funginger Skrevet 13. februar 2016 #81 Del Skrevet 13. februar 2016 Pakker ikke alle inn bind og tamponger i papir før de kaster de i søpla? Det har jeg gjort helt siden jeg fikk mensen. Hvis ikke ville det jo stinket og sett helt jævlig ut for de som må tømme søpla? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 13. februar 2016 #82 Del Skrevet 13. februar 2016 Den 12.2.2016 at 14.52, AnonymBruker skrev: Ugh, dette er jo skrekken. Ofte jeg har vært på fest/besøk hos folk når jeg har hatt mensen/hatt truseinnlegg på. Så utrolig ubehagelig å måtte smugle ut bind inntullet i papir, og lure det ned i søppelet på kjøkkenet. Når jeg var yngre var jeg så flau over å ha mensen på besøk hos andre folk (uten søppelbøtte), at jeg faktisk pakket bindet godt inn i papir og la det i veska mi, så jeg kunne hive det hjemme.. Jeg har begynt å kaste tamponger i toallettet til folk som ikke har søppelbøtte, bare på trass. (Ja, jeg hater å hive annet enn dopapir i do, men der og da gir jeg faktisk faen) Anonymkode: a91a5...7bb Haha, enig! Har alltid håndsåpe på kjøkkenet, for badet vårt er i 2. etasje. Slitsomt å måtte fly opp dit hver gang jeg skal vaske hendene! Vi har faktisk to søplebøtter på badet: 1 til å kaste alt mulig rart i og 1 til å kaste doruller i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #83 Del Skrevet 13. februar 2016 Vi har ikke søppelbøtte på badet. Går til den korte biten til kjøkkenet og kaster søppel. Kildesorterer. Anonymkode: 246ca...051 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest morhjertegod Skrevet 13. februar 2016 #84 Del Skrevet 13. februar 2016 Vi har søppelkasse på badet, ved siden av toalettet. Vi bruker den ikke, men veldig greit om vi har gjester, som skal slippe bære bind/tamponger gjennom huset til kjøkkene. Jeg mener personlig at alle bad, bør ha en lite søppeldunk :o) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #85 Del Skrevet 13. februar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har ikke søppelbøtte på badet. Går til den korte biten til kjøkkenet og kaster søppel. Kildesorterer. Anonymkode: 246ca...051 Er det mye av baderomsavfallet som kan kildesorteres? F.eks hva, utenom tomme plastflasker o.l.? Anonymkode: 14f97...021 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #86 Del Skrevet 13. februar 2016 Enig, selv vært hos noen som ikke har dette og har måttet kaste på kjøkkenet. Litt kleint om man er såpass lite kjent der at man må spørre hvor de har søppel om man ikke finner det med en gang, med masse papir i hånden (fordi man pakker det jo godt inn uansett såklart). Hos familie osv er det virkelig ikke stress å kaste på kjøkkenet synes jeg, bare unødvendig, og uansett ingen grunn til å la være med å gjemme det i lommer eller andre plasser, æsj! Er helt naturlig å ha mensen tross alt. Anonymkode: 818de...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sialove Skrevet 13. februar 2016 #87 Del Skrevet 13. februar 2016 Søppelbøtte på badet er et must! Venninner som i disse dager kjøper seg sin første bolig, får søppelbøtte til badet av meg i innflyttningsgave flere som også ønsker seg dette da de ikke gidder å kjøpe det selv. Det VERSTE som finnes som jente er å komme hjem til noen, når man har mensen, og det ikke er søppelbøtte på badet! En hver kvinne i hus bør skjønne dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #88 Del Skrevet 13. februar 2016 Jeg har søppelbøtte på badet, men tar den vekk når jeg skal ha selskap/fest. Jeg vet dette er egoistisk, men jeg har fått en irrasjonell frykt etter en opplevelse for noen år siden... Vi hadde et stort selskap hjemme hos oss, sommerparty med mange gjester. Dagen etterpå var det en helt ekstrem lukt på badet, vi trodde vi skulle spy av lukten. Vi lokaliserte lukten til søppelbøtten, åpnet opp, og der lå det to svære, blodige tamponger. Ikke var de pakket inn, lukten var noe jeg aldri har luktet før, og bøtten var stappet så full at undersiden av lokket var dekket av blodet fra tampongene. Samboeren taklet ikke være på badet, så jeg måtte vaske bøtten, og lukten satt i rommet i et og et halvt døgn. Jeg spyr nesten bare av tanken..! Siden den gang har jeg vært livredd for å oppleve det igjen, og dermed fjerner jeg søppelbøtten når jeg skal ha selskap. Jeg lar jo selvfølgelig en eller to personers "synder" gå utover alle gjester, men jeg klarer ikke slippe denne irrasjonelle frykten opplevelsen satte i meg. Når jeg tar bort bøtten, så roer jeg meg med at folk ønsker å pakke inn bind og tamponger mest mulig for å kunne snike de i kjøkkensøppelet... Anonymkode: c4792...067 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #89 Del Skrevet 13. februar 2016 Den 12.2.2016 at 18.26, AnonymBruker skrev: Q tips bør man ikke bruke. Anonymkode: e53a3...e57 Haha, kan du være så snill og forklare det der? Jeg regner med at du har en grunn til at dette ikke skal brukes? Jeg har aldri hørt at det er farlig å fjerne sminke med q-tips, men du har sikkert en grunn. 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo utrolig umodent og fører ofte til tilstoppede rør som må stakes opp eller bruke spylebil for å få åpnet rørene. Hos meg har jeg gamle rør og her kastes kun dopapir i dem! Men jeg har søppelbøtte på doen og badet da. Uansett hadde aldri kastet tamponger i andres do! Anonymkode: aa189...ac1 Neida, en direkte konsekvens av å ikke ha søppelbøtte bare! Er man redd for rørene sine, så har man søppelbøtte på badet. Ellers går alle mine mens-produkter rett i do, for jeg nekter plent å gå rundt med mine blodige bind og tamponer gjennom fremmede hus. Anonymkode: 12fe2...321 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 15. februar 2016 #90 Del Skrevet 15. februar 2016 Synes det er irriterende når det ikke er søppelbøtte på badet når jeg har mensen. Pakker tampongen godt inn i papir og prøver å kaste den diskré på kjøkkenet. Vil ikke at noen skal vite jeg har mensen. Hvert fall ikke når jeg er på fest. En venninne av meg spyler bare tampongen ned I do hvis det ikke er søppelbøtte på badet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #91 Del Skrevet 15. februar 2016 13 minutter siden, smalls skrev: Synes det er irriterende når det ikke er søppelbøtte på badet når jeg har mensen. Pakker tampongen godt inn i papir og prøver å kaste den diskré på kjøkkenet. Vil ikke at noen skal vite jeg har mensen. Hvert fall ikke når jeg er på fest. En venninne av meg spyler bare tampongen ned I do hvis det ikke er søppelbøtte på badet! Tampongen går alltid i do for min del. Da jeg vokste opp på nittitallet var det en av de positive med tampong fikk vi opplyst. Mine er uansett så blodige at skulle jeg pakket dem inn måtte jeg brukt opp en dorull med pose utenpå. Anonymkode: 12fe2...321 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 15. februar 2016 #92 Del Skrevet 15. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tampongen går alltid i do for min del. Da jeg vokste opp på nittitallet var det en av de positive med tampong fikk vi opplyst. Mine er uansett så blodige at skulle jeg pakket dem inn måtte jeg brukt opp en dorull med pose utenpå. Anonymkode: 12fe2...321 Jeg bløt heldigvis ikke så mye, men får meg ikke helt til å spyle den ned i do. Nå har flertallet jeg har vært hos søppelbøtte på badet da, men det finnes folk som ikke har det. Har opplevd at det er mest mannfolk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #93 Del Skrevet 15. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tampongen går alltid i do for min del. Da jeg vokste opp på nittitallet var det en av de positive med tampong fikk vi opplyst. Mine er uansett så blodige at skulle jeg pakket dem inn måtte jeg brukt opp en dorull med pose utenpå. Anonymkode: 12fe2...321 Det trodde jeg også - at tampong i do var ok. Mener at jeg også har lest det på en pakke tampax i sin tid. Nå blør jeg imidlertid så lite at papir i trusa er nok, men jeg har brukt bind før og husker hvor kleint det var å spørre vertskapet hvor jeg skulle kaste denne. Anonymkode: ae049...6b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #94 Del Skrevet 15. februar 2016 Den 13.2.2016 at 23.35, AnonymBruker skrev: Jeg har søppelbøtte på badet, men tar den vekk når jeg skal ha selskap/fest. Jeg vet dette er egoistisk, men jeg har fått en irrasjonell frykt etter en opplevelse for noen år siden... Vi hadde et stort selskap hjemme hos oss, sommerparty med mange gjester. Dagen etterpå var det en helt ekstrem lukt på badet, vi trodde vi skulle spy av lukten. Vi lokaliserte lukten til søppelbøtten, åpnet opp, og der lå det to svære, blodige tamponger. Ikke var de pakket inn, lukten var noe jeg aldri har luktet før, og bøtten var stappet så full at undersiden av lokket var dekket av blodet fra tampongene. Samboeren taklet ikke være på badet, så jeg måtte vaske bøtten, og lukten satt i rommet i et og et halvt døgn. Jeg spyr nesten bare av tanken..! Siden den gang har jeg vært livredd for å oppleve det igjen, og dermed fjerner jeg søppelbøtten når jeg skal ha selskap. Jeg lar jo selvfølgelig en eller to personers "synder" gå utover alle gjester, men jeg klarer ikke slippe denne irrasjonelle frykten opplevelsen satte i meg. Når jeg tar bort bøtten, så roer jeg meg med at folk ønsker å pakke inn bind og tamponger mest mulig for å kunne snike de i kjøkkensøppelet... Anonymkode: c4792...067 Men 1. hva om de kaster tampongen i do og rørene tetter seg. Dere finner ikke ut hvem som gjorde det å må bruke 50-100 000 kr på å fikse det eller hva det nå koster 2. De tar med seg greiene på kjøkkenet (om det er der søppelet er) og det stinker der i stedet mens gjesten er der? 3. Kanskje de prøver å gjemme tampongen/ bindet et sted på badet, is skuffene, fordi de har intet sted å gjøre av det Anonymkode: 18c22...21e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #95 Del Skrevet 15. februar 2016 Noe jeg legger merke til noen steder, er folk som har søppelbøtte på badet, men ikke har pose oppi :o Da jeg studerte bodde jeg sammen med ei som ikke hadde pose oppi søppeldunken på badet. Vi vasket og gikk ut med søppel hver vår uke, og hun la aldri pose oppi. Var gøy å skrape opp det som lå i bunn når søpla skulle ut altså... O.o Har sett dette andre steder og. Anonymkode: 3db07...ae2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #96 Del Skrevet 15. februar 2016 Greit nok hvis folk selv syns det er praktisk å gå på kjøkkenet og kaste tamponger, men skjønner ikke at de vil utsette gjester for det. Man vet ikke alltid hvor søplebøtta står, skal man drive og lete i kjøkkenskapene hos folk mens man står med en grisete tampong i hånda? Det er nesten på nivå med å oppbevare toalettpapiret på kjøkkenet så gjestene må gå dit og hente. Anonymkode: 5dfb8...8b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå