AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #21 Del Skrevet 15. februar 2016 46 minutter siden, førstedamen skrev: Men noen som faktisk finner en mager og en ikke mager type med forskjellig innhold så man kan bevise denne teorien? Møter jo folk hver dag som mener ekxtra virgin olive oli er bedre enn vanlig, men når vi står på butikken og skjekker inneholder de akkurat det samme. Og nei, det brukes ingen hemmelig ingrediens. Her er du på bærtur. Extra virgin olivenolje kommer fra den første kaldpressingen av oljen. Når folk sier at den er bedre er det fordi kvaliteten er bedre, ikke fordi næringsinnholdene er ulike. Mager kokosmelk og vanlig kokosmelk er noe helt annet, hvor den magre er fettredusert. Det blir litt som helmelk og lettmelk. Det er fremdeles melk, men med ulikt fettinhold og derefor ulikt næringsinnhold. Hvor sammenligningen din med olivenolje kommer fra skjønner jeg ikke. Du var veldig påståelig med tanke på at tydeligvis har null peiling. Anonymkode: 994d7...a08 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 15. februar 2016 #22 Del Skrevet 15. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men du blander epler og bananer. Det er snakk om kaloriinnhold og fettinnhold i produktet (kokosmelk og kumelk), ikke hvordan produktet (i dette tilfellet oljen) er laget. De har FJERNET fettet når de lager de lettere variantene av kumelk og kokosmelk. Men det tar utgangspunkt i den originale kokosmelken. Når det kommer til extra virgin oil og virgin oil så er det ikke snakk om kalori/fettinnhold, men hvordan oljen er fremstilt/produsert. Les det som står i den grå boksen i denne artikkelen: http://www.dinside.no/840155/dette-bor-du-bry-deg-om For øvrig bør du slutte å være så utrolig bastant når du svarer på forumet her, for du kommer med utrolig mye feilinformasjon. Anonymkode: e1951...4fe Bare fordi du er ofte uenig er det feilinfo jaha? Kommer også svært sjeldent med faktainfo og formulerer ofte at det er hva jeg tror eller det er min persolige mening. Så det blir bare teit å si det. Forøverig kan du spørre hvilken som helst kokk om det med olive oil og de vil flire av det. Dette med kokosmelk kan godt hende jeg tok feil om ja, det inrømmer jeg. Men jeg er ikke sikker for det er svært dålig info på linkene du har delt, og de heviser ikke til noe. Har sett større overskrifter om dette i blant annet spania, hvor de visstnok også mener at det ikke finnes extra virgin oil og det er det samme som virgin oil. Så det så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #23 Del Skrevet 15. februar 2016 5 minutter siden, førstedamen skrev: Bare fordi du er ofte uenig er det feilinfo jaha? Kommer også svært sjeldent med faktainfo og formulerer ofte at det er hva jeg tror eller det er min persolige mening. Så det blir bare teit å si det. Forøverig kan du spørre hvilken som helst kokk om det med olive oil og de vil flire av det. Dette med kokosmelk kan godt hende jeg tok feil om ja, det inrømmer jeg. Men jeg er ikke sikker for det er svært dålig info på linkene du har delt, og de heviser ikke til noe. Har sett større overskrifter om dette i blant annet spania, hvor de visstnok også mener at det ikke finnes extra virgin oil og det er det samme som virgin oil. Så det så! ???? Hva er dette her for noe?? Jeg prøver en siste gang: Extra virgin og virgin olivenolje har ingenting med kokos og kumelk å gjøre. Når man diskuterer extra virgin og virgin olivenolje så snakker man altså om kvalitet og smak i forhold hvordan oljen er fremstilt. Altså prosessen frem til råvaren blir en olje. Ikke om fett og kaloriinnhold. Når man snakker om fet og lett kokosmelk og kumelk så snakker man ikke om hvordan den er fremstilt og kvaliteten, men at fettinnholdet i produktet er redusert. Når fettinnholdet er redusert vil melken, naturlig nok, inneholde mindre fett og mindre kalorier. Det er det er snakk om i alle lettprodukter: De har fjernet fett eller sukker slik at produktet da kommer i en magrere variant. Olivenolje har ingenting i denne diskusjonen å gjøre i det hele tatt, og så lenge du ikke forstår dette så kan man rett og slett ikke diskutere med deg. Det er snakk om to helt forskjellige diskusjoner her. Som jeg sa tidligere: Du blander epler og bananer. Det kan godt være at det er mennesker som mener at det ikke er forskjell på extra virgin og virgin olivenolje, men det har uansett ingenting med FETT og KALORIINNHOLDET i kokos/kumelk å gjøre. Og jo, du er altfor bastant i uttalelsene dine og de blir til stadighet tilbakevist av andre brukere. Anonymkode: e1951...4fe 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #24 Del Skrevet 15. februar 2016 19 minutter siden, førstedamen skrev: Bare fordi du er ofte uenig er det feilinfo jaha? Kommer også svært sjeldent med faktainfo og formulerer ofte at det er hva jeg tror eller det er min persolige mening. Så det blir bare teit å si det. Forøverig kan du spørre hvilken som helst kokk om det med olive oil og de vil flire av det. Dette med kokosmelk kan godt hende jeg tok feil om ja, det inrømmer jeg. Men jeg er ikke sikker for det er svært dålig info på linkene du har delt, og de heviser ikke til noe. Har sett større overskrifter om dette i blant annet spania, hvor de visstnok også mener at det ikke finnes extra virgin oil og det er det samme som virgin oil. Så det så! Jøss, også her er du ute og lirer av deg de merkeligste ting. Ser du fikk råd om å ikke gi råd når du ikke har peiling i tråden om Cola Zero - synes det var et godt råd og du bør vurdere å følge det. Anonymkode: fc8eb...05a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 15. februar 2016 #25 Del Skrevet 15. februar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: ???? Hva er dette her for noe?? Jeg prøver en siste gang: Extra virgin og virgin olivenolje har ingenting med kokos og kumelk å gjøre. Når man diskuterer extra virgin og virgin olivenolje så snakker man altså om kvalitet og smak i forhold hvordan oljen er fremstilt. Altså prosessen frem til råvaren blir en olje. Ikke om fett og kaloriinnhold. Når man snakker om fet og lett kokosmelk og kumelk så snakker man ikke om hvordan den er fremstilt og kvaliteten, men at fettinnholdet i produktet er redusert. Når fettinnholdet er redusert vil melken, naturlig nok, inneholde mindre fett og mindre kalorier. Det er det er snakk om i alle lettprodukter: De har fjernet fett eller sukker slik at produktet da kommer i en magrere variant. Olivenolje har ingenting i denne diskusjonen å gjøre i det hele tatt, og så lenge du ikke forstår dette så kan man rett og slett ikke diskutere med deg. Det er snakk om to helt forskjellige diskusjoner her. Som jeg sa tidligere: Du blander epler og bananer. Det kan godt være at det er mennesker som mener at det ikke er forskjell på extra virgin og virgin olivenolje, men det har uansett ingenting med FETT og KALORIINNHOLDET i kokos/kumelk å gjøre. Og jo, du er altfor bastant i uttalelsene dine og de blir til stadighet tilbakevist av andre brukere. Anonymkode: e1951...4fe Ah, du er tydeligvis totalt misforstått meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #26 Del Skrevet 15. februar 2016 7 minutter siden, førstedamen skrev: Ah, du er tydeligvis totalt misforstått meg... Vennligst forklar hvordan jeg har misforstått deg. Anonymkode: e1951...4fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 15. februar 2016 #27 Del Skrevet 15. februar 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vennligst forklar hvordan jeg har misforstått deg. Anonymkode: e1951...4fe Brukte virgin oil som et eksempel på hvorfor man ikke skal stole på alt av produkter som heter mager eller lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #28 Del Skrevet 15. februar 2016 2 minutter siden, førstedamen skrev: Brukte virgin oil som et eksempel på hvorfor man ikke skal stole på alt av produkter som heter mager eller lett. Men virgin og extra virgin oil er ikke en diskusjon på om noe er magert eller lett. Og jo, i Norge skal man kunne stole på varedeklarasjonen. Feil forekommer selvsagt, men du kan seriøst ikke mene at Tine melk lyver når de lager en H-melk utgave og en skummet melk utgave. Anonymkode: e1951...4fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 15. februar 2016 #29 Del Skrevet 15. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men virgin og extra virgin oil er ikke en diskusjon på om noe er magert eller lett. Og jo, i Norge skal man kunne stole på varedeklarasjonen. Feil forekommer selvsagt, men du kan seriøst ikke mene at Tine melk lyver når de lager en H-melk utgave og en skummet melk utgave. Anonymkode: e1951...4fe Nå var det ikke magert eller lett jeg diskuterte og snakket om heller. Ei har jeg ment at tine lyver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #30 Del Skrevet 15. februar 2016 6 minutter siden, førstedamen skrev: Nå var det ikke magert eller lett jeg diskuterte og snakket om heller. Ei har jeg ment at tine lyver. Men det er jo mager og fet kokosmelk det er snakk om! Hvorfor drar du inn en diskusjon om kvaliteten på olivenolje da?? Anonymkode: e1951...4fe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 15. februar 2016 #31 Del Skrevet 15. februar 2016 Nei, det er fortsatt en kake synes jeg. Ikke direkte usunn, men ikke noe jeg spiser som brødmat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Egiett Skrevet 15. februar 2016 #32 Del Skrevet 15. februar 2016 10 minutter siden, førstedamen skrev: Nå var det ikke magert eller lett jeg diskuterte og snakket om heller. Ei har jeg ment at tine lyver. "Hvordan? Her forklares forskjell på kokosmelk og kokosvann. ALL kokosmelk produseres på en måte, kokosvann på en annen. MAGER kokosmelk finnes ikke. Selvom det står på pakken." Det var ikke det du snakket om nei? Og hvorfor i all verden drar du inn olivenolje i denne diskusjonen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Egiett Skrevet 15. februar 2016 #33 Del Skrevet 15. februar 2016 For å svare på spørsmålet til TS; det er ikke noe jeg ville sett på som sunt nei, og ikke spist som et måltid - det blir mer en kake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 15. februar 2016 #34 Del Skrevet 15. februar 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er jo mager og fet kokosmelk det er snakk om! Hvorfor drar du inn en diskusjon om kvaliteten på olivenolje da?? Anonymkode: e1951...4fe Igjen det var en sammenligning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Genevieve Skrevet 15. februar 2016 #35 Del Skrevet 15. februar 2016 Denne tråden viste seg å være ganske underholdende det var ganske uventet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #36 Del Skrevet 15. februar 2016 7 minutter siden, førstedamen skrev: Igjen det var en sammenligning. Du sammenligner noe som ikke kan sammenlignes. Dessuten skrev du i et tidligere innlegg: " Hvordan? Her forklares forskjell på kokosmelk og kokosvann. ALL kokosmelk produseres på en måte, kokosvann på en annen. MAGER kokosmelk finnes ikke. Selvom det står på pakken. " Du skriver at mager kokosmelk ikke finnes. Og det gjør det. Anonymkode: e1951...4fe 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
muffinshaker Skrevet 15. februar 2016 #37 Del Skrevet 15. februar 2016 Oj! Stor forskjell da! Jeg har dessverre ingenting å bidra med her, men har smakt begge, og den med vanlig mengde fett smaker mye bedre IMO. Men de rettene jeg bruker kokosmelk til er så proppfulle av kalorier fra før, at jeg kjøper lett for å i det minste "spare litt" der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå