Fiberhusk Skrevet 5. februar 2016 #21 Del Skrevet 5. februar 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: vet det men ble nyserrig nå ser på andre jobb muligheter også Anonymkode: da3f2...54e Skjønner det. Vil ikke gå innpå yrket mitt her da, dessverre Håper det er greit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #22 Del Skrevet 6. februar 2016 Hvis du skal bli politi, må du lære deg forskjellen på mistenksom og mistenkelig Anonymkode: 2adec...7a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #23 Del Skrevet 6. februar 2016 Overhodet ikke redd for politiet, alt på mitt rene. Har respekt for de som gjør en god jobb, men blir provosert av de ufattelig sure politifolka man ser (skjeldent syn dog).Norsk politi har mye godt ved seg, til etterstrebelse for andre nasjoner MEN de har en sur utstråling som jeg ikke ser andre steder. De sitter på ræva i bilene sine og skuler ut, istedet for å spaserer rundt, smile og skape trygg god stemning. De vil jobbe minst mulig, og overlater mange oppgaver til vaktselskaper. I andre land er det ofte politiet som gjør disse oppgavene, så antar at norsk politi føler seg for fine til det. Det har jeg ingen respekt for. Anonymkode: e4743...708 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2016 #24 Del Skrevet 6. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Overhodet ikke redd for politiet, alt på mitt rene. Har respekt for de som gjør en god jobb, men blir provosert av de ufattelig sure politifolka man ser (skjeldent syn dog).Norsk politi har mye godt ved seg, til etterstrebelse for andre nasjoner MEN de har en sur utstråling som jeg ikke ser andre steder. De sitter på ræva i bilene sine og skuler ut, istedet for å spaserer rundt, smile og skape trygg god stemning. De vil jobbe minst mulig, og overlater mange oppgaver til vaktselskaper. I andre land er det ofte politiet som gjør disse oppgavene, så antar at norsk politi føler seg for fine til det. Det har jeg ingen respekt for. Anonymkode: e4743...708 Litt viktig å huske på at politiet styrer ikke hvilke oppgaver de har selv. Det gjør andre for de. Det sitter noen folk i dress på toppen et sted, og bestemmer alt. Noen som over hodet ikke har peiling på hvordan det faktisk er ute på gata blandt folk. Og vi er vel nesten det eneste landet der politiet håndterer pass. Det er jo helt på trynet, politiet skulle da ikke hatt ansvar for pass. Gi den oppgaven til kommunen! Anonymkode: 0e5ca...ab3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2016 #25 Del Skrevet 7. februar 2016 Den 5. februar 2016 at 0.48, Alja skrev: Pm meg ;-) Lol Anonymkode: 908e9...7b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
penny_ Skrevet 7. februar 2016 #26 Del Skrevet 7. februar 2016 Blir du nervøs når du ser politiet? Den var ny. De er jo bare mennesker de også. Du har ingenting å frykte om du bare går der, og ikke har rusa deg på noe ulovlig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Genevieve Skrevet 7. februar 2016 #27 Del Skrevet 7. februar 2016 Jeg har veldig respekt for dem, bruker alltid blinklys hvis de kjører bak meg Er ganske lovlydig men oppfører meg ekstra bra i nærheten av politiet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Intiusjon Skrevet 9. februar 2016 #28 Del Skrevet 9. februar 2016 Den 5.2.2016 at 22.49, AnonymBruker skrev: De siste par årene har vi(jeg og sambo) blitt kontaktet av politiet flere ganger. De fleste av gangene så skinner mistenksomhet og respektløshet igjennom. Jeg er lærer og samboeren min er sykepleier, vi har en baby på 7 mnd og bor i en villa i utkanten av en storby. Ett av møtene handlet om at samboeren var siste person som så en bruker i live. De snakket til han som om han hadde drept personen. (Personen ble funnet død i egen hage, 85+ og trolig hjertet som stoppet). En annen gang ringte en etterforsker på å ville inn for å spane på nabohuset. Helt greit, men med to etterforskere med skoene på oppi senga vår med kikkerter og kamera ut vinduet ser jeg på som litt respektløst, kunne minst ha tatt av seg på beina. Vi fikk selvsagt ikke vite noe om hva som skjedde, men som nærmeste nabo kunne vi tenkt oss å vite omtrent hva det gjaldt (var det narko eller menneskehandel eller tyveri eller...man undres selvsagt litt). Sist ringte de på halv ett om natta og nærmes brøt seg forbi sambo fordi "en stjålet telefon befant seg i huset". Og "hvem hadde vært på byen og drevet lommetyverier???". Sambo prøvde å forklare at det ikke fantes noen i huset som hadde vært på byen, vi var begge hjemme med en baby med kolikk og det eldre ekteparet på 70+ var heller ikke så mistenkelige. De fant mobilen i hagen vår. Opplevde de som at vi var uskyldige var utenkelig... Anonymkode: 94983...a9d Oj,jeg lo høyt her av politimenn oppi senga med kikkert og kamera 😄 Går dette virkelig ann?? Aldri hørt lignende. Ser for meg facebook status: "Får ikke lagt meg for sengen er okkupert av politimennn med kikkert...." Ahaha 😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk91 Skrevet 11. februar 2016 #29 Del Skrevet 11. februar 2016 Har fått et annet syn på politi etter jeg ble sammen med typen min som er politistudent. Nå vet jeg at de er som alle andre, med innslag av mange mannsjåvinister,innvandringsfientlige menn som ser ned på alle de svakerestilte de egentlig skal hjelpe. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #30 Del Skrevet 11. februar 2016 3 timer siden, frk91 skrev: Har fått et annet syn på politi etter jeg ble sammen med typen min som er politistudent. Nå vet jeg at de er som alle andre, med innslag av mange mannsjåvinister,innvandringsfientlige menn som ser ned på alle de svakerestilte de egentlig skal hjelpe. er han i praksis? kjenner jeg reagerer litt på denne påstanden innvandringsfientlige menn som ser ned på alle de svakerestilte de egentlig skal hjelpe, er han slik? er kollegene og medstudeneter slik hvis du vet? Anonymkode: da3f2...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cambria Skrevet 11. februar 2016 #31 Del Skrevet 11. februar 2016 Jeg reagerer ikke stort. Møter jeg politiet på gata ser jeg at det er politi, men bryr meg ikke. Kanskje jeg hilser når jeg går forbi dem om det blir naturlig. Jeg har aldri forstått at folk kan være redd for politiet. Bestevenninna mi får helt fnatt selv om hun ikke har gjort noe galt. Hun blir kjempenervøs og redd for at de skal komme bort å kjefte eller noe. Blir hun stoppet når hun kjører bil er hun redd for at de skal finne noe som er galt, selv om hun innerst inne vet de ikke vil finne noe. Dette forstår jeg altså svært lite av. Jeg er naiv, så velger å tru at politiet ikke er der for å lete etter saker å ta Ola og Kari Nordmann på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk91 Skrevet 11. februar 2016 #32 Del Skrevet 11. februar 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: er han i praksis? kjenner jeg reagerer litt på denne påstanden innvandringsfientlige menn som ser ned på alle de svakerestilte de egentlig skal hjelpe, er han slik? er kollegene og medstudeneter slik hvis du vet? Anonymkode: da3f2...54e Ja han er det. Han har forandret seg etter han startet der, og har begynt å prate nedsettende om narkomane, innvandrere og generelt alle han møter i løpet av en arbeidsdag. Han har lært det av veilederne sine og resten av folkene som jobber på avdelingen. Nå sier jeg ikke at alle er slik, men de han jobber med er i allefall det. Aner ikke om medstudentene har disse holdningene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #33 Del Skrevet 11. februar 2016 9 minutter siden, frk91 skrev: Ja han er det. Han har forandret seg etter han startet der, og har begynt å prate nedsettende om narkomane, innvandrere og generelt alle han møter i løpet av en arbeidsdag. Han har lært det av veilederne sine og resten av folkene som jobber på avdelingen. Nå sier jeg ikke at alle er slik, men de han jobber med er i allefall det. Aner ikke om medstudentene har disse holdningene. trodde netopp det var slike holdninger de ikke hadde lyst på ved opptak til phs jeg kan du si hvor han er? hvis ikke sted om det er by eller tettsted osv. har hørt tettsteder kan være litt spesielle folk jeg har ikke det intrykket men nå har ikke jeg sett mye Anonymkode: da3f2...54e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk91 Skrevet 11. februar 2016 #34 Del Skrevet 11. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: trodde netopp det var slike holdninger de ikke hadde lyst på ved opptak til phs jeg kan du si hvor han er? hvis ikke sted om det er by eller tettsted osv. har hørt tettsteder kan være litt spesielle folk jeg har ikke det intrykket men nå har ikke jeg sett mye Anonymkode: da3f2...54e Han er i en by, så er ikke bare på tettsteder folk er trangsynte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #35 Del Skrevet 11. februar 2016 4 minutter siden, frk91 skrev: Han er i en by, så er ikke bare på tettsteder folk er trangsynte. Jeg jobber i politiet på 6 året og har jobbet i både Oslo sentrum og mindre steder. Den holdningen samboeren din har fått skjønner jeg ikke kommer fra etaten. Det er nok mer et problem samboeren din har enn etaten har. Anonymkode: 11cf7...c66 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2016 #36 Del Skrevet 11. februar 2016 10 minutter siden, frk91 skrev: Han er i en by, så er ikke bare på tettsteder folk er trangsynte. det er ikke tilfeldigvis Haugesund Anonymkode: da3f2...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 11. februar 2016 #37 Del Skrevet 11. februar 2016 Nei er ikke redd politiet, ser på dem som vanlige folk med en vanskelig jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå