AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #1 Del Skrevet 19. februar 2016 Hallo. Jeg har et lite problem for tiden. Først litt om meg. Jeg er en kvinne på 30 år med fast jobb og stabil inntekt og ganske ryddig økonomi. Takket være min pappa. Jeg har tatt noen dustete økonomiske valg som har vist seg å bli dyrekjøpte men han har vært fantastisk og hjulpet meg hele tiden på veien. Han betalte nylig ned billånet mitt for meg(planen er selvfølgelig at jeg skal betalte tilbake ca halvparten uten renter- god deal jeg vet det..etter noen år) Som en liten takk har jeg hjulpet min bestemor mye da pappa bor i en annen by og jeg og bestemor bor i samme. Med innkjøp, matlaging, henting og bringing til og fra ærender osv. Jeg leier også leilighet av bestemor(ikke samme, hun eier to) og jeg betaler såklart men får en bra familiepris naturligvis. Noen tenker sikkert at jeg er veldig bortskjemt.Jeg tenker dette er en vinn-vinn situasjon siden jeg har sluppet å gå på svindyrt leiemarked og bestemor vet hvem hun leier ut til og slipper potensielle ubehagelige overraskelser. jeg har hatt en kjæreste i to år og vi har snakket om å kjøpe noe sammen. Sammen har vi en god egenkapital. Men så til det som har skjedd i det siste og som har sjokkert meg. Jeg sitter igjen med en restgjeld på 18000 kroner(har ingenting med billån eller forbrukslån å gjøre) og som må betales ned kjapt. Jeg kommer aldri til å gå til pappa og spørre om hjelp denne gangen(det har jeg ikke samvittighet til og fordi det er en litt flau gjeld) og jeg spurte kjæresten min om hun kunne låne meg 9000 kroner(det jeg mangler) for å få dette betalt nå. Kan ikke dele opp beløpet nemlig. Hun svarer nei. Og jeg er helt fortvilet for jeg vet hun har penger, hun vet jeg betaler tilbake og fordi vi snakker om å få felles økonomi men hun vil ikke låne meg 9000 kr? Etter å ha tenkt mye dette synes jeg hun viser en veldig kald skulder og ingen vilje til å hjelpe meg. Jeg begynner faktisk å stresse litt og jeg vurderer å bruke følelsene som maktmiddel og si at jeg går hvis jeg ikke får låne penger. for hvis hun ikke vil hjelpe meg nå, hva blir det neste? hvis jeg trenger hjelp med noe(nei, ikke penger) en annen gang? Anonymkode: 86ca5...a13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #2 Del Skrevet 19. februar 2016 Jeg skrev feil i overskriften. Skulle være kjæresten og ikke samboer Ts Anonymkode: 86ca5...a13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 Populært innlegg #3 Del Skrevet 19. februar 2016 Det høres ikke ut som du har orden i økonomien din. Jeg forstår kjæresten din godt. Og å true med å gjøre det slutt om du ikke får låne penger av henne??? Anonymkode: b712c...e6b 135 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saltyliquorice Skrevet 19. februar 2016 #4 Del Skrevet 19. februar 2016 Synes du skal begynne å ta litt ansvar 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fullkornspasta Skrevet 19. februar 2016 #5 Del Skrevet 19. februar 2016 Du høres virkelig ut som et troll. Hvem greier å blande kjæreste med samboer..? 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatta Skrevet 19. februar 2016 #6 Del Skrevet 19. februar 2016 (endret) Kanskje hun, fordi hun kjenner til din ustabile pengehåndtering fra før, trenger og ønsker å se at du får til dette, for å i det hele tatt å tøre i fremtiden å slå sammen sin økonomi med din. Hadde jeg vært deg, ville jeg lagt all æra jeg har igjen i å vise henne at dette klarer du helt fint. Skaff deg en liten tilleggsjobb el.l. (nå skyter jeg i blinde her) og vis henne at du vil klare det. At du vurderer å gå fra henne pga. dette orker jeg nesten ikke kommentere... Endret 19. februar 2016 av Surikatta tastefeil 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #7 Del Skrevet 19. februar 2016 2 minutter siden, fullkornspasta skrev: Du høres virkelig ut som et troll. Hvem greier å blande kjæreste med samboer..? Fordi planen var jo å bli samboere! Anonymkode: 86ca5...a13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #8 Del Skrevet 19. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres ikke ut som du har orden i økonomien din. Jeg forstår kjæresten din godt. Og å true med å gjøre det slutt om du ikke får låne penger av henne??? Anonymkode: b712c...e6b Jeg har orden i økonomien da. Det er bare disse 18000 kronene som gjenstår så er jeg helt gjeldfri. Utenom studielån da, men det tels ikke på den måten. Anonymkode: 86ca5...a13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Lou Salome Skrevet 19. februar 2016 Populært innlegg #9 Del Skrevet 19. februar 2016 Hvordan kan du ha god egenkapital når du ikke har 9000 kroner? Hvordan vet hun at du betaler tilbake med din økonomiske historie? Og hvorfor føler du ikke at det er deg som viser henne en kald skulder når du vurderer pengeutpressing? 57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #10 Del Skrevet 19. februar 2016 5 minutter siden, Surikatta skrev: Kanskje hun, fordi hun kjenner til din ustabile pengehåndtering fra før, trenger og ønsker å se at du får til dette, for å i det hele tatt å tøre i fremtiden å slå sammen sin økonomi med din. Hadde jeg vært deg, ville jeg lagt all æra jeg har igjen i å vise henne at dette klarer du helt fint. Skaff deg en liten tilleggsjobb el.l. (nå skyter jeg i blinde her) og vis henne at du vil klare det. At du vurderer å gå fra henne pga. dette orker jeg nesten ikke kommentere... Enkelt. Hun stoler ikke på deg. Bevis henne det motsatte. Egentlig synes jeg ikke at du fortjener henne. Hvordan hadde hun følt det om hun leste det du skriver her? Patetisk. Anonymkode: 33d61...55a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #11 Del Skrevet 19. februar 2016 Hva er dette for noe: Sammen har dere en god egenkapital? Mens du leier, så har du problemer med å skrape sammen skarve 9000 kroner som du nå skal låne? Dette henger ikke på greip. Det henger heller ikke på greip å skulle låne penger hos kjæresten. Hva får hun som sikkerhet for lånet? Et usikret lån, til en person som leier hos bestemor, har økonomisk rot i sin fortid og så når han ikke får viljen sin vil gjøre det slutt med kjæreste. For meg hadde du fått kroken på døra den dagen du bad om å få låne penger, om jeg hadde vært dum nok til å innlede noe forhold til en slik pappagutt. Anonymkode: e6139...ba1 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #12 Del Skrevet 19. februar 2016 2 minutter siden, Lou Salome skrev: Hvordan kan du ha god egenkapital når du ikke har 9000 kroner? Hvordan vet hun at du betaler tilbake med din økonomiske historie? Og hvorfor føler du ikke at det er deg som viser henne en kald skulder når du vurderer pengeutpressing? Med egenkapital mener jeg det som står på BSU selvfølgelig. De kan ikke tas ut. Anonymkode: 86ca5...a13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #13 Del Skrevet 19. februar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skrev feil i overskriften. Skulle være kjæresten og ikke samboer Ts Anonymkode: 86ca5...a13 Dere har god egenkapital, skriver du. Før du tenker på å kjøpe noe med kjæresten bør du rydde unna alle gjeld. Også til din far. Du har ikke orden i økonomien når du er i akutt krise nå. Anonymkode: 1e193...b65 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest summesumbi Skrevet 19. februar 2016 #14 Del Skrevet 19. februar 2016 Du blir ikke gjeldsfri, må du skjønne. Du er ute etter en lettvint løsning for deg selv. Det er HELT riktig av kjæresten din å si nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 19. februar 2016 #15 Del Skrevet 19. februar 2016 (endret) Aldri spør kjærester om penger og lån. Om det ikke er veeeldig prekært. Det syns jeg er dårlig. Det blir et press på kjæresten,og kan tenke det vil skje igjen. Og unnskyld,men du virker noe ansvarsløs ut fra Hi. Endret 19. februar 2016 av Blomsterert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #16 Del Skrevet 19. februar 2016 Hvis dere sammen har god egentkapital, mener du egnetlig at HUN har god egentkapital? For ellers er da 18 000 virkelig en dråpe i havet sånn sett. Jeg hadde ikke lånt en kjæreste 9000 kr, skjønner henne veldig godt. Anonymkode: c4d03...a03 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 19. februar 2016 #17 Del Skrevet 19. februar 2016 Hadde heller ikke lånt deg, det er ikke noe folk gjør normalt selv om faren din gjør det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #18 Del Skrevet 19. februar 2016 Eneste måten å lære av egne feil er ikke å få andre til å rydde opp i rotet ditt. Virker som dine løsninger kun handler om å låne eller få av andre. Hva med å ringe stedet du har gjeld til og ordne en avbetalingsplan?? Anonymkode: 25343...f70 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #19 Del Skrevet 19. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Eneste måten å lære av egne feil er ikke å få andre til å rydde opp i rotet ditt. Virker som dine løsninger kun handler om å låne eller få av andre. Hva med å ringe stedet du har gjeld til og ordne en avbetalingsplan?? Anonymkode: 25343...f70 Avbetaling er dessverre ikke mulig. Ts Anonymkode: 86ca5...a13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #20 Del Skrevet 19. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med egenkapital mener jeg det som står på BSU selvfølgelig. De kan ikke tas ut. Anonymkode: 86ca5...a13 Nei, de kan ikke tas ut. Men du kan ta en tur i banken og få et kortsiktiglån. Hva er egnetlig problemet? DU har pådratt deg gjeld, DU må ordne opp. Ja, det vil koste deg noen renter. Men det er ingen stor sum det er snakk om her. Anonymkode: c4d03...a03 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå