AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #1 Del Skrevet 11. februar 2016 Trodde han det var en date? Samboeren min ville ikke være med på en kinofilm jeg ville se. Så jeg spurte en kompis som jeg jevnlig treffer på tomannshånd. Formuleringen min var noe slik: Er du med på date og ser (navn på film)? Han svarte ja, at han gjerne var med på date og så denne filmen. Det var hyggelig, og akkurat slik det pleier å være når vi er sammen. Senere samme kveld fikk jeg en melding hvor han takket for hyggelig date, og skrev noe mer småpratete. Dette gjør meg usikker. Trodde han vi hadde vært på en ordentlig date? Jeg brukte nemlig bare ordet date på samme måte som 'avtale'. Slik gjør jeg også med venninner. Hva tror dere? Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: 8c8a2...ef5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #2 Del Skrevet 11. februar 2016 Du bruker ordet date på en underlig måte, og lurer på hvorfor han gjør det samme? Hvis han vet at du har samboer så skjønner han nok at det ikke var en date, selv om du av en eller annen grunn bruker det uttrykket. Anonymkode: 0189e...f78 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annebanane Skrevet 11. februar 2016 #3 Del Skrevet 11. februar 2016 Om han er klar over at du ennå er med typen så tviler jeg på at han så på det som noe mer enn en kinotur med en venninne. Det er bare høflig å takke for kvelden om den var hyggelig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #4 Del Skrevet 11. februar 2016 Om dette er en kompis som skjønner din humor burde kan kunne skjønne at det var..ja, humor, ikke alvorlig ment. Anonymkode: 37adf...15e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dwight Skrevet 11. februar 2016 #5 Del Skrevet 11. februar 2016 At en kar takker for en hyggelig kveld er bare høflighet. Det betyr ikke at han legger noe mer i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #6 Del Skrevet 11. februar 2016 Når du formulerer deg på den måten så kan det veldig godt hende at han tror at dere har vært på en faktisk date og ikke at dere bare gikk på kino sammen. Det er ikke normalt å be folk med på date om man ikke skal på date eller det er et begrep vennegjegeng bruker internt når man ber folk med på ting. Anonymkode: f3303...d08 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #7 Del Skrevet 11. februar 2016 Eller så var han bare med på spøken og kalte det en date tilbake. Selv bruker jeg også ordet date om avtaler. Feks. kan jeg godt snappe til ei venninne "Tusen takk for en koselig moviedate *kyssetegn* " Anonymkode: 5c9f3...5b9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #8 Del Skrevet 11. februar 2016 Om du ikke kjenner fyren bedre enn at du er usikker på om han mente date eller "date", så burde du kanskje ikke bruke det ordet i utgangspunktet? Anonymkode: 38cec...836 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #9 Del Skrevet 11. februar 2016 44 minutter siden, Dwight skrev: At en kar takker for en hyggelig kveld er bare høflighet. Det betyr ikke at han legger noe mer i det. Dett var første gangen noensinne han har sendt meg en takkemelding. dette er en kar med lite dameerfaring. Anonymkode: 8c8a2...ef5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #10 Del Skrevet 11. februar 2016 Vet han at du har kjæreste? Anonymkode: 873e1...aa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dwight Skrevet 11. februar 2016 #11 Del Skrevet 11. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dett var første gangen noensinne han har sendt meg en takkemelding. dette er en kar med lite dameerfaring. Anonymkode: 8c8a2...ef5 Og så? Ikke les så mye inn i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #12 Del Skrevet 12. februar 2016 Med mindre du tydelig brukte en spøkefull tone, så har du dritt deg ut TS. Anonymkode: cb727...ec8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #13 Del Skrevet 12. februar 2016 Vet du hva som er en date? En date! Du kunne brukte ordet vennedate istedenfor. Anonymkode: f2cf6...b3f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #14 Del Skrevet 12. februar 2016 Den 11. februar 2016 at 19.38, AnonymBruker skrev: Vet han at du har kjæreste? Anonymkode: 873e1...aa8 Ja Anonymkode: 8c8a2...ef5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #15 Del Skrevet 12. februar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Med mindre du tydelig brukte en spøkefull tone, så har du dritt deg ut TS. Anonymkode: cb727...ec8 Hva mener du? Anonymkode: 8c8a2...ef5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #16 Del Skrevet 13. februar 2016 Jeg vil gjerne høre mer fra dere som tror at kompisen min trodde dette var en date. Jeg lurer på hva jeg skal gjøre videre. Bør jeg si noe? Anonymkode: 8c8a2...ef5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. februar 2016 #17 Del Skrevet 13. februar 2016 Gi deg nå, TS. Du spurte om han ville være med på date, og så freaker du ut fordi han svarte takk for daten. Du trenger ikke foreta deg noe mer. Innlegget ditt kunne faktisk like gjerne vært skrevet at ham: "Hun spurte om jeg ville være med på date, og jeg svarte ja. Nå lurer jeg på om hun faktisk trodde det var en date, selv om hun vet at jeg vet hun har kjæreste?" Anonymkode: 0189e...f78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå