Gjest Blomsterert Skrevet 13. februar 2016 #21 Del Skrevet 13. februar 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en kollega som er veldig pratsom. Han forteller om alt for mange uinteressante ting. Det er aldri lange historier, men det kan være alt fra hva han skal spise til middag til noe "morsomt" en kompis gjorde for 10 år siden, som f.eks at han tryna ned en trapp. Hvem bryr seg? Hvorfor forteller folk om sånt? Tar de ikke hintet når man i løpet av en hel arbeidsdag i flere uker svarer "mm", "åja", "hehe" osv? Noen ganger sier eller spør han om noe som kan lede til litt småprating, men det er sjeldent. Til sammenligning så har vi en annen kollega som prater en del og som bruker tid på å fortelle en historie om noe som har skjedd. Han kommer alltid med et poeng på slutten, så det kan være både interessant og morsomt. Anonymkode: f0d80...b2c Kom med eksempler på hva du syns er interessant er temaer å snakke om? Hvilke interessante ting prater du om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #22 Del Skrevet 13. februar 2016 Jeg takler ikke sånt selv. Har en mor som er helt ekstrem på det. Kan bruke flere minutter på å forklare i detalj hvilken jakke hun valgte å ha på seg i går i forhold til hvordan været var vs hvordan hun trodde det ville bli osv. Jeg kjenner jeg tappes fullstendig for energi av slikt tomprat. Anonymkode: 85b26...685 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whoops Skrevet 13. februar 2016 #23 Del Skrevet 13. februar 2016 (endret) Ganske typisk de som nervøs-babbler. Jeg kan godt gjøre det selv i enkelte grupper. Men så synes jeg sånne små hverdagshistorier er ganske festlige også. Fint avbrekk fra de som snakker om de "interessante" tingene de har opplevd. Fjellvandring i Nepal er faktisk ikke så interessant for meg, det er heller ikke såpeoperaer eller fallskjermhopp. Men det går an å være interessert i personen i stedet for historiene. Spør om noe direkte. Enten i sammenheng med historiene eller noe helt annet, så kan det hende personen blir mer avslappet og samtalen flyter litt bedre. Endret 13. februar 2016 av Whoops Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #24 Del Skrevet 13. februar 2016 59 minutter siden, Blomsterert skrev: Kom med eksempler på hva du syns er interessant er temaer å snakke om? Hvilke interessante ting prater du om? TS har stikki fra tråden, hun trengte vel bare å få snakka litt stygt om vennen sin. Anonymkode: 1448a...d63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #25 Del Skrevet 14. februar 2016 Den 13.2.2016 at 1.20, AnonymBruker skrev: Er det så galt å prate om hva man skal ha til middag? Prater i blant med kollegaer om det. Kanskje ikke helt ut av det blå, men hvis vi kanskje allerede snakker om matlaging ol. Anonymkode: 7bbe3...053 Det er noe annet når man allerede er inne på temaet. Jeg tror har han et stort arkiv av diverse historier fra hele livet sitt i bakhodet som han plukker frem når han er pratesyk. Det vil si sånn ca hele tiden. Den 13.2.2016 at 10.40, ElizabethTaylor skrev: Jeg er helt lik på det der. For å være helt ærlig ts, så syns jeg det er du som ikke har sosiale antenner, ikke han. Det er så uhøffelig å sitte på telefonen mens andre prater. Hvis du syns alt han sier og snakker om er uintressant, så ta å start et annet tema. Ikke sitt der som ei surpomp med mobilen i hånda, og oppføre deg som han er null verdt, noe du faktisk gjør med oppførselen din. Jeg sitter allerede på telefonen og leser. Syns det er mer uhøflig å avbryte meg for å fortelle hva man skal ha til middag. 15 timer siden, AnonymBruker skrev: TS har stikki fra tråden, hun trengte vel bare å få snakka litt stygt om vennen sin. Anonymkode: 1448a...d63 Vi er ikke venner, men kolleger. Jeg har hatt andre ting å gjøre. Var på farten i hele går og har ikke hatt tid til KG. Har du ikke noe saklig å komme med? Anonymkode: f0d80...b2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sunflower-Delight Skrevet 14. februar 2016 #26 Del Skrevet 14. februar 2016 Kanskje du kan oppmuntre han til å skrive en bok? Hvis han husker masse fra hans liv kunne han fint ha skrivet ned alle minnene i detalj, for noen personer eller lenger fram i tid kan dette bli sett på som interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #27 Del Skrevet 14. februar 2016 Jeg tror slike mennesker er litt enklere, og klarer ikke å skille det vesentlige fra det uvesentlige. Anonymkode: 88011...616 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bruker83924 Skrevet 14. februar 2016 #28 Del Skrevet 14. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sitter allerede på telefonen og leser. Syns det er mer uhøflig å avbryte meg for å fortelle hva man skal ha til middag. Anonymkode: f0d80...b2c Åja, det var slik det var. Du setter deg heller ned med telefonen enn å snakke med kolleaen din på jobb. Nå høres du ut som både en fantastisk ansatt og en hyggelig kollega. Vet du, man trenger ikke å like alle man jobber med. Men for arbeidsmiljøets del, så kan man ofre seg litt likevel. Hvem vet, kanskje har dere noe til felles? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå