Gå til innhold

Hva er galt med kaffedate?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes kaffedate er ok så lenge man tar den med seg og rusler litt rundt i byen/park og prater om alt og ingenting, evt det man ser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, happiest skrev:

Jeg liker bedre å ta en vin/øl date. Ikke for å drikke meg full, men det hjelper litt på nervene med et par glass. Har ikke vært på kaffedate, så jeg vet egentlig ikke helt. Men dater som er korte synes jeg er ok som førstedate. Så kan man heller forlenge daten om man vil :)

Signerer denne.

Samt at et en bar / restaurant på kveldstid har bedre stemning. Folk drar dit for å hygge seg, mens en cafe har en mer "stresset" dagstemning - folk går ut og inn, er på vei til jobb osv. Det er en grunn til at de fleste dater finner sted på kveldstid. Jobbintervjuer er på dagtid, og det er det kaffetreff minner meg mer om.

Anonymkode: 8f066...f7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, UngMann1986 skrev:

Øl-date da? :nigo:

Det er jo iallfall en øl jeg liker, så deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit, men foretrekker øl. Blir jo samme greia, men praten går lettere og det er mer naturlig senere på kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaffedate er vel helt greit det om man har vært på noen andre dater fra før av. 
"Kaffedate" er jo litt mere hverdagslig å en date skal jo være litt spennene, og formell :) 

Endret av marleneK92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffedate er helt kurant. Gjerne på kveldstid med mulighet til en øl hvis en vil det. Kommer helt an på stedet en velger. Synes ikke at det skal måtte settes så mange krav til første date liksom. Hadde en potensiell date dratt meg med på noe uberspesielt første gangen, tror jeg at jeg hadde fått mild panikk. Man vet jo ikke nødvendigvis hva den andre personen liker. Samtidig som det er greit å ha en fluktvei. Første gangen vil jeg egentlig bare sitte å prate og lære den andre personen litt mer å kjenne.

Endret av Cordelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.2.2016 at 17.04, AnonymBruker skrev:

Leser i en annen tråd her at kaffedate er så fælt, og lurer på hva dere syns? 

Du som liker kaffedate, hvorfor? 

Du som ikke liker kaffedate, hvorfor? 

Anonymkode: fec8a...a29

Kaffedate er mer casual og vennskapelig i mine øyne. Klarer ikke legge noe romantisk eller originalt i det og da blir det fort gjort at vedkommende havner i friend eller bekjent sonen 

Anonymkode: 3ef68...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kaffedate er mer casual og vennskapelig i mine øyne. Klarer ikke legge noe romantisk eller originalt i det og da blir det fort gjort at vedkommende havner i friend eller bekjent sonen 

Anonymkode: 3ef68...a39

Hva er romantisk da?

Anonymkode: de2ee...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er glad i kaffedates, syns det er veldig grei måte å bli kjent. Men er også glad i øldate. Der man kan drikke litt og ikke være så "sjenert" som på kaffedates. Jeg hvertfall, skravler i vei når jeg har fått i meg en øl eller to :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaffedate er helt fint, men synes ofte man blir bedre kjent og kan føle seg litt friere når man går en tur sammen, ser og opplever ting på veien som man kan snakke og kommentere rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå går ikke jeg på date, men jeg drikker rimelig fort når jeg er nervøs så synes ikke det er så lurt å ha alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaffedate kan vel være helt ok, men jeg er også for dater med litt aktivitet første gang, da det fort kan bli litt vanskelig å holde praten i gang om begge er litt smånervøse. Hadde utendørs kaffedate som første date en gang. Dvs at vi møttes, gikk en tur, og daten hadde med kaffe og te som vi satte oss ned med etter hvert. Det var veldig hyggelig og privat. var et sted hvor det er andre mennesker på tur, men likvel privat nok til at man får være litt i fred og det ikke er så stor sjanse for å møte mange kjente.

Jeg syns middag, eller det å ta en øl/vin sammen på første møte blir litt for mye "date" jeg da. Vil halst ha det mer uforpliktende første møte. noe man lettere kan stikke av fra om det ikke funker helt...

Anonymkode: 15d11...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kaffedate er supert jeg! Man slipper å bruke masse penger på noe som potensielt bare blir med den ene daten på 40 minutter, man kan gå tidlig hvis det er null kjemi og bare kleint og ikke minst kan man utvide til lunsj/middag/øl hvis stemningen er god! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffedate må være helt greit. Det er ingen ting i vegen for at hun kan drikke te hvis hun ikke like kaffe.

Eller ta henne med på noe som er helt 100% gratis. Skidate i lysløypa om så.... Det er jo du sjøl osm er attraksjonen på daten, ikke hva som skjer eller settinga.

Og ellers, om dere nå mener kaffedate er for alminnelig, for kjedelig, tradisjonelt og noe alle andre gjør, være vennlig å forklar hvorfor dere er så høyt hevet over resten av menneskeheten at det kreves noe helt nytt som ingen har kommet på å gjøre før, når du skal snakke med noen første gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...