AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #1 Skrevet 14. februar 2016 Virker noe egentlig på å gjøre håret tykkere med kosttilskudd? Sjampo så det ser tykkere ut? Tips er mer enn velkommene! Har langt hår men går på medisin som kan gji håravfall så jeg veit ikke om jeg innbiller meg det eller om det røyter nå men det hadde jo vært en trøst om noe fungerer om det blir veldig tynnt før det vokser normalt igjen. Anonymkode: 6d3da...220
Gjest BabyBlue Skrevet 14. februar 2016 #2 Skrevet 14. februar 2016 Det som hjalp for meg var å kutte ut shampo med sulfater, gjerne gå over til hårprodukter som er naturlige og har eteriske oljer og urter som hjelper på hårveksten. Sånne som lukter tyggegummi og fjortisparfyme er bare kjemikalier som tørker ut håret og irriterer hodebunnen, i hvert fall hos meg. Det er en stund siden jeg kjøpte shampoo med håravfall i bakhodet, men tror jeg benyttet meg av DENNE, DENNE og DENNE balsamen. Jeg tror de er uten silikoner, noe som kan føles rart ut i begynnelsen, men det gjør at håret er mindre flatt og tar til seg næring fortere. Du kan også kure håret med jojobaolje eller kokkosnøttolje, da spesielt med fokus i hodebunnen, som pleier håret og tilfører fukt og næring. Nå er ikke import av kosttilskudd lovlig lenger fra utlandet, men de to jeg liker er Panto 3 og Phyto PhytoPhanere (Phyto tror jeg ikke finnes i Norge, er et fransk merke). Panto 3 er ikke så tilgjengelig verken i butikker eller på nett, men det kan hende det er å finne hos noen helsekostbutikker eller noen nettbutikker. Jeg pleide å kjøpe hos shopping4net, men der er produktet dessverre utgått :/ Panto 3 var noe jeg SÅ fungerte etterhvert som jeg tok det over noen måneder. Plutselig var hodet mitt dekket av babyhår som spratt frem overalt og røyting var nesten ikke eksisterende. Minuset er at det inneholder jern, noe som gjør at man må være litt obs på andre tilskudd. Men var bare et pluss for meg som har dårlige jernlagre fra før av. Man kan også oppleve litt rødme og kvalme om man ikke tar det til et måltid, tror det gjør noe med blodsirkulasjonen. Phytopillene gjorde underverker for alt egentlig - mens Panto 3 var gode for håret mitt var Phyto fantastisk for både hud, hår og negler. Jeg fikk mindre kviser, sunne negler og håret mitt vokste ut ekstra shiny og hodebunnen virket sterk og sunn. Kjøpte det først i Frankrike, så på ebay fra en trygg selger. Man må ta pauser og bytte ut merkene etterhvert, går man på de for lenge mister man effekten. Det er i hvert fall mitt inntrykk. OBS: Pass på at du ikke tar noe som krasjer med medisinene du går på, veldig viktig! Kanskje det da er bedre å spørre på helsekost eller et apotek, kontakte legen? Jeg tror at et godt kosthold er det beste for alt det ytre, men av og til kan kosttilskudd gjøre det lille ekstra. Du kan også prøve ølgjær, vet det er anbefalt for hårvekst. Kjøpte en boks, det smakte pyton og klarte ikke å få det ned, så vet noen kjøper det i pilleform istedenfor. Har også lest om enkelte som kjøper b-vitaminer ment for hester (!), og at det booster hårveksten noe vanvittig. Her er noen tråder som kan være til nytte: HER HER Lykke til Jeg er verken frisør eller ekspert på håravfall, men har hatt det problemet før. Er sikker på at mange her inne kan hjelpe deg.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #3 Skrevet 15. februar 2016 17 timer siden, BabyBlue skrev: Det som hjalp for meg var å kutte ut shampo med sulfater, gjerne gå over til hårprodukter som er naturlige og har eteriske oljer og urter som hjelper på hårveksten. Sånne som lukter tyggegummi og fjortisparfyme er bare kjemikalier som tørker ut håret og irriterer hodebunnen, i hvert fall hos meg. Det er en stund siden jeg kjøpte shampoo med håravfall i bakhodet, men tror jeg benyttet meg av DENNE, DENNE og DENNE balsamen. Jeg tror de er uten silikoner, noe som kan føles rart ut i begynnelsen, men det gjør at håret er mindre flatt og tar til seg næring fortere. Du kan også kure håret med jojobaolje eller kokkosnøttolje, da spesielt med fokus i hodebunnen, som pleier håret og tilfører fukt og næring. Nå er ikke import av kosttilskudd lovlig lenger fra utlandet, men de to jeg liker er Panto 3 og Phyto PhytoPhanere (Phyto tror jeg ikke finnes i Norge, er et fransk merke). Panto 3 er ikke så tilgjengelig verken i butikker eller på nett, men det kan hende det er å finne hos noen helsekostbutikker eller noen nettbutikker. Jeg pleide å kjøpe hos shopping4net, men der er produktet dessverre utgått :/ Panto 3 var noe jeg SÅ fungerte etterhvert som jeg tok det over noen måneder. Plutselig var hodet mitt dekket av babyhår som spratt frem overalt og røyting var nesten ikke eksisterende. Minuset er at det inneholder jern, noe som gjør at man må være litt obs på andre tilskudd. Men var bare et pluss for meg som har dårlige jernlagre fra før av. Man kan også oppleve litt rødme og kvalme om man ikke tar det til et måltid, tror det gjør noe med blodsirkulasjonen. Phytopillene gjorde underverker for alt egentlig - mens Panto 3 var gode for håret mitt var Phyto fantastisk for både hud, hår og negler. Jeg fikk mindre kviser, sunne negler og håret mitt vokste ut ekstra shiny og hodebunnen virket sterk og sunn. Kjøpte det først i Frankrike, så på ebay fra en trygg selger. Man må ta pauser og bytte ut merkene etterhvert, går man på de for lenge mister man effekten. Det er i hvert fall mitt inntrykk. OBS: Pass på at du ikke tar noe som krasjer med medisinene du går på, veldig viktig! Kanskje det da er bedre å spørre på helsekost eller et apotek, kontakte legen? Jeg tror at et godt kosthold er det beste for alt det ytre, men av og til kan kosttilskudd gjøre det lille ekstra. Du kan også prøve ølgjær, vet det er anbefalt for hårvekst. Kjøpte en boks, det smakte pyton og klarte ikke å få det ned, så vet noen kjøper det i pilleform istedenfor. Har også lest om enkelte som kjøper b-vitaminer ment for hester (!), og at det booster hårveksten noe vanvittig. Her er noen tråder som kan være til nytte: HER HER Lykke til Jeg er verken frisør eller ekspert på håravfall, men har hatt det problemet før. Er sikker på at mange her inne kan hjelpe deg. Takk for svaret BabyBlue! :-) Anonymkode: 6d3da...220
skruf Skrevet 15. februar 2016 #4 Skrevet 15. februar 2016 Jeg har hatt god effekt av suplex-b, kjøper det på helsekost. Tar 3stk om dagen som anbefalt på boksen. Prøvde ut ølgjær som du rører ut i væske, men for å være ærlig så smakte det høgg og oldemors sokker. Mye bedre med tablettform. Likedan så unngår jeg så langt det lar seg gjøre å varmebehandle håret. Er flink med å kure, veksler mellom proteinkur og fuktighetskur. Takk for tips til shampoo og balsam @BabyBlue , de har jeg lyst til å teste ut Jeg har langt hår med endel krøller, fine hårstrå og mye av de, så det floker seg fort. Tror du de du linket til kan passe for meg?
a l'orange Skrevet 15. februar 2016 #5 Skrevet 15. februar 2016 (endret) ⭐️ Endret 8. desember 2020 av a l'orange
skruf Skrevet 15. februar 2016 #6 Skrevet 15. februar 2016 43 minutter siden, a l'orange skrev: Jeg har selv så tykt hår at jeg selv gjør noe mer med det, men jeg har hørt at B-vitaminer er det anbefalte kosttilskuddet. B-vitaminer har mange funksjoner, inntaket er uansett noe man bør følge litt med på, så det kan anbefales å få sjekket ut hva du har og om du eventuelt mangler noe. Så har jeg lest et sted at man stimulerer hårveksten ved å massere hodebunnen, det kan jeg godt tro på. Og så kan en god klipp gjøre at håret ser fyldigere ut Jeg har ganske tykt hår siden jeg har mye hår, men hårstråene er veldig fine, typisk nordiske i følge frisøren.. Sikkert derfor det floker seg sånn og. Når jeg fletter håret så blir den veldig tykk f.eks. Likedan kan jeg aldri skjære/gradere håret pga da ser det helt flisete ut nederst. Men det er kanskje ikke noe å gjøre med selve hårstråene? Det er de jeg kunne tenkt meg å hatt tykkere sånn at jeg ikke ser ut som pulverheksa hver morgen.. Jeg har i hovedsak brukt suplex-B (b-vitaminer) for å få raskere vekst, og det har virkelig funket fjell. Håret har på bare tre år blitt kjempelangt.
Gjest Genevieve Skrevet 15. februar 2016 #7 Skrevet 15. februar 2016 Vet ikke om det er nevnt men vet noen bruker vitaminer brukt til hester faktisk.
a l'orange Skrevet 15. februar 2016 #8 Skrevet 15. februar 2016 (endret) ⭐️ Endret 8. desember 2020 av a l'orange
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #9 Skrevet 15. februar 2016 Jeg tar biotin, b-vitaminer og omega 3 hver dag Har langt, tjukt hår til rompen, vet ikke om det har noe med vitaminer eller andre ting. Tips: Hvis du skal ta ølgjær - bland det med appelsinjuice - da smaker det ganske ok! Anonymkode: a16b1...2fc
a l'orange Skrevet 15. februar 2016 #10 Skrevet 15. februar 2016 (endret) ⭐️ Endret 8. desember 2020 av a l'orange
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #11 Skrevet 16. februar 2016 18 timer siden, a l'orange skrev: Det kan ha med alder å gjøre, tror jeg. Og at du ikke bruker kjemiske produkter eller varmebehandling som sliter ned håret før det rekker å vokse langt nok. Hvor gammel er du? Jeg er 19 ;-) Anonymkode: a16b1...2fc
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #12 Skrevet 16. februar 2016 Såkalt "kost-tilskudd" er bare noe kostbart tullball.... Anonymkode: 93de6...a7e
Gjest bruker83924 Skrevet 16. februar 2016 #13 Skrevet 16. februar 2016 Dette svarer ikke helt på spørsmålet ditt, men kan muligens hjelpe. Jeg sliter selv med svært tynt hår. Jeg mister mye hår i perioder, og har til og med periodevis områder på hodet der jeg ikke har hår. Frisøren min har sagt jeg kan prøve alle shampoer, balsamer og kurer jeg vil, men det blir å kaste penger ut av vinduet. Grunnen til det tynne håret, og all "røytinga" er at jeg stresser mye, og har perioder hvor jeg er deperimert. Dette slår da ut på håret. Håravfallet kan skje opp til 3 mnd etter den dårlige perioden. Hvis dette kan være ditt problem, så anbefaler jeg å finne noe som er beroligene. Enten trening, turer i naturen, yoga, mindfulness osv. Det kan gjøre underverker
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #14 Skrevet 16. februar 2016 13 timer siden, ElizabethTaylor skrev: Dette svarer ikke helt på spørsmålet ditt, men kan muligens hjelpe. Jeg sliter selv med svært tynt hår. Jeg mister mye hår i perioder, og har til og med periodevis områder på hodet der jeg ikke har hår. Frisøren min har sagt jeg kan prøve alle shampoer, balsamer og kurer jeg vil, men det blir å kaste penger ut av vinduet. Grunnen til det tynne håret, og all "røytinga" er at jeg stresser mye, og har perioder hvor jeg er deperimert. Dette slår da ut på håret. Håravfallet kan skje opp til 3 mnd etter den dårlige perioden. Hvis dette kan være ditt problem, så anbefaler jeg å finne noe som er beroligene. Enten trening, turer i naturen, yoga, mindfulness osv. Det kan gjøre underverker Takk :-) det er åså en faktor for meg tror jeg skal ta meg litt tid til å slappe av. Anonymkode: 6d3da...220
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #15 Skrevet 16. februar 2016 Takk for mange gode tips! Anonymkode: 6d3da...220
Gjest BabyBlue Skrevet 19. februar 2016 #16 Skrevet 19. februar 2016 Den 15.2.2016 at 11.38, skruf skrev: Jeg har hatt god effekt av suplex-b, kjøper det på helsekost. Tar 3stk om dagen som anbefalt på boksen. Prøvde ut ølgjær som du rører ut i væske, men for å være ærlig så smakte det høgg og oldemors sokker. Mye bedre med tablettform. Likedan så unngår jeg så langt det lar seg gjøre å varmebehandle håret. Er flink med å kure, veksler mellom proteinkur og fuktighetskur. Takk for tips til shampoo og balsam @BabyBlue , de har jeg lyst til å teste ut Jeg har langt hår med endel krøller, fine hårstrå og mye av de, så det floker seg fort. Tror du de du linket til kan passe for meg? Jeg likte de, men da jeg brukte de hadde jeg helt ubehandlet hår som ikke floket seg så veldig. Altså glatt hårtype - for krøllete hår kan det være litt vanskelig tilvenningsfase da det mangler silikoner, som igjen glatter ut håret, men balsamen er heldigvis utrolig fuktighetsgivende Du kan lese på tilbakemeldinger på siden for å se om det passer til ditt hår. Er så lenge siden jeg har brukt det, men husker at håret føltes veldig rent ut. Ingen flassing eller stram hodebunn i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå