Gå til innhold

Hvordan få venner i voksen alder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei venninne her jeg bor. Men hun er så flink til å finne på unnskyldninger for å ikke møtes. Jeg trenger tips til å finne venner eller bare noen å snakke med innimellom. Jeg har samboer og baby på 4 måneder men føler meg ganske ensom ift at "alle" andre har så fantastisk barseltid med masse venninner og kos. Jeg føler det ikke slik i det hele tatt. Jeg har liksom ingen venninner å dele det med. :( Skal få møtt barselgruppen min om en uke, men jeg føler at jeg trenger noe mer. 

Jeg tar kontakt med andre jeg har kjent i en stund og møtt før (som jeg har hatt god kontakt med) men de bare virker helt uinteresserte. Spørsmålet er egentlig: Hvor møter jeg folk? Jeg bor i Bergen om det har noe å si.

Anonymkode: 58c4d...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du tid og anledning til å engasjere deg i noen form for forening/aktivitet utover det du allerede driver med? Jeg tenker at det er et naturlig sted å starte. Du vil nok også merke at det er lett å komme i kontakt med folk når du har barn. 

Anonymkode: 0598f...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har små barn blir man ofte kjent med andre foreldre gjennom barnehage, fritidsaktiviteter, bursdager osv. Dette blir nok enklere for deg når barnet blir litt større. Selv har jeg fått en del nye venner gjennom en fritidsaktivitet, og tatt opp igjen kontakten med gamle skolevenninner, så det er faktisk mulig å få nye venner i godt voksen alder :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo kjempemulighet til å bli kjent med nye folk via babyaktiviteter nå da - hva med f.eks babysvømming eller babysang? Åpen barnehage litt etterhvert? :) Sjekk med helsestasjon om de vet av aktiviteter, eller følg med i lokalavisa. 

Anonymkode: 316df...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du være litt sammen med noen i barselgruppa utenom barselgruppa da? 

Anonymkode: aa49c...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...