Gå til innhold

Jeg knuste venninnnen min sin vase


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Herregud, dette er en vase som ble solgt til 399 i utgangspunktet. Fordi den ble så utrolig populær får du nå solgt den til 2000 kr.  Helt horribelt å kreve over 3000 kr ekstra for en vase hun har hatt et par måneder! Også av ei venninne?! Shit... 

Venninna di kan ikke kreve å få 5000 kr av deg fordi den har så stor "affeksjonsverdi". Har den stor affeksjonsverdi for henne, vil 3000 kr fra eller til uansett ikke spille noen rolle. Kjøp en ny vase til henne, og ikke la deg presse til noe mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, jeg er veldig glad i Judge Judy når jeg prokastinerer så dette var en kjekk gif å få :ler: 

 

Venninnen min har slettet meg på facebook og ifølge en annen venninne tatt et anonymt oppgjør med meg hvor hun skriver i en facebookstatus hvor grusomt det er når "venninner" viser sine ekte farger og er gjerrige. Men hun har fått vasen altså, så det skal ikke stå på det i hvert fall :) Hun ble drit sur nå jeg leverte vasen tidligere i dag. Skjønner ikke hva hun klager over. Hun fikk jo til og med esken. Jeg vet ikke helt hva jeg føler nå, men dette er helt åpenbart et vennskap som ikke er noe å satse videre på. Det er jo trist, men jeg gidder ikke tigge på mine knær når hun er uredelig..

Anonymkode: dee6b...d7b

Utrolig realt av deg å ordne opp etter uhellet ditt så raskt! Hadde det skjedd hos meg, så hadde jeg ikke forventet at du erstattet den, men måten du har opptrådd på er veldig bra, syns jeg - jeg hadde blitt gledelig overrasket! Hadde hvertfall ikke syntes du er en dårlig venninne, tvert imot :) Har opplevd at venninner knuser ting, blir veldig lei seg, men det stopper der. Det har aldri kommet noe erstatning...
Veldig trist at du mistet en venninne over noe så ubetydelig som en Kähler-vase, men det var hvertfall en av dere som visste sine "ekte farger". Det virker som om denne jenta er vant til å få det som hun vil, vær glad du er kvitt henne! Herremin, kan du se for deg om hun her blir brud noen gang?! Bridezilla!!!
Syns du skal heve deg over dette, ikke sende noe dritt tilbake i hennes retning, men gjør alle oppmerksomme på din side av saken. Ikke la henne få "dra deg ned i møkka", uten at folk får vite at du har erstattet vasen, og at hun krevde 5000,- pga. affeksjonsverdi.
 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde betalt for å bli kvitt en sånn vase, så jeg synes du gjorde det eneste rette i utgangspunktet - å knuse den.

Sånn ellers så synes jeg venninnen din oppfører som en dust, og jeg hadde hverken sett på henne som noe tap, eller prøvd å ta kontakt. Så får du heller vurdere hva du gjør hvis hun plutselig angrer og vil snakke ut eller noe. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden da, du har kjøpt en ny, lik vase ( hvorfor er denne dyrere enn de andre?), hva mer kan hun forvente? Jeg fikk min Kahler for 9 mnd siden, hadde vært trist om den ble knust for jeg liker den, men affeksjonsverdi??? 😂 Venninene mine er da mye viktigere enn en vase, heldigvis! Og så skrive en Facebookstatus om det? Hun høres fryktelig umoden evt selvopptatt ut! Du kan ha hevet hodet i alle fall! 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Frida skrev:

Jeg har en følelse av at hun hatet vasen, eller var lei av den og ville ha noe annet istedet. Og når du knuste den så satset hun på å grafse til seg mest mulig penger. Hvis det var vasen hun savnet, så ville hun jo blitt veldig glad for å få en likedan vase?

Vær glad du er kvitt henne, hun er virkelig ikke en god venninne når hun oppfører seg slik. 

 

Jeg er enig i dette!

Jeg tror at hun ikke bryr seg det minste om at vasen ble knust.  Hun hadde mest sannsynlig sett seg ut noe nytt som hun ikke har råd tid, og så for seg muligheten til å få denne nye tingen finansiert av deg.

Det at hun skriver det hun gjør på facebook bekrefter egentlig dette, siden hun skriver at du er gjerrig.
 

Anonymkode: 2429f...3c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk, jeg er veldig glad i Judge Judy når jeg prokastinerer så dette var en kjekk gif å få :ler: 

 

Venninnen min har slettet meg på facebook og ifølge en annen venninne tatt et anonymt oppgjør med meg hvor hun skriver i en facebookstatus hvor grusomt det er når "venninner" viser sine ekte farger og er gjerrige. Men hun har fått vasen altså, så det skal ikke stå på det i hvert fall :) Hun ble drit sur nå jeg leverte vasen tidligere i dag. Skjønner ikke hva hun klager over. Hun fikk jo til og med esken. Jeg vet ikke helt hva jeg føler nå, men dette er helt åpenbart et vennskap som ikke er noe å satse videre på. Det er jo trist, men jeg gidder ikke tigge på mine knær når hun er uredelig..

Anonymkode: dee6b...d7b

Det er jo nesten værdt de 1200 kr for å bli kvitt en slik "venninne"!

Send en beskjed til felles venner om hvordan dette her egentlig henger sammen og lev et fint liv vel vitende du gjorde det rette her og at hun er en dust. 

Anonymkode: 2c74e...2c5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for en kravstor venninne du har ts. 5000?! :overrasket: Det er jo helt bak mål.

Anonymkode: 1c1b5...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chauve-Souris

TS, ta tilbake vasen du ga henne, si at du skammer deg over hvor dust du har vært og si at du skal gjøre opp. Kom tilbake med den samme vasen noen dager senere og si ar du kjøpte en ny en til 5000 kr. :opplyser: Problem solved.

Også dropper du henne i samme slengen... Om hun mot formodning ikke klmmer krypende på sine knær og aldri drar lignende stunt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhell kan skje, og det er din vennine som er urimelig.

Anonymkode: 7348d...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager kan man mene at en Omaggiovase fra Tilbords som er kjøpt for noen måneder sider har affeksjonsverdi?

Hadde skjønt det om det var den avdøde bestemoren sitt bryllupsservise, men en Omaggiovase?! Alle har jo den vasen! Den er jo like vanlig som de skohorna fra IKEA som ser ut som slanger!

Og at hun krever erstatning når hunden hennes løp på deg sånn at du snublet... :klo: 

5000,- for en vase som fås kjøpt for 500,- NY! 

Jeg hadde ikke gitt hun noe vase i det hele tatt når hun hadde oppført seg sånn..

Og hvis hun bastant mener den er verdt 5.000,- så er jo dette noe hun burde ta med forsikringen. Hvis hun ikke har forsikring som kan dekke sånne ting så burde hun heller ikke kjøpe seg vaser med så høy affeksjonsverdi at vennene hennes må betale tusenvis av kroner for å erstatte det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Hadde kjøpt ny vase,skrevet et kort og takket for vennskapet. Eller,hadde jeg takket? Nei. Kunne kanskje skrevet at vennskapet var knust,og affeksjonsverdien var 5000. Skuls: -)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.2.2016 at 9.22, Illuminatum skrev:

Ikke sammenlignbart i det hele tatt, i og med at der foreligger et objektivt ansvar i forhold til bilansvarsloven.

Helt riktig! Overraskende mange som ikke kjenner til elementær rett: er det et hendelig uhell, er man ikke erstatningspliktig. Unntatt om skaden er gjort med kjøretøy; de har objektivt ansvar, og man er altså erstatningspliktig selv om det var et uhell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.2.2016 at 0.04, drue skrev:

Jeg hadde erstattet vasen (med en annen vase) og deretter revurdert vennskapet.

Dette.

Hun ønsker tydeligvis å gjøre profitt på at du knuste en vase, fordi hunden hennes løp i veien...

Hvor stor affeksjonsverdi har dessuten en vase etter et par mnd? Har hun arvet den etter en avdød oldemor, som kjøpte den lenge før krigen og forsiktig tørket støv av den i alle år, mens veninnen din beundret den på avstand og deretter ble rørt til tårer, da hun ble tilgodesett i testamentet?

 

Djees.:roll:

 

 

(De vasene er forresten ikke spesielt fine, heller. Ganske kjedelige og uinspirerende, spør du meg. Det fins mye finere ting å pynte hjemme med, enn en traust, standardutformet keramikkvase som er utstyrt med noen vannrette striper på hvit bakgrunn... Til forveksling likt noe du får kjøpt på loppemarkedet til et skolekorps, fordi forrige eier ikke ville ha den, lenger..)

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her kan du vise henne svart på hvitt hva slike koster, og deretter fortelle henne pent og rolig at de 5 lappene kan hun se langt etter, før du tar veska di og går...

http://www.tilbords.no/kahler-omaggio

 

Har hun så sterke følelser for stæsj som står rundt i leiligheten, får hun binde fast bikkja si, så ikke den velter noe, den også... :opplyser:

Endret av Tøytigern
Glemte link.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.2.2016 at 7.21, AnonymBruker skrev:

Du skulle forstått at det var glatt eller sjekket nærmere under rådende kjøreforhold. Du må skille mellom uaktsomhet og hendelig uhell. 

Juridisk er man ikke erstatningsansvarlig for uhell. Så kan man diskutere om TS var uaktsom eller det barnet hendelig uhell.

Hvis venninnen har innboforsikring kan hun bruke den, og TS dekke evt egenandel, men det spørs om forsikringsselskapet vil utbetale 5000,- og egenandelen muligens dyrere enn vasen. 

Anonymkode: 5df88...9e9

Mhm...

Situasjonen her blir da noe i nærheten av "Jeg kræsja i bilen din fordi bikkja di løp ut i veien."

Man får fortsatt ikke en Mercedes i bytte for en Lada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Tøytigern skrev:

Mhm...

Situasjonen her blir da noe i nærheten av "Jeg kræsja i bilen din fordi bikkja di løp ut i veien."

Spørs hva du kræsja med - kjører du med en bil inn i noe, er du erstatningspliktig uansett. Men blir du revet overende av en diger hund og ødelegger noe (f.eks. bulk på en bil), er verken du eller hundens eier(!) erstatningspliktig - den det går ut over (bileieren) må ta det på sin kappe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Vox_populi skrev:

Spørs hva du kræsja med - kjører du med en bil inn i noe, er du erstatningspliktig uansett. Men blir du revet overende av en diger hund og ødelegger noe (f.eks. bulk på en bil), er verken du eller hundens eier(!) erstatningspliktig - den det går ut over (bileieren) må ta det på sin kappe.

I dette tilfellet vil det jo da være veninnen som har ansvaret, fordi det er hennes hund... Så. Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...