Gå til innhold

Urettferdige billettkontrollører

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sniking på offentlig transportmiddel må da regnes som en form for tyveri eller nasking.

Anonymkode: 20289...976

Nei! En billett kan bli lagt i feil jakke, du kan miste den, eller som noen andre skriver..batteriet kan dø. Da kan det ikke være nasking. Man kan si "faen, jeg glemte at billetten gikk ut, jeg mistet den osv.." for så å betale gebyr og ferdig med det. Nen man kan ikke si "oops, hadde hånda nedi en annens veske og tok noen penger", eller "jeg puttet en vare under jakken min" det er en viss forskjell ;)

Anonymkode: 1f092...e83

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Coolaid
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var storkontroll og vi var tre stykker som ikke hadde billetter.

Jeg hadde ikke fått varsel om at det var 24 timer igjen på appen så min gikk ut kvelden før. Jeg forklarte selvfølgelig situasjonen uten at det hjalp.

En av de andre var en jente som begynte å strigrine. Hun slapp unna.

Tredjemann var en etnisk flerspråkelig som sa at nei og gikk av foran i bussen. De lot han gå....

Kjenner at jeg blir rasende. Av oss tre så tror jeg at jeg var den eneste som ikke gjorde det med vilje!

Anonymkode: 5f7a0...1bd

Du har brukt en tjeneste som du ikke har betalt for - det er det samme som å gå ut døre av butikken men du har ikke betalt for varen. 

At andre personer slapp unna i følge deg har ingenting med at du ikke har betalt for tjenesten du brukte. Det handler om profesjonaliteten til kontrollørene. 

Kan virke utrettferdig, men egentlig ikke. 

De fleste av oss opplever sånt i livet. 

Skrevet

En eller annen nettavis skrev om Frp-Amundsen som ble tatt i billettkontroll og hadde "glemt" lommeboka og selvfølgelig slapp han å betale bot. Det gjør ikke folk flest. 

Anonymkode: 7235c...a73

• Liker 1
Skrevet

hahaha unnskyld da. :fnise: Jeg skrev eldre dame fordi hun er dobbel så gammel som vgs-elever, dermed eldre i den sammenheng. Bare prøvde å få frem at hun var liksom den voksne men slapp unna bot. Hun virket jo ikke som en person som sniker på buss, og hun var veldig overbevisende. Beklager igjen! Men hun var eldre, så det så. Eldre og gammel er ikke synonym.

Anonymkode: fe6a7...ae4

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hahaha unnskyld da. :fnise: Jeg skrev eldre dame fordi hun er dobbel så gammel som vgs-elever, dermed eldre i den sammenheng. Bare prøvde å få frem at hun var liksom den voksne men slapp unna bot. Hun virket jo ikke som en person som sniker på buss, og hun var veldig overbevisende. Beklager igjen! Men hun var eldre, så det så. Eldre og gammel er ikke synonym.

eh?

eldre

Meningsgruppe: 1

alderstegen

aldrende

avfeldig

bedaget

eldet

eldgammel

gammel

grånet

ingen ungdom

mett av dage

mett av dager

oppe i årene

til års

tilårskommen

utlevd

Jo, det er det faktisk :)  Men forstår hva du vil frem til ;) 

Anonymkode: 8c345...25b

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

eh?

eldre

Meningsgruppe: 1

alderstegen

aldrende

avfeldig

bedaget

eldet

eldgammel

gammel

grånet

ingen ungdom

mett av dage

mett av dager

oppe i årene

til års

tilårskommen

utlevd

Jo, det er det faktisk :)  Men forstår hva du vil frem til ;) 

Anonymkode: 8c345...25b

''Hun er eldre enn de andre på bussen''. ''Jeg er eldre enn søsteren min''. Man kan bruke ordet eldre i flere sammenhenger uten at det betyr at de er utlevd. Men fint du skjønte hva jeg mente :P 

• Liker 5
Skrevet

Jeg har blitt stoppet fire eller fem ganger. Fikk bot en gang siden jeg ikke orket å trekke ut tiden eller lyve. Hvis du er på tbanen sier at du skal av på neste stopp og later som du ikke skjønner spørsmålene deres. Så går du bare av. Siden de jakter i flokk gidder de ikke alle å gå av. 

Men det er jo bare å lyve. Dog må du si noe fornuftig. At appen ikke sa fra funker selvsagt ikke. Og å gråte eller bli helt fortvilt er jo ypperlig. Legg deg ned på bakken og sutre som en trassig unge. Forklar hvordan ungene dine nå ikke får mat og at du ikke får besøkt din døende bestemor. Hvis du først skal få bot får du iallefall kaste bort så mye tid for kontrollørene som mulig og få dem til å føle seg jævlig.

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Send en klage! Går faen ikke an!

Anonymkode: 315bc...a12

Klage på hva? Han hadde jo ikke billett.

Anonymkode: a4e1f...c20

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klage på hva? Han hadde jo ikke billett.

Anonymkode: a4e1f...c20

På at noen av dem fikk slippe uten å betale for seg, skjønner du vel.

Anonymkode: 1336f...047

Skrevet

Viser de ikke skjønn? Jeg ble stoppet ifjor, hadde glemt å aktivere nytt kort, og kontrolløren gikk videre. Hadde egentlig innstilt meg på å betale, men.

Virker som det er ulik praksis, det er jo synd.

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tredjemann var en etnisk flerspråkelig

Etnisk flerspråklig? Hvor var han fra, da? Flerspråkistan?

Anonymkode: 3dd22...bea

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etnisk flerspråklig? Hvor var han fra, da? Flerspråkistan?

Anonymkode: 3dd22...bea

:fnise:

Anonymkode: 2f1f8...573

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

En hver er selv ansvarlig for å ha sine egne ting i orden eneten det er på bussen eller andre steder.  

Å skylde på andre når en ikke selv har egne ting i orden, er smålig. Er du misfornøyd, får du klage til de du har fått oppgitt å skulle s3nde klage til. 

Du virker ikke særlig objektiv og saklig. Særlig ikke når du kommer med uttalelse om eldre damer i trettiåra. Hun var vel både gammel og gråhåret, hørte og så dårlig og gikk med stokk og? Alt på grunn av alderen selvsagt. At hun i tillegg kan ha egne barn på din alder, ts, det tenkte du vel ikke på - at det kunne være mora di du omtaler sånn, altså. 

Anonymkode: 3408e...c3d

Dette blir bare verre og verre. En 30-åring med barn i 20åra?

Anonymkode: 53caa...c27

Skrevet

Synes vekterne kan være aggresive, nedlatende og ekle.

Anonymkode: a65a8...78a

Skrevet (endret)

Jeg ble tatt i billettkontroll en gang, men hadde da gyldig billett (månedskort) på mobilen. Problemet var bare at mobilen var tom for strøm (merket ikke dette før jeg tok opp mobilen i det jeg skulle vise billetten, så var ikke klar over dette før jeg gikk på bussen). Jeg forklarte situasjonen for billettkontrollørene, men de sa de måtte gi meg en bot uansett, videre sa de at jeg kunne dra ned til ruter og også sende inn en klage for å unslippe boten. Gjorde som de sa og slapp da boten. Vet ikke om dette funker i dit tilfelle da du faktisk ikke hadde gyldig billett på reisetidspunktet, så tror nok du må bite i det sure eplet og betale. Jeg har aldri fått varsel om at månedskortet mitt går før. Er det vanslig eller er det noe man selv må stille inn? 

Endret av Sofie_22
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er klart at dette gjelder uten unntak, og kontrolløren skulle bøtelagt alle tre. Det sureste er å bli tatt på en forsinket buss med billett som nettopp er gått ut på tid, men som ville holdt fram til planlagt holdeplass dersom bussen hadde vært i rute.

Hvis billetten går ut underveis skal du ikke ha bot.

Anonymkode: c60fe...8d1

• Liker 1
Skrevet

Begynte å gråte en gang jeg ble tatt i kontroll. Ruter-kotrolløren synes tydeligvis synd på meg og ga meg et Ruter-drops som plaster på såret. I tillegg til bot, selvfølgelig! Haha, må le litt av den situasjonen nå i ettertid.

Anonymkode: 848a2...f72

• Liker 1
Skrevet (endret)
Den 2/19/2016 at 18.20, AnonymBruker skrev:

Det er klart at dette gjelder uten unntak, og kontrolløren skulle bøtelagt alle tre. Det sureste er å bli tatt på en forsinket buss med billett som nettopp er gått ut på tid, men som ville holdt fram til planlagt holdeplass dersom bussen hadde vært i rute. Det er også surt dersom billetten er betalt med app, men mobilbatteriet dør ut i et kontrolløren kommer. Også disse kvalifiserer likevel til bot. De som opponerer mot å få bot eller forsøker å bortforklare mangel på billett, bør uten unntak anmeldes til politiet slik at rullebladet svertes og mange yrker blir uoppnåelige.

Du skal ikke få bot om billetten er gått ut mens du er på bussen, trikken eller t-bane. Sendte mail til Ruter å spurte for noe år siden. 

Man får ikke aktivert ny billett før den gamle er gått ut. Så man skal slippe å stå ved siden av maskinen, for å vente på å få stemplet ny.

Eller gå av på t-bane for å stemple ny billett, og vente på ny...

Endret av MissPierce
Skrevet

I Sverige har det blitt så ille at det er rasistisk for sjåfører å ikke slippe inn utlendinger som ikke betaler.

Anonymkode: 2924c...ccc

Skrevet
22 timer siden, ambivalentReaction skrev:

Hvis du er på tbanen sier at du skal av på neste stopp og later som du ikke skjønner spørsmålene deres. Så går du bare av. Siden de jakter i flokk gidder de ikke alle å gå av. 

De stiller seg rundt deg, så du får ikke akkurat gått av på neste stopp.

Anonymkode: 49a8f...ce0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...