Gå til innhold

Han ønsker ikke flere barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da var det visst jeg som havnet i denne problemstillingen.

Er samboer med en fantastisk mann som har et barn fra tidligere. Har selv vokst opp med ett søsken som er 8 år yngre enn meg, så vi har vel vært som to enebarn. Det er noe jeg ikke ønsker for mine barn. Har alltid hatt lyst på 3 tette i voksen alder. Men så jeg ble jeg sammen med denne mannen, og siden han har barn fra før, så tenker jeg at det er nok med 2 for meg også. Han har visst fra dag en antallet barn jeg ønsker meg, og han har ikke sagt noe på det. 

Om en måneds tid kommer vårt første felles barn. Vi gleder oss veldig alle 3. Men, i dag helt ut av det blå så sier mannen at det er nok med ett barn til. Selv om barnet ikke er født ennå så vil jeg veldig gi han helsøsken. Det blir 10 år mellom baby og (halv)søsteren, de kommer også til å bli som to enebarn. Jeg har aldri sett for meg å få kun ett barn. Og hvorfor kunne ikke mannen ha sagt dette tidligere i stedet for å jatte med, for så å si i fra nå når baby snart kommer. Det verste var at jeg kjente på en sorg innerst inne av at babyen kommer til å være "enebarn". Og en sorg over at jeg får kun ett barn. Og nå kjenner jeg på at det er fryktelig urettferdig at han skal få bestemme hvor mamge barn JEG skal ha. Ja, vet jeg kan få barn med andre menn, men jeg har ikke ønske om å ha barn med flere menn. Derfor er mitt største ønske at baby kan få et helsøsken.

Ser det nå at dette ble et veldig egoistist innlegg, men det er sånn jeg føler det.

Må jeg virkelig bare finne meg i det mannen sier?

Anonymkode: 43a66...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta det opp igjen senere. Hvem som helst kan være overveldet av barn på vei, selv om man har barn fra før. Men nei, ingen kan tvinge på noen barn, så sier han nei så sier han nei. Likevel bør dere diskutere det rasjonelt som voksne mennesker. Men først og fremst bør du nå tenke på den babyen du nå får. Det haster neppe akkurat nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt inn masse nytt utstyr til baby kommer. Jeg har sagt flere ganger at "dette kan vi kjøpe nytt så vi har til neste barn". Joda, det har han sagt seg enig i. Alle gangene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du må finne deg i det mannen din sier, med mindre du vil bryte opp eller lure ham. 

Denne samtalen egner seg uansett ikke før etter at første(andre)mann er født, og andre(tredje)mann er et ønske. 

Anonymkode: 91148...5e5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk et barn. For mannen kunne dette barnet vært nok. Men jeg fikk "viljen" min og fikk et tett søsken. Da var han klinkende klar på at nå var det slutt. Absolutt ikke flere barn. Dette var litt sårt for meg da jeg alltid har hatt lyst på 3 barn, men tok til hjertet at jeg hadde to velskapte friske barn, og slo meg til ro med det.

Så, etter 4 år kommer mannen og spør om det ikke hadde vært fint med nr 3? Det hadde jeg aldri trodd i mine villeste fantasier at han kom til å gjøre, så skråsikker han var på at det ikke ble flere. 

Så ta ikke dette så tungt nå. Gled deg over barnet som kommer. Ikke plag han med dette angående enda et nytt barn. Jeg pusher aldri mannen om å få nr 3. Og plutselig ville han det helt av seg selv. 

Anonymkode: bcde4...a3c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, du får det til å høres ut som om enebarn har det forferdelig. Er selv enebarn, og jeg har digget det. Slapp å dele, krangle, slåss. Bare ha det fint og bli bortskjemt. Først nå i voksen alder skulle jeg ønsket å ha søsken så man kunne delt ansvaret for foreldrene når de blir eldre. 

Det går nok så bra, så. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aucaman

Hva er alternativet da mener du? Stikke hull på kondomene hans?

Det kan hende han tidligere har tenkt at to barn ville vært fint. Nå som graviditeten har gått sin gang har han kanskje tenkt det holder med en til. Når barnet er to kan han tenke noe helt annet igjen.

Hadde du blitt sammen med han om han bare ville hatt en unge til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kjøpt inn masse nytt utstyr til baby kommer. Jeg har sagt flere ganger at "dette kan vi kjøpe nytt så vi har til neste barn". Joda, det har han sagt seg enig i. Alle gangene!!

Han ser vel for seg brudd nr 2 og delt samvær for totalt tre barn og det kan ta livsmotet fra de fleste!!!

Anonymkode: 144e8...044

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har levd med tanken på at dere skulle få to, skjønner jeg veldig godt at du reagerer slik du gjør nå. Om han ikke har sagt noe, hvordan kunne du da vite?? 

Dette forstår jeg er sårt for deg, samtidig som jeg synes det er merkelig at ikke mannen har sagt noe på det tidligere. Har du spurt han om grunnen til at han plutselig har endret mening? 

Anonymkode: fc3e3...9d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Nei, jeg har ikke tenkt å gjøre noe som helst, men i dag fikk jeg virkelig føle på den sårheten av å kanskje bare få ett barn. Som sagt så har jeg et 8 år yngre søsken selv, og jeg har alltid følt meg som enebarn. Det var et savn fra jeg var liten å ha jevngamle søsken. Derfor ønsker jeg det for mitt barn å få et jevngammelt søsken. Vet jeg ikke skal ta sorgen på forskudd, men likevel ligger det en bitterhet og ulmer av at mannen ikke har sagt noe før nå. Han har latt meg tro at vi skulle få 2 barn sammen. Da hadde det vært bedre hvis han har vært klar på det fra tidlig i forholdet.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...