Gå til innhold

Hva er galt med kaffedate?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leser i en annen tråd her at kaffedate er så fælt, og lurer på hva dere syns? 

Du som liker kaffedate, hvorfor? 

Du som ikke liker kaffedate, hvorfor? 

Anonymkode: fec8a...a29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg takker meg heller til en kaffedate enn en middag.

Skulle ikke kjemien stemme, så blir det skikkelig kleint å måtte sitte på restaurant i 2 timer, synes jeg.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker det ikke fordi syns det er mer naturlig å treffer venner til sånne type ting. Og om man ska treffes ute på kafe, vertfall her jeg bor, så er det veldig ofte mye folk og kjentfolk, og syns derfor det kan bli litt kleint om man skal ha  en date og bli kjent.

Anonymkode: f65f5...7d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffedate er ganske så greitt. Det er mer uforpliktende, og en kan både korte den ned og utvide den mer siden det oftest er tidligere på dagen, alt etter hvordan kjemien er.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skal treffe noen fra nett, så skjer det enten på en cafe eller for en tur i parken. Det er uansett ingen date. Man dater ikke en person man aldri har truffet før. Så en kaffe er genialt. Uforpliktende og raskt. 

Treffer jo folk i forbindelse med jobb, på cafe også. Fordi det er mye mer avslappet. 

Anonymkode: 59526...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes kaffedater er utmerkede som første gang. Det er lett å forlenge den om man kommer godt overens (stikke å ta seg en matbit, rusle rundt sammen eller noe), eller bare avslutte der dersom man ikke går overens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kaffedate er dritkjedelig og blitt for normalt. Det er så mange ting man kan finne på, så mange settinger man kan velge å være i men noen vil heller sitte på en liten kafé med mange folk hvor det kan være vanskelig å ha en ordentlig samtale? Nei vet du hva. Det er ikke noe for meg. Da foreslår jeg som regel noe annet, om de ikke vil det så får de finne noen andre å spør. Jeg liker ikke kaffe en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt greit å ta en kaffe på første møte, for da trenger man ikke sitte i en evighet hvis stemningen ikke er ok. Jeg drikker ikke kaffe selv, men det er da ikke noe problem, bare å velge noe annet å drikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker bedre å ta en vin/øl date. Ikke for å drikke meg full, men det hjelper litt på nervene med et par glass. Har ikke vært på kaffedate, så jeg vet egentlig ikke helt. Men dater som er korte synes jeg er ok som førstedate. Så kan man heller forlenge daten om man vil :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffedater føles som et jobbintervju der man kun er en i rekken. Det er blitt en trend, og jeg ser så mange i profiltekstene sine som byr på kaffedates at det hele bare blir kvalmt. Jeg forstår at man ikke vil bruke tid på noen som ikke er aktuelle, men det er også nettopp dette det føles ut som. Rask og effektiv forkastning av potensielle kandidater. 

Anonymkode: 0e19b...8c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffedate er helt topp som første møte, spør du meg. Første møte handler om å lodde stemningen og kjemien, få en følelse av om dette er en lovende match eller fullstendig dødsdømt. Om kjemien og tiltrekningen er helt fraværende, kan man takke for seg etter en halvtime uten å være uhøflig. Ved en middagsdate er man gjerne stuck i en dårlig samtale i flere timer, ihvertfall om det er en finere restaurant. 

Kafédater er uforpliktende, gjerne mindre nervepirrende som første treff, man får se hverandre i vanlige klær og i et miljø hvor folk lettere er komfortable. For de fleste er kafeer hverdagslige omgivelser, mens restauranter fort føles stivere og man blir fort keitete med menyen, maten, vinen og den langvarige samtalen når man er nervøs.

Om man ikke drikker kaffe, kan man vel drikke te eller kakao eller noe. 

Anonymkode: e977c...11f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker kaffedate, men så elsker jeg kaffe da. Har vært på noen dates hvor vi skulle ta en øl. Men jeg blir full på 1-2 øl, så det er ikke helt optimalt. Jeg blir så surrete og flau dagen etterpå. Ja til kaffedate!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaffedate er best første gang.

Men man må jo ikke drikke kaffe! Velg et sted hvor det ikke kryr av kjentfolk, det er bare forstyrrende.

En date krever et visst fokus :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig, usexy, og upersonlig om man blir dratt med på en bråkete kjede-kafé.

Liker bedre å ta en øl, fortrinnsvis på en brunere pub med bra musikk.

Hvis han heller vil på Starbucks så passer vi ikke sammen uansett.

Neida, nå svartmalte jeg litt. Det finnes koselige kafeer også, og jeg har vært på koselige kaffedater. Men foretrekker pils :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffedate er helt glimrende som første (og gjerne andre) date. 

Om man ikke føler kjemien stemmer er det lett å bare drikke opp, finne en unnsklyldning, og gå. Man slipper lide seg gjennom en hel middag, og vente på regningen. 

Samtidig er det ikke grisete, man slipper være bekymret for spinat mellom tennene og pastasaus på blusen. 

En trenger også ikke bekymre seg for å se klønete og rar ut, som ofte er tilfellet for meg når det gjelder fysiske ting som bowling, biljard, etc. 

I tillegg er det som regel såpass stille og rolig at man kan ha en samtale, i motsetning til på byen. 

Anonymkode: 05453...c0d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hallo, alle de tingene du nevner, som spinat mellom tennene og klønete bowling er jo sånt som er gøy å få med. Ha noe å le av, hehe. 

 

Men sikkert derfor jeg er evig singel. :Knegg:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kaffedate er topp om det er på en café med rolig og avslappa atmosfære :) Da kan lengden varieres ut fra kjemi :)

Men ser begrunnelsen med at det er uoriginalt, men for meg så trenger ikke en date å være så veldig oppfinnsom i startfasen heller. Når man har blitt bedre kjent kommer det også mer naturlig at man finner på mer spennende ting sammen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt agorafob og bruker egentlig aldri tid på sånne steder uten at det involverer øl. :P Sånn sett går jo puber greit,  eller park, skog eller hjemme, egentlig. Ser jo nytteverdien av kafédaten, men for meg er det nok noe jeg helst bare gjør helt i starten. Håper ikke jeg møter på en sånn som stadig vekk vil ha meg med på kafé når vi faktisk har blitt kjent og er trygge på hverandre.

Men heller kafé enn bowling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...