Gå til innhold

Ok å ikke tenne på overvektige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det ok å ikke tenne på overvektige?

Alle har jo sine preferanser. Noen tenner på store pupper, andre på stor rumpe, mens andre kan ikke fordra små pupper eller en flat rumpe. De fleste tenner jo på det visuelle ved en partner når en har sex, så er det ok å ikke tenne på personen om den ikke har det man tenner på?

Også hører man jo om par hvor den ene har lagt kraftig på seg og partneren tenner ikke på han/hun lengre. Er dette også ok? Er det da lov å fortelle parteneren at man tente mer på personen før? 

Anonymkode: 9577d...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det er greit. Så lenge du ikke glemmer deg selv og tror du ser så mye bedre ut, men ser ut som et fleskeberg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet tenning da hun ble for tynn. Det er vel også ok?

Anonymkode: 9f71b...7c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Genevieve

Hårsårt tema for mange, selvfølgelig er det lov. Men spørs nok om det ikke er bedre å ikke være i det forholdet hvis det er slik at partneren ikke har noen ting visuelt som tenner en. Kan jo ende opp med å ødelegge både selvtilliten og livsgnisten til enhver det hvis forholdet er dødt seksuelt bare den ene veien vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Nøste~ skrev:

Ja det er greit. Så lenge du ikke glemmer deg selv og tror du ser så mye bedre ut, men ser ut som et fleskeberg selv.

Hvorfor tror du det er en regel at man kun har lov til å tenne på de med lik kropp som deg selv?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Silfen skrev:

Hvorfor tror du det er en regel at man kun har lov til å tenne på de med lik kropp som deg selv?

Det har seg slik at om et i utgangspunktet slankt par begynner å bygge på seg ekstra kilo og starter å bli lubne, eller i værste fall overvektige og tykke både her og der, så kan mannen/kvinnen i forholdet begynne å klage over at partneren begynner å bli for lat, orker ikke ta vare på utseendet/helsen sin lengre osv og ber dem om å ta seg sammen og slanke seg. Men det denne mannen/kvinnen fort glemmer er at de kanskje selv også ser likedan ut, men det er vel ikke så viktig for dem så lenge partneren ser bra ut i deres øyne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er selvfølgelig greit! At en ikke tenner på en spesiell kroppstype betyr ikke at man ser ned på personer med denne kroppstypen :) 

Om partneren legger mye på seg i et forhold synes jeg det bør være innafor å si ifra på en pen måte om det er et problem. Da kan man sammen finne ut hva man kan gjøre med det. Men hvis man skal forlange at partneren trener eller spiser sunnere, mener jeg man skal gjøre det samme selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ok å ikke tenne på hva som helst, man får jo ikke gjort så mye med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Nøste~ skrev:

Det har seg slik at om et i utgangspunktet slankt par begynner å bygge på seg ekstra kilo og starter å bli lubne, eller i værste fall overvektige og tykke både her og der, så kan mannen/kvinnen i forholdet begynne å klage over at partneren begynner å bli for lat, orker ikke ta vare på utseendet/helsen sin lengre osv og ber dem om å ta seg sammen og slanke seg. Men det denne mannen/kvinnen fort glemmer er at de kanskje selv også ser likedan ut, men det er vel ikke så viktig for dem så lenge partneren ser bra ut i deres øyne. 

Og? Det er likevel ikke slik at det er en regel for at man kun kan tenne på den som er lik seg selv. Fair enough at man er to i et forhold, men hallo; å bruke argumenter som SE PÅ DEG SELV er jo helt på trynet. Det er ikke seg selv man tenner på!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Silfen skrev:

Og? Det er likevel ikke slik at det er en regel for at man kun kan tenne på den som er lik seg selv. Fair enough at man er to i et forhold, men hallo; å bruke argumenter som SE PÅ DEG SELV er jo helt på trynet. Det er ikke seg selv man tenner på!

Det jeg mente var når den ene parten mener at den andre burde forandre på seg, selv om kanskje den parten ikke har lyst. Også glemmer de selv at de er i samme kategori som den man vil forandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er like greit å ikke settefyr på oss som er litt feitere enn det som er akseptert.

Men det er også helt OK å ikke tenne seksuelt på alt og alle. Smaken er som baken, uansett om den er liten eller stor.

Selv tenner jeg ikke på tynne menn, eller muskelbunter. Ikke noe galt i det heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Preferanser og tenningsmønster kan man ikke gjøre noe med. Jeg har ting jeg anser som avtennende - men så er jeg også klar over at det er aspekter ved min kropp som noen kanskje også kan finne avtennende. Og man behøver ikke rakke ned på andre kroppsformer bare for å demonstrere hva man tenner på - det ser jeg ofte i forskjellige tråder (dissing av overvektige eller tynne folk, f.eks.). Heldigvis har folk ulike preferanser - og det er innafor å ikke tenne på f.eks. overvektige eller tynne folk, men man behøver ikke rakke ned på folk man ikke tenner på.

Anonymkode: d0fc0...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, Fiberhusk skrev:

Det er like greit å ikke settefyr på oss som er litt feitere enn det som er akseptert.

Men det er også helt OK å ikke tenne seksuelt på alt og alle. Smaken er som baken, uansett om den er liten eller stor.

Selv tenner jeg ikke på tynne menn, eller muskelbunter. Ikke noe galt i det heller.

TYNNE MENN? Hvor feite må de være før du tenner på de da? hjelper det hvis jeg går med potetsekk under t shorten ?

Anonymkode: c506a...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TYNNE MENN? Hvor feite må de være før du tenner på de da? hjelper det hvis jeg går med potetsekk under t shorten ?

Anonymkode: c506a...33a


Er litt forskjell på tynne (radmagre) og normalvektige menn, da :rolleyes: Min er normalvektig <3

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart. Blir ikke fornærma om noen ikke tenner på meg fordi jeg er overvektig. Jeg tenner ikke på alle menn jeg heller og har mine preferanser. En mann kan også ha dødslekker kropp etter mine preferanser, men så lenge jeg ikke synes ansiktet er tiltrekkende så tenner jeg ikke på han da heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...