Gå til innhold

Kan jeg få noen farge-tips?


Barbie

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt oss leilighet i dag,men den trenger en oppussing før vi flytter inn.

Stua er grønn med slike fæle border som var så moderne for noen år tilbake... Grøss og gru :sjokk:

Vi har mye furumøbler og grønn pen salong,og er i tvil om hvilken farge vi skal velge i stua.

Jeg har lyst på burgunderrød med brøsting,men samboeren er ikke helt enig. :tunge1:

Kjøkkenet er blått,gult og hvitt.... :sjokk:

Jeg trenger noen tips her!

Noen som har litt peiling på farger?

Hvor mye koster det å få brøsting i stua? Den er ca 20 kvadrat.

Hvor mye koster laminatgulv til samme rom?

Hjelp meg!! :ler2:

Ismen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder laminat, så får du den til ca 70 kroner kvadraten, men den er DÅRLIG. Hvis du regner 150 kr i stedet blir det bedre. I tillegg må du ha undelag og lim.

Brysting vet jeg ikke prisen på, men blir det ikke mye furu da? Du blir fort lei hvis de fleste møblene er i furu! Ville helleer satset på ensfarget vegg og gjerne i en klar farge. Gult er alltid koselig synes jeg!

Gå på et byggsenter e.l. og hent deg et fargekart. Se om det passer til salongen din. husk at rødt krever mye og krymper de fleste rom. Er enig i at det er kjempelekkert med burdunder, men da bør rommet ha størrelse synes jeg. Dessuten er det vanskelig å få møblene til å passe inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke anbefale laminat. Det har vi i hele leiligheten (selv om det er fint). Laminat gulv er svært kalde og ikke for å snakke om upraktiske. Har du barn eller tenker å få, så er nok ikke laminat tingen. Hvis du mister noe i gulvet, sprekker laminaten veldig lett. Aberet er at det ikke går ann å pusse ned laminat, i forhold til parkett.

Jeg vet det ikke var det du spurte om, men jeg følte jeg bare måtte dele erfaringen min med deg. :blunke:

Jeg foretrekker lyse farger i leiligheten. Jeg har Kirsebær gulv og lyse vegger, og kan absolutt anbefale lys farger. Hva med ; elfenben, Lys antikk eller eggeskallhvit. Jeg anbefaler deg å prøve deg litt frem med å male litt på veggen for å få en anelse hvordan den blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny leilighet!

Jeg synes dere skal gå for rødt, jeg....Vi har en dyp vinrød farge i vår stue og ble kjempefornøyd!....og kjøkkenet ble kornblått og hvitt....

Mange velger lyse farger nå fortiden, men....jeg liker bedre litt liv, jeg...smakern er jo som kjent delt... :)

Panel kan man vel få fra 50-60 kr pr m2.....hvor mye det koster kommer jo bl a ann på hvor høyt opp på veggen dere vil ha panel....og hvordan dere gjør med f eks pyntelister....lister er dyrt!

Når det gjelder laminatgulv vil jeg også anbefale dere å legge litt penger i det!!!! De laminatgulvene man får til 70-120 kr pr m2 er ikke spesielt bra!! Anbefales til soverom og andre rom hvor det ikke er slitasje på gulvene! Prisene varierer selvfølgelig med hvilken farge/"treslag" dere ønsker....parkett er jo også et alternativ....bare husk på å kjøp så tykk at det går ann å gjøre noe med den senere (7mm går det ikke ann å pusse ned!)

l....lykke til med oppussingen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er uenig med deg Care!

Riktignok er denne billig-laminaten dårlig og sprekker lett eller det kan falle av "folie", men hvis man kjøper litt dyrere holder den seg mye bedre enn parkett.

Vi har laminat i gangen. Den har nå ligget der i 5 år og det er grus, småstein og masse sånt utenfor. Vi har mistet masse i gulvet og det er ikke et hakk!!! Mens i eikeparketten noen meter lenger inn er det store stygge hakk.. og den har ligget der i 3 år.

laminaten vår er i 200-krones klassen og er utrolig bra. Det var ikke vi som kjøpte den, men jeg har sett maken i butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Leia

Vi kjpte den dyreste og sterkeste lamnaten på markedet når vi kjøpte for 2-3 år siden. De sa at det var resturant utgaven fordi den var så sterk. Jaggu sa jeg smør, neste gang blir det parkett..................... :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Care!

Dere har nok hatt uflaks. Ikke stol på en selger.

Det beste er å pelle litt på laminaten i butikken og kjenne etter om den er holdbar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Velg lyse farger! Det blir dere ikke så fort lei, og rommet ser lysere ut. Hvis veggen er i en ganske nøytral farge, kan dere heller skifte ut gardiner, puter, møbler etc når dere vil forandre stua.

Vi har brystpanel og kremhvite vegger over. Og laminat på gulvet. Jeg er veldig fornøyd.

Vi har også en del furumøbler, og brystpanelet er jo også i furu, så jeg synes egentlig det er litt mye. Men det går jo an å male brystpanelet.

Ellers finnes det mye fine lyse farger: forskjellige nyanser av kremhvit/naturhvit, sandfarget, beige, gul etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Furumøbler og burgunder, grøss sier nå jeg.

Syntes ikke det blir noe bedre enn tapet med border jeg da.

Nei sats på lyse farger, eller i det minste noe farger som ikke er oppbrukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...