Gå til innhold

Trenger noen råd ang mann (obs langt)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i en litt kjip situasjon som jeg har satt meg selv i..  Rotet meg bort i en fyr som jeg har sex med i blant, ikke noe fast, men alikevel har dette pågått i snart 9 måneder. Det startet med dating, han var ekstremt på, tok masse initiativ, virket oppriktig interessert, men det dabbet fort av.

Deretter utviklet det seg til kun sex, hvor jeg sendte sms ved anledning og han kom. Han tar _aldri_ kontakt, det er kun meg. Han mener det er best sånn, da min timeplan er mer travel enn hans. Greit nok.

Det har vært litt kaotisk, med følelser fra min side, som han har avvist kort og brutalt uten å ville snakke om det. 

Vi har hatt noen diskusjoner hvor jeg har tatt opp at jeg er litt lei for at han virker så likegyldig, men han melder seg helt ut, lukker bare øynene og later som han ikke hører. Sier jeg f eks "har savnet deg" svarer han med "hvordan går det med deg" og sier jeg "ok, du har ikke savnet meg skjønner jeg" sier han "betyr ikke det, selv om jeg ikke sier det"..  Og sånn går det. 

Sist jeg tok kontakt, sa han først at han ikke kunne fordi han måtte jobbe seint. Jeg spurte om han ikke kunne være ærlig med meg om vi burde kutte ut, da skrev han bare "skjønner ikke hva du mener". Så spurte han om jeg fortsatt ville komme alikevel.. Jeg svarte aldri. Tror han ble litt snurt for at jeg ikke svarte for ble noen mld med "svar da", "kommer du??" osv..

Føler meg så utrolig dum, er flau over meg selv, får litt dårlig selvtilitt av hele greia.. har aldri ydmyket meg selv før på denne måten. Hva syntes dere om situasjonen? Hva hadde dere gjort? :( 

Anonymkode: 5bc86...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kutt ham ut.  Det er jo lett siden han aldri tar kontakt med deg.  Han er interessert i en eneste ting, og det har han vært ærlig om.  I og med at han avviste deg da du snakket om følelser. Han virker likegyldig fordi han er likegyldig. 

Denne situasjonen koster mer enn den smaker for deg nå, så kutt ham ut og vips!  du føler deg ikke dum mer.

klem

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok råde deg til å kutte han ut helt. Han er kun interessert i sex og ikke noe annet.

Det gjør vondt i begynnelsen, men ved å kutte helt så går det fortere over. Hvis det er til noe trøst, så gjorde jeg slutt på ett slikt forhold for 3 uker siden og har det fremdeles vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Zouk skrev:

Kutt ham ut.  Det er jo lett siden han aldri tar kontakt med deg.  Han er interessert i en eneste ting, og det har han vært ærlig om.  I og med at han avviste deg da du snakket om følelser. Han virker likegyldig fordi han er likegyldig. 

Denne situasjonen koster mer enn den smaker for deg nå, så kutt ham ut og vips!  du føler deg ikke dum mer.

klem

Jeg vet :( den følelsen man sitter med når noen virkelig er helt likegyldige, er ikke spesielt god.. Og man føler seg sinnsykt dum. 

Burde jeg bare la være å si noe mer, eller svare på mld nå og samtidig avslutte? Han bryr seg kanskje ikke uansett. 

Anonymkode: 5bc86...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg vil nok råde deg til å kutte han ut helt. Han er kun interessert i sex og ikke noe annet.

Det gjør vondt i begynnelsen, men ved å kutte helt så går det fortere over. Hvis det er til noe trøst, så gjorde jeg slutt på ett slikt forhold for 3 uker siden og har det fremdeles vondt.

Uff :( hvordan kuttet du ut han du drev med? Sa du noe? Hva sa han?

Anonymkode: 5bc86...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i en litt kjip situasjon som jeg har satt meg selv i..  Rotet meg bort i en fyr som jeg har sex med i blant, ikke noe fast, men alikevel har dette pågått i snart 9 måneder. Det startet med dating, han var ekstremt på, tok masse initiativ, virket oppriktig interessert, men det dabbet fort av.

Deretter utviklet det seg til kun sex, hvor jeg sendte sms ved anledning og han kom. Han tar _aldri_ kontakt, det er kun meg. Han mener det er best sånn, da min timeplan er mer travel enn hans. Greit nok.

Det har vært litt kaotisk, med følelser fra min side, som han har avvist kort og brutalt uten å ville snakke om det. 

Vi har hatt noen diskusjoner hvor jeg har tatt opp at jeg er litt lei for at han virker så likegyldig, men han melder seg helt ut, lukker bare øynene og later som han ikke hører. Sier jeg f eks "har savnet deg" svarer han med "hvordan går det med deg" og sier jeg "ok, du har ikke savnet meg skjønner jeg" sier han "betyr ikke det, selv om jeg ikke sier det"..  Og sånn går det. 

Sist jeg tok kontakt, sa han først at han ikke kunne fordi han måtte jobbe seint. Jeg spurte om han ikke kunne være ærlig med meg om vi burde kutte ut, da skrev han bare "skjønner ikke hva du mener". Så spurte han om jeg fortsatt ville komme alikevel.. Jeg svarte aldri. Tror han ble litt snurt for at jeg ikke svarte for ble noen mld med "svar da", "kommer du??" osv..

Føler meg så utrolig dum, er flau over meg selv, får litt dårlig selvtilitt av hele greia.. har aldri ydmyket meg selv før på denne måten. Hva syntes dere om situasjonen? Hva hadde dere gjort? :( 

Anonymkode: 5bc86...97f

Hadde kuttet ham ut. Han er jo helt tydelig ikke interessert i annet enn sex. Du hører det jo fra ham selv,så hvorfor fortsette å ydmyke deg selv? Helt ærlig burde ikke dette vært en problemstilling. Du vet jo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet :( den følelsen man sitter med når noen virkelig er helt likegyldige, er ikke spesielt god.. Og man føler seg sinnsykt dum. 

Burde jeg bare la være å si noe mer, eller svare på mld nå og samtidig avslutte? Han bryr seg kanskje ikke uansett. 

Anonymkode: 5bc86...97f

Ikke svar, da blir du bare mer ydmyket om han skulle finne på å ikke svare på det. Det vil du ikke være tjent med i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff :( hvordan kuttet du ut han du drev med? Sa du noe? Hva sa han?

Anonymkode: 5bc86...97f

Vi oppførte oss som kjærester i over 2 år. Jeg ble mer og mer glad i han, mer og mer forelsket. Han sa så mye fint til meg som f,eks at han ikke ville miste meg for alt i verden, han fridde til meg en gang han var full. Vi snakket om å kjøpe hus sammen, hvordan vi ville behandle hverandres barn. Kjemien var så utrolig bra. Til slutt spør jeg han om han vil sette "forholdet" vi hadde i en ramme ved å kalle oss kjærester, men det ville han ikke. Han gråt skikkelig hele tiden jeg var hos han og da gikk jeg bort til han og sa "Jeg elsker deg og takk for meg" Jeg savner han så sykt mye og nå er det 3 uker siden jeg snakket/så han. Vi har chattet litt og han er så lei seg for å ha såret meg, men han orker ikke noe forhold hverken med meg eller andre. Jeg har til og med spurt hva forskjellen ville blitt om vi ble kjærester, men det vet han ikke selv for han er så utrolig glad i meg, sier han.

Jeg har veldig lyst til å sende mld til han, men for min del så må jeg bare ta helt avstand og håpe han savner meg masse. La han få tenke over det fine vi hadde sammen.

Jeg skjønner ikke noe av dette og jeg har virkelig ikke lyst til å finne meg noen ny mann per i dag iallefall. Jeg er helt knust, for jeg vet vi ville fått det så fint sammen. Vi har jo vært på ferier sammen, gjort så mye sammen og vi har bare kost oss hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomsterert skrev:

Hadde kuttet ham ut. Han er jo helt tydelig ikke interessert i annet enn sex. Du hører det jo fra ham selv,så hvorfor fortsette å ydmyke deg selv? Helt ærlig burde ikke dette vært en problemstilling. Du vet jo?

Ja, jeg vet at jeg ydmyker meg selv.. Det er jo en problemstilling for meg, jeg har jo hatt følelser for han, har det fortsatt til dels, og da er det vanskelig å tenke klart. Jeg har heller aldri vært borti en så kynisk person før, jeg har hørt om "dem", men aldri opplevd en selv om jeg snart er 30. 

Det verste er at jeg er mest opptatt av at han, som er helt likegyldig til meg annet en at jeg har en fitte han kan tømme seg i, ikke skal syntes jeg er søppel. Det er det som er verst, at jeg føler meg så utrolig dum. 

Anonymkode: 5bc86...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg vet at jeg ydmyker meg selv.. Det er jo en problemstilling for meg, jeg har jo hatt følelser for han, har det fortsatt til dels, og da er det vanskelig å tenke klart. Jeg har heller aldri vært borti en så kynisk person før, jeg har hørt om "dem", men aldri opplevd en selv om jeg snart er 30. 

Det verste er at jeg er mest opptatt av at han, som er helt likegyldig til meg annet en at jeg har en fitte han kan tømme seg i, ikke skal syntes jeg er søppel. Det er det som er verst, at jeg føler meg så utrolig dum. 

Anonymkode: 5bc86...97f

Tror ikke at han tenker du er søppe! Det er nok helst dine følelser ovenfor deg selv som får deg til å tenke det. Men du må jo kutte han ut uansett. Så lenge du føler som du gjør,så vil det jo ikke bli det minste bedre. Han har jo sagt fra,og også vist at han ikke har følelser,så gå videre du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Blomsterert skrev:

Tror ikke at han tenker du er søppe! Det er nok helst dine følelser ovenfor deg selv som får deg til å tenke det. Men du må jo kutte han ut uansett. Så lenge du føler som du gjør,så vil det jo ikke bli det minste bedre. Han har jo sagt fra,og også vist at han ikke har følelser,så gå videre du :-)

Ja, det har han jo. Jeg burde jo gått videre for lengst:s  vet bare ikke hvordan jeg skal takle den følelsen jeg har, ser for meg han som omtaler meg som en "som kontakter han for sex i hytt og pine, selv om jeg er en dritsekk". Klarer ikke le av meg selv engang, for det er så tragisk.

Anonymkode: 5bc86...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet :( den følelsen man sitter med når noen virkelig er helt likegyldige, er ikke spesielt god.. Og man føler seg sinnsykt dum. 

Burde jeg bare la være å si noe mer, eller svare på mld nå og samtidig avslutte? Han bryr seg kanskje ikke uansett. 

Anonymkode: 5bc86...97f

Hvis han kontakter deg og vil treffes synes jeg du bare skal svare at det er best om dere ikke ser hverandre mer.  Hvis du nå er midt i en diskusjon per sms eller noe, bare avslutt.  Svar nøytralt og høflig, og si at du har kommet frem til at det er best dere avslutter.

Hvor har du det fra at du er dum?  har han sagt det?  Du føler deg avvist og er skuffet og lei deg.  Det gjør deg absolutt ikke dum.  Du knyttet deg til ham, og holdt fast i håp om at det skulle bli noe mer.  Dessverre ble det ikke det, selvom det så lovende ut i begynnelsen.

Mennesker er skapt for fellesskap.  Behovet vårt for tilknytning er livsviktig for oss som små.   En forutsetning for at mennesket har overlevd som art er evnen og behovet for tilhørighet (Nå blir det de store linjene her, men du får ikke lov til å føle deg dum for at du knyttet deg til en mann). 

9 mnd er jo ganske lenge, men det var nødvendig med så lang tid for at du skulle bli ferdig med å ha det slik.  Kutt tråden og kom i gang med sorgprosessen. 

Klem

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal kutte han ut. Enten er han bare interessert i sex, og det blir garantert jævlig for deg hvis du kanskje vil ha noe mer. Og det blir bare verre og verre. Du vil etter nesten hvert besøk bare bli såret og lei deg. Hvis han ikke bare er interessert i sex er det stor sjanse for at han liker å være avvisende, at han tenner på å ha en eller annen lek gående. Dette igjen er bare svært sårende og irriterende hvis du ikke skjønner eller er med på leken. Det du må tenke er at livet er kort, og jeg trenger ikke bruke tiden min på han. Du er ikke søppel eller dum, du har nå en erfaring rikere, og du har hatt litt sex med en fyr. 

Jeg ville ikke gitt han noen forklaring, men bare sluttet å sende meldinger til han. Hvis han hadde skrevet til meg ville jeg vært ærlig å sagt at jeg er ikke interessert. 

Du kommer til å føle deg fresh ved å bare gå videre og ikke se deg tilbake ;) 

Anonymkode: e5628...38c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jaana77

Tror du innerst inne vet svaret selv, men her kommer nok et "Kutt han ut" svar. Han er kun interessert i en ting. Gutter/menn som er interessert viser det både i handlinger og i ord. :-) Anbefaler deg for øvrig boka: "Han er faktisk ikke interessert". Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg vet at jeg ydmyker meg selv.. Det er jo en problemstilling for meg, jeg har jo hatt følelser for han, har det fortsatt til dels, og da er det vanskelig å tenke klart. Jeg har heller aldri vært borti en så kynisk person før, jeg har hørt om "dem", men aldri opplevd en selv om jeg snart er 30. 

Det verste er at jeg er mest opptatt av at han, som er helt likegyldig til meg annet en at jeg har en fitte han kan tømme seg i, ikke skal syntes jeg er søppel. Det er det som er verst, at jeg føler meg så utrolig dum. 

Anonymkode: 5bc86...97f

Han benytter seg av et tilbud han får, det er mange som er slik selvom han her ideelt sett burde kuttet deg ut iom han vet du har følelser for ham.  Det er viktig du tar ansvar for deg selv og setter dine egne grenser, ikke lar andre bestemme hva du skal finne deg i. 

Ikke nedvurder deg selv så voldsomt.  Hvorfor skulle han tenke på deg som søppel?  Det er heller ikke sikkert han tenker på deg som dum.

Jeg kan bare gå ut i fra meg selv;  Jeg har hatt den typen relasjon til en mann du beskriver her en gang.  Det begynte med gjensidig interesse men gikk over til mest sex, og henge sammen når vi kjedet oss.  Varte noen måneder.  Men selvom jeg var mest interessert i p..... hans tenkte jeg da ikke på ham som søppel!!!   Synes du skal begynne å bli snillere mot deg selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Zouk skrev:

Hvis han kontakter deg og vil treffes synes jeg du bare skal svare at det er best om dere ikke ser hverandre mer.  Hvis du nå er midt i en diskusjon per sms eller noe, bare avslutt.  Svar nøytralt og høflig, og si at du har kommet frem til at det er best dere avslutter.

Hvor har du det fra at du er dum?  har han sagt det?  Du føler deg avvist og er skuffet og lei deg.  Det gjør deg absolutt ikke dum.  Du knyttet deg til ham, og holdt fast i håp om at det skulle bli noe mer.  Dessverre ble det ikke det, selvom det så lovende ut i begynnelsen.

Mennesker er skapt for fellesskap.  Behovet vårt for tilknytning er livsviktig for oss som små.   En forutsetning for at mennesket har overlevd som art er evnen og behovet for tilhørighet (Nå blir det de store linjene her, men du får ikke lov til å føle deg dum for at du knyttet deg til en mann). 

9 mnd er jo ganske lenge, men det var nødvendig med så lang tid for at du skulle bli ferdig med å ha det slik.  Kutt tråden og kom i gang med sorgprosessen. 

Klem

Tusen takk for fint svar :) han har ikke sagt at jeg er dum, men han får meg til å føle meg veldig dum. Og jeg syntes det er kjipt gjort av han å la det pågå til jeg bestemmer meg for å avslutte, mens han oppfører seg helt likegyldig og dermed kan gå ut av situasjonen og legge all skylden over på meg. Det er selvsagt også mitt ansvar, men når han vet at jeg føler noe mer og han absolutt ikke gjør det... Fyren er jo ikke 18, han er 39! 

Får se å komme igang med sorgen, håper jeg kan få tilbake selvtilitten og selvrespekten en vakker dag..

Anonymkode: 5bc86...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan klarer du å ha sex med en fyr som gir så blaffen i deg?

Hva forteller det om synes på deg selv egentlig?

Her må du jobbe med selvbildet, selvrespekten ts...Jeg hadde ALDRI hatt sex med en sånn fyr!

Det er jo ikke han som behandler deg som søppel, men DU SELV som behandler deg som søppel, fordi du tillater dette!

Anonymkode: f73bb...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan klarer du å ha sex med en fyr som gir så blaffen i deg?

Hva forteller det om synes på deg selv egentlig?

Her må du jobbe med selvbildet, selvrespekten ts...Jeg hadde ALDRI hatt sex med en sånn fyr!

Det er jo ikke han som behandler deg som søppel, men DU SELV som behandler deg som søppel, fordi du tillater dette!

Anonymkode: f73bb...52c

Ja, jeg har jo nevnt det i innleggene mine. Men nå er jo situasjonen som den er og jeg får ikke tatt det tilbake. Jeg vet det var dumt og at jeg har dårlig selvbilde, men samtidig føler jeg at han også har vært med. It takes two to tango, han har jo ikke vært kjempegrei..Selv om noe positivt har det jo også vært.

Anonymkode: 5bc86...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Zouk skrev:

Han benytter seg av et tilbud han får, det er mange som er slik selvom han her ideelt sett burde kuttet deg ut iom han vet du har følelser for ham.  Det er viktig du tar ansvar for deg selv og setter dine egne grenser, ikke lar andre bestemme hva du skal finne deg i. 

Ikke nedvurder deg selv så voldsomt.  Hvorfor skulle han tenke på deg som søppel?  Det er heller ikke sikkert han tenker på deg som dum.

Jeg kan bare gå ut i fra meg selv;  Jeg har hatt den typen relasjon til en mann du beskriver her en gang.  Det begynte med gjensidig interesse men gikk over til mest sex, og henge sammen når vi kjedet oss.  Varte noen måneder.  Men selvom jeg var mest interessert i p..... hans tenkte jeg da ikke på ham som søppel!!!   Synes du skal begynne å bli snillere mot deg selv. 

Ja, skulle bare ønske han kunne tatt imot andre tilbud istedenfor fra hun som har følelser for han. Han har ikke problemer med å få seg damer..

Også gnager det jo litt på selvfølelsen at jeg er den som har bootycallet han, istedenfor omvendt. Hører som regel bare om tilfeller som dine, hvor gutten ringer jenta..

Anonymkode: 5bc86...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du blir skuffet fordi du tenker at siden vi møte igjen og igjen så kanskje han vil noe mer. Det du bør tenkte på er om slike forhold er noe for deg. Altså hvis du egentlig leter etter en kjæreste så kan bootycall-forhold som du kaller det være svært ødeleggende. Nettopp fordi du lurer deg selv til å håpe om noe mer. Det kan finnes svært mange "kjølige" mennesker der ute hvis de ikke er interessert i noe annet enn sex med deg. Jeg ville dvelt for mye på han fyren der, men jeg ville kanskje brukt litt energi på å finne ut hva vil JEG. Slik at du ikke havner i en slik situasjon igjen. Handle etter hva du vil i stede for å sette deg i en situasjon du egentlig ikke liker.

Anonymkode: e5628...38c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...