Summers Skrevet 22. februar 2016 #21 Skrevet 22. februar 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: At man får servert en ferdigsaus eller sågar en helt ferdigrett fra fjordland behøver på ingen måte bety at det er slik det betyr fremover. Mange av oss jobber svært mye i perioder, og når jeg f. eks. selv har 14 timers dager på kontoret så er det begrenset hvor mye tid det blir til å diske opp noe fancy. Anonymkode: d6248...ff0 Stod ikke noe om at hun jobbet unormalt mye, bare at hun hadde litt dårlig tid. Det trenger ikke ta lang tid å lage skikkelig mat så vil si man er berettiget om man tror at TS lever på ferdigretter til vanlig. Man kan jo også lage mye god mat på forhånd slik at det omtrent bare er å varme opp når man kommer hjem fra jobben. Enig med AB som sier at det er flaut å servere ferdigmat når man inviterer folk på besøk. Synes man er selvhøytidelig om man ikke kan tøyse om mat man kun har varmet opp. Er kanskje det at TS lever på ferdigmat som gjør at hun er hårsår når maten blir vitset om?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #22 Skrevet 22. februar 2016 43 minutter siden, Summers skrev: Stod ikke noe om at hun jobbet unormalt mye, bare at hun hadde litt dårlig tid. Det trenger ikke ta lang tid å lage skikkelig mat så vil si man er berettiget om man tror at TS lever på ferdigretter til vanlig. Man kan jo også lage mye god mat på forhånd slik at det omtrent bare er å varme opp når man kommer hjem fra jobben. Enig med AB som sier at det er flaut å servere ferdigmat når man inviterer folk på besøk. Synes man er selvhøytidelig om man ikke kan tøyse om mat man kun har varmet opp. Er kanskje det at TS lever på ferdigmat som gjør at hun er hårsår når maten blir vitset om? Og har man først dårlig tid så er det ofte 30-40 minutter man ikke har. Når det er på det travleste for min del så kan så lite som 20 minutter utgjøre om dagen går opp eller ikke. Tid er alfa og omega, og skal man første lage noe fra scratch så bør en ha tiden til det pluss noen minutter buffer, hvis ikke kan du ende opp med et verre resultat enn en ferdigrett. Det handler også om forventninger. Dersom man farer opp for noe som er relativt bagatellmessig så har man i mine øyne ikke fokus rett sted, og det er følgelig ingen jeg ville ha datet videre. Livet har nok av utfordringer som er større, og det handler om å velge sine kamper. Å begynne å krangle fordi man får servert en ferdigrett er ikke en av dem for min del. Du beskylder jo i tillegg TS for å være høytidelig, men dette kan altså slå begge veier. Jeg vil påstå at man er minst like selvhøytidelig dersom man viser klar misnøye over å måtte spise noe man mener er "under sin verdighet". Det er en date, og fokuset bør være på tid sammen, ikke hva man spiser - innen rimelighetens grenser. Anonymkode: d6248...ff0 9
Million Skrevet 22. februar 2016 #23 Skrevet 22. februar 2016 For en dritt han var! Jeg hadde blitt rasende om noen satt og lo av matlagingen min og kalte det "dritt". Spørs om det hadde blitt noen ny date, hvis jeg hadde vært i den situasjonen. Så ille synes jeg oppførselen hans var. 6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #24 Skrevet 22. februar 2016 Finnes det virkelig så sære folk der ute?? Ufff.... Anonymkode: 3225d...901 2
Gjest PseudonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #25 Skrevet 22. februar 2016 (endret) 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva synes dere?Overreagerer jeg?Eller er han rar? Anonymkode: 1445c...7f2 Jeg synes du underreagerer. Du burde ha reist fra leiligheten hans umiddelbart. Han fremviser så grov avviks-oppførsel at du også burde kuttet all videre kontakt med han. Som andre skriver, når han viser fram disse trekkene så tidlig i datingen, tenk hvordan han vil være mot deg i et etablert forhold når han føler seg enda tryggere på å vise "sitt sanne jeg". Endret 22. februar 2016 av PseudonymBruker
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #26 Skrevet 22. februar 2016 2 timer siden, Summers skrev: Stod ikke noe om at hun jobbet unormalt mye, bare at hun hadde litt dårlig tid. Det trenger ikke ta lang tid å lage skikkelig mat så vil si man er berettiget om man tror at TS lever på ferdigretter til vanlig. Man kan jo også lage mye god mat på forhånd slik at det omtrent bare er å varme opp når man kommer hjem fra jobben. Enig med AB som sier at det er flaut å servere ferdigmat når man inviterer folk på besøk. Synes man er selvhøytidelig om man ikke kan tøyse om mat man kun har varmet opp. Er kanskje det at TS lever på ferdigmat som gjør at hun er hårsår når maten blir vitset om? Det stod heller ingenting om at jeg inviterte han på besøk - det var jeg som kom innom han etter jobb.Det ser du i hovedinnlegget. Dette var heller ikke første date,slik du skrev i et annet innlegg her. Hvis du leser hovedinnlegget skriver jeg både at vi har datet en stund. At det var en middag som ikke var laget helt fra scratch er heller ikke ensbetydende med at det var ferdigmat. Du har heller intet grunnlag for å konkludere med at jeg bare spiser ferdigmat.Det gjør jeg nemlig ikke.Jeg skulle være hos ham hele helgen,men har jobbet 6 dager den uken og var sliten etter jobb.Jeg må i tillegg reise et godt stykke for å komme til hans leilighet.Jeg foreslo å heller lage en helt hjemmelaget middag på lørdag kveld da jeg var ferdig med all jobbing.Men han insisterte på at han ville jeg skulle lage middag til han fredagen.Jeg ga beskjed på forhånd at jeg kunne gjøre det,men at det da ikke ville bli helt fra scratch. ts Anonymkode: 1445c...7f2 8
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #27 Skrevet 22. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Lite fokus på maten her. Jeg hadde vært direkte flau om jeg måtte ha servert Toro el Knorr kyllinggryte om man har invitert noen på hjemmedate. Bare oppvarming av halvfabrikat.. Ikke langt noe av sjela i maten man serverer en gjest en vil sette ekstra pris på. I andre land med stoltere matkultur ville man dummet seg ut skikkelig. En indisk kyllinggryte er veldig enkelt å lage fra scratch. 30-40min. Så tid er neppe en unnskyldningen her.. Så summa summarum har begge partene på daten dummet seg ut. Reaksjonen til fyren (eller kanskje hun ikke tåler en spøk?) og ts sin håpløse matlaging. Anonymkode: 80d29...5d7 Kan du vise meg hvorhen jeg har skrevet at det var Toro eller Knorr eller noe annet? Har heller ikke servert halvfabrikat eller invitert ham på hjemmedate. Les hovedinnlegget en gang til. Anonymkode: 1445c...7f2 4
Sandie Skrevet 22. februar 2016 #28 Skrevet 22. februar 2016 4 timer siden, Summers skrev: Går andre veien også, om ferdiglagd mat er hva hun disker opp med på date så kan man jo lure på hva hun lager når hun ikke er ute etter å imponere. Handler litt om livsstil, har man lyst til å leve med en kjæreste som kun kjøper inn ferdigmat? Det virket jo også som han bare småertet TS og at kommentarene ikke var vondt ment. Dumt han ikke så at TS ble såret, men hvor frekt er det egentlig å si at ferdigmat TS har kjøpt i butikken ikke smaker noe godt? Det er jo ikke noe hun har laget selv. Ts skrev jo at hun på forhånd hadde gitt beskjed at det ikke ble helt hjemmelaget,og han hadde fått vite hva hun skulle lage.Da er det sutrete og barnslig å reagere som han gjorde. 4
Gjest Daenerys Skrevet 22. februar 2016 #29 Skrevet 22. februar 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Daenerys, mod.
Polly Ester Skrevet 22. februar 2016 #30 Skrevet 22. februar 2016 Uansett så syns jeg ikke du har noen grunn til å unnskylde deg for maten du laget, TS. Det spiller ingen rolle om du hadde sagt i fra på forhånd eller ikke. Det var daten din som var ufin uansett. Det er et særdeles dårlig trekk å le av maten og kalle det drittmat. Hva gjør du videre med denne mannen nå? Glemmer det som skjedde og dater videre eller gikk du videre uten han? 2
Mippi Skrevet 22. februar 2016 #31 Skrevet 22. februar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stod heller ingenting om at jeg inviterte han på besøk - det var jeg som kom innom han etter jobb.Det ser du i hovedinnlegget. Dette var heller ikke første date,slik du skrev i et annet innlegg her. Hvis du leser hovedinnlegget skriver jeg både at vi har datet en stund. At det var en middag som ikke var laget helt fra scratch er heller ikke ensbetydende med at det var ferdigmat. Du har heller intet grunnlag for å konkludere med at jeg bare spiser ferdigmat.Det gjør jeg nemlig ikke.Jeg skulle være hos ham hele helgen,men har jobbet 6 dager den uken og var sliten etter jobb.Jeg må i tillegg reise et godt stykke for å komme til hans leilighet.Jeg foreslo å heller lage en helt hjemmelaget middag på lørdag kveld da jeg var ferdig med all jobbing.Men han insisterte på at han ville jeg skulle lage middag til han fredagen.Jeg ga beskjed på forhånd at jeg kunne gjøre det,men at det da ikke ville bli helt fra scratch. ts Anonymkode: 1445c...7f2 Og ut ifra hva du selv skriver, så skjønner du forhåpentligvis at du ikke må satse på han her? 1
Plexus Skrevet 22. februar 2016 #32 Skrevet 22. februar 2016 Herregud, for en dritt.. alle vet jo at man forsøker å oppføre seg prima på de første datene, merkelig at han reagerte sånn. Skikkelig hersketeknikk. 2
Fysikeren Skrevet 22. februar 2016 #33 Skrevet 22. februar 2016 Haha dette var litt av en historie. PS. Han er veldig rar.
Okapi Skrevet 22. februar 2016 #34 Skrevet 22. februar 2016 For meg høres det ærlig talt helt fjernt ut å reagere selv på ferdigmat. Om jeg så hadde fått servert Grandiosa hadde jeg tatt det med et smil, og selv om det ikke akkurat er favorittmaten hadde det absolutt ikke vært noen dealbreaker. De fleste som spiser sånt vet bare ikke bedre, har ikke interesse for matlaging, eller har ikke tid akkurat da, og alt det der kommer man lett rundt etter å ha brukt litt tid sammen. Mulig det hadde gått litt på trynet med en som bare spiste sånt, og nektet å prøve noe annet, men sånne har jeg ærlig talt møtt veldig få av. 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #35 Skrevet 22. februar 2016 Oh lord! Stakkars mannfolk som skal til meg på middag, nå fikk jeg nesten angst her. Jeg lager halv og helfabrikata hele tiden jeg, å lage mat er det verste jeg vet, jeg hater det rett og slett. Så jeg vil fort inn og fort ut når det gjelder kjøkken og matlaging. Ikke er jeg kresen heller, smaker ikke så stor forskjell på skikkelig mat jeg får av andre og den jeg lager selv. En sånn uhøflighet som denne mannen viser hadde uansett vært en gigantisk dealbreaker for min del. Er man ikke fornøyd holder man kjeft og ordner det selv på egenhånd. Syns jeg ser jeg skal be en mann om å vaske hjemme hos meg, og så klage over hvor grusomt dårlig utført det er!! Anonymkode: 82a2d...51f 9
Gjest Fox Mulder Skrevet 22. februar 2016 #36 Skrevet 22. februar 2016 16 timer siden, Gullik skrev: Hvis dette skjedde på en date. Tenk deg hvordan han kommer til å oppføre seg som samboer eller ektefelle....
Julebrus Skrevet 22. februar 2016 #37 Skrevet 22. februar 2016 Om DU overreagerer? Jeg skjønner ikke engang hvordan du kan tenke på om du gjorde det eller ikke. Hvem som helst ville reagert i en slik situasjon. 2
tøydokka Skrevet 23. februar 2016 #38 Skrevet 23. februar 2016 Jeg synes han høres frekk og fjollete ut. Herregud for en tåpelig oppførsel! Hadde nok bare gått derfra viss jeg var deg..
Ramona Skrevet 23. februar 2016 #39 Skrevet 23. februar 2016 Hvem lager en indisk saus HELT fra scratch?
Summers Skrevet 23. februar 2016 #40 Skrevet 23. februar 2016 (endret) 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det stod heller ingenting om at jeg inviterte han på besøk - det var jeg som kom innom han etter jobb.Det ser du i hovedinnlegget. Dette var heller ikke første date,slik du skrev i et annet innlegg her. Hvis du leser hovedinnlegget skriver jeg både at vi har datet en stund. ts Anonymkode: 1445c...7f2 Leste tydeligvis ikke innleggene dine godt nok, beklager det, men synes ikke det jeg skrev ble mindre relevant. 3 timer siden, Ramona skrev: Hvem lager en indisk saus HELT fra scratch? Om man synes det er for mye pes så er det jo bare å velge noe annet når man skal lage middag til en annen person. Var jo TS som foreslo indisk gryte. Endret 23. februar 2016 av Summers
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå