AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #1 Skrevet 19. februar 2016 Det var storkontroll og vi var tre stykker som ikke hadde billetter. Jeg hadde ikke fått varsel om at det var 24 timer igjen på appen så min gikk ut kvelden før. Jeg forklarte selvfølgelig situasjonen uten at det hjalp. En av de andre var en jente som begynte å strigrine. Hun slapp unna. Tredjemann var en etnisk flerspråkelig som sa at nei og gikk av foran i bussen. De lot han gå.... Kjenner at jeg blir rasende. Av oss tre så tror jeg at jeg var den eneste som ikke gjorde det med vilje! Anonymkode: 5f7a0...1bd 4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #2 Skrevet 19. februar 2016 Likevel er det ditt ansvar å vite at billetten din er gyldig. Surt, men et faktum man må forholde seg til. Anonymkode: 8cf15...011 30
Honey Dew Skrevet 19. februar 2016 #3 Skrevet 19. februar 2016 Alle er pliktig å ha gyldig billett og passe på at den ER gyldig. Er ikke så vanskelig. Billettkontrolløren gjorde riktig her, men han skulle gitt bot til de 2 andre også, så der feilet han 17
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #4 Skrevet 19. februar 2016 Send en klage! Går faen ikke an! Anonymkode: 315bc...a12 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #5 Skrevet 19. februar 2016 Jepp. Jeg så en eldre dame i midten av 30årene på bussen sammen med mange vgs elever. Jeg så at hun kom inn bakdøren men da kontrollen kom sa hun at hun mistet billetten, og kunne spørre bussjåføren om han husket hun igjen. Hun var veldig overbevisende, smilte og virket fortvilet. ''Det er jo så dumt å få bot når jeg faktisk har betalt, hihihihih''. Det var egentlig bare morsomt å se på. Anonymkode: fe6a7...ae4
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #6 Skrevet 19. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Jeg så en eldre dame i midten av 30årene på bussen sammen med mange vgs elever. Jeg så at hun kom inn bakdøren men da kontrollen kom sa hun at hun mistet billetten, og kunne spørre bussjåføren om han husket hun igjen. Hun var veldig overbevisende, smilte og virket fortvilet. ''Det er jo så dumt å få bot når jeg faktisk har betalt, hihihihih''. Det var egentlig bare morsomt å se på. Anonymkode: fe6a7...ae4 Eldre? Tror du må spise i deg ordene når du kommer i den alderen. Hilsen en på 23 Anonymkode: ed9f3...fa5 33
Labyrint Skrevet 19. februar 2016 #7 Skrevet 19. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg så en eldre dame i midten av 30årene Anonymkode: fe6a7...ae4 Dagens ;-) 31
Hactar Skrevet 19. februar 2016 #8 Skrevet 19. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Jeg så en eldre dame i midten av 30årene på bussen sammen med mange vgs elever. Jeg så at hun kom inn bakdøren men da kontrollen kom sa hun at hun mistet billetten, og kunne spørre bussjåføren om han husket hun igjen. Hun var veldig overbevisende, smilte og virket fortvilet. ''Det er jo så dumt å få bot når jeg faktisk har betalt, hihihihih''. Det var egentlig bare morsomt å se på. Anonymkode: fe6a7...ae4 Eldre damer i tredveåra, altså! De eier ikke skam😊 28
Gjest incognita Skrevet 19. februar 2016 #9 Skrevet 19. februar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Jeg så en eldre dame i midten av 30årene på bussen sammen med mange vgs elever. Jeg så at hun kom inn bakdøren men da kontrollen kom sa hun at hun mistet billetten, og kunne spørre bussjåføren om han husket hun igjen. Hun var veldig overbevisende, smilte og virket fortvilet. ''Det er jo så dumt å få bot når jeg faktisk har betalt, hihihihih''. Det var egentlig bare morsomt å se på. Anonymkode: fe6a7...ae4 Hun var vel så dement at hun ikke visste bedre stakkar.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #10 Skrevet 19. februar 2016 3 timer siden, Honey Dew skrev: Alle er pliktig å ha gyldig billett og passe på at den ER gyldig. Er ikke så vanskelig. Billettkontrolløren gjorde riktig her, men han skulle gitt bot til de 2 andre også, så der feilet han Det er klart at dette gjelder uten unntak, og kontrolløren skulle bøtelagt alle tre. Det sureste er å bli tatt på en forsinket buss med billett som nettopp er gått ut på tid, men som ville holdt fram til planlagt holdeplass dersom bussen hadde vært i rute. Det er også surt dersom billetten er betalt med app, men mobilbatteriet dør ut i et kontrolløren kommer. Også disse kvalifiserer likevel til bot. De som opponerer mot å få bot eller forsøker å bortforklare mangel på billett, bør uten unntak anmeldes til politiet slik at rullebladet svertes og mange yrker blir uoppnåelige. Anonymkode: 20289...976 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #11 Skrevet 19. februar 2016 Send inn en klage da vel! Enten skal alle betale, eller så skal ingen betale! Angående utlendingen, så var de sikkert livredde for å bli stemplet som rasist. Derfor var det sikker veldig mye enklere å bare la ham slippe unna... Anonymkode: 1336f...047 2
Pterinochilus Skrevet 19. februar 2016 #12 Skrevet 19. februar 2016 (endret) 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som opponerer mot å få bot eller forsøker å bortforklare mangel på billett, bør uten unntak anmeldes til politiet slik at rullebladet svertes og mange yrker blir uoppnåelige. Anonymkode: 20289...976 Hvor har du det fra at det er ulovlig å snike? Sniking er ikke en kriminell forseelse og havner hverken i straffe- eller bøteregisteret. "Boten" du får er ikke en bot i egentlig forstand, men et "administrativt gebyr". Endret 19. februar 2016 av Pterinochilus 7
Fiberhusk Skrevet 19. februar 2016 #13 Skrevet 19. februar 2016 Hverken de som ikke klarer snakke norsk eller engelsk eller noe annet, eller de som striginer, unnslipper bøter hver gang jeg har bevitnet seansene. Og klarer de ikke vise ID holdes de igjen til de får ID enten ved opplest personnummer og en telefon til politiet... Eller til politiet faktisk kommer.... 3
Kontormus Skrevet 19. februar 2016 #14 Skrevet 19. februar 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er klart at dette gjelder uten unntak, og kontrolløren skulle bøtelagt alle tre. Det sureste er å bli tatt på en forsinket buss med billett som nettopp er gått ut på tid, men som ville holdt fram til planlagt holdeplass dersom bussen hadde vært i rute. Det er også surt dersom billetten er betalt med app, men mobilbatteriet dør ut i et kontrolløren kommer. Også disse kvalifiserer likevel til bot. De som opponerer mot å få bot eller forsøker å bortforklare mangel på billett, bør uten unntak anmeldes til politiet slik at rullebladet svertes og mange yrker blir uoppnåelige. Anonymkode: 20289...976 Nei, en får kvitteringer på mail. Den får man muligheten til å ettersende innen en viss tid. Det er altså ikke så urimelig som du skulle ønske. 7
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #15 Skrevet 19. februar 2016 7 minutter siden, Pterinochilus skrev: Hvor har du det fra at det er ulovlig å snike? Sniking er ikke en kriminell forseelse og havner hverken i straffe- eller bøteregisteret. "Boten" du får er ikke en bot i egentlig forstand, men et "administrativt gebyr". Sniking på offentlig transportmiddel må da regnes som en form for tyveri eller nasking. Anonymkode: 20289...976 2
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #16 Skrevet 19. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sniking på offentlig transportmiddel må da regnes som en form for tyveri eller nasking. Niks. Anonymkode: 49a8f...ce0 2
Pterinochilus Skrevet 19. februar 2016 #17 Skrevet 19. februar 2016 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sniking på offentlig transportmiddel må da regnes som en form for tyveri eller nasking. Anonymkode: 20289...976 Nei, tyveri og nasking er kriminelle forseelser. Sniking er ikke ulovlig! Transportselskapene har hjemmel i lovverket til å kunne skrive ut gebyrer til personer som reiser uten gyldig billett, men du gjør ikke noe kriminelt i en juridisk forstand. (Dette gjelder selvfølgelig ikke hvis du nekter å oppgi ID eller oppgir falsk ID til politiet. Da blir det en kriminell forseelse ut av det.) Endret 19. februar 2016 av Pterinochilus 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #18 Skrevet 19. februar 2016 En hver er selv ansvarlig for å ha sine egne ting i orden eneten det er på bussen eller andre steder. Å skylde på andre når en ikke selv har egne ting i orden, er smålig. Er du misfornøyd, får du klage til de du har fått oppgitt å skulle s3nde klage til. Du virker ikke særlig objektiv og saklig. Særlig ikke når du kommer med uttalelse om eldre damer i trettiåra. Hun var vel både gammel og gråhåret, hørte og så dårlig og gikk med stokk og? Alt på grunn av alderen selvsagt. At hun i tillegg kan ha egne barn på din alder, ts, det tenkte du vel ikke på - at det kunne være mora di du omtaler sånn, altså. Anonymkode: 3408e...c3d 1
Gjest ashanti Skrevet 19. februar 2016 #19 Skrevet 19. februar 2016 Velkommen sier jeg bare. Dette skjer hver eneste gang jeg opplever billettkontroll. Men vil påpeke at det at den ene som slapp unna ikke var etnisk norsk har fint lite relevans for saken. Hver gang jeg opplever kontroll er det _alltid_ noen som slipper unna (etnisk norske ja, for de som er opptatt av sånt) - fordi de på en eller annen måte klarer å snakke seg ut av det. Også er det de som faktisk legger seg flate og sier at de desverre har glemt å aktivere billetten sin og da får de bot. Ganske utrolig. Har vurdert å sende inn klage flere ganger, men ikke kommet så langt.. Det skal ikke være slik at fordi du tilfeldigvis har snakketøyet i orden og er uten billett så skal du slippe å betale bot, mens alle andre uten billett må betale. Skjønner at kontrollørene noenganger "vil vise skjønn", men da må de ha et system på dette og ikke bare ta det litt som det kommer.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #20 Skrevet 19. februar 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jepp. Jeg så en eldre dame i midten av 30årene på bussen sammen med mange vgs elever. Jeg så at hun kom inn bakdøren men da kontrollen kom sa hun at hun mistet billetten, og kunne spørre bussjåføren om han husket hun igjen. Hun var veldig overbevisende, smilte og virket fortvilet. ''Det er jo så dumt å få bot når jeg faktisk har betalt, hihihihih''. Det var egentlig bare morsomt å se på. Anonymkode: fe6a7...ae4 Takk for den! Så hyggelig du er. Anonymkode: 872dc...a63 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå