Gjest The Lost Dreamer Skrevet 11. februar 2016 #41 Del Skrevet 11. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gadd ikke lese mer når TS bommer sånn på det norske sprog. Anonymkode: 208d2...90b Skal jeg sende en fallskjerm så du kan komme deg ned fra de høye skyene? Det er ikke bra for deg å være der oppe for lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 11. februar 2016 #42 Del Skrevet 11. februar 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er snakk om 1 ørefik, selvsagt henlegger de det, politiet har langt viktigere saker å ta seg av. Anonymkode: 21669...35f Og hvor mange skal til før det er mishandling mener du? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 11. februar 2016 #43 Del Skrevet 11. februar 2016 TS, du har gjort en flott jobb, lillebroren din er heldig som har en søster som deg! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #44 Del Skrevet 11. februar 2016 Tenk om alle hadde hatt en storesøster som deg Anonymkode: b63cb...060 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 11. februar 2016 #45 Del Skrevet 11. februar 2016 Du gir beskjed til din mor og anmelder din stemor! Og du må gi beskjed til din far uansett om han dukker opp på døren din eller ei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #46 Del Skrevet 11. februar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! For 3 år siden skilte mine foreldre seg. De bor i samme bygd, og pappa har funne seg ny kjærring. Ja, i ordets rette forstand. Jeg har heldigvis flyttet hjemmefra, fast jobb og eier egen bolig, er 23 år. Har en mentalt frisk bror på 18, han bor hjemme noen dager i uka (da mest hos mamma) og studerer borte andre dager. Problemet er min lillebror, atpåklatten på 11. Han har diagnosen aspergers, og er hos pappa noen helger, ettermiddager og i ferier (ikke 50/50 da han talker forandring i rutiner svært dårlig). stemora mi er helt grusom og ha med å gjøre. Hun skal alltid snakke dritt om oss ungene og mamma, og hun tvinger ofte pappa til å velge mellom oss og han. Spesielt gjelder dette meg, vet ikke om hun er sjalu eller hva hun er? Jeg og pappa har et veldig sterkt bånd. Hun er frekk og kontrollerende, og hun er grunnen til at 18-åringen ikke takler å være der mer enn en natt. Jeg er aldri der hvis jeg vet hun er hjemme. Jeg inviterer pappa mye heller hjem til meg. Flere kvelder har jeg invitert pappa og begge brødrene mine hjem til meg f.eks. en fredagskveld, på bare familiekos. Pappa har da løyet til stemor om hvor han var. Mamma og pappa hadde også et godt samarbeid ang. minstebror før hun kom inn i bildet. Jeg har lenge mistenkt at hun ikke er grei med minstebroren min. Gudene vet han er en tolmodighetsprøve, absolutt. Jeg har tenkt flere mindre fine gloser inni meg jeg også, når jeg f.eks. har hjulpet han med leksene, eller prøvd å ta han med på noe. Men han har jo en sykdom, noe også stemor er vel informert om. Han har sagt til meg at hun ofte roper til han når han ikke klarer ting, og at hun er mye sint. Dette er når pappa ikke er hjemme. Har også lenge mistenkt at hun slår han, men har ikke sett dette selv før i går. Da skulle jeg bare akkurat innom hos pappa for levere tilbake noe verktøy jeg har lånt, og vi pleier ikke ringe på der. Pappa er veldig opptatt av at vi bare kan gå rett inn. Så det gjorde jeg, og når jeg kom inn i gangen hørte jeg masse skriking og roping fra kjøkkenet. Når jeg kom opp trappa så jeg med mine egne øyne at stemor fiket til lillebroren min. Så jeg tenkte ikke en gang, bare tok minsten i hånda og geleida han ned trappa, og slengte skolesekken hans over skuldra. Kom helt sikkert noen stygge gloser mot stemor. Møtte pappa i ytterdøra, da sa jeg bare at han ikke kom til å se noen av oss igjen før han kvitta seg med ''det helvete av et hurpetryne''. Ikke pent sagt, men situasjonen tok meg. Pappa skjønte ingenting, bare stod å så etter oss som et spørsmålstegn. Så kjørte vi til mamma, jeg låste meg inn og hentet klær og toalettsaker m.m. (mamma er på ferie). Så kjørte vi begge hjem til meg. Pappa prøvde å ringe meg flere ganger i går, men jeg tok ikke tlf. Sa bare at hvis han ville prate, fikk han komme hjem til meg alene. Jeg kom ikke til å åpne døra hvis han ikke var alene. Så måtte jeg bruke hele dagen i går på å roe ned lillebror, og prøve å forklare at han skal bo her til mamma kommer tilbake. Det var en prøvelse, men går bra nå. Spørsmålet mitt er, hva gjør jeg nå? Jeg har jo i teorien kidnappet min egen lillebror. Tror ikke pappa kommer med politi o.l., det ser jeg ikke for meg. Men skal jeg si noe til mamma? På den ene siden må jeg jo det, hvis kjærringa ikke flytter ut. Da må jo broren min selvsagt bo 100% hos mamma, så får jeg heller hjelpe henne med avlastning. På den andre siden, kan det jo (forhåpentligvis) hende pappa kaster henne ut, da kan vi jo løse det. Jeg har en ekkel følelse av at mamma kommer til å dra pappa for retten for å få 100% omsorg hvis hun får vite det, og det kommer til å ødelegge mye da de i utgangspunktet er greie venner og kan samarbeide... Jeg vet ikke helt hva jeg vil, jeg bare føler alt er så dramatisk akkurat nå.. Sitter nesten bare å skjelver. Vil ikke ringe mamma mens hun er på ferie heller. Anonymkode: 10b65...44a Fars nye partner høres grusom ut! 😢😐😡Stakkars din bror! Din far høres dessverre uhyre pinglete og svak ut fordi han lar seg overkjøre av hun nye. Trist. Bra du tar tak!! Anonymkode: 73acd...b0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #47 Del Skrevet 11. februar 2016 29 minutter siden, Frida skrev: Og hvor mange skal til før det er mishandling mener du? Spiller jo ingen rolle hva KG og TS mener - når norsk politi henlegger alt som ikke er drap eller knivstikking. Anonymkode: 73acd...b0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #48 Del Skrevet 11. februar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: I ordets nye forstand mener du vel? Den rette er jo faktisk noe postitivt... Anonymkode: 208d2...90b Hva som er det "rette" er avhengig av hvem som ser. I min bok er IKKE "kjerring" et positivt ord!! Anonymkode: 73acd...b0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knask Skrevet 11. februar 2016 #49 Del Skrevet 11. februar 2016 (endret) .. Endret 24. desember 2018 av Knask 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #50 Del Skrevet 11. februar 2016 Helt riktig gjort. Men hadde slått hun tilbake. Anonymkode: c0690...8fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2016 #51 Del Skrevet 12. februar 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Spiller jo ingen rolle hva KG og TS mener - når norsk politi henlegger alt som ikke er drap eller knivstikking. Anonymkode: 73acd...b0c Når politiet har saker hvor barn blir utsatt for både psykisk og fysisk mishandling gjennom mange år, så har de selvfølgelig ikke midlene til å behandle en sak hvor en stemor fiket til et barn 1 gang, En kan selvfølgelig anmelde henne for psykisk mishandling men det vil også bli henlagt for da blir det ord mot ord. Anonymkode: 21669...35f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 12. februar 2016 #52 Del Skrevet 12. februar 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei dere! Takk for gode og oppløftende svar! Pappa kasta monsteret (som noen sa, og jeg er helt enig) på dør i går kveld. De hadde ingen samboeravtale og pappa eier huset så han hadde bare latt henne pakke en bag, kastet henne ut og låst døra. Resten av sakene sine skal hun hente til helga. Hun visste ikke hvor hun skulle bo men det hadde han gitt blanke f i. Pappa var enig i at det var best at lillebror bodde hos meg nå frem til mamma kommer på søndag, siden han er rolig, trygg og forberedt på det nå :-) Pappa ville veldig gjerne være med å fortelle mamma selv, så vi har avtalt å samle ''familierådet'' på søndag kveld når hun er hjemme igjen. Han var enig i å ikke forstyrre henne, hun er jo nesten heltids alenemamma til en autistisk sønn, hun trenger avkoblingen. Er ikke hvert år hun reiser bort. Pappa tilbød seg også å ligge hos meg fredag-lørdag når jeg skal på nattevakt :-) ''midtenbror'' er også hjemme da så det ordner vi. Til deg som lurte på det så har minsten vært på skolen i dag. Skoleplikten frafaller ikke selv om man har psykisk utviklingshemming :-) Fikk litt vondt av pappa da, han hadde virkelig ingen anelse om at dette foregikk. Han tok også minsten på fanget å prøvde å forklare at damen var borte nå, og at fra nå av var det bare de to når minsten var der. Beklaget også helt enormt hva som hadde skjedd, så pappa fikk tårer i øynene. Får jo ikke noe svar av minsten, men jeg tror allefall deler av budskapet gikk inn. Så slik gikk det, pappa kom innom i sted! Tusen takk for alle gode oppløftende svar her inne, dere er gode anmeldelse av kjærringa skal jeg ta opp på søndag, når mamma er med. Har ikke lyst å begynne å rote med barnevernet da, siden han har kasta ho ut! TS Anonymkode: 10b65...44a Så flott at faren din tok affære Det er ikke alle foreldre som tar barnas side når det er steforeldre med i bildet. Jeg håper jo at mor tar det vel og ikke lager trøbbel for far nå som dette forferdelige barnemishandlede kvinnemennesket. Jeg synes dere har en god plan og håper at det vil gå bra med foreldrene dine og broren din i ettertid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrimaDonna_ Skrevet 20. februar 2016 #53 Del Skrevet 20. februar 2016 Hvordan går det med dere TS ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaninen Skrevet 20. februar 2016 #54 Del Skrevet 20. februar 2016 Lillebroren din er heldig som har en søster som deg! Og veldig bra at faren din tok tak i dette, det er det slettes ikke alle som gjør! Jeg tenker at det er lurt for dere å ha et lite familieråd når mammaen din kommer hjem, så får dere se hva dere skal gjøre videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
super-s Skrevet 20. februar 2016 #55 Del Skrevet 20. februar 2016 Du er en fantastisk søster! Hadde ikke du gjort akkurat det du gjorde, er det ikke sikkert at faren din hadde skjønt alvoret. Bra jobba! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferny Skrevet 21. februar 2016 #56 Del Skrevet 21. februar 2016 Virkelig ille å lese om mennesker som roper, skriker og slår mennesker med psykisk utviklingshemming - trodde det var et mørklagt kapittel her i Norge. Alle burde vite bedre. Godt at denne damen ble kastet på dør! Gutten fortjener å ha mennesker som bryr seg om han rundt seg. Gudene skal vite at barn med autisme kan være krevende å ha med å gjøre, men det er ingenting vondt i de. Adferden skyldes helt andre ting, og straff gjennom sinne, skriking og vold (!) - det blir bare så utrolig feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 21. februar 2016 #57 Del Skrevet 21. februar 2016 Utrolig bra gjort av deg, TS, og at faren din hev monsteret rett på dør! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2016 #58 Del Skrevet 21. februar 2016 Hvordan dette faktisk endte opp vites jo ikke... Anonymkode: 73acd...b0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 21. februar 2016 #59 Del Skrevet 21. februar 2016 Den 11.2.2016 at 17.39, AnonymBruker skrev: Hei dere! Takk for gode og oppløftende svar! Pappa kasta monsteret (som noen sa, og jeg er helt enig) på dør i går kveld. De hadde ingen samboeravtale og pappa eier huset så han hadde bare latt henne pakke en bag, kastet henne ut og låst døra. Resten av sakene sine skal hun hente til helga. Hun visste ikke hvor hun skulle bo men det hadde han gitt blanke f i. Pappa var enig i at det var best at lillebror bodde hos meg nå frem til mamma kommer på søndag, siden han er rolig, trygg og forberedt på det nå :-) Pappa ville veldig gjerne være med å fortelle mamma selv, så vi har avtalt å samle ''familierådet'' på søndag kveld når hun er hjemme igjen. Han var enig i å ikke forstyrre henne, hun er jo nesten heltids alenemamma til en autistisk sønn, hun trenger avkoblingen. Er ikke hvert år hun reiser bort. Pappa tilbød seg også å ligge hos meg fredag-lørdag når jeg skal på nattevakt :-) ''midtenbror'' er også hjemme da så det ordner vi. Til deg som lurte på det så har minsten vært på skolen i dag. Skoleplikten frafaller ikke selv om man har psykisk utviklingshemming :-) Fikk litt vondt av pappa da, han hadde virkelig ingen anelse om at dette foregikk. Han tok også minsten på fanget å prøvde å forklare at damen var borte nå, og at fra nå av var det bare de to når minsten var der. Beklaget også helt enormt hva som hadde skjedd, så pappa fikk tårer i øynene. Får jo ikke noe svar av minsten, men jeg tror allefall deler av budskapet gikk inn. Så slik gikk det, pappa kom innom i sted! Tusen takk for alle gode oppløftende svar her inne, dere er gode anmeldelse av kjærringa skal jeg ta opp på søndag, når mamma er med. Har ikke lyst å begynne å rote med barnevernet da, siden han har kasta ho ut! TS Anonymkode: 10b65...44a Det er jo vel og bra, men husk faren din nå da, han har nok behov for å være litt sammen med dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå