AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #1 Del Skrevet 21. februar 2016 - Det gidder jeg ikke - Vi som er liberale feminister må si at 8. mars er død for vår del. Nordby Lunde sier hun har vært på flere 8. mars-markeringer utenfor Oslo. Det kommer hun ikke til å gjøre igjen. - Nok får være nok. Det er utrolig synd at det ender sånn, men vi har prøvd, sier hun, som også er kjent under bloggernavnet Vampus. Engasjerer seg ikke lenger En annen Høyre-kvinne som heller ikke føler hun har fått gjennomslag under 8. mars, er leder i Oslo Unge Høyre, Jenny Clemet von Tetzschner. - Det er synd at man ikke har klart å komme seg videre fra dette. Mine opplevelser med 8. mars og kvinnedagen gjør at jeg ikke engasjerer meg i det lenger. Kvinnedagen er en dag man burde verdsette at det finnes ulike meninger.http://www.dagbladet.no/2016/02/21/nyheter/innenriks/kvinnedagen/heidi_nordby_lunde/8_mars/43179578/ Anonymkode: 6c1b9...4a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fraggzy Skrevet 21. februar 2016 #2 Del Skrevet 21. februar 2016 Det er vel heller at venstresiden har slått politisk mynt på kvinnedagen og bruker den til å fremme sin egen agenda og politikk heller enn at dagen skal fokusere på ALLE kvinner, både deres meninger og rettigheter? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Heftig Skrevet 21. februar 2016 #3 Del Skrevet 21. februar 2016 Sosialfeminismen er en ganske motbydelig ideologi, så jeg skjønner godt at de ikke vil ha noe med den å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #4 Del Skrevet 21. februar 2016 Det beste en kvinne kan gjøre, som også vil få henne til å føle seg verdettet, er å passe på barna. Og det kan man gjøre hver dag. Anonymkode: 6f349...bca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #5 Del Skrevet 21. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det beste en kvinne kan gjøre, som også vil få henne til å føle seg verdettet, er å passe på barna. Og det kan man gjøre hver dag. Anonymkode: 6f349...bca Anonymkode: 3c772...6be 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #6 Del Skrevet 21. februar 2016 Hvor har du det du skriver i tittelen fra, trådstarter? To Høyre-kvinner vil ikke engasjere seg i 8. mars-markeringene på kvinnedagen, men det er jo noe helt annet. Jeg venter på en eller annen kilde som sier noe som minner om overskriften. Anonymkode: 70362...919 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studerende Skrevet 21. februar 2016 #7 Del Skrevet 21. februar 2016 De sier jo bare at de ikke vil engasjere seg i 8. Mars, ikke at det gjelder kvinnekamp generelt. Men jeg tror det hadde vært lurere å faktisk organisere flere liberale kvinner rundt 8. Mars og ikke bare gi bort hele dagen til ekstremister 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 21. februar 2016 #8 Del Skrevet 21. februar 2016 Jeg tenker igrunn at det er like greit at radikalfeministene får beholde denne dagen og forhåpentligvis tar den med seg i graven. Bevegelsen generelt, og kvinnedagen, virker på meg så avleggs at jeg har litt problemer med å se hvorfor høyresiden skulle ønske å være med på av noen av delene. La disse menneskene fortsette å skrike seg hese og støte fra seg normale kvinner, så kan vi som er for like rettigheter uavhengig av kjønn, etnisitet og legning heller stå sammen om det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rootz Skrevet 21. februar 2016 #9 Del Skrevet 21. februar 2016 Ironisk att påtvunget selvstendighet leder til att kvinnfolk "Må finne seg enn mann" for å være seg selv igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #10 Del Skrevet 21. februar 2016 35 minutter siden, Fraggzy skrev: Det er vel heller at venstresiden har slått politisk mynt på kvinnedagen og bruker den til å fremme sin egen agenda og politikk heller enn at dagen skal fokusere på ALLE kvinner, både deres meninger og rettigheter? 35 minutter siden, Herr Heftig skrev: Sosialfeminismen er en ganske motbydelig ideologi, så jeg skjønner godt at de ikke vil ha noe med den å gjøre. Anonymkode: 6c1b9...4a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studerende Skrevet 21. februar 2016 #11 Del Skrevet 21. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 6c1b9...4a6 Sterkt argument. Hvor godt synes du slik argumentasjon fungerer utenfor tumblr? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #12 Del Skrevet 21. februar 2016 5 timer siden, herzeleid skrev: Jeg tenker igrunn at det er like greit at radikalfeministene får beholde denne dagen og forhåpentligvis tar den med seg i graven. Bevegelsen generelt, og kvinnedagen, virker på meg så avleggs at jeg har litt problemer med å se hvorfor høyresiden skulle ønske å være med på av noen av delene. La disse menneskene fortsette å skrike seg hese og støte fra seg normale kvinner, så kan vi som er for like rettigheter uavhengig av kjønn, etnisitet og legning heller stå sammen om det. Høyresiden har da aldri vært ledende eller særlig aktiv i kvinnekampen. Det som er trist, er imidlertid at kvinnekampen får alt for liten plass selv i de sosialistiske partiene. 8.mars er fortsatt viktig som kampdag, og de sosialistiske partiene og sympatiserende aktører har et medansvar for å støtte opp om markeringene denne dagen. Parolene for dagen har imidlertid vært alt for forsiktige og lite progressive de siste årene. Det er på tide med en oppvåkning der en ser at langt mer drastiske tiltak må til om kvinner skal få den makt, innflytelse, rettferdig økonomisk stilling, frihet fra vold og overgrep, frihet fra slaveri under menn og rett til å leve ut sitt potensiale, som burde være en selvfølge. Høyresiden har utelukkende vært en bremsekloss i kvinnekampen, og det er derfor naturlig at de er uønsket med mindre de snur om og slutter opp om sakene til kvinnesaksorganisasjonene. De sistnevnte må skjerpe tonen betraktelig og stille langt mer radikale krav på en dag som 8. mars. Selv Ottar er jo med tiden blitt tannløs og snill. Det er på tide å kvesse knivene! Anonymkode: 3e118...173 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 21. februar 2016 #13 Del Skrevet 21. februar 2016 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høyresiden har da aldri vært ledende eller særlig aktiv i kvinnekampen. Det som er trist, er imidlertid at kvinnekampen får alt for liten plass selv i de sosialistiske partiene. 8.mars er fortsatt viktig som kampdag, og de sosialistiske partiene og sympatiserende aktører har et medansvar for å støtte opp om markeringene denne dagen. Parolene for dagen har imidlertid vært alt for forsiktige og lite progressive de siste årene. Det er på tide med en oppvåkning der en ser at langt mer drastiske tiltak må til om kvinner skal få den makt, innflytelse, rettferdig økonomisk stilling, frihet fra vold og overgrep, frihet fra slaveri under menn og rett til å leve ut sitt potensiale, som burde være en selvfølge. Høyresiden har utelukkende vært en bremsekloss i kvinnekampen, og det er derfor naturlig at de er uønsket med mindre de snur om og slutter opp om sakene til kvinnesaksorganisasjonene. De sistnevnte må skjerpe tonen betraktelig og stille langt mer radikale krav på en dag som 8. mars. Selv Ottar er jo med tiden blitt tannløs og snill. Det er på tide å kvesse knivene! Anonymkode: 3e118...173 Du kan nok ha rett i at sentrum og høyre partiene er mer opptatt av like rettigheter og muligheter for alle generelt, mens den andre siden av aksen i større grad fokuserer på "kvinnekamp". Dette har nok mye å gjøre med at kvinner i Norge i dag har de samme rettighetene og mulighetene som menn har, og at behovet for "kamp" i dag er forsvinnende lite. Så kan man godt argumentere med at det fortsatt er viktige kamper å ta, da først og fremst utenfor landets grenser. Det er åpenbart at mens norske kvinner og menn har det utrolig bra, er det veldig mange kvinner som ikke er i nærheten av dette nivået. Dette ser ut til å, i beste fall, være sekundært for norske feminister på venstresiden, og der er jeg helt enig i at 8. Mars har potensiale til å faktisk kunne bli en meningsfull dag. Forhåpentligvis vil de nye generasjonene feminister løfte blikket og ta de virkelige kvinnekampene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cartman Skrevet 21. februar 2016 #14 Del Skrevet 21. februar 2016 Norske kvinner er likestilte med menn. Slutt med dette jævla tøvet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #15 Del Skrevet 21. februar 2016 9 timer siden, studerende skrev: Sterkt argument. Hvor godt synes du slik argumentasjon fungerer utenfor tumblr? Det de sier er jo kort og godt, "vi klarer ikke å få flertall for våre meninger på åpne 8.de mars møter, derfor anklager vi flertallet for å være udemokratiske i stedet". Sorry for at jeg feller noen krokodilletårer på deres vegne. Anonymkode: 6c1b9...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
herzeleid Skrevet 21. februar 2016 #16 Del Skrevet 21. februar 2016 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det de sier er jo kort og godt, "vi klarer ikke å få flertall for våre meninger på åpne 8.de mars møter, derfor anklager vi flertallet for å være udemokratiske i stedet". Sorry for at jeg feller noen krokodilletårer på deres vegne. Anonymkode: 6c1b9...4a6 Nei. Det de sier er at de ikke får aksept eller respekt for sine meninger, men tvert imot opplever å bli støtt ut og behandlet veldig dårlig. Videre er det forbud mot faner som ikke er i tråd med de som blir vedtatt. Når de som ikke har sammenfallende synspunkter med "menigheten" opplever så mye ubehagelig på møtene, og paroler som strider mot det som blir vedtatt er forbudt, sier det seg selv at det blir vanskelig å få med seg en større del av spekteret. Så virker samtidig "traverne" å være godt fornøyd med dette, og det ser jeg kun som positivt. Når radikalfeministene støter fra seg de moderate og oppegående feministene blir det klart for stadig flere at dette ikke er en gruppe man burde være en del av. Det morsomme er at disse feministene selv er skyld i at så få nordmenn er feminister. Så takk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #17 Del Skrevet 22. februar 2016 Det er bra at TS argumenterer for seg da, på noen annen måte enn at hin gråter over å få motargumenter. Anonymkode: 4384d...a00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #18 Del Skrevet 22. februar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er bra at TS argumenterer for seg da, på noen annen måte enn at hin gråter over å få motargumenter. Anonymkode: 4384d...a00 Det er bra at du argumenterer for deg da, på noen annen måte enn at du gråter over å få motargumenter. Anonymkode: 6c1b9...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #19 Del Skrevet 22. februar 2016 12 timer siden, Cartman skrev: Norske kvinner er likestilte med menn. Slutt med dette jævla tøvet. I loven, men ikke i praksis. Kvinner diskrimineres i arbeidslivet, de utsettes oftere for overgrep og de blir oftere sablet ned eller latterliggjort i det offentlige ordskiftet. Og menn diskrimineres i barnefordelingssaker og permisjonsdeling. Anonymkode: f318d...25e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2016 #20 Del Skrevet 22. februar 2016 8 timer siden, herzeleid skrev: Nei. Det de sier er at de ikke får aksept eller respekt for sine meninger, men tvert imot opplever å bli støtt ut og behandlet veldig dårlig. Møtet er åpent. Det vil si at hvem som helst er velkomne å stille på møtet. Føler de seg utstøtt av flertallet så bekrefter det jo bare det jeg skrev. 9 timer siden, AnonymBruker skrev: "vi klarer ikke å få flertall for våre meninger på åpne 8.de mars møter, derfor anklager vi flertallet for å være udemokratiske i stedet" Anonymkode: 6c1b9...4a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå