Gå til innhold

Jeg knuste venninnnen min sin vase


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom ved et uhell til å krasje inn i bilen din fordi jeg ikke så at det var glatt, jeg var jo bare uheldig så selvsagt skal jeg ikke erstatte noe. Hører du hvor dumt dette høres ut?

Anonymkode: e1058...5e7

Ikke sammenlignbart i det hele tatt, i og med at der foreligger et objektivt ansvar i forhold til bilansvarsloven.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror venninna de har sett for mye Amerikansk på tv der de saksøker for tort og svie og det emosjonelle. Den er ikke verd en 1/3 av det hun skal ha. Finn ut hvor mye den koster i butikken og betal deretter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og TS skulle sjekket hvor hun gikk. La meg forenkle eksempelet. Jeg var ute og gikk rett ved siden av noen biler. Plutselig tråkker jeg på en stor pinne jeg ikke så, jeg faller og tar tak i speilet på bilen ved siden av og river det av. "Huff, det var jo synd da, uhell skjer" tenker jeg og går videre. Synes du virkelig at dette er ok?

Anonymkode: e1058...5e7

Jeg bruker tilfeldigvis å dra husnøkkelen min langs biler til folk jeg hater. Som du sier; huff, uhell skjer. (dette er like relevant for HI som innlegget ditt, så følte for å dele....) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

Hadde skjønt det om du snublet i vasen og knuste bikkja, men ikke omvendt. Kjøp en av de du har funnet til 1500 og vis henne fingern. Hun er ikke en venninne, og vaser som har vært i butikk i ett år har ikke affeksjonsverdi verdt 5000kr. Du får legge ved en tube superlim så hun får lime sammen den ødelagte, da får den mere sjarm, si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Med mindre vasen er gammel la oss si over 150 år så er den ikke verd 5000 kr.

Endret av Aegon Targaryen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant en på en lokal interiørgruppe her til 1200,- og jeg har bestemt meg for å gi henne denne. Hun prøver fortsatt å få seg 5000 kroner. Jeg orker egentlig ikke mer drama fra henne nå og hvis hun ikke gir seg må jeg revurdere vennskapet vårt. 
Jeg burde nok sett meg for før jeg tråkket men hunden dukket opp hvor jeg absolutt ikke forventet at den skulle være, men gjort er gjort. Får håpe hun godtar det.

Anonymkode: dee6b...d7b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er fair i denne saken er å kreve ingenting for den vasen. Dere er venner, det var et uhell, det var hennes bikkje du snubla i, det er sånn som skjer! Eventuelt godtatt et mellomlegg på ca 1/2 pris på det vasen kostet. Jeg tror ikke jeg kunne vært venninne med noen som er så grådige og sleipe.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har jo råd til å kjøpe vasen til 1500,- til henne men ikke 5000,- og det er jo en stor forskjell. Spesielt når jeg er student :) 

Jeg ser jo nå at det virker jo litt som hun prøver å svindle meg, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Å kjøpe den vasen er jo greit nok, men hu "terroriserer" meg på facebook i chatten om at hun SKAL ha 5000 kroner siden jeg ødela den fantastiske vasen hennes. Jeg er litt fristet til å bare be henne drite og dra akkurat nå :P 

Anonymkode: dee6b...d7b

Kjøp vasen. Koster ikke den rundt 600.-? Så fjerner du henne som venn på fb. En slik "veninne" er ingen veninne

Anonymkode: b6bf9...76f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

Kunne aldri falt meg inn å kreve at en venninne skal betale/gi tilbake for en ødelagt gjenstand... Hadde blitt sykt flau jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000?

 

er det ikke omaggio vaser på Tilbords ø30 til 499kr?

 

 

Anonymkode: 1108f...874

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant en på en lokal interiørgruppe her til 1200,- og jeg har bestemt meg for å gi henne denne. Hun prøver fortsatt å få seg 5000 kroner. Jeg orker egentlig ikke mer drama fra henne nå og hvis hun ikke gir seg må jeg revurdere vennskapet vårt. 
Jeg burde nok sett meg for før jeg tråkket men hunden dukket opp hvor jeg absolutt ikke forventet at den skulle være, men gjort er gjort. Får håpe hun godtar det.

Anonymkode: dee6b...d7b

Herregud - hun er då oppslukt av penger. Vase er vase uansett pris? Hun trenger ikke å vite pris da men får samme vase - er det ikke hun vase hun vil ha? Høres ut som en idiot venninne. 

Anonymkode: 1108f...874

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant en på en lokal interiørgruppe her til 1200,- og jeg har bestemt meg for å gi henne denne. Hun prøver fortsatt å få seg 5000 kroner. Jeg orker egentlig ikke mer drama fra henne nå og hvis hun ikke gir seg må jeg revurdere vennskapet vårt. 
Jeg burde nok sett meg for før jeg tråkket men hunden dukket opp hvor jeg absolutt ikke forventet at den skulle være, men gjort er gjort. Får håpe hun godtar det.

Anonymkode: dee6b...d7b

 

http://25.media.tumblr.com/tumblr_lu840461c11qf46efo1_250.gif

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, hva er denne affeksjonsverdien hun babler om? Over en vase hun har hatt noen mnder! Med mindre hennes døende bestemor karret seg til butikken, kjøpte vasen med sine aller siste kroner, for så å gi henne den i det hun døde, så kan jeg ikke forstå hva slags historie hun har med denne vasen, som er så dyrebar for henne.

Nei, erstatt den med en ny, slik som du har bestemt deg for. Det er veldig redelig av deg!
Så går du og kjøper deg en nakkekrage, og krever 5000,- for behandling av nakkeskaden du pådro deg i huset hennes, da du ble "angrepet" av hunden hennes. :tongue:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Franke Ann
3 minutter siden, birgvel skrev:

Kjære vene, hva er denne affeksjonsverdien hun babler om? Over en vase hun har hatt noen mnder! Med mindre hennes døende bestemor karret seg til butikken, kjøpte vasen med sine aller siste kroner, for så å gi henne den i det hun døde, så kan jeg ikke forstå hva slags historie hun har med denne vasen, som er så dyrebar for henne.

Nei, erstatt den med en ny, slik som du har bestemt deg for. Det er veldig redelig av deg!
Så går du og kjøper deg en nakkekrage, og krever 5000,- for behandling av nakkeskaden du pådro deg i huset hennes, da du ble "angrepet" av hunden hennes. :tongue:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Dwight skrev:

 

http://25.media.tumblr.com/tumblr_lu840461c11qf46efo1_250.gif

Takk, jeg er veldig glad i Judge Judy når jeg prokastinerer så dette var en kjekk gif å få :ler: 

 

Venninnen min har slettet meg på facebook og ifølge en annen venninne tatt et anonymt oppgjør med meg hvor hun skriver i en facebookstatus hvor grusomt det er når "venninner" viser sine ekte farger og er gjerrige. Men hun har fått vasen altså, så det skal ikke stå på det i hvert fall :) Hun ble drit sur nå jeg leverte vasen tidligere i dag. Skjønner ikke hva hun klager over. Hun fikk jo til og med esken. Jeg vet ikke helt hva jeg føler nå, men dette er helt åpenbart et vennskap som ikke er noe å satse videre på. Det er jo trist, men jeg gidder ikke tigge på mine knær når hun er uredelig..

Anonymkode: dee6b...d7b

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj, for et menneske! Du skal være glad du er kvitt henne, makan til ufordragelig oppførsel! Den vasen er noe av det grelleste jeg har sett, hadde jeg blitt påprakket en sånn og du hadde snublet i en av kattene mine så vasen knuste hadde jeg tatt deg med ut på en helaften som takk for at jeg var kvitt faenskapen! :P 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, jeg er veldig glad i Judge Judy når jeg prokastinerer så dette var en kjekk gif å få :ler:

Anonymkode: dee6b...d7b

Jeg gjør det samme! Vi kan heller bli venner. Jeg lover å aldri holde deg ansvarlig for vaseknusing :lur::blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Hun ble drit sur nå jeg leverte vasen tidligere i dag. Skjønner ikke hva hun klager over. Hun fikk jo til og med esken. Jeg vet ikke helt hva jeg føler nå, men dette er helt åpenbart et vennskap som ikke er noe å satse videre på. Det er jo trist, men jeg gidder ikke tigge på mine knær når hun er uredelig..

Anonymkode: dee6b...d7b

Jeg har en følelse av at hun hatet vasen, eller var lei av den og ville ha noe annet istedet. Og når du knuste den så satset hun på å grafse til seg mest mulig penger. Hvis det var vasen hun savnet, så ville hun jo blitt veldig glad for å få en likedan vase?

Vær glad du er kvitt henne, hun er virkelig ikke en god venninne når hun oppfører seg slik. 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...