Gå til innhold

Hund + jobb = ?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Heisann

Hvordan fungerer det når dere er på jobb og voffsen er hjemme alene ?

Vi vurderer å anskaffe oss en Soft Wheaton Terrier og vi er begge i jobb fra 8-16. Jeg er nå så heldig at jeg tross alt kan gå hjem i pauser og vi har hage til å bygge en gard til ham/henne.

20April2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det pleier å gå greit, men ikke alle hunder kan være løse når de er alene hjemme.

Problemet løser man med et bur. Med litt tilvenning går dette greit og hunden vil trives godt. Det er ikke bare for din skyld at den bør holdes under kontroll.. den kan også tygge på ledninger eller sette små ting i halsen mens du er borte.

Husk å begynn forsiktig når du skal gå fra hunden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Lea

Tusen takk. Vi har en stor kjellerstue som den kan bevege seg fritt i - er ikke møblert der :-) samt vi har en stor kjellergang utenom det og kan jo bygge gard til den også.

Håper andre også kan bidra med sine tips om hunde hold.

Tusen takk.

20April2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke satt hunden ute mens jeg var borte heller. Den kan fort bli plaget av barn/voksne eller klare å grave seg ut og stikke av. Det er også masse ting å sette i halsen ute. Har litt angst for dette fordi en av de første hundene jeg hadde nesten døde av dette! Det er så fort gjort.

Holder en knapp på bur jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Lea, bare husk god utluftning uansett om du velger bur eller rom. Jeg brukte grinder (det fungerte hvertfall til hundene ble store nok til å hoppe over......).

MEN: Begynn med små opphold i buret/rommet (mens du handler osv.).

Hunder har visstnok ikke begrep om tid, bare se hvor overlykkelig en hund er når du kommer inn etter å ha vært ute og kastet søpla......

Hei! *hopp* Hvor har du vært? *snus* Jeg er glad du er hjemme igjen *slikk*

:hoho:

Men jeg har syntes det har vært all right med mine hunder. Da hører du også om de begynner å ule, og får korrigert dette tidlig. Naboer har en lei tendens til å bli forbannet på slike dyr, har jeg hørt..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er så mange forskjellige raser og jeg er obs på at vi skal velge en hund som kan være litt selvstendig også. Hvilke type hund har dere ? Vi vil helst ikke ha den hunden som røyter mest da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her går det også i bur, mens vi er borte. Nå har vi satt opp grind, og lar hunden være inne på et rom isteden.

Du bør også tenke på at hver dag du jobber må du være sammen med hunden din resten av dagen. Og for min del er det alltid litt sånn stress og dårlig samvittighet "nå må jeg hjem til hunden min".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere begynner forsiktig med korte "økter" hjemme alene og gradvis øker på, går det sikkert fint!

Vi begynte hjemme alene trening da valpen var ca. 4 måneder. Hun pep litt i begynnelsen, det løste seg ganske greit, ved at vi stengte henne inne på kjøkkenet og så gikk inn og roste med en gang hun var rolig- det skjønte hun fort! En periode gikk vi inn og ut av rommet ofte - da skjønte hun at vi ikke ville forlate henne der, men alltid komme tilbake dit. Når vi gikk inn, kunne vi gjerne "overse" henne litt, slik at vi ikke støttet opp om at "å være hjemme alene, det er farlig det".

Jeg var så heldig at jeg kunne jobbe litt hjemme i perioden mens vi trente på å være hjemme alene, slik at vi gradvis kunne øke på (sambo dro sent, jeg kom hjem f.eks. til lunsj), og i løpet av en måned var vi borte hele arbeidsdagen. Fungerte i alle fall fint for vår hund, lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår ligger i bur når vi er på jobb. Og han elsker buret sitt! Han løper og legger seg der når han ser at vi er på tur ut, og om kvelden går han å legger seg lenge før vi i det hele tatt har tenkt å nærme oss soverommet... Så bur er et + i min bok.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...