn person! Som sagt har jeg kjent ham i over 15 år. 

Det er også nettopp det at jeg IKKE vil slutte med aktiviteten som er problemet. Hadde det vært aktuelt hadde det jo bare vært å gjøre det, blokkere nummeret hans, og ferdig med saken. 

Å gå til konen er meningsløst. Han bryr seg ikke, hun bryr seg ikke. Dette vet jeg, som sagt har jeg kjent ham/dem lenge. 

Det er heller ikke noe å anmelde. Man kan ikke anmelde folk for å sende 5-10 meldinger daglig, hvor de fleste er helt normale, som "Her er et bilde av lunsjen min". Og de jeg synes er ekle er heller ikke anmeldingsverdige, det er ingen som blir dratt for retten for å si at jeg har så fin rumpe at de ikke klarer konsentrere seg. 

Å melde fra til noen høyere opp i systemet er også temmelig dødfødt. Han er nest høyest i landet, og ingenting kommer til å skje. Jeg kjenner alle som sitter høyere opp, og de har alle vært kompiser siden de gikk på barneskolen omtrent, alle har holdt på så lenge. I tillegg kommer det da til å bli så dårlig stemning at jeg ikke kan fortsette i klubben. Slutter lederen vår, går alt i oppløsning, han er den som holder ting sammen. 

Blokker nummeret hans, si at du ikke vil samkjøre mer og dra på aktiviteten, der du har minimal kontakt med han 

Anonymkode: 16826...479

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å svare på ALLE meldingene hans. For at dere skal kunne kjøre sammen så antar jeg at det må avtales på sms? Bare la være å svare og kjør tidligere enn vanlig sånn at han ikke "tilfeldigvis" skulle stå på hjørnet og vente.

Få samboeren din til å ta seg en prat med ham og la han true med å gå til politiet hvis ikke han gir seg. Sørg også for at han gjør det klart hva han kommer til å miste av stilling og anseelse i lokalsamfunnet hvis dette blir offentlig

Blokker nummeret hans

Du skriver at det er en time å kjøre til neste sted det er tilsvarende aktivitet. Vurder seriøst om det faktisk ikke er verdt det for å slippe unna.

Anonymkode: 3a6c6...0fc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi HAN skriver meldinger til MEG.. Som jeg ikke svarer på. Kjæresten min liker det selvfølgelig like lite som meg. 

3 sider med volteksthysteria. Her løper fantasien løpsk.. Dette er bare en innpåsliten sytepave som liker å elge seg på kvinnfolk. Ikke en stor og skummel voldtektsmann. Godt mulig vi snakker det som på forumet her kalles en beta.

Er du egentlig så sikker på at du har kjæreste?

Var det meg så hadde jeg kjørt med deg til treningen, så plukket vi opp denne lederen slik at vi har 2 mot 1 maktforholdet. Så sitter vi i bilen. Gjerne du som kjører så jeg kan sitte bak, og bli kompis med lederen. Spørre han ut om dagens gang og alt det der. Kjøre elgetaktikken rett og slett. Og så drar vi noen historier oss i mellom så lederen får kjenne litt på utenforskapet. Som jo er der han egentlig tilhører. Tror han ikke hadde synes de bilturene hadde vært så festlige ganske kjapt.

En annen variant er at du skal noe annet etter trening. Så da kjører jeg bare leder hjem. Så underveis nevner jeg at jeg lånte telefonen din, og der fant jeg litt mye meldinger fra leder, og sier min mening om akkurat det. Og spør leder hva vi gjør for å løse den situasjonen. For dette er jeg ikke så begeistret over for øyeblikket.

Men er kjæresten din en spjæling i skinnyjeans, stort tørkle rundt halsen med mannsveske over skulderen så skjønner jeg at han bare "liker det ikke". Istedenfor at han sørger for at det stopper opp. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Regnet med du skjønte at jeg lo av dobbeltbetydningen der. Artig ordvalg, liksom.

Kinky uttales med K (kinki) og kinkig uttales med KJ (kjinki). Og det betyr ikke det samme heller. 

Anonymkode: 24408...a57

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kinky uttales med K (kinki) og kinkig uttales med KJ (kjinki). Og det betyr ikke det samme heller. 

Anonymkode: 24408...a57

Les deg opp du.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du utsettes for er trakkasering, og over et langt tidsrom. Han har en lederfunksjon i en organisasjon, det gjør dette ekstra alvorlig. Sjansen for at fyren har gjort eller gjør tilsvarende mot andre er stor, sågar i arbeidslivet. Når han er på høyt nivå på landsbasis i en organisasjon så er det på ingen måte greit at han får fortsette slik. Det bør derfor være i flere enn din interesse at han politianmeldes for trakkasering, seriøse fritidsorganisasjoner vil ikke være bekjent av å ha slike tillitsvalgte verken på lavt eller høyt nivå.. 

Jeg ser du har fått mange råd her og at de fleste er avfeid fordi det er viktig for deg å fortsette med fritidsinteressen din. Og du sier også at han ikke har sluttet når du gjentatte ganger har bedt ham om det. Noen har gitt deg råd om at du må få hjelp av kjæresten din, og det høres ut som et bra alternativ om du absolutt ikke vil politianmelde. At fyren ikke er blokkert på telefonen din forstår jeg ikke. I tillegg så kan dere kanskje løse det ved å flytte så du ikke har han som nabo. Har du vurdert å melde ham inn anonymt til øverste ledelse i organisasjonen? 

Anonymkode: a1128...9e2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Har ikke ofte sett så mye hysteri som her! Anmeldelser? Voldtekt? Phu.

Vet dere egentlig hva som skjer ved anmeldelse? Om den ikke skulle bli henlagt,hvilke den mest sannsynlig ville blitt her,så ville Ts måtte stilt i rettssak. Og hun hadde måtte svart for mye her,for dette har pågått en stund,og hun har ikke vist hard nok vilje til å stoppe dette! Fordi hun var bekymret for stemningen i klubben. 

Hallo? Og han,den patetiske fyren har kun vært hardt betatt,også fått håp fordi TS sikkert har vært defensiv unnvikende og sikker hyggelig. Syns jeg så den rettssaken! Tenk litt før dere kommer med "løsninger". Men det ville nå aldri blitt en rettssak.

TS! "Uhørt kom med et bra forslag! Veldig bra også.

Ellers,hvis dette er så plagsomt,så kjør nå den ene timen til neste klubb!!

Der har du de to beste løsningene. Hvis du vil unngå oppstyr. Og det vil du jo,så vel,da har du to valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ha sagt til ham neste gang du kjører at du ønsker litt mer avstand da du ikke synes dette funker for deg. Du vil gå tilbake slik det var før du flyttet, hvor dere bare var bekjente i samme klubb. Det betyr at dere skal ikke kjøre sammen mer, og han skal slutte å sende private meldinger til deg.  Dette er siste gang dere kjører sammen, og fra imorgen er dere bekjente.

Vær nøye med tonefallet og blikket. Ikke vær nervøs, trygglende, usikker, lavmælt. Vær fast og bestemt, snakk høyt og tydelig, rett i ryggen, se han rett i øynene. Øv deg gjerne på forhånd. 

Hvis han nekter, kjør knallhardt på den linja selv til han gir opp. Ikke gi ham NOE oppmerksomhet. Kjør alene til trening uansett, slett alle meldinger ulest, svar aldri. Oppmerksomhet er bensin for slike, får han ikke det vil interessen dø av mangel på næring.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send ham én melding der du skriver at du blokkerer ham (på telefon, facebook, alle steder), at han aldri skal få sitte på med deg igjen eller du med ham, at du ikke ønsker å prate med ham igjen utenom på trening/aktiviteten der dere ikke skal være private, og at du kommer til å opplyse de andre i klubben om dette. Så gjør du det. Blokker ham før han får svart. Slutt å snakk med ham. Og for all del, fortell noen av de andre i klubben om hva som har foregått. Det er jo ikke slik at du anmelder ham eller noe, bare fortell sannheten, slik at de skjønner hvorfor det kan bli litt kleint av og til. La samboeren din følge deg av og til på aktiviteten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.2.2016 at 19.44, Uhørt skrev:

3 sider med volteksthysteria. Her løper fantasien løpsk.. Dette er bare en innpåsliten sytepave som liker å elge seg på kvinnfolk. Ikke en stor og skummel voldtektsmann. Godt mulig vi snakker det som på forumet her kalles en beta.

Det er ikke hysteri å ta forhåndsregler. Personer som mangler grenser på denne måten er et faretegn. Det betyr ikke at han er 100% sikkert voldtektsmann, men hvorfor ta sjansen? Det blir litt som å gå inn i en mørk bakgate og tenke at det sikkert går bra denne gangen, når det ikke tar mange minutter å gå rundt.

Dette er risikovurderinger mange gjør automatisk. Man blir ikke hysterisk, det er et automatisk program som kjører i hjernen og vurderer det som en av faktorene ved avgjørelser.

Jeg hadde en venninne som manglet denne risikovurderingen, og hun endte opp med en kjæreste som ble mer og mer påtrengende. Hva han etter hvert gjorde skal jeg ikke si mer om, men for meg og min partner var det veldig opplagt tidlig at denne karen ikke var bra. Hun hørte ikke på oss. Mennesker flest mangler denne evnen til å vurdere individet, og må derfor lene seg på mer generaliseringer og kategoriseringer der man vet at innpåslitenhet er et faretegn. I stedet for å se individet og vurdere hvor slem eller snill denne er, lener folk flest seg på ting som "han er lege, ergo er han sannsynligvis snill", eller "han liker dyr, han er sikkert snill". Derfor: "han er innpåsliten og respekterer ikke andre menneskers private grenser, ergo han kan være farlig".

Hadde jeg vært hos TS personlig, så kunne jeg raskt gjenkjent om akkurat denne personen er bare stalker-materiale, eller om han har kapasitet for mer onde handlinger. Men siden jeg ikke er der, så er det eneste man kan gjøre å gi en advarsel. Men samtidig er det slik at folk på KG som regel ikke hører på deg, den beste måten å få noe gjennom er enkle, ofte skarpe og sinte, kommentarer. En overdrivelse der man hevder at denne personen sannsynligvis er en voldtektsmann, har høyere sannsynlighet for å trenge gjennom som advarsel enn denne lange meldingen jeg skriver nå. Jeg tenker at kanskje 1/50 av KGs brukere faktisk har lest helt ned hit og kanskje forstått noe av det jeg prøvde å formidle.

Dette er muligens en av grunnene til at KG er så fult av drittslenging og spisse kommentarer, alle som er smarte innser at det er eneste måten å snakke til KGs brukere på, en måte de forstår og som er på deres nivå. Resten av drittslenginen kommer fra diverse brukere som bare er sure og tverr fra før av. Indirekte trolleinnlegg, frekke kommentarer, parodi på oppførsel- disse virkemidlene er bedre for å gi en person på KG en utvidet forståelse av virkeligheten. De er mye mer effektive enn å forklare hvorfor ting er som de er og hvordan de fungerer.

Anonymkode: f28f6...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- Ta opp situasjonen med leder/klubben. Fortell at du blir trakassert og kom med eksempler slik de forstår graden av det. Nå skrev jeg leder. Jeg vet det er lederen som plager deg. Men det må vel finnes andre i systemet som har en del makt ovenfor klubben. Evt kanskje du kan snakke med Norges Idrettsforbund?
- Allier deg med andre på laget. Selv om de kanskje ikke oppfatter ham slik som du gjør, så kan det hende dem kan støtte deg når du sier nei til samkjøring, være litt obs på hans nærvær ovenfor deg i klubben osv.
- Ikke la han sitte på. Ikke om han så står klar utenfor døren din. Så lenge du sier nei, så skal han ikke sitte på. Prøv å ikke alltid gå ut i bilen/kjøre på samme tid hver gang. Kjør videre uten å plukk ham opp dersom du skulle se han. På vei hjem fra trening er det gjerne ikke så lett å unngå å samkjøre, spesielt ikke når dere skal samme vei. Finn unnskyldninger. At du skal private ærend (som han faktisk ikke har noe med), motsatt vei e.l. Om du så må kjøre et par minutter motsatt vei så han ser du ikke kjører rett vei, så får du bare gjøre det. 
- Kan din samboer kjøre deg til og fra av og til? Kanskje han ikke er like keen å samkjøre med deg da? + din samboer kan støtte deg hvis han skulle begynne å mase om samkjøring. 
- Lever inn politianmeldelse om trakassering. Vet ikke hvor langt man kommer med det. Men da ligger anmeldelsen inne dersom klubben skulle anmeldt han for noe, han skulle fortsette å trakassere deg, gjøre noe annet eller du kan true ham med at han allerede er politianmeldt.
- Er dette et kjempeubehagelig problem så kan du søke om besøksforbud. Et besøksforbud vil kanskje også innebære at han ikke kan delta i samme klubb som deg lenger? Jeg vet ikke helt. Men uansett om han "må" være med for å holde klubben oppe eller ei, så har han ingenting å gjøre i en klubb når han holder på slik han gjør. 

Endret av Luckiness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...