Gå til innhold

Jeg knuste venninnnen min sin vase


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Franke Ann

Vet du, ikke kjøp noen ny vase til henne heller. Du knuste vasen hennes, hun forsøkte å svindle deg. Slik jeg ser det er dere nå skuls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna di er sleip. Du kan jo fortelle henne at affeksjonsverdi ikke er erstatningsrettslig beskyttet, hun er heldig som har en venninne som tilbyr å kjøpe en ny vase.

Anonymkode: e3716...77c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde jeg aldri forventet at en venn skulle erstatte noe som ble ødelagt i min leilighet ved et uhell, men de absolutt mente at det var nødvendig, så hadde jeg jo ikke nektet dem heller akkurat. PÆng derimot hadde jeg aldri godtatt!

Kreve penger for affeksjonsverdi synes jeg virker utrolig sært, og som Dwight sa fint over  "hun høres vanskelig ut"...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Franke Ann skrev:

Vet du, ikke kjøp noen ny vase til henne heller. Du knuste vasen hennes, hun forsøkte å svindle deg. Slik jeg ser det er dere nå skuls.

Ja, faktisk...

Det ville vært kistespiker for meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at man skal kjøpe ting som er såpass dyrt at man ikke har råd til å miste det. Da plasserer man det heller et sted hvor INGEN kan komme borti og knuse det. 

Jeg klarte å knuse en lampe til faren til en venninne en gang. Fikk vite dagen etter at den kostet 10 000kr :ohmy:

Men faren krevde ingen betaling. Jeg var 16 år den gangen også.... Og den knuste ved et uhell fordi jeg mistet noe mellom sofaen og bordet der lampen stod og måtte plukke opp igjen dette. 

Selv har jeg lært at det ikke er lurt å tilby seg å betale med mindre tingen har en pris man har råd til å erstatte. 

Og hvis man likevel føler for å erstatte, men ikke har råd, så kan man jo alltids erstatte i noe tilsvarende i samme stil som personen har. Eller gi en god flaske vin eller to...

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun MENER at den er verdt 5000,- ??

Du har knust en vase, og du tilbyr deg å kjøpe en ny. Den du kjøper vil være akkurat like mye verdt som den vasen hun hadde. Mener hun at den er verdt 5000,- , så får hun ta i mot vasen og prøve å videreselge den til 5000,- da!

Må si venninnen din virker nokså frekk!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000 faktisk. Hun er jammen sleip. Lov å prøve seg. :P Kjøp en ny vase til 1500 du og godtar hun ikke det hadde jeg revurdert vennskapet. Kanskje det er derfor hun har hund og, for at venner skal snuble i den sånn at de river ned ting og hun skal tjene seg rik på knust ræl av affeksjonsverdi? :P 

Endret av Salka
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten skal hun være sjeleglad for at hun er kvitt den grusomme greia så strengt tatt er den hun son skylder deg en stor takk! :nigo:

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dama er et troll kjære ts. Jeg hadde kjøpt en ny vase og lagt en lapp oppi som lyder:

"Her kommer det en ny vase til deg, håper du fortsatt er gla' i meg. De 5000 kan du bare glemme, jeg er nok ikke så lett å skremme."

Endret av Miss/usikker
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Venninnen min hadde en av disse Omaggio vasene i den jubileumsutgaven. Jeg mener det var medium versjon og jeg knuste den tidligere idag siden jeg snublet i hunden hennes. Jeg har tilbudt meg å kjøpe en ny vase til henne. Har funnet de på finn til en overkommelig pris og jeg har jo trossalt knust den. Så jeg må jo gjøre opp for meg, på en eller annen måte.
Hun mener derimot at hun skal ha 5000,- i cash. Jeg synes hun overdriver noe grusomt med hvor mye den er verdt. 

Hva skal jeg gjøre? Hun mener hun skal ha 5000,- nå men jeg mener det er å overdrive hvor mye vasen er verdt og hvor mye jeg kan få den til. Hun sier den har såpass stor affeksjonsverdi. Jeg har ikke 5000 å bruke på en vase nå. 

Anonymkode: dee6b...d7b

Siden det har vært oppe i media vedr. knuse disse vasene, så blir jeg usikker på seriøsiteten her.

Anonymkode: 54dfd...87c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, happiest skrev:

Jeg synes ikke at man skal kjøpe ting som er såpass dyrt at man ikke har råd til å miste det. Da plasserer man det heller et sted hvor INGEN kan komme borti og knuse det. 

Jeg klarte å knuse en lampe til faren til en venninne en gang. Fikk vite dagen etter at den kostet 10 000kr :ohmy:

Men faren krevde ingen betaling. Jeg var 16 år den gangen også.... Og den knuste ved et uhell fordi jeg mistet noe mellom sofaen og bordet der lampen stod og måtte plukke opp igjen dette. 

Selv har jeg lært at det ikke er lurt å tilby seg å betale med mindre tingen har en pris man har råd til å erstatte. 

Og hvis man likevel føler for å erstatte, men ikke har råd, så kan man jo alltids erstatte i noe tilsvarende i samme stil som personen har. Eller gi en god flaske vin eller to...

 

Ja, jeg har jo råd til å kjøpe vasen til 1500,- til henne men ikke 5000,- og det er jo en stor forskjell. Spesielt når jeg er student :) 

Jeg ser jo nå at det virker jo litt som hun prøver å svindle meg, men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Å kjøpe den vasen er jo greit nok, men hu "terroriserer" meg på facebook i chatten om at hun SKAL ha 5000 kroner siden jeg ødela den fantastiske vasen hennes. Jeg er litt fristet til å bare be henne drite og dra akkurat nå :P 

Anonymkode: dee6b...d7b

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden det har vært oppe i media vedr. knuse disse vasene, så blir jeg usikker på seriøsiteten her.

Anonymkode: 54dfd...87c

Er du seriøs? Det er her er seriøst, og jeg føler at venninnen min prøver seg på noe jeg ikke helt forstår siden jeg trodde vi var gode venner. Hun vil ha et mellomlegg på 3500,- for en jævla vase. Det hadde vært greit nok om jeg hadde fremstått som en troll, men jeg gjør da ikke det. 

Anonymkode: dee6b...d7b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du seriøs? Det er her er seriøst, og jeg føler at venninnen min prøver seg på noe jeg ikke helt forstår siden jeg trodde vi var gode venner. Hun vil ha et mellomlegg på 3500,- for en jævla vase. Det hadde vært greit nok om jeg hadde fremstått som en troll, men jeg gjør da ikke det. 

Anonymkode: dee6b...d7b

Helt seriøst:    http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Vasen-som-far-danskene-til-a-ga-amok-8288414.html  ;)

Anonymkode: 54dfd...87c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=67779666

Er det en sånn? I såfall synes jeg du kan kjøpe den, sparer mer enn å kjøpe i butikken og enda mer enn den affeksjonsverdien hun snakker om. Virker ikke som noe særlig god venninne hun der. Hadde det vært meg ville jeg kjøpt ny vase og revurdert vennskapet. Uhell kan skje, ville aldri krevd så mye fra noen jeg hadde ansett som venninne. Hun høres ut som en egoistisk drittkjerring.

Endret av mittnavn
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kanskje jeg skal kjøpe en og hive den på gulvet hennes i protest mot et eller annet? 
 

Anonymkode: dee6b...d7b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du har loven [ din side her selvsagt. Du m[ ikke finne p[ [ avtale noe som ikke er rett.

Hensyn bak erstatningsretten[rediger | rediger kilde]

Hovedhensynet bak denne grenen av privatretten er at skadelidte skal stilles som om skaden ikke skjedde. Dette hensynet kalles ofte reparasjonshensynet.

 Klipp&lim fra Wiki....Send henne hele!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...