Gå til innhold

Jeg knuste venninnnen min sin vase


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Tøytigern skrev:

I dette tilfellet vil det jo da være veninnen som har ansvaret, fordi det er hennes hund... Så. Ja.

Nei, venninnen er ikke ansvarlig for at trådstarter snublet i hunden; hun har ikke opptrådt uansvarlig som hundeeier. Trådstarter var uheldig, og er heller ikke ansvarlig. Eieren av vasen har følgelig ikke rett på erstatning fra noen. (Juridisk sett, ikke moralsk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, Vox_populi skrev:

Nei, venninnen er ikke ansvarlig for at trådstarter snublet i hunden; hun har ikke opptrådt uansvarlig som hundeeier. Trådstarter var uheldig, og er heller ikke ansvarlig. Eieren av vasen har følgelig ikke rett på erstatning fra noen. (Juridisk sett, ikke moralsk).

Aha! Men da konklurerer jeg med at det eventuelt er hunden som må skuffe opp penga.

Selvsagt er det et hendelig uhell. Hvis det var meg, ville jeg tilbudt en ny vase. Men jeg ville igrunn hengt meg mer opp i hvordan det gikk med hunden jeg hadde snublet i, enn vasen, når jeg beklaget det inntrufne...

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.2.2016 at 23.57, AnonymBruker skrev:

Ja, det er helt seriøst og hun driver å klager over at jeg har ødelagt vasen hennes. Jeg synes også dette fremstår helt idiotisk spesielt siden jeg kan få tak i vasen til 1500 kroner og hun kan få den imorgen. Men for henne så har den visst høyere affeksjonsverdi enn 1500 kroner og hun mener den er verdt 5000 kroner. 
 

Nei, jeg synes også det er veldig ute på vidda og det er 5000 kroner jeg ikke har som student akkurat nå. Da må jeg ta av sparekontoen og jeg synes det er idiotisk når jeg kan få samme vase til 1500. 

Anonymkode: dee6b...d7b

Det at hun sier den har affeksjonsverdi over 1500 kr er jo bare absurd. Da kunne jeg dratt på IKEA og kjøpt en stol til 200 kr og solgt den på finn for 2000 fordi jeg liker den så godt, og ment at det økte den objektive verdien. Virker som veninnen din er blottet for logikk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok hun et anonymt oppgjør på face? Så tåpelig.  Jeg hadde da blitt fristet til å skrive: når en du trodde var en venninne krever 5000kr for en vase til 500 kr som du knuste pga hennes bikkje, og for så å slette deg fra face og være bitch. #denfølelsen :klaske:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...