AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #61 Del Skrevet 12. februar 2016 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her blir ikke zaloflaska grisete. Hendene skylles først. Anonymkode: 4b9c3...8cf Men det nytter jo ikke når man er full av olje eller smør. Om jeg skal blande smør og sukker liker jeg å gjøre det med hendene. Helt umulig å få vekk etterpå uten såpe. Det er vel den største grunnen til at jeg begynte med egen såpe til kjøkkenet. Foreldrene mine hadde ikke det, og jeg ble så lei av at zaloen til slutt ble full av gris. Anonymkode: 3db07...ae2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #62 Del Skrevet 12. februar 2016 Altså de som verken har søplebøtte på badet eller såpe på kjøkkenet, går de da først med blodige tamponger til kjøkkenet, og så tilbake igjen på badet for å vaske hender? Anonymkode: 5dfb8...8b8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #63 Del Skrevet 12. februar 2016 Har søppelbøtte både på badet og på do. Ingenting annet enn mykt dopapir går igjennom rørene våre. Og jeg ønsker ikke å spasere gjennom stua og kjøkkenet for å kaste søppel, for å så måtte vaske hendene igjen. Det skal også gjestene få slippe. Når jeg skal ut med søppelet går jeg bare innom de to andre bøttene på veien og putter det oppi posen. Såpe på kjøkkenet har jeg også, en berøringsfri en. Så slipper jeg gris på dørhåndtakene inn til badet, og slipper oppbrudd i matlagingen. Anonymkode: b8c7f...d7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #64 Del Skrevet 13. februar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har søppelbøtte både på badet og på do. Ingenting annet enn mykt dopapir går igjennom rørene våre. Og jeg ønsker ikke å spasere gjennom stua og kjøkkenet for å kaste søppel, for å så måtte vaske hendene igjen. Det skal også gjestene få slippe. Når jeg skal ut med søppelet går jeg bare innom de to andre bøttene på veien og putter det oppi posen. Såpe på kjøkkenet har jeg også, en berøringsfri en. Så slipper jeg gris på dørhåndtakene inn til badet, og slipper oppbrudd i matlagingen. Anonymkode: b8c7f...d7a Jeg bruker bare albuene til å åpne dørene med, dersom jeg ikke vil grise til håndtakene. Mange som gjør det Anonymkode: 14f97...021 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whoops Skrevet 13. februar 2016 #65 Del Skrevet 13. februar 2016 Jeg har da pumpeflaske til oppvasksåpen... har virkelig ikke folk flest det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #66 Del Skrevet 13. februar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså de som verken har søplebøtte på badet eller såpe på kjøkkenet, går de da først med blodige tamponger til kjøkkenet, og så tilbake igjen på badet for å vaske hender? Anonymkode: 5dfb8...8b8 Sikkert ikke. De pakkes inn i papir før de kastes. Så tasser man ut på badet og vasker hendene. Anonymkode: 4b9c3...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #67 Del Skrevet 13. februar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det nytter jo ikke når man er full av olje eller smør. Om jeg skal blande smør og sukker liker jeg å gjøre det med hendene. Helt umulig å få vekk etterpå uten såpe. Det er vel den største grunnen til at jeg begynte med egen såpe til kjøkkenet. Foreldrene mine hadde ikke det, og jeg ble så lei av at zaloen til slutt ble full av gris. Anonymkode: 3db07...ae2 Joda, det nytter. Litt varmt vann, litt zalo og så er man så ren så. Zaloflaska har vært på kjøkkenet her siden november, og den er ikke grisete i det hele tatt. Den har overlevd julekakebaking, bollebaking, julemiddager osv. Jeg tenker som så at det er noen her som har et svært rigid syn på hvordan det må være. Man kan fint lage mat, grise seg til på hendene og likevel ikke grise til kjøkkenet, zaloflaska eller dørhåndtak til badet når den eneste såpen til håndvask befinner seg på badet. Lurer litt på hva folk vil si når jeg avslører at jeg ikke har flytende såpe til håndvask, men bruker såpestykke Anonymkode: 4b9c3...8cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #68 Del Skrevet 13. februar 2016 Jeg husker den lille, halvfulle søppelbøtta på badet som noe av det ekleste da jeg bodde hjemme, og har ikke søppelbøtte på badet her nå. Det betyr ikke at jeg går en runde rundt i huset og snurrer den blodige tampongen over hodet, sånn at alle skal se den. Jeg pakker den selvsagt inn i papir og går rett bort til søpla. Tar meg tre sekunder og hittil har ingen stått over meg og spurt hva det er jeg kaster. For meg er det et enkelt valg: hovedsøpla tømmes hver dag, så hvorfor spare på griseriet på badet? Bruker ikke pads, tomme flasker osv går i gjenvinningen, dorullhylser går i papirinnsamlingen, så det er ikke mye som hadde gått i en slik bøtte uansett. Har håndsåpe på kjøkkenet, og den er tom støtt og stadig. Folk er vel forskjellige, I guess. Anonymkode: f266f...1f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #69 Del Skrevet 13. februar 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lurer litt på hva folk vil si når jeg avslører at jeg ikke har flytende såpe til håndvask, men bruker såpestykke Anonymkode: 4b9c3...8cf Da er du en skikkelig über-grisete person, for her på KG må alle gjøre det på akkurat samme måten Anonymkode: f266f...1f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 13. februar 2016 #70 Del Skrevet 13. februar 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Har aldri hatt håndsåpe på kjøkkenet. Hvorfor skulle jeg det? Anonymkode: 4b9c3...8cf For å ha såpe lett tilgjengelig til håndvask. Man lager jo gjerne mat på et kjøkken, og synonymt med matlaging kommer håndvask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #71 Del Skrevet 13. februar 2016 8 minutter siden, Sobril skrev: For å ha såpe lett tilgjengelig til håndvask. Man lager jo gjerne mat på et kjøkken, og synonymt med matlaging kommer håndvask. Likevel kan håndvasken utføres på badet. I "krisesituasjoner" brukes zaloen, tørkepapir og kjøkkenkluten dersom det må grovvaskes før man kan entre badet. Anonymkode: 4b9c3...8cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 13. februar 2016 #72 Del Skrevet 13. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Likevel kan håndvasken utføres på badet. I "krisesituasjoner" brukes zaloen, tørkepapir og kjøkkenkluten dersom det må grovvaskes før man kan entre badet. Anonymkode: 4b9c3...8cf Jaja. Jeg har både antibac og håndsåpe på kjøkkenet. Ser virkelig ikke problemet. Hos oss hadde det vært mer problematisk hvis jeg måtte opp på badet i 2. etasje midt i bollebakingen. Liker heller ikke tanken på "bakteriemiks" bad/kjøkken. Det ER langt mer praktisk å ha det man trenger tilgjengelig der man trenger det. Og ja - vi har søppelbøtte på badet. En liten nett en som blir tømt sånn annenhver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #73 Del Skrevet 13. februar 2016 4 minutter siden, Sobril skrev: Jaja. Jeg har både antibac og håndsåpe på kjøkkenet. Ser virkelig ikke problemet. Hos oss hadde det vært mer problematisk hvis jeg måtte opp på badet i 2. etasje midt i bollebakingen. Liker heller ikke tanken på "bakteriemiks" bad/kjøkken. Det ER langt mer praktisk å ha det man trenger tilgjengelig der man trenger det. Og ja - vi har søppelbøtte på badet. En liten nett en som blir tømt sånn annenhver dag. Det er ikke noe problem. På samme måte som jeg antar at det ikke er noe problem at enkelte ikke har håndsåpe på kjøkkenet. Anonymkode: 4b9c3...8cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #74 Del Skrevet 13. februar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså de som verken har søplebøtte på badet eller såpe på kjøkkenet, går de da først med blodige tamponger til kjøkkenet, og så tilbake igjen på badet for å vaske hender? Anonymkode: 5dfb8...8b8 Ikke alle bruker tamponger eller bind. Problemet med manglende søppelbøtte på badet synes være knyttet til mensprodukter? Og dermed unge, menstruerende jenter uten prevensjonsmidler som får mensen til å opphøre. Anonymkode: e53a3...e57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #75 Del Skrevet 13. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Joda, det nytter. Litt varmt vann, litt zalo og så er man så ren så. Zaloflaska har vært på kjøkkenet her siden november, og den er ikke grisete i det hele tatt. Den har overlevd julekakebaking, bollebaking, julemiddager osv. Jeg tenker som så at det er noen her som har et svært rigid syn på hvordan det må være. Man kan fint lage mat, grise seg til på hendene og likevel ikke grise til kjøkkenet, zaloflaska eller dørhåndtak til badet når den eneste såpen til håndvask befinner seg på badet. Lurer litt på hva folk vil si når jeg avslører at jeg ikke har flytende såpe til håndvask, men bruker såpestykke Anonymkode: 4b9c3...8cf Jeg får i hvertfall ikke til å ikke grise men så ser det uansett helt jævlig ut på kjøkkenet etter at jeg har laget mat. Anonymkode: 3db07...ae2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest summesumbi Skrevet 13. februar 2016 #76 Del Skrevet 13. februar 2016 En bitteliten bøtte ved doen kan da ikke være så stort offer. Uansett om du selv bruker den selv eller ikke. At besøk skal drasse med seg bind og tamponger og begynne å saumfare kjøkkenskapene etter søplebøtta. Så kommer du og lurer på hva som står på og der står en pinlig berørt gjest med et brukt bind i hånda... Har litt forståelse for at folk ikke har lyst til å hive sånt på kjøkkenet ditt.Når du bare kan ta å tømme bøtta etter besøk? Å ha mensen og være på besøk og du bare MÅ bytte et bind uten noe sted å gjøre av det...Er ikke en delikat følelse.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #77 Del Skrevet 13. februar 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Har aldri hatt håndsåpe på kjøkkenet. Hvorfor skulle jeg det? Anonymkode: 4b9c3...8cf Fordi når man lager mat er man gjerne innom rått kjøtt, salater og diverse forskjellige typer mat. Man må da vaske seg mellom disse matsortene for ikke å smitte over på mat, spesielt rått kjøtt bør vaskes av hendene når man har vært borti det. 18 timer siden, mini-mio skrev: du har min fulle forståelse Min også 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Ugh, dette er jo skrekken. Ofte jeg har vært på fest/besøk hos folk når jeg har hatt mensen/hatt truseinnlegg på. Så utrolig ubehagelig å måtte smugle ut bind inntullet i papir, og lure det ned i søppelet på kjøkkenet. Når jeg var yngre var jeg så flau over å ha mensen på besøk hos andre folk (uten søppelbøtte), at jeg faktisk pakket bindet godt inn i papir og la det i veska mi, så jeg kunne hive det hjemme.. Jeg har begynt å kaste tamponger i toallettet til folk som ikke har søppelbøtte, bare på trass. (Ja, jeg hater å hive annet enn dopapir i do, men der og da gir jeg faktisk faen) Anonymkode: a91a5...7bb Dette er jo utrolig umodent og fører ofte til tilstoppede rør som må stakes opp eller bruke spylebil for å få åpnet rørene. Hos meg har jeg gamle rør og her kastes kun dopapir i dem! Men jeg har søppelbøtte på doen og badet da. Uansett hadde aldri kastet tamponger i andres do! 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Varmt vann løser det meste av klissete deig. Det samme med det andre, og dersom det må såpe til tasser jeg ut på badet og vasker hendene med såpe. Er det krise tyr jeg til zaloen. Da jeg bodde hjemme hvor det ikke var søppelbøtte på toalettet, så brukte vi naturligvis søppelbøtten som stod på kjøkkenet. Det er kun avfall fra kroppen og toalettpapir som skal i toalettet. Anonymkode: 4b9c3...8cf Noe annet er utenkelig. Har selv både såpe på kjøkkenet, og søppelbøtte på do og badet Måtte kjøpe søppelbøtte til typen også for han hadde ikke på badet. Og jeg synes det var ekkelt å gå til kjøkkenet og kaste bindet mitt der når jeg hadde mensen. Så nå har han søppelbøtte på badet Anonymkode: aa189...ac1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 13. februar 2016 #78 Del Skrevet 13. februar 2016 Den Friday, February 12, 2016 at 14.46, AnonymBruker skrev: Har aldri hatt håndsåpe på kjøkkenet. Hvorfor skulle jeg det? Anonymkode: 4b9c3...8cf Fordi hvis du holder på med fisk/kjøtt er det dumt å gå på badet med hender som drypper av blod/fiskesøl for å vaske hendene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 13. februar 2016 #79 Del Skrevet 13. februar 2016 Badsøppel forblir på badet, i søppelbøtten med pose i. Jeg fatter ikke dem som orker å ha søppelbøtte uten pose, det er grisete det! Og posen byttes ofte. Kjøkkensøppel i kjøkkenskap + håndsåpe i tillegg til zalo. Jeg vasker ikke hendene mine i zalo, det ødelegger huden. Men vaske dem vil jeg, på kjøkkenet før jeg lager mat og imens jeg lager mat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #80 Del Skrevet 13. februar 2016 1 minutt siden, Frida skrev: Badsøppel forblir på badet, i søppelbøtten med pose i. Jeg fatter ikke dem som orker å ha søppelbøtte uten pose, det er grisete det! Og posen byttes ofte. Kjøkkensøppel i kjøkkenskap + håndsåpe i tillegg til zalo. Jeg vasker ikke hendene mine i zalo, det ødelegger huden. Men vaske dem vil jeg, på kjøkkenet før jeg lager mat og imens jeg lager mat. + + + og en "suss" til deg, for ditt fornuftige innlegg! Anonymkode: 14f97...021 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå