Gå til innhold

Plagsom person på fritidsinteresse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest 2Bhonest
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør deg HVA jeg kan gjøre med det. Og foreløpig har du ikke kommer med noe svar jeg kan bruke, så du vet tydeligvis ikke hva jeg kan gjøre du heller. 

Har du noe som helst konkret eksempel på at noen noen sinne har blitt straffet for å sende noen 5-10 meldinger daglig? Og synes du det er god bruk av politiets/rettsvesenets ressurser? Hvordan tror du det blir fremover i klubben om jeg faktisk anmelder fyren? Det jeg søker råd om er hvordan jeg kan løse situasjonen og likevel ha det kjekt i klubben fremover. 

Anonymkode: ef0b6...252

Jeg har svart på hva jeg ville gjort med saken, men det avviste du glatt som en ikke-løsning.

Det er ikke om å gjøre å få frem en rettskraftig dom, men å sende et signal om at dette ikke er akseptabelt...

Endret av 2Bhonest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Jeg har svart på hva jeg ville gjort med saken, men det avviste du glatt som en ikke-løsning.

Det er ikke om å gjøre å få frem en rettskraftig dom, men å sende et signal om at dette ikke er akseptabelt...

Ja, jeg avviste det, siden ditt forslag ikke samsvarte med problemstillingen, som var å minimere hvor vanskelig/umulig det ville vært å fortsette i klubben. 

Jeg er ikke tilhenger av å kaste bort politiets/rettsvesenets ressurser på sånt tull. Rett og slett. Å sende signaler kan man gjøre på en annen måte, som ikke går ut over ofre for alvorligere ting som voldtekter og barnemishandling. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hva sport/idrett som du holder på med og at denne personen er en av de øverste lederne i.

Men ville startet med å IKKE svare på meldinger fra ham, og i tillegg begynt å kjøre selv(ikke skysse sammen med ham) og det trenger ikke være verre enn at du sier at du har andre ærender og må kjøre selv eller andre unnskyldninger. Dermed distanserer du deg fra ham på de to områdene. Så er det å tatt en uformell prat med flere i laget/foreningen du er med i om hvordan denne mannen holder på overfor deg. Ikke sikkert at DU er den eneste han har holdt på slik overfor. Og da er det godt mulig at noen andre også vil ta tak i saken overfor ham og snøballen begynner å rulle.... 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 2Bhonest
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men så begynte problemene. Han ble mer og mer innpåsliten. Kom med slibrige kommentarer om hva han hadde lyst til å gjøre om kroppen min, og kjærlighetserklæringer og ekle ting. Jeg har avvist alt blankt, og bedt ham slutte, utallige ganger. Han sender ørten meldinger daglig. Jeg har helt sluttet å svare, og har sagt gang på gang at han må slutte. Han har tydeligvis stalket meg, for han er i overkant familieær med meg og vanene mine, hvor jeg er, hva jeg gjør, og familien min. Han vet blant annet navnet på søsken, og har stalket dem også på insta og nettet. Utrolig ekkelt og ubehagelig. 

Dette skriver du i ditt HI. Bare dette er grunn nok til en anmeldelse. At han i tillegg er en autoritetsperson gjør det ikke noe bedre, men heller verre siden han dermed utnytter sin posisjon overfor deg.

Du kan IKKE påta deg offerrollen og ikke gjøre noe med det. Det er bare trolling fra din side da.

Selv Bill Cosby er nå endelig i søkelyset for å ha vært uanstendig med 50 kvinner eller mer...

Din tanker om politiets ressursbruk er totalt irrelevant for saken.

Endret av 2Bhonest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, dk73 skrev:

Nå vet jeg ikke hva sport/idrett som du holder på med og at denne personen er en av de øverste lederne i.

Men ville startet med å IKKE svare på meldinger fra ham, og i tillegg begynt å kjøre selv(ikke skysse sammen med ham) og det trenger ikke være verre enn at du sier at du har andre ærender og må kjøre selv eller andre unnskyldninger. Dermed distanserer du deg fra ham på de to områdene. Så er det å tatt en uformell prat med flere i laget/foreningen du er med i om hvordan denne mannen holder på overfor deg. Ikke sikkert at DU er den eneste han har holdt på slik overfor. Og da er det godt mulig at noen andre også vil ta tak i saken overfor ham og snøballen begynner å rulle.... 

Jeg svarer allerede ikke på meldinger. Jeg har prøvd å si at nei, jeg skal ærender, men det fører til et lass av andre meldinger og trygling og sipping. I tillegg bor han såpass nærmt at han kan overvåke meg, noe han flere ganger har gjort. Jeg har oppdaget at han har stått og ventet med sin bil i kryss, og så fulgt etter meg til trening, for så å kryssforhøre meg når jeg kommer fram. 

Men ja, det er nok lettes å begynne med å prøve å bli kvitt ham når jeg skal kjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Få deg en (virkelig eller fantasi) kjæreste!

Anonymkode: d6b89...d1c

Det har jeg, til og med samboer nå. Hjelper ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva slags svar du er ute etter ts. Du mener dette ikke er noe å anmelde og det nytter heller ikke gi beskjed til kona. Du vil heller ikke slutte med fritidsinteressen. 

Da gjenstår det jo bare å ignorere vedkommende. Ikke kjør i samme bil, ikke svar på noen henvendelser. Etter en tid bør det ha effekt. Bytt eventuelt til skjult nummer. Dersom dette ikke hjelper, må du nesten velge om fritidsaktiviteten er verdt ubehaget eller ei. 

Anonymkode: 4f3fb...647

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarer allerede ikke på meldinger. Jeg har prøvd å si at nei, jeg skal ærender, men det fører til et lass av andre meldinger og trygling og sipping. I tillegg bor han såpass nærmt at han kan overvåke meg, noe han flere ganger har gjort. Jeg har oppdaget at han har stått og ventet med sin bil i kryss, og så fulgt etter meg til trening, for så å kryssforhøre meg når jeg kommer fram. 

Men ja, det er nok lettes å begynne med å prøve å bli kvitt ham når jeg skal kjøre. 

Hvordan vet du at han da sipper, hvis du IKKE svarer på meldinger?? Om du har type....hva mener han om alt dette?

Er ikke vanskeligere enn at du legger inn noen ekstra ærender FØR du skal på trening. Om du drar 30min tidligere enn vanlig så unngår du jo ham, og om han da evt spør når du kommer på treninga så er det jo bare å si at du måtte innom butikken eller noe annet. Over tid vil han nok gi seg, men som sagt DU må gjøre ting slik at det IKKE er så enkelt å ha kontakt med deg. Og om du evt har type...få han/henne til å kjøre/hente deg på trening.....eller få en venn til å gjøre det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er overhodet ikke redd han skal voldta meg! Det er IKKE slik, han er ikke en sånn person! Som sagt har jeg kjent ham i over 15 år.

Eh, hvordan tenker du at du hadde visst om et menneske var i stand til å voldta noen? For alt du vet kan han allerede ha voldtatt mennesker som aldri turte si noe, akkurat slik som du ikke tørr gjøre noe. Mennesker som ikke respekterer grenser er et stort varseltegn, disse har større sannsynlighet enn befolkningen for øvrig til å voldta, bruke vold, stalke, trakassere og true.

Mange som blir voldtatt av en venn eller en bekjent, som de trodde de kjente. Ikke vært naiv.

Anonymkode: f28f6...b7b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke akkurat et inntrykk av at du virkelig ønsker slutt på dette. Du lar ham jo holde på og lar deg bruke, utnytte osv. Denne fyren har jo deg rundt lillefingeren sin, og du har lært ham at dine "trusler" ikke gjennomføres, så han kan fortsette å ture frem som han vil, for du kommer ikke til å gjøre noe som helst. Hvorfor har du ikke virkelig stilt ham til veggs og sagt nøyaktig hva du synes om oppførselen hans, for eksempel? Hvorfor er du så tafatt??? Det er DU som må ta tak i din egen situasjon for å få en endring; si rett ut at det er slutt på samkjøringen, at du ikke vil svare på flere meldinger, og hold deg til det du har sagt. Gir han seg ikke da, så kontakter du selvfølgelig fylkesstyret eller det nasjonale forbundet for sporten/aktiviteten (hvis det finnes et), og forteller dem hva som skjer og at dette er uholdbart - kan hende de kan fjerne mannen helt fra aktiviteten. 

Hadde jeg vært samboer med noen som lot noe sånt skje med seg uten at de gjorde noe hadde jeg vært rimelig raskt ute av døra, for å si det sånn. Det må være fryktelig slitsomt for samboeren din at du driver på sånn.

Anonymkode: afa78...867

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ikke ann å blokkere nummer? Gjør det, ikke la han sitte på med deg, og si "Det er ikke din sak" når han begynner å forhøre deg. Ellers er det virkelig ikke annet å gjøre enn å la han holde på hvis du ikke vil gå til mer drastiske skritt, som å snakke med politiet. For dette er virkelig trakassering og han må på en eller annen måte virkelig forstå at det er uakseptabelt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, dk73 skrev:

Hvordan vet du at han da sipper, hvis du IKKE svarer på meldinger?? Om du har type....hva mener han om alt dette?

Er ikke vanskeligere enn at du legger inn noen ekstra ærender FØR du skal på trening. Om du drar 30min tidligere enn vanlig så unngår du jo ham, og om han da evt spør når du kommer på treninga så er det jo bare å si at du måtte innom butikken eller noe annet. Over tid vil han nok gi seg, men som sagt DU må gjøre ting slik at det IKKE er så enkelt å ha kontakt med deg. Og om du evt har type...få han/henne til å kjøre/hente deg på trening.....eller få en venn til å gjøre det.

Fordi HAN skriver meldinger til MEG.. Som jeg ikke svarer på. Kjæresten min liker det selvfølgelig like lite som meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, dk73 skrev:

Fordi HAN skriver meldinger til MEG.. Som jeg ikke svarer på. Kjæresten min liker det selvfølgelig like lite som meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ikke akkurat et inntrykk av at du virkelig ønsker slutt på dette. Du lar ham jo holde på og lar deg bruke, utnytte osv. Denne fyren har jo deg rundt lillefingeren sin, og du har lært ham at dine "trusler" ikke gjennomføres, så han kan fortsette å ture frem som han vil, for du kommer ikke til å gjøre noe som helst. Hvorfor har du ikke virkelig stilt ham til veggs og sagt nøyaktig hva du synes om oppførselen hans, for eksempel? Hvorfor er du så tafatt??? Det er DU som må ta tak i din egen situasjon for å få en endring; si rett ut at det er slutt på samkjøringen, at du ikke vil svare på flere meldinger, og hold deg til det du har sagt. Gir han seg ikke da, så kontakter du selvfølgelig fylkesstyret eller det nasjonale forbundet for sporten/aktiviteten (hvis det finnes et), og forteller dem hva som skjer og at dette er uholdbart - kan hende de kan fjerne mannen helt fra aktiviteten. 

Hadde jeg vært samboer med noen som lot noe sånt skje med seg uten at de gjorde noe hadde jeg vært rimelig raskt ute av døra, for å si det sånn. Det må være fryktelig slitsomt for samboeren din at du driver på sånn.

Anonymkode: afa78...867

Jeg har satt ham til veggs, og sagt kraftig ifra, flere ganger, som jeg ettertrykkelig har skrevet her. 

Men som jeg OGSÅ har skrevet her: jeg har lyst til å fortsette med denne aktiviteten som betyr mye for meg. Nei, han kan ikke fjernes, det er han som driver det, og dette er altså en aktivitet som krever mye kunnskap og ferdigheter. Da er det veldig langt ifra enkelt å bare få noen andre til å ta over. Ingen andre i klubben kan ta over, og det er minst en times kjøring til neste klubb, noe som ikke går. 

Ja, for all del, det er jeg som "holder på sånn".. makan. Jeg ber om hjelp til å løse problemet, men det er ikke så jævla enkelt som du tror det er. Du kan jo selv prøve å være i en klubb hvor du har anmeldt lederen for trakassering, og se hvor kjekt det er.Det er lederen som bestemmer om jeg kan stige i gradene, og få delta på diverse andre ting som er helt nødvendig for at jeg skal komme meg videre opp i systemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har satt ham til veggs, og sagt kraftig ifra, flere ganger, som jeg ettertrykkelig har skrevet her. 

Men som jeg OGSÅ har skrevet her: jeg har lyst til å fortsette med denne aktiviteten som betyr mye for meg. Nei, han kan ikke fjernes, det er han som driver det, og dette er altså en aktivitet som krever mye kunnskap og ferdigheter. Da er det veldig langt ifra enkelt å bare få noen andre til å ta over. Ingen andre i klubben kan ta over, og det er minst en times kjøring til neste klubb, noe som ikke går. 

Ja, for all del, det er jeg som "holder på sånn".. makan. Jeg ber om hjelp til å løse problemet, men det er ikke så jævla enkelt som du tror det er. Du kan jo selv prøve å være i en klubb hvor du har anmeldt lederen for trakassering, og se hvor kjekt det er.Det er lederen som bestemmer om jeg kan stige i gradene, og få delta på diverse andre ting som er helt nødvendig for at jeg skal komme meg videre opp i systemet. 

Men kjære deg..

Det er ikke noen måte å få slutt på dette på som ikke vil innebære at det vil være kjipt å fortsette i aktiviteten når denne lederen ikke kan fjernes. Når du allerede har sagt i fra og han ikke gir seg, så er han av det slaget som det ikke nytter å snakke til. Dessverre. Disse menneskene kan bare takles ved at man enten går sterkt i mot dem, ignorerer dem totalt eller fjerner seg selv fra dem. 

Sånn som du fremstiller det her, er du faktisk nødt til å finne deg i det han finner på, DERSOM du ønsker å gjøre lederen til lags så det ikke blir dårlig stemning. Så må du jo selv bestemme deg for om det er verdt det. Personlig hadde jeg aldri orket det. 

Du kan forsøke å ignorere og konsekvent avvise alle tilnærminger, og håpe at dette over tid vil gjøre at han mister interesse og går lei. Er han derimot skikkelig besatt av dette, vil det ikke fungere så lenge du fortsatt er "tilgjengelig" for han ved at du deltar i denne klubben. 

Anonymkode: 4f3fb...647

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier at klubben faller sammen uten han, og at han er nest høyest i landet. Slik jeg ser det, er ingen uerstattelig. Hva om han flytter, slutter eller blir syk/dør? Ingen klubb lenger? Det tror jeg neppe, noen andre er sikkert kapable til å ta over. Han har altså noen over seg, så da ville jeg tatt kontakt med vedkommende og forklart situasjonen. Så lenge ingenting av det du har gjort til nå, hjelper, så må du gå skikkelig hardt til verks. Enten ved å ta det til høyeste hold i klubben eller å politianmelde for trakassering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig helt imot det jeg selv skriver nå, for jeg mener at denne personen ikke burde slippe unna med oppførselen sin.. men hvis det er siste utvei uten at det blir ett helvete ville jeg dratt en spansk en; og fortalt han at kjæresten ikke vil at de skal ha så mye kontakt mer, for han blir "sjalu" over at dere tilbringer så mye tid sammen, at han ikke liker det, og for å slippe så mye drama så så kan dere ikke kjøre sammen, eller ha så mye kontakt for du ikke vil risikere forholdet. Obs. Her er det VELDIG VIKTIG at du har snakket med kjæresten om det og at han er villig til at du legger det over på han, for han kommer til å ta konsekvensene av dette;  og det kan slå bak'ut på dere, om det noen gang blir ord mot ord om lederens dårlige oppførsel og dere sitter igjen med svarteper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh, hvordan tenker du at du hadde visst om et menneske var i stand til å voldta noen? For alt du vet kan han allerede ha voldtatt mennesker som aldri turte si noe, akkurat slik som du ikke tørr gjøre noe. Mennesker som ikke respekterer grenser er et stort varseltegn, disse har større sannsynlighet enn befolkningen for øvrig til å voldta, bruke vold, stalke, trakassere og true.

Mange som blir voldtatt av en venn eller en bekjent, som de trodde de kjente. Ikke vært naiv.

Anonymkode: f28f6...b7b

Men herregud - hun er ikke redd for mannen, hvorfor skal vi da begynne å dra voldtekt inn i dette? Det får da være måte på å krisemaksimere. Hun plages av han fordi han er irriterende, ikke fordi han er skummel eller for at hun oppfatter han som farlig. 

Anonymkode: 5c6cc...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinky situasjon dette. Hva med å flytte? Da slipper du samkjøring, som jeg oppfatter som oksygenet på bålet.

Klarer heller ikke å la være å spekulere i hvilken aktivitet vi snakker om. Jeg tipper sjakk.

Anonymkode: 4fd96...999

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...