Gå til innhold

Samboer ikke villig til å låne meg penger. Vurderer å gjøre det slutt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det restskatt det er snakk om, så er det vel bare å la det gå til lønnstrekk? Da kan du forhandle fram til en brukbar avbetalingsplan med kemneren på 15-30% trekk per. mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Kanskje du skal slutte å tro at kjæresten din er en bank.

Endret av Aegon Targaryen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare betal det med kontokreditt? Da er det bare sånn 16 prosent effektiv rente, det er bare sånn 200 kroner i måneden. Så kjøper du litt mindre vin neste måned så har du betalt det ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt i førsteinnlegget tyder på rotete økonomi, så hvordan du kan påstå at du har ryddig økonomi skjønner jeg ikke.

Full forståelse for at din samboer ikke ønsker å låne deg penger! Få orden på rotet ditt og ikke gjør deg avhengig av foreldre for å klare å gjøre opp for deg. Når du klarer deg selv over tid og samtidig klarer å spare, da kan du snakke om ryddig økonomi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke lånt deg penger. Hadde du hatt ryddig økonomi og en ryddig økonomisk historie hadde saken vært en annen. Å bruke forholdet som et maktmiddel er ikke annet enn patetisk.

Når det er sagt, så har jeg lånt kjæresten mer penger enn 9000, men det er fordi han har en ryddig økonomi. Dersom han ikke hadde hatt det, hadde jeg aldri lånt han noe. Du høres ikke særlig voksen ut heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Jolene skrev:

Hadde ikke lånt deg penger. Hadde du hatt ryddig økonomi og en ryddig økonomisk historie hadde saken vært en annen. Å bruke forholdet som et maktmiddel er ikke annet enn patetisk.

Når det er sagt, så har jeg lånt kjæresten mer penger enn 9000, men det er fordi han har en ryddig økonomi. Dersom han ikke hadde hatt det, hadde jeg aldri lånt han noe. Du høres ikke særlig voksen ut heller.

Folk som har ryddig økonomi trenger da ikke å låne titusener privat?

Anonymkode: 4391b...e65

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som har ryddig økonomi trenger da ikke å låne titusener privat?

Anonymkode: 4391b...e65

Nå skrev jeg heller ikke hva det gjaldt, gjorde jeg? Til opplysning så har han en ryddig økonomi ;)

Poenget mitt er at det er forskjell på å låne penger til folk som har en ryddig økonomi og en ryddig økonomisk historie, kontra mennesker som ikke greier noen av delene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var hun dumpa. Den gjerrige bleikfeite fisen. Skal bli deilig å gå helgen i møte som singel, lykkelig og fri :bolledeig:

Tusen takk til min fantastiske kollega som faktisk er en ekte venn og som redder meg :blomst: Han fortjener verdens største takk.

Klem fra TS

Anonymkode: 86ca5...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da var hun dumpa. Den gjerrige bleikfeite fisen. Skal bli deilig å gå helgen i møte som singel, lykkelig og fri :bolledeig:

Tusen takk til min fantastiske kollega som faktisk er en ekte venn og som redder meg :blomst: Han fortjener verdens største takk.

Klem fra TS

Mer glad på hennes vegne som slipper å bli presset til å låne bort penger... du får ha lykke til videre

Anonymkode: c1a0a...4e2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mer glad på hennes vegne som slipper å bli presset til å låne bort penger... du får ha lykke til videre

Anonymkode: c1a0a...4e2

Hun er helt knust hun. Skjønner jo godt det. Et stort tap for henne at jeg drar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er helt knust hun. Skjønner jo godt det. Et stort tap for henne at jeg drar 

Jada, men det sier jo folk at de er når du går ut av forhold med fæle mishandlere også. Men så går det ei stund, og de oppdager at de faktisk har det mye bedre uten. Du har nok gjort henne en tjeneste. :) Håper kollegaen din får tilbake pengene til slutt. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...