Gjest O.G. Skrevet 19. februar 2016 #81 Del Skrevet 19. februar 2016 3 timer siden, Surikatta skrev: Kanskje hun, fordi hun kjenner til din ustabile pengehåndtering fra før, trenger og ønsker å se at du får til dette, for å i det hele tatt å tøre i fremtiden å slå sammen sin økonomi med din. Hadde jeg vært deg, ville jeg lagt all æra jeg har igjen i å vise henne at dette klarer du helt fint. Skaff deg en liten tilleggsjobb el.l. (nå skyter jeg i blinde her) og vis henne at du vil klare det. At du vurderer å gå fra henne pga. dette orker jeg nesten ikke kommentere... Jepp, for TS høres ikke helt voksen ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #82 Del Skrevet 19. februar 2016 Du kan nekte å ha sex med henne før du får låne pengene. Da hoster hun nok opp 9000 rimelig kjapt skal du se. Anonymkode: 3971c...938 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 19. februar 2016 #83 Del Skrevet 19. februar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hallo. Jeg har et lite problem for tiden. Først litt om meg. Jeg er en kvinne på 30 år med fast jobb og stabil inntekt og ganske ryddig økonomi. Takket være min pappa. Jeg har tatt noen dustete økonomiske valg som har vist seg å bli dyrekjøpte men han har vært fantastisk og hjulpet meg hele tiden på veien. Han betalte nylig ned billånet mitt for meg(planen er selvfølgelig at jeg skal betalte tilbake ca halvparten uten renter- god deal jeg vet det..etter noen år) Som en liten takk har jeg hjulpet min bestemor mye da pappa bor i en annen by og jeg og bestemor bor i samme. Med innkjøp, matlaging, henting og bringing til og fra ærender osv. Jeg leier også leilighet av bestemor(ikke samme, hun eier to) og jeg betaler såklart men får en bra familiepris naturligvis. Noen tenker sikkert at jeg er veldig bortskjemt.Jeg tenker dette er en vinn-vinn situasjon siden jeg har sluppet å gå på svindyrt leiemarked og bestemor vet hvem hun leier ut til og slipper potensielle ubehagelige overraskelser. jeg har hatt en kjæreste i to år og vi har snakket om å kjøpe noe sammen. Sammen har vi en god egenkapital. Men så til det som har skjedd i det siste og som har sjokkert meg. Jeg sitter igjen med en restgjeld på 18000 kroner(har ingenting med billån eller forbrukslån å gjøre) og som må betales ned kjapt. Jeg kommer aldri til å gå til pappa og spørre om hjelp denne gangen(det har jeg ikke samvittighet til og fordi det er en litt flau gjeld) og jeg spurte kjæresten min om hun kunne låne meg 9000 kroner(det jeg mangler) for å få dette betalt nå. Kan ikke dele opp beløpet nemlig. Hun svarer nei. Og jeg er helt fortvilet for jeg vet hun har penger, hun vet jeg betaler tilbake og fordi vi snakker om å få felles økonomi men hun vil ikke låne meg 9000 kr? Etter å ha tenkt mye dette synes jeg hun viser en veldig kald skulder og ingen vilje til å hjelpe meg. Jeg begynner faktisk å stresse litt og jeg vurderer å bruke følelsene som maktmiddel og si at jeg går hvis jeg ikke får låne penger. for hvis hun ikke vil hjelpe meg nå, hva blir det neste? hvis jeg trenger hjelp med noe(nei, ikke penger) en annen gang? Anonymkode: 86ca5...a13 Det virker jo ikke som om du har kontroll på din egen økonomi i det heletatt. Jeg skjønner meget godt at kjæresten din ikke vil låne deg penger. Det virker jo slettes ikke som om du har for vane å betale tilbake det du låner. Veldig smart av kjæresten din å ikke låne deg penger. Håper virkelig hun har vett til å holde seg milevis unna felles økonomi med deg også, luksusfellen neste.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 19. februar 2016 #84 Del Skrevet 19. februar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok. Men vi har det på en annen måte. For hun er nok mer "invested" i forholdet enn jeg egentlig er. Jeg er på en måte hennes trofekjæreste. Ts Anonymkode: 86ca5...a13 Haha! Litt av et trofé. - Må ha hjelp fra pappa for å betjene et boliglån. - Får hjelp av bestemor til å bo billigere enn andre (men klarer likevel ikke å sette av penger på en bufferkonto). - Har rotet det til økonomisk, men fått hjelp fra pappa i stedet for å ordne opp selv. - Har ikke lært av dette, har dermed ikke en bufferkonto som kan fikse uforutsette utgifter på under 10.000 - Forventer nå at kjæresten rydder opp. - Vurderer å psykisk utpresse kjæresten hvis hun ikke ordner opp. Mitt råd til deg: Slå opp med henne, så kan hun bruke de 9000 på en sydentur til seg selv og en ny kjæreste. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #85 Del Skrevet 19. februar 2016 TS, det er utrolig dumt at kjærester driver og låner hverandre penger. Det blir bare bitterhet ut av det, og det kan ødelegge forholdet. Hold penger ute av kjærligheten. Jeg vet dette av erfaring. Jeg måtte dumpe eksen som skyldte meg 100.000 og aldri klarte å betale tilbake. Et utrolig irritasjonsmoment som jeg til slutt ikke klarte å leve med. Anonymkode: 5e2b2...be1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 19. februar 2016 #86 Del Skrevet 19. februar 2016 Tråden er ryddet for personangrep, persondebatt, spekulasjoner og svar til dette. Kragebein, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
opelka Skrevet 19. februar 2016 #87 Del Skrevet 19. februar 2016 Dette har jeg ikke noe problemer med. Jeg overlater alt til samboeren. Hver måned overfører jeg hele lønnen til hennes konto. Regninger og husholdning tar henne seg av. Jeg har ikke hver flink med penger. Må spørre henne om lommepenger for å ikke rote bort pengene til blant annet til lån (Her har jeg vært for snill) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #88 Del Skrevet 19. februar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det høres ikke ut som du har orden i økonomien din. Jeg forstår kjæresten din godt. Og å true med å gjøre det slutt om du ikke får låne penger av henne??? Anonymkode: b712c...e6b 8 timer siden, saltyliquorice skrev: Synes du skal begynne å ta litt ansvar Enig disse Anonymkode: ba0d4...e7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avida30 Skrevet 19. februar 2016 #89 Del Skrevet 19. februar 2016 1 time siden, sol87 skrev: Haha! Litt av et trofé. - Må ha hjelp fra pappa for å betjene et boliglån. - Får hjelp av bestemor til å bo billigere enn andre (men klarer likevel ikke å sette av penger på en bufferkonto). - Har rotet det til økonomisk, men fått hjelp fra pappa i stedet for å ordne opp selv. - Har ikke lært av dette, har dermed ikke en bufferkonto som kan fikse uforutsette utgifter på under 10.000 - Forventer nå at kjæresten rydder opp. - Vurderer å psykisk utpresse kjæresten hvis hun ikke ordner opp. Mitt råd til deg: Slå opp med henne, så kan hun bruke de 9000 på en sydentur til seg selv og en ny kjæreste. Dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #90 Del Skrevet 19. februar 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Luksusfellen hadde ikke tatt meg med. Jeg har null anmerkninger, jeg har formue i BSU, i tillegg eier jeg en båt. Og jeg har ikke unødvendig gjeld utenom disse 18000 som begynne å haste. Ts Anonymkode: 86ca5...a13 Selg båten om de 9000 er så forbanna viktig... Anonymkode: 2a750...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #91 Del Skrevet 19. februar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun fortjener å bli satt på pinebenken. Skal spille skikkelig usikker på henne etter sviket hennes og si jeg trenger betenkningstid mens jeg i virkeligheten kaster meg ut i datingverden igjen. Og dumper henne til slutt. Hun har jo faktisk behandlet meg som et skadeskutt dyr som trenger hjelp og bare gått ifra meg og latt meg dø. Bare flaks at min nydelige kollega kom til unnsetning. Så ja. Skal gjøre henne skikkelig, skikkelig desperat. Ha ha. Hun kommer aldri noen sinne til å få seg kjæreste igjen. Hevnen er søt. Ts Anonymkode: 86ca5...a13 Noe av det dummeste jeg har lest :-P Regner med å se deg I luksusfellen om et par år Anonymkode: c1a0a...4e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
opelka Skrevet 19. februar 2016 #92 Del Skrevet 19. februar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selg båten om de 9000 er så forbanna viktig... Anonymkode: 2a750...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
opelka Skrevet 19. februar 2016 #93 Del Skrevet 19. februar 2016 Helt enig. Båten eller dama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linkas1 Skrevet 19. februar 2016 #94 Del Skrevet 19. februar 2016 Hvorfor i alle dager skal ho låne deg penger når det eneste som betyr noe for deg er å få penger ut av ho... Er du glad i kjæresten din i det heletatt? Hva får ho ut av låne penger når ho vet om din økonomiske bakgrunn? Bsu betyr ikke en dritt når du pådrar deg slike privatlån hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #95 Del Skrevet 19. februar 2016 Har vesentlig bedre økonomi enn partneren og har gitt ham totalt sikkert flere hundrede tusen gjennom 10års parforhold (mye fra mine foreldre da de har hatt veldig god økonomi) han kommer fra dårlige økonomiske kår, har pådratt seg gjeld kun for å ta utdanning. Har ALDRI bedt om penger. Han har alltid gitt det "lille" han fikk i inntekt som student utelukkende til meg. Da er det lett å gi. Hadde han bedt/forventet pengene - ville han aldri fått dem. Anonymkode: d7cf6...393 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #96 Del Skrevet 19. februar 2016 11 timer siden, Lou Salome skrev: Hvordan kan du ha god egenkapital når du ikke har 9000 kroner? Hvordan vet hun at du betaler tilbake med din økonomiske historie? Og hvorfor føler du ikke at det er deg som viser henne en kald skulder når du vurderer pengeutpressing? Lo høyt av den Anonymkode: b7b7d...434 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 20. februar 2016 #97 Del Skrevet 20. februar 2016 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Kragebein, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #98 Del Skrevet 21. februar 2016 Den 19.2.2016 at 12.33, AnonymBruker skrev: Med egenkapital mener jeg det som står på BSU selvfølgelig. De kan ikke tas ut. Anonymkode: 86ca5...a13 De kan da vel tas ut. Men du mister skattegevinsten når du tar de ut... Anonymkode: e6aa1...1f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #99 Del Skrevet 21. februar 2016 Den Friday, February 19, 2016 at 12.40, AnonymBruker skrev: Jeg har god EK til huskjøp! Men nei jeg har ikke så mye på vanlig sparekonto. I EK har jeg mer enn henne. Ts Anonymkode: 86ca5...a13 Ja du har prioritert deg selv først så skal andre rydde opp i din ellers gjeldsituasjon. Andre skal komme løpende til deg med billigste og enkle løsninger. Det bryr deg ikke at når du låner av andre utsetter de seg selv for økonomiske konsekvenser. Hvordan har du tenkt å betale henne tilbake, ved å kjøre henne til butikken i bilen hun sikkert betaler for deg?. Egenkapital til huskjøp. Ja det har du hatt mulighet til og såare men å betale utgiftene dine? Hvor har egentlig pengene du allerede har lånt gått henn? Inn på BSU eller? Nei altså Grow upp!!! Anonymkode: 831a9...fee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 21. februar 2016 #100 Del Skrevet 21. februar 2016 Den 19.2.2016 at 12.52, AnonymBruker skrev: Luksusfellen hadde ikke tatt meg med. Jeg har null anmerkninger, jeg har formue i BSU, i tillegg eier jeg en båt. Og jeg har ikke unødvendig gjeld utenom disse 18000 som begynne å haste. Ts Anonymkode: 86ca5...a13 Så selg båten da. Båten er ikke en nødvendighet slik som en bil ofte er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå