AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #81 Del Skrevet 15. februar 2016 1 minutt siden, Mann 42 skrev: Sønner av Norge... Fy faen. Noen må ha pissa i genpoolen. Nei, du... Husker du den videoen jeg linket til på NRK om norsk psykiatri-historie, under debatten om asylene? Husker du hvor sjokkert tyskerne var over vår måte å behandle psykisk syke på? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/historie-og-arkeologi/norsk-sadisme-rystet-gestapo/a/23334670/ Vi nordmenn er et hyggelig og varmt folk. Men det finnes også de blant oss som kan være grusomme. Enormt grusomme. Anonymkode: 26358...987 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 15. februar 2016 #82 Del Skrevet 15. februar 2016 1 time siden, King in the North skrev: Og du lurer på hvorfor folk utviser skepsis til innvandrere, som kommer fra en kultur der bestialske eventyrbøker blir håndhevet som fasit på etikk og moral? Det du gjør nå fremstår rett og slett som fordømmelse. Kan du med hånden på hjertet sinat du har legitimitet i din fordømmelse av mennesker, men at innvandringskritiske kun er blendet av "fremmedfrykt"? Jeg nøyer meg med å konstatere at disse selvbesttatede "ordensvaktene" er mer skremmende enn det de foregir å skulle beskytte mot. Og de kommer til å drite på draget ganske kjapt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 15. februar 2016 #83 Del Skrevet 15. februar 2016 (endret) 43 minutter siden, King in the North skrev: Så det er mer legitimt å være fordømmende mot Soldiers of Odin, enn innvandrere fra midt-østen?(som forøvrig sikkert har ren samvittighet alle mann) Da må jeg spørre hvorfor? Hva er det som gjør denne fordømmelsen legitim, i motsetning til fordømmelsen av asylsøkerne? Jeg fordømmer nynazister kledd opp i fåreklær uten å tvile et sekund på om akkurat det er feil. Vi vet hvordan nazismen tråkket på menneskeheten og ødela Europa for 70 år siden. En person som ikke ønsker å forstå hvorfor nasjonalsosialismen er menneskefiendlig, og som glorifiserer og tilslører samfunnsødeleggende maktbruk og overgrep både for seg selv og andre, fordømmer jeg uten å blunke,- på bakgrunn av det tankegodset han/hun tydeligvis ønsker å virkeliggjøre og de idealene vedkommende har. Men jeg vil ikke fordømme en asylsøker for å flykte å søke asyl, uten at jeg vet noe som helst om vedkommende, annet enn at han/hun er asylsøker. Endret 15. februar 2016 av Tøytigern 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 15. februar 2016 #84 Del Skrevet 15. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Natteravnene er vel til for å hindre bråk på byen? Tror neppe de kjerringene hadde hatt noe å stille opp med mot en gjeng rabiate muslimer. Anonymkode: 52738...409 Natteravnene går omkring i gatene der folk ferdes i helgene fordi det er påvist at tilstedeværeslen av edrue folk, roer gemyttene i en folkemegde. Ordensforstyrrelser er det Politiet som skal ordne opp i. En nattervans oppgave er ikke å yte service. Deres anliggende er å være en edru, rolig voksenperson som ikke opptrer truende mot andre. Kun det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Utenegenart Skrevet 15. februar 2016 #85 Del Skrevet 15. februar 2016 Fase 1: Slipp løs brunskjortene i gatene. ... Neida... Joda. Ingenting godt kommer ut av gatepatruljerende "verdikonservative". Eller gatepatruljerende andre. Vi har et fungerende politi her i landet, de er utdannet innenfor det de driver med. Det funker. ...Vil man være rabagast og banke løs på folk med feil hudfarge uten grunn kan man dessuten like godt bli dørvakt/vekter på et utested. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 15. februar 2016 #86 Del Skrevet 15. februar 2016 30 minutter siden, Evilposelos skrev: Hm, jeg tror jeg var litt rask med å konkludere med at de ikke har vonde hensikter, jeg leste et avisoppslag der de som skrev saken bare skrev fine ting om dem. Hvilken avis var dette? Vigridposten? Hirdbladet? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 15. februar 2016 #87 Del Skrevet 15. februar 2016 10 minutter siden, Utenegenart skrev: Fase 1: Slipp løs brunskjortene i gatene. ... Neida... Joda. Ingenting godt kommer ut av gatepatruljerende "verdikonservative". Eller gatepatruljerende andre. Vi har et fungerende politi her i landet, de er utdannet innenfor det de driver med. Det funker. ...Vil man være rabagast og banke løs på folk med feil hudfarge uten grunn kan man dessuten like godt bli dørvakt/vekter på et utested. Poenget til disse gutta her er nok heller at de hadde ønsket å være innmeldt i Hitlerjugend. Men den organisasjonen er lagt ned. Så da lagde de sin egen. Man kan ikke være en gjeng som patruljerer sammen, når man står i døra på et utested... Så da vil de ikke være dørvakt. Dessuten har dørvakter bestemmelser å rette seg etter, som enkelte av disse gutta sliter med å oppfylle. Vandelsattest, feks... Neida. Men disse folkene leter etter noe å organisere seg i som de føler gir mening. Å være borgervern er noe de syns virker forlokkende. Det er bare at de ikke er til vern mot noe som helst. Snarere tvert imot. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
King in the North Skrevet 16. februar 2016 #88 Del Skrevet 16. februar 2016 (endret) 52 minutter siden, Mann 42 skrev: Jeg nøyer meg med å konstatere at disse selvbesttatede "ordensvaktene" er mer skremmende enn det de foregir å skulle beskytte mot. Og de kommer til å drite på draget ganske kjapt. Det er jeg ikke uenig i, forøvrig. Så generalisering av grupperinger med mennesker kan altså være lurt i gitte situasjoner? Endret 16. februar 2016 av King in the North 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 16. februar 2016 #89 Del Skrevet 16. februar 2016 Odins sønner, da er det vel bare å vente på at Profetens Ummah også skal begynne med "vekter" tjenester Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunhands Skrevet 16. februar 2016 #90 Del Skrevet 16. februar 2016 6 timer siden, King in the North skrev: Det er jeg ikke uenig i, forøvrig. Så generalisering av grupperinger med mennesker kan altså være lurt i gitte situasjoner? Ser ingen grunn til at man ikke skal være forsiktig når man har med voldsdømte å gjøre. Det er å ta forholdsregler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Insanomanical Skrevet 16. februar 2016 #91 Del Skrevet 16. februar 2016 Hvis odins soldater er slik dem selv hevder er det bare positivt at dem patruljerer rundt omkring. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 16. februar 2016 #92 Del Skrevet 16. februar 2016 7 timer siden, King in the North skrev: Det er jeg ikke uenig i, forøvrig. Så generalisering av grupperinger med mennesker kan altså være lurt i gitte situasjoner? Av medlemmer av organisasjoner med en agenda? Helt klart. Odins Sønner, Vigrid, Ottar, ISIS og så videre? Generalisering er på sin plass, og vil, iflg bayesiansk teori ofte være ganske nær de faktiske forholdene. Generalisering av store grupper som har lite til felles annet enn at de har flyktet fra et krigsområde? Nei, det virker som en intenst dårlig ide å generalisere der. Like lite som det gir noen mening å generalisere når man snakker om nordmenn. Nordmenn er sånn, nordmenn er slik. Vel, vi ER ikke det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 16. februar 2016 #93 Del Skrevet 16. februar 2016 Jeg synes symbolene og navnet er ekstremt dårlig valgt, og at de som har gode hensikter heller burde bryte ut og danne en lokalgruppe av Natteravnene. Når det er sagt, synes jeg noen postere på forumet tar feil når de tror dette er bare Vigrid. jeg tror - ut ifra det som ble sagt i Sverige - at en relativ stor andel misliker at det er så lav straff for voldtekter og overfall. Disse som ikke er nazister, er vel mer aggressive og hvis de kom over en pågående voldtekt, så ville det endt med knekte neser og blåveis før politiet kom. Slike tør nok ikke Natteravnene ta inn. Etter å ha lest om hvor milde dommer for sinnsykt grove voldtekter, så synes jeg ikke en knekt nese hadde vært noe å synes synd på de for. Ulempen er at med alle grupper, så eskalerer volden lett, og jeg liker ikke Odins soldater. De går i feil retning, og skjemmer ut de som argumenterer for færre innvandrere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #94 Del Skrevet 16. februar 2016 Vi har patrulierende shariapoliti på Grønland som kjefter på homofile og kvinner uten hijab. Både klær og symboler ligner da forvekslingslik som muslimske ekstremister. Ellers ser jeg det er greit å generalisere ovenfor gutter i hettegensere, men å generalisere ovenfor muslimenes ideologi og symbolbruk er visst fortsatt fy-fy. Venstresidens kulturrelativister prøver fortvilt å få definisjonsmakten over på hvilke grupper man kan harselere med å generalisere. Anonymkode: 0108d...9bb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
King in the North Skrevet 16. februar 2016 #95 Del Skrevet 16. februar 2016 1 time siden, Mann 42 skrev: Av medlemmer av organisasjoner med en agenda? Helt klart. Odins Sønner, Vigrid, Ottar, ISIS og så videre? Generalisering er på sin plass, og vil, iflg bayesiansk teori ofte være ganske nær de faktiske forholdene. Generalisering av store grupper som har lite til felles annet enn at de har flyktet fra et krigsområde? Nei, det virker som en intenst dårlig ide å generalisere der. Like lite som det gir noen mening å generalisere når man snakker om nordmenn. Nordmenn er sånn, nordmenn er slik. Vel, vi ER ikke det. Man kan selvfølgelig snu på denne, til at de kommer fra et område der voldtektskultur er utbredt, med et kvinnesyn som hører hjemme ingensteds. Men til starten på innlegget ditt: jo det var faktisk ganske logisk, og ikke noe jeg har tenkt på før. Helt klart interessant, og tror nesten jeg må gi meg i diskusjonen. Misforstå meg rett, jeg tenker det samme som de fleste andre her om SoO, men lurte genuint på hvorfor man skal kunne trekke grove generaliseringer i et slikt tilfelle. Nå har jeg forstått hvorfor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 16. februar 2016 #96 Del Skrevet 16. februar 2016 (endret) 13 timer siden, Tøytigern skrev: Hvilken avis var dette? Vigridposten? Hirdbladet? Hehe, jeg tror det var nettavisen, og at det var før de oppdaterte med mer info. Det var ikke en uvanlig avis, men kanskje de ikke hadde skrevet ferdig. Det var før VG hadde snakket med dem om de hadde en tale i Tønsberg, hvor til og med en av de sa at de kom til å bruke vold hvis SOS rasisme kom. Endret 16. februar 2016 av Evilposelos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 16. februar 2016 #97 Del Skrevet 16. februar 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Føler meg takknemlig over at noen her i landet ønsker å passe på borgerne sine og beskytte oss fra overfallsvoldtekt. Hadde følt meg trygg og glad på vei hjem om jeg hadde hatt disse i nærheten. Anonymkode: 95bb9...de8 Samme her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #98 Del Skrevet 16. februar 2016 Bare navnet på denne "gruppen" samt bakgrunnen til medlemmene er nok til å skjønne nøyaktig hva de står for, men som innvandringsmotstander nekter jeg å bli sammenlignet med disse idiotene. Anonymkode: cfaee...a2b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #99 Del Skrevet 16. februar 2016 I Sverige er det SverigeDemokraterna som står for "ordnung muss sein". Anonymkode: 26358...987 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #100 Del Skrevet 16. februar 2016 Anonymkode: 26358...987 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå