Peter007 Skrevet 6. februar 2016 #41 Del Skrevet 6. februar 2016 Det er vel helt klart at bostedsforelder skal sende med klær til samvær. Dette er en del av det som barnebidraget skal gå til. Skal barna på noen tilstelling der de skal være ikledd pentøy skal dette være I orden. Strykkes dersom er naturlig å stryke. Hvorfor er dette naturlig? Hvorfor skulle barna ellers ha med seg noe til samvær I det hele tatt om pentøy ikke skulle være på stell. F.eks. skal fotballsko sendes med til samvær. Det et ikke ikke meningen at ødelagte fotballsko skal sendes med til samvær. Det er heller ikke menigen ubrukelig pentøy skal sendes med til samvær. Så jeg tror nok far har et godt poeng her TS Jeg regner med dere skjønner logikken. Altså nødvendig klær og utstyr skal være med til samvær. Det skal være inntakt og klar til bruk. http://m.verdensbestepappa.no/artikkel11-klaer_ved_samvaer.html Se under underholdslikt of bidrag. http://frirettshjelpadvokat.no/barnefordeling2.html 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #42 Del Skrevet 6. februar 2016 I Dubai? Anonymkode: 644d6...50c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 6. februar 2016 #43 Del Skrevet 6. februar 2016 1 minutt siden, Peter007 skrev: Det er vel helt klart at bostedsforelder skal sende med klær til samvær. Dette er en del av det som barnebidraget skal gå til. Skal barna på noen tilstelling der de skal være ikledd pentøy skal dette være I orden. Strykkes dersom er naturlig å stryke. Hvorfor er dette naturlig? Hvorfor skulle barna ellers ha med seg noe til samvær I det hele tatt om pentøy ikke skulle være på stell. F.eks. skal fotballsko sendes med til samvær. Det et ikke ikke meningen at ødelagte fotballsko skal sendes med til samvær. Det er heller ikke menigen ubrukelig pentøy skal sendes med til samvær. Så jeg tror nok far har et godt poeng her TS Jeg regner med dere skjønner logikken. Altså nødvendig klær og utstyr skal være med til samvær. Det skal være inntakt og klar til bruk. http://m.verdensbestepappa.no/artikkel11-klaer_ved_samvaer.html Se under underholdslikt of bidrag. http://frirettshjelpadvokat.no/barnefordeling2.html Her er jeg helt uenig med deg!! Far må stryke klærne selv! Mor kjøper inn og sørger for at de har... Fotballskoeksempelet er elendig. Mor sender ikke med ødelagte klær! Hun sender med hele, rene, klare til stryking! Stryking av klær regnes som spesialbehandling av klær. Den spesialbehandling får samværsforelder stå for selv. Ellers så hevder du faktisk at den forelderen aldri skal måtte: -Smøre ski, ta av gammel skismøring,vaske støvler etter bruk etc etc. I hvilken forfatning mener du at penklærne skal leveres tilbake lurer jeg da på?? Ferdig strøket og klar til neste bruk da! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #44 Del Skrevet 6. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vil det si at du har mye større utgifter enn barnas far? Er du veldig rik, eller deler dere 50-50 på utgiftene, bare at det er du som tar ansvaret for innkjøp av alle klær? (Ikke si at du også stryker og kjøper eksens klær fremdeles?) Anonymkode: 27c55...a20 Vi tjener likt, men han har samvær og betaler bidrag. Det er derfor jeg som skal stå for alle utgifter bortsett fra kost og losji de dagene ungene er hos han. TS Anonymkode: 14ea8...b5e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #45 Del Skrevet 6. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi tjener likt, men han har samvær og betaler bidrag. Det er derfor jeg som skal stå for alle utgifter bortsett fra kost og losji de dagene ungene er hos han. TS Anonymkode: 14ea8...b5e Ok. Takk for svar! Anonymkode: 27c55...a20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #46 Del Skrevet 6. februar 2016 9 minutter siden, Peter007 skrev: Det er vel helt klart at bostedsforelder skal sende med klær til samvær. Dette er en del av det som barnebidraget skal gå til. Skal barna på noen tilstelling der de skal være ikledd pentøy skal dette være I orden. Strykkes dersom er naturlig å stryke. Hvorfor er dette naturlig? Hvorfor skulle barna ellers ha med seg noe til samvær I det hele tatt om pentøy ikke skulle være på stell. F.eks. skal fotballsko sendes med til samvær. Det et ikke ikke meningen at ødelagte fotballsko skal sendes med til samvær. Det er heller ikke menigen ubrukelig pentøy skal sendes med til samvær. Så jeg tror nok far har et godt poeng her TS Jeg regner med dere skjønner logikken. Altså nødvendig klær og utstyr skal være med til samvær. Det skal være inntakt og klar til bruk. http://m.verdensbestepappa.no/artikkel11-klaer_ved_samvaer.html Se under underholdslikt of bidrag. http://frirettshjelpadvokat.no/barnefordeling2.html Herregud!! Du skriver at det er en forpliktelse!!!?? Fuck that! Dette har i n g e n t i n g med barnebidraget å gjøre. Du skriver så bastan og CORNY alltid! Som om bidrag er det som skal styre samarbeidsklimaet! Dette topper kaka.... Skal bidragsbetaler bestemme hvor fine finklærne er også eller? Skal hovedomsorgspersonen betale bursdagsgavene til fars familie også, eller?? Anonymkode: ccafb...0d8 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #47 Del Skrevet 6. februar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er vell blitt en prinsippsak etter at jeg føler at far strekker min "tilrettelegingplikt formsamvær" urimelig langt 😡 Jeg leverer julekaker til jul når ungene er der, jeg leverer kalendergaver, vitaminer, såper, shampoo, kremer, blyanter og viskelær, kaker til bursdagselskaper, yoghurt og noen ganger middag (fordi han ikke har tid). Derom jeg ikke leverer, saborterer jeg ungenes samvær med sin far. Og ja, om det er sånn at de ikke kan ha samvær uten min "tilrettelegging", så er jeg inneforstått med min plikt som mor, men dette begynner mer og mer å likne på utnytting... Samtidig, ser jeg stort på det, så er,ikke mitt bidrag en stor pris å betale for at ungene skal få være med sin far... Første gangen jeg leverte klær ustrøkne var til nyttårsaften, og det er vell også første gang på alle disse årene at jeg ikke har gjort som han har bedt om... TS Anonymkode: 14ea8...b5e Når jeg bare leste det første du skrev, hadde jeg tenkt å si at du bare burde stryke klærne og ignorere at han høres ut som en idiot ettersom han er faren til barna dine, og for barnas skyld stryke klærne slik at de slipper og mest sannsynlig møte opp i krøllete klær. Men etter å ha lest det du la til her ombestemte jeg meg. Det høres rett og slett ut som han utnytter deg noe grovt. En voksen mann som har samvær med barn klarer helt fint å sørge for slike ting som stryking, middag, at ting han trenger til sitt samvær i julen m.m er tilstede. Hvis ikke får han se til å bli voksen. Og det at han att på til sier og gjør det på en lite hyggelig måte er jo bare desto mer provoserende. Hadde mannen hatt det ekstremt hektisk og satt pris på dette, og takket deg for hjelpen er det en ting. For du gjør det jo til syvende og sist for barna dine. Men her ville jeg nok bedt om en samtale, og fortalt han klart at han fra nå av måtte klare slike ting selv, som en voksen mann og far. Og at du forventet at barna hadde det like bra hos han som hvis du utførte disse oppgavene for han. Det får være grenser til hva man skal tolerere. Virker som han liker å trampe på deg. Ikke tillat det. Det vil ikke være i dine barns beste interesse å se at moren blir behandlet slik at faren t.o.m etter at de har gått fra hverandre. Og hvis han bruker argumentet at du saboterer samvær, så kan du jo fortelle han at det eneste som saboterer samvær er hvis du ikke møter opp med barna når det er hans tur til å ha dem. Du saboterer ikke hans samvær med barna om du forventer at han klarer det alle voksne foreldre burde klare selv uten tilrettelegging fra noen. Anonymkode: daa61...0b5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 6. februar 2016 #48 Del Skrevet 6. februar 2016 He he... jeg ser spent på det med skismørningen! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #49 Del Skrevet 6. februar 2016 22 minutter siden, Peter007 skrev: Det er vel helt klart at bostedsforelder skal sende med klær til samvær. Dette er en del av det som barnebidraget skal gå til. Skal barna på noen tilstelling der de skal være ikledd pentøy skal dette være I orden. Strykkes dersom er naturlig å stryke. Hvorfor er dette naturlig? Hvorfor skulle barna ellers ha med seg noe til samvær I det hele tatt om pentøy ikke skulle være på stell. F.eks. skal fotballsko sendes med til samvær. Det et ikke ikke meningen at ødelagte fotballsko skal sendes med til samvær. Det er heller ikke menigen ubrukelig pentøy skal sendes med til samvær. Så jeg tror nok far har et godt poeng her TS Jeg regner med dere skjønner logikken. Altså nødvendig klær og utstyr skal være med til samvær. Det skal være inntakt og klar til bruk. http://m.verdensbestepappa.no/artikkel11-klaer_ved_samvaer.html Se under underholdslikt of bidrag. http://frirettshjelpadvokat.no/barnefordeling2.html De linkene sier ingen ting om klargjøring av utstyr og klær, men om hvem som skal ta utgiftene. TS Anonymkode: 14ea8...b5e 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #50 Del Skrevet 6. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: De linkene sier ingen ting om klargjøring av utstyr og klær, men om hvem som skal ta utgiftene. TS Anonymkode: 14ea8...b5e Ok Vil det si at far kan ansette en strykerske, og sende regningen til mor? Anonymkode: 27c55...a20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #51 Del Skrevet 6. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor betaler du alt - har ikke barnets far en jobb? Forstår ikke at du orker å være mor for en handikappet "mann" som ikke klarer noe. At du orker!! Skal ikke du slappe av 100% når far har ansvaret???!!!! Anonymkode: 506b5...fef Han er, i følge han selv, far og skal ha samvær, ikke avlaster for meg. Jeg har daglig omsorg, og den skal gis uansett om han har samvær eller ikke. Anonymkode: 14ea8...b5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #52 Del Skrevet 6. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok Vil det si at far kan ansette en strykerske, og sende regningen til mor? Anonymkode: 27c55...a20 Eller et helt strykeorkester! Anonymkode: 27c55...a20 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #53 Del Skrevet 6. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han er, i følge han selv, far og skal ha samvær, ikke avlaster for meg. Jeg har daglig omsorg, og den skal gis uansett om han har samvær eller ikke. Anonymkode: 14ea8...b5e Riktig. I motsatt fall kunne du ringt avlasterringen? Anonymkode: 27c55...a20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peter007 Skrevet 6. februar 2016 #54 Del Skrevet 6. februar 2016 18 minutter siden, MapleSirup skrev: Her er jeg helt uenig med deg!! Far må stryke klærne selv! Mor kjøper inn og sørger for at de har... Fotballskoeksempelet er elendig. Mor sender ikke med ødelagte klær! Hun sender med hele, rene, klare til stryking! Stryking av klær regnes som spesialbehandling av klær. Den spesialbehandling får samværsforelder stå for selv. Ellers så hevder du faktisk at den forelderen aldri skal måtte: -Smøre ski, ta av gammel skismøring,vaske støvler etter bruk etc etc. I hvilken forfatning mener du at penklærne skal leveres tilbake lurer jeg da på?? Ferdig strøket og klar til neste bruk da! Og sette klærne I normal forfatning er ikke spesialbehandling. Vanlige pentøy til mindre barn er ikke spesial klær. Setter du deg inn I hva som hører inn under barnebidrag så er dette med klær vanlige samværs saker. Klær leveres tilbake brukt. Støvler er under samme kategori. Med skiutstyr er det annerledes. Dette regnes ikke under barnebidraget men likevel ansett som vanlig . Dette skal stelles av samværsforelder etter bruk. Likeledes skal de være normalt stelt før levering. Les NAVs rundskriv så vil du lære dette. Jeg håper dette var oppklarende for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 6. februar 2016 #55 Del Skrevet 6. februar 2016 Et øyeblikk siden, Peter007 skrev: Og sette klærne I normal forfatning er ikke spesialbehandling. Vanlige pentøy til mindre barn er ikke spesial klær. Setter du deg inn I hva som hører inn under barnebidrag så er dette med klær vanlige samværs saker. Klær leveres tilbake brukt. Støvler er under samme kategori. Med skiutstyr er det annerledes. Dette regnes ikke under barnebidraget men likevel ansett som vanlig . Dette skal stelles av samværsforelder etter bruk. Likeledes skal de være normalt stelt før levering. Les NAVs rundskriv så vil du lære dette. Jeg håper dette var oppklarende for deg. Du kan ikke late som om dette er definert i loven.... Det er det ikke. Det står ikke ett eneste sted hverken i rettspraksis eller lovverk at klær hverken skal leveres nystrøkent eller tilbakeleveres skittent..... En forelder like strøkne klær, en annen blåser i det. Seriøst.... Ang ski: så var det bruken av det og ikke innhandlingen av det. som det gjadt her. Denne bidragsfogdleken din er flau. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summers Skrevet 6. februar 2016 #56 Del Skrevet 6. februar 2016 Er det ikke flaut å levere penklær som er ustrøket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #57 Del Skrevet 6. februar 2016 5 minutter siden, Summers skrev: Er det ikke flaut å levere penklær som er ustrøket? Er det ikke flaut å ikke klare å bruke ett strykejern? Anonymkode: 1881d...dd7 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 6. februar 2016 #58 Del Skrevet 6. februar 2016 Ts jeg syns du bør ta en alvorsprat med far både angående det at han behandler deg som sin personlige cateringservice samtidig som det kun er du som bruker penger på alle klærne til barna. Han må da virkelig innse hvor blodig urettferdig dette er. Og du må si rett ut på en ordentlug måte at han er urimelig og det ikke kan fortsette på denne måten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 6. februar 2016 #59 Del Skrevet 6. februar 2016 1 minutt siden, Maleficenta skrev: Ts jeg syns du bør ta en alvorsprat med far både angående det at han behandler deg som sin personlige cateringservice samtidig som det kun er du som bruker penger på alle klærne til barna. Han må da virkelig innse hvor blodig urettferdig dette er. Og du må si rett ut på en ordentlug måte at han er urimelig og det ikke kan fortsette på denne måten. Ja, eller innkall til familievernskontoret. Der vil du også få støtte på at far får stryke klærne selv... Det kan virke som om det er på tide med en oppvask! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #60 Del Skrevet 6. februar 2016 3 minutter siden, MapleSirup skrev: Ja, eller innkall til familievernskontoret. Der vil du også få støtte på at far får stryke klærne selv... Det kan virke som om det er på tide med en oppvask! Ja det er vel bare det som mangler, at hun skal vaske opp for ham også. Anonymkode: cef48...891 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå