Gå til innhold

Kari Jaquesson er veldig kranglete og fiendtlig

Gjest Reza08

Anbefalte innlegg

Begynner seriøst å få litt problemer med denne dama, når hun stadig kommer med sleivete utsagn til personer engasjerer seg eller sliter med ett eller annet. Senest i dag kom nyheten om at hun ba en ungdomspolitiker om å suge pikk ti ganger om dagen, fordi hun hadde et annet syn på sexkjøpsloven enn hun selv hadde. For noen år siden karakteriserte hun Jørgen Foss som en person som har gjemt sitt egentlige jeg i et lass av fett. Så lager hun et helvetes rabalder av at Thomas Seltzer lager en humoristisk parodi på henne i "Trygdekontoret".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glem ikke hennes mislykkede kampanje mot skulpturparken på Ekeberg i Oslo, der hun løy, forvrengte sannheten om planene, gikk til personangrep på utbygger og tilslutt endte med et solid mageplask. Som alt annet hun blander seg inn i.

Google it.

Endret av Cornucopia
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er vel et godt eksempel på at å være opphengt i trening og sunn livsstil kan gå over styr og gjøre folk direkte ufyselige.
Når hun åpner munnen mister jeg all motivasjon til å trene og spise sunt, for jeg er livredd for å surne og bli så bitter som henne av å kutte ut alt som er godt og gøy. Med tanke på hvor sunn og slank hun er burde hun jo være glad som en lerke og full av positiv energi men i stedet er hun negativ og tydeligvis mest opptatt av å rakke ned på folk og være surkjerring.

Hun trenger en skikkelig kosekveld i sofaen med sjokolade, potetgull og brus, langt borte fra trening og grønnsakssnacks.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FarDareisMai

Er jeg en av de få som skjønte hva hun mente? Leste lydopptaket, og selv om hun sa at den jenta skulle ta seg en studietur til Belgia og Tyskland, se hva det handler om, gå og suge p*** ti ganger om dagen, så er det jo opplagt at KJ ikke mente det siste bokstavelig. Det er litt sånn som i uføredebatter her på KG, noen sier noe og en annen svarer ala "prøv å være syk sjøl og leve på fattigdomsgrensa" Det er jo ikke slik at folk ønsker at andre skal være syke og fattige. Hun mente jo at de burde få innsikt i hva prostitusjon i praksis handler om, ikke leve i en abstrakt drømmeverden. Tatt ut fra sammenhengen, så hørtes det helt horribelt ut, men når man leser alt i sammenhengen, samt bakgrunnen for ytringen, så syns jeg ikke det var så ille. Egentlig liker jeg Kari, hun sier ting rett ut, og bruker sterke ord, men stopper man opp og prøver å se hva hun sier, så er det og mye fornuft i det hun sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, FarDareisMai skrev:

Er jeg en av de få som skjønte hva hun mente? Leste lydopptaket, og selv om hun sa at den jenta skulle ta seg en studietur til Belgia og Tyskland, se hva det handler om, gå og suge p*** ti ganger om dagen, så er det jo opplagt at KJ ikke mente det siste bokstavelig. Det er litt sånn som i uføredebatter her på KG, noen sier noe og en annen svarer ala "prøv å være syk sjøl og leve på fattigdomsgrensa" Det er jo ikke slik at folk ønsker at andre skal være syke og fattige. Hun mente jo at de burde få innsikt i hva prostitusjon i praksis handler om, ikke leve i en abstrakt drømmeverden. Tatt ut fra sammenhengen, så hørtes det helt horribelt ut, men når man leser alt i sammenhengen, samt bakgrunnen for ytringen, så syns jeg ikke det var så ille. Egentlig liker jeg Kari, hun sier ting rett ut, og bruker sterke ord, men stopper man opp og prøver å se hva hun sier, så er det og mye fornuft i det hun sier. 

Ja, nettopp! Hun er langt fra politisk korrekt når hun ytrer sine meninger, og det skaper reaksjoner i et land som Norge.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med FarDareisMai. Overskriften i avisene er jo nesten litt misvisende... Da jeg leste saken trudde jeg jo at dama hadde gått direkte til angrep på de ungjentene, men etter å ha hørt på lydopptak virker jo saken helt annerledes. Ja, hun brukte nok litt sterke ord, men det var jo åpenbart bare gjort for å illustrere et eksempel.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å forstå hva hun mener. Og det hun mener er heller ikke "feil". Problemet er at hun har null evne til å begrense seg eller tilpasse litt etter hvem mottakeren er. Hun må visst alltid være "tøff" og høylydt. Må alltid gå til det ekstreme, når hun skal formidle et budskap. Hun kan tone ned et par hakk og fortsatt få frem budskapene sine.

Hele dama er bare uspiselig, uten at det har noe som helst med meningene hennes å gjøre.

Endret av neiognei
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hummels2 skrev:

Hun sa bare i fra om hva meningene deres innebar. Ble tydeligvis veldig vondt  å måtte stå for dem da :P Bare bra at ungdommen blir satt på plass litt ;) 

Ja, det er din mening. Det går jo igjen og igjen og igjen at hun skriker ut meningene sine. Hun er en sånn feminist som ødelegger for alle andre, fordi at hun skal være tøff og kul. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balian de Ibelin

Jeg skulle likt å sett hva hun hadde sagt om en 50 år gammel mann hadde sagt noe slikt til en 17 år gammel jente.

Jeg mener nå hun er rundt 50 pluss\minus 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk å bli fremstilt som "kranglete og fiendtlig" i det politiske korrekte Norge, der man helst skal sitte og nikke til hverandre, hvis ikke er man nettopp som ts påpeker "kranglete og fiendtlig". Samme da Navarsete sa sin mening, saken ble blåst ut av proposjoner fordi hun viste temperament! Det norske samfunnet tåler for lite temperatur, folk med engasjement , folk som tør å si meningen sin. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, neiognei skrev:

Det er ikke noe problem å forstå hva hun mener. Og det hun mener er heller ikke "feil". Problemet er at hun har null evne til å begrense seg eller tilpasse litt etter hvem mottakeren er. Hun må visst alltid være "tøff" og høylydt. Må alltid gå til det ekstreme, når hun skal formidle et budskap. Hun kan tone ned et par hakk og fortsatt få frem budskapene sine.

Hele dama er bare uspiselig, uten at det har noe som helst med meningene hennes å gjøre.

Veldig enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest CecilieX

Jeg har ingen forutsetning for å si noe om KJ som person og hvordan hun har håndtert andre saken, men i DENNE saken synes jeg ikke hun har gått over streken. Jeg har hørt lydopptaket, og det som kommer frem der er ikke ar hun ber noen om å suge p**k. Dette utsagnet er en del av et resonnement. Hun er følelsesmessig engasjert, det er forståelig.

At ungdomspolitikeren velger å bruke dette for å fremstå som en forulempet er uredelig, og det er litt tidstypisk for noen unge mennesker. Det er en trend at man når man blir imøtegått vrir det til å være personlig for å sanke sympati. Og det funket, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er særdeles ufin i sine kommentarer mot denne 17-åringen og i debatt mot to saklige unge mennesker i Dagsnytt atten. At hun i sitt forsvar bruker begrepet "å klø litt i løken" om seksuelle drifter viser hvor usedvanlig vulgær denne dama er.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde hun stoppet ressonementet sitt før hun kom til delen med pikk, så hadde hun fremstått som mye mer saklig og hennes
argument hadde kommet tydeligere frem. Nå er hennes svært viktige poeng druknet i en helt annen diskusjon.

Jeg synes jentene som ønsker å fjerne parolen "håndhev sexkjøploven" virker i overkant naive. I stedet for å oppfordre de til å dra på studiebesøk til bordeller, kan de oppfordres til å jobbe en dag med tidligere prostituerte på Røde Kors. Det handler ofte ikke om friheten til å gjøre det man vil med sin egen kropp, men om desperate situasjoner, kyniske halliker og håpløshet. For veldig mange handler ikke prostitusjon om valg. Jeg blir provosert av disse jentene, og irritert på Jaquesson som begraver sin egen sak.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...