AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #21 Del Skrevet 15. februar 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Merkelig planet TS har bodd på. Det virker som hærverk ikke finnes der. Fra Oslo-området er jeg vant til at alt for ikke er sveiset på plass, forsvinner før eller siden. Anonymkode: 3bafc...02f Javel? I den lille kommunen jeg bor i så er det vanlig at ting får være i fred. Det er første gangen jeg noensinne har opplevd noe slikt. Vi bor i et byggefelt hvor de fleste av naboene kjenner og respekterer hverandre. Jeg bor som sagt IKKE i Oslo eller en annen storby. Anonymkode: 2c226...6de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #22 Del Skrevet 15. februar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Merkelig planet TS har bodd på. Det virker som hærverk ikke finnes der. Fra Oslo-området er jeg vant til at alt for ikke er sveiset på plass, forsvinner før eller siden. Anonymkode: 3bafc...02f Men nå er det ikke alle som bor i Oslo-området da. Anonymkode: 15164...c91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonnejinta Skrevet 15. februar 2016 #23 Del Skrevet 15. februar 2016 Selvfølgelig får du tegne mobilabonnement med en aktiv inkasso..det er hvis du har betalingsanmerkning du ikke kan det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #24 Del Skrevet 17. februar 2016 "Jeg får vel bare beklage om jeg har virket stein hakke dum, jeg har alltid blitt fortalt hvor alvorlig inkasso er og aldri vært i nærheten av å få det selv. Jeg har kontroll på økonomien min og har derfor aldri hatt behovet for å sette meg inn i lover og regler om dette. Dette er ikke "noe alle vet" for alle i Norge har ikke inkasso og "trenger" derfor ikke å kunne så mye om det." Forstår ikke helt hva du mener her? Hvis du har blitt fortalt så mye om innkasso burde du kanskje kunnet mer enn det du viser her. Jeg syns faktisk dette er noe alle burde vite som styrer sin egen økonomi, og er selvstendig. Så tydeligvis har du ikke like stor kontroll på økonomi generelt når du faktisk ikke vet hva inkassso er. Anonymkode: 94697...22d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #25 Del Skrevet 17. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: "Jeg får vel bare beklage om jeg har virket stein hakke dum, jeg har alltid blitt fortalt hvor alvorlig inkasso er og aldri vært i nærheten av å få det selv. Jeg har kontroll på økonomien min og har derfor aldri hatt behovet for å sette meg inn i lover og regler om dette. Dette er ikke "noe alle vet" for alle i Norge har ikke inkasso og "trenger" derfor ikke å kunne så mye om det." Forstår ikke helt hva du mener her? Hvis du har blitt fortalt så mye om innkasso burde du kanskje kunnet mer enn det du viser her. Jeg syns faktisk dette er noe alle burde vite som styrer sin egen økonomi, og er selvstendig. Så tydeligvis har du ikke like stor kontroll på økonomi generelt når du faktisk ikke vet hva inkassso er. Anonymkode: 94697...22d beklager skrivefeil på inkasso. Anonymkode: 94697...22d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 18. februar 2016 #26 Del Skrevet 18. februar 2016 Den 15/02/2016 at 12.43, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner også at jeg ikke har fått en betalingsanmerkning og at saken blir slettet så fort den blir registrert betalt. Det Anonym bruker over her ikke forstår at jeg spør om er om man kan få lån/ er kredittverdig NÅR regningen står som ubetalt? Det tar gjerne noen dager før betalingen er registrert hos store firmaer. Jeg vet at dette ikke har noe å si om en uke når den er registrert betalt, jeg lurer på hvordan det er per dags dato når regningen står som ubetalt. Litt vanskelig å forklare, men om dere skjønner? Jeg vet jo at du for eksempel ikke kan tegne et mobilabonnement når du har aktiv inkasso, så hadde jo ikke vært urealistisk om man ikke kunne ta et lån også.. (Grunnen til at jeg spør om jeg er kredittverdig typ I DAG er fordi jeg har et møte med banken og er avhengig av å være kredittverdig). Anonymkode: 2c226...6de Banken kan ikke sjekke at du har en aktiv inkassosak, med mindre banken er opprinnelig kreditor. På samme måte så vil ikke et telefonselskap ha tilgang til dine inkassosaker med mindre det telefonselskapet som er opprinnelig kreditor. Det går helt fint an å skaffe seg abonnement med aktive inkassosaker. Vi har ikke gjeldsregister i Norge, så ingen har egentlig mulighet til å sjekke. Det er en grunn til at folk klarer å grave seg virkelig dypt ned i økonomiske kriser, man kan ha så mange inkassosaker man bare vil, men fremdeles være kredittverdig. En stund iallfall. Nå er jo dette svaret litt sent ute, men svaret er at JA, du er kredittverdig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå