Gå til innhold

Moren til stebarnet mitt er ustabil.


stemorrollen

Anbefalte innlegg

Du spør om lovverk og hvordan skjerme barnet, og tar ikke til deg noe som helst råd som gjelder: Sjekk lovverk (faren hos advokat), søk råd om dette (faren til familievernkontor) eller råd som kan dempe konfliktnivået (holde seg unna moren). HVIS damen er så ustabil, er det til barnets beste å dempe all konflikt. Det ønsker ikke du, du ønsker å sette henne på plass, endre henne, få henne til å innse ting og tang osv. Det er ikke konfliktdempende.

Bra du er belest på barneoppdragelse og barnepsykologi, det kan selvfølgelig komme godt med, men det er i ditt eget hjem og i din egen samhandling med barnet det skal praktiseres. Du kan ikke gi mor råd.

Utfra det du skriver her, kan man ikke se bort i fra at du og/eller moren begge har F60. 4 dramatiserende personlighetsforstyrrelse, eller F60.0 Paranoid personlighetsforstyrrelse, eller har et snev av narsissisme selv, og din mann: åpenbart F60.7 = Avhengig personlighetsforstyrrelse. Eller ikke. Uansett, for barnet, det finnes ikke noe lovverk eller skjerming fra noen av dere, så lenge du ikke ønsker å benytte deg av lovverk.

 
 

 

 

 

Anonymkode: 2e78d...d8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du spør om lovverk og hvordan skjerme barnet, og tar ikke til deg noe som helst råd som gjelder: Sjekk lovverk (faren hos advokat), søk råd om dette (faren til familievernkontor) eller råd som kan dempe konfliktnivået (holde seg unna moren). HVIS damen er så ustabil, er det til barnets beste å dempe all konflikt. Det ønsker ikke du, du ønsker å sette henne på plass, endre henne, få henne til å innse ting og tang osv. Det er ikke konfliktdempende.

Bra du er belest på barneoppdragelse og barnepsykologi, det kan selvfølgelig komme godt med, men det er i ditt eget hjem og i din egen samhandling med barnet det skal praktiseres. Du kan ikke gi mor råd.

Utfra det du skriver her, kan man ikke se bort i fra at du og/eller moren begge har F60. 4 dramatiserende personlighetsforstyrrelse, eller F60.0 Paranoid personlighetsforstyrrelse, eller har et snev av narsissisme selv, og din mann: åpenbart F60.7 = Avhengig personlighetsforstyrrelse. Eller ikke. Uansett, for barnet, det finnes ikke noe lovverk eller skjerming fra noen av dere, så lenge du ikke ønsker å benytte deg av lovverk.

 
 

 

 

 

Anonymkode: 2e78d...d8c

Faren vil ikke til advokat før familievern, ikke noe jeg kan tvinge han til. Jeg holder meg unna moren så mye som mulig. Hun kommert ofte ikke på juleavluttninger osv.. Og foreldrene snakker ikke sammen selv om jeg ikke er der. Minimalt. Det å dra når hun skal er også noe jeg nå revurderer, og skrev det tidligere. Jeg vet veldig godt at hun ikke kommer til å forrandre seg, eller innse noen ting.. så jeg vet ikke hvor du får det ifra. Men hun har akseptert at jeg til tider er i samme bil som leverer sønnen hennes og slike ting.. Det er ikke det de krangler om lengere.

Jeg gir heller ikke råd til mor. Så jeg er usikker på hvor det kommer ifra også. (Kom gjerne med punkter)

Det at jeg har vært hos psykolog, og har planer om å dra igjen + spør ofte mine nærmeste om jeg er for ditt eller datt, tar kritikk, er mer opptatt av å hjelpe andre enn meg selv uten å måtte fortelle noen om det sier meg at jeg ikke er narsissist. Faren til barnet har en "co-dependency disorder" og jeg har en mild "dependent disorder" (leser engelsk psykologi og kan bare de engelske navnene). Jeg har vært rundt ustabile mennesker hele livet, og min største frykt er at jeg er/blir sånn. Så jeg sikrer meg det ved kritikk av nermeste, psykolog og lignende. Jeg ser meg selv veldig godt, det samme sier psykologen. Er heller ikke paranoid om noen ting? Fint om du kan forklare dypere hvordan du føler du kan gi diagnose på noen du vet veldig lite om, men jeg ikke kan gi diagnose på noen jeg har bodd med i over ett år..

Spurte egentlig ikke om råd heller. Spurte om noen hadde opplevet lignende. Men setter pris på råd og diskurerer at det er noen ting jeg er enig med og noen ting jeg ikke er enig med og hvorfor. Da kan man diskutere tilbake. Hjelper ikke å repitere noe jeg allerede har svart på :)

Endret av stemorrollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er borte i samme driten selv for tiden. Det er slitsomt for alle parter. Jeg har fått faren til å ta kontakt med familievernskontoret. Og de har nå skrevet samværskontrakt. men hun sier en ting og gjør det stikk motsatte. Hun har trakassert meg på meldinger, går å snakker dritt om meg og faren til barna og bekjente. At han ikke vil ha barna (noe som ikke er sant, han skal ha dem 50/50) men etter jeg kom inn i bilde har hun nektet ham helt omsorg for barna. hun har hacket seg gjennom iphonen til barna for å få tak i bildene hans, kopiert opp nøkkel og brutt seg inn mens vi sov. og angrep meg mens jeg lå i senga. hun har også vært inne på telefonen til barna å sletta faren på snap og blokkert mobilnummeret til faren. men nekter på alt og vrir å vrenger på ting som at vi er de gale personene i bildet.

 

Jeg konfronterte henne tilbake etter hun angrep meg å sa masse dritt. Er umulig å forklare alt. men påstandene hennes er at han ikke vil ha meg, å at det er bare henne, påsto at han hadde vært der en dag å prøvd å voldtatt henne ( noe jeg vet ikke er sant da jeg tilbragte hele dagen og natta sammens med han. Hun redigerer telefonsamtaler og tar opp alt. Dama er sykt ustabil. Angriper meg i ene øyeblikk 5 min etterpå unnskylder hun seg. men så sendte jeg ei lang tekstmelding på henne. der jeg fisket fram diverse svar. og hun endrer mening på hver melding. Å jeg sa: om det er slik det er hvorfor angriper du meg som ikke har gjort eller sagt noen ting. Hvis saken er at han vil ha henne. DET svarte hun ikke på å prøvde å vrenge ting til helt annet samtaleemne. dama er sykt ustabil og skiftende i humør. men jeg har gidd henne en advarsel: sender hun meg flere trakasserende meldinger eller angriper å begynner å slå meg en gang til så blir hun politianmeldt. Barnefaren har også sagt det samme. for han orker ikke mer styr. Han vil kun ha barna sine. men han kommer til å anmelde henne om hun ikke gir seg.

 

Beklager dårlig ordlegging..  kommer med mer utdypende senere når jeg er ferdig på jobb og har litt bedre tid til å se over hva jeg skriver.

 

saken er at jeg og typen ikke helt hva vi skal gjøre for å få fred. Vi har prøvd det meste og har vært i kontakt med politiet.  det er 5 år siden slutt og det var hun som dumpet han i fordel for annen fyr.

Anonymkode: 6b310...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er borte i samme driten selv for tiden. Det er slitsomt for alle parter. Jeg har fått faren til å ta kontakt med familievernskontoret. Og de har nå skrevet samværskontrakt. men hun sier en ting og gjør det stikk motsatte. Hun har trakassert meg på meldinger, går å snakker dritt om meg og faren til barna og bekjente. At han ikke vil ha barna (noe som ikke er sant, han skal ha dem 50/50) men etter jeg kom inn i bilde har hun nektet ham helt omsorg for barna. hun har hacket seg gjennom iphonen til barna for å få tak i bildene hans, kopiert opp nøkkel og brutt seg inn mens vi sov. og angrep meg mens jeg lå i senga. hun har også vært inne på telefonen til barna å sletta faren på snap og blokkert mobilnummeret til faren. men nekter på alt og vrir å vrenger på ting som at vi er de gale personene i bildet.

 

Jeg konfronterte henne tilbake etter hun angrep meg å sa masse dritt. Er umulig å forklare alt. men påstandene hennes er at han ikke vil ha meg, å at det er bare henne, påsto at han hadde vært der en dag å prøvd å voldtatt henne ( noe jeg vet ikke er sant da jeg tilbragte hele dagen og natta sammens med han. Hun redigerer telefonsamtaler og tar opp alt. Dama er sykt ustabil. Angriper meg i ene øyeblikk 5 min etterpå unnskylder hun seg. men så sendte jeg ei lang tekstmelding på henne. der jeg fisket fram diverse svar. og hun endrer mening på hver melding. Å jeg sa: om det er slik det er hvorfor angriper du meg som ikke har gjort eller sagt noen ting. Hvis saken er at han vil ha henne. DET svarte hun ikke på å prøvde å vrenge ting til helt annet samtaleemne. dama er sykt ustabil og skiftende i humør. men jeg har gidd henne en advarsel: sender hun meg flere trakasserende meldinger eller angriper å begynner å slå meg en gang til så blir hun politianmeldt. Barnefaren har også sagt det samme. for han orker ikke mer styr. Han vil kun ha barna sine. men han kommer til å anmelde henne om hun ikke gir seg.

 

Beklager dårlig ordlegging..  kommer med mer utdypende senere når jeg er ferdig på jobb og har litt bedre tid til å se over hva jeg skriver.

 

saken er at jeg og typen ikke helt hva vi skal gjøre for å få fred. Vi har prøvd det meste og har vært i kontakt med politiet.  det er 5 år siden slutt og det var hun som dumpet han i fordel for annen fyr.

Anonymkode: 6b310...054

Stakkars barn.

Det ville jo hjulpet om du holdt deg unna konflikten fremfor å bidra. Jeg får så vondt av barn som vokser opp med egoistiske, kranglete voksne. Men guess what: De blir trailertrash de OGSÅ.

Anonymkode: 26ecc...37b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars barn.

Det ville jo hjulpet om du holdt deg unna konflikten fremfor å bidra. Jeg får så vondt av barn som vokser opp med egoistiske, kranglete voksne. Men guess what: De blir trailertrash de OGSÅ.

Anonymkode: 26ecc...37b

Det er stakkars barn ja! Er ikke synd i noen andre. Heldigvis for faren sin del så har han god kontakt med barna. Så han er veldig glad for at barna er så store som de er!  Jeg har ikke framprovosert noe som helst! Men jeg kan ikke bare motta dritt. Jeg har aldri vært usakelig eller noe som helst! Jeg har også holdt meg i skyggen i forhold til barna. Men barnemor har sagt ting som :faren deres et ikke glad i dere lengre. Han bryr seg kun om dama o.l. 

 

Barna har heldigvis skjønt litt så de tar kontakt med faren hele tiden. Gjenstår bare å se om han får ha barna sine når han skal ha de nå denne uken. Hvis ikke må de til fvk igjen. Håper at ting ordner seg snart så han får ha barna sine igjen. Dette påvirker alle parter spesielt barna. Faren sliter mye og ser jeg å det knekker meg.

Anonymkode: 6b310...054

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er borte i samme driten selv for tiden. Det er slitsomt for alle parter. Jeg har fått faren til å ta kontakt med familievernskontoret. Og de har nå skrevet samværskontrakt. men hun sier en ting og gjør det stikk motsatte. Hun har trakassert meg på meldinger, går å snakker dritt om meg og faren til barna og bekjente. At han ikke vil ha barna (noe som ikke er sant, han skal ha dem 50/50) men etter jeg kom inn i bilde har hun nektet ham helt omsorg for barna. hun har hacket seg gjennom iphonen til barna for å få tak i bildene hans, kopiert opp nøkkel og brutt seg inn mens vi sov. og angrep meg mens jeg lå i senga. hun har også vært inne på telefonen til barna å sletta faren på snap og blokkert mobilnummeret til faren. men nekter på alt og vrir å vrenger på ting som at vi er de gale personene i bildet.

 

Jeg konfronterte henne tilbake etter hun angrep meg å sa masse dritt. Er umulig å forklare alt. men påstandene hennes er at han ikke vil ha meg, å at det er bare henne, påsto at han hadde vært der en dag å prøvd å voldtatt henne ( noe jeg vet ikke er sant da jeg tilbragte hele dagen og natta sammens med han. Hun redigerer telefonsamtaler og tar opp alt. Dama er sykt ustabil. Angriper meg i ene øyeblikk 5 min etterpå unnskylder hun seg. men så sendte jeg ei lang tekstmelding på henne. der jeg fisket fram diverse svar. og hun endrer mening på hver melding. Å jeg sa: om det er slik det er hvorfor angriper du meg som ikke har gjort eller sagt noen ting. Hvis saken er at han vil ha henne. DET svarte hun ikke på å prøvde å vrenge ting til helt annet samtaleemne. dama er sykt ustabil og skiftende i humør. men jeg har gidd henne en advarsel: sender hun meg flere trakasserende meldinger eller angriper å begynner å slå meg en gang til så blir hun politianmeldt. Barnefaren har også sagt det samme. for han orker ikke mer styr. Han vil kun ha barna sine. men han kommer til å anmelde henne om hun ikke gir seg.

 

Beklager dårlig ordlegging..  kommer med mer utdypende senere når jeg er ferdig på jobb og har litt bedre tid til å se over hva jeg skriver.

 

saken er at jeg og typen ikke helt hva vi skal gjøre for å få fred. Vi har prøvd det meste og har vært i kontakt med politiet.  det er 5 år siden slutt og det var hun som dumpet han i fordel for annen fyr.

Anonymkode: 6b310...054

Det høres helt identisk ut! Kunne du sendt meg en inbox!? 

Stakkars barn! Dere må komme med bevis på det dere påstår til familievernkontoret. Hvis hun er så ikke så er det en stor sjanse for at hun ødelegger mer av å ha barna 50%. Hvor gamle er de? 

Det er helt sykt. Tusen takk for at du deler dette! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/4/2016 at 19.32, Blomsterert skrev:

Dette var litt ullent og forvirrende. Hva angrep hun deg for? Hva er hennes mening om deg,og hvorfor?

Så. Det er ganske normalt at barn er vanskelige når de drar fra mor eller far til den andre forelderen. I begynnelsen altså. Det er kjent.

Hva underbygger du narsissisme med her? Ingenting av hva du har skrevet indignerer en slik diagnose?

Ja,moren ser ut til å slite noe her. Men det gjør pappaen også. De har problemer begge to. Han fordi han er defensiv. Du er den som tydeligvis engasjerer deg her. Mulig moren reagerer på nettopp det?

Du skriver ikke lett forståelig. Hjelper kanskje om du svarer på spørsmålene mine.

 

Endret av stemorrollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 4. februar 2016 at 17.21, stemorrollen skrev:

Jeg har vært samboer med faren til en 6 år gammel gutt med 50% omsorg i snart 2 år. Tidlig i forholdet begynte moren å låse seg inn i huset flere ganger uten advarsel, angrepe meg (en gang fysisk og flere ganger muntlig og på melding - til og med offentlig på en felles venns bursdag flere ganger uten grunn), prøvd å manipulere meg til å tro at faren til barnet er djevelen (og nå motsatt) og fortsetter med å prøve å gjøre ting så vanskelig som mulig for meg, og spesielt faren. Jeg har prøvd flere ganger å beklage hvis jeg har såret hun uten at det var intensjonen osv, men det er tydelig at hun ikke vil ha et respektabelt forhold. Hun lyver om ting som tydeligvis er usant, klarer aldri å innse at hun har gjort noe galt eller tar feil og prøver å manipulere på alle mulig måter. Jeg oppfatter hun som ustabil og det bekymrer meg at disse trekkene er utrolig like trekkene man finner hos narsissister (jeg studerer psykologi i fritiden). Hun bruker ofte barnet som en unnskyldning til å prøve å få hennes vilje, eller bare starte en unødvendig krangel og krangler ekstremt ofte foran han. Jeg legger merke til stor forskjell i barnets oppførsel når han kommer fra moren sin versus når han har vært her en stund eller når han kommer fra besteforeldre/andre. Når vi snakker med barnet om hvorfor han oppfører seg dårlig i begynnelsen av uken så forklarer han at mamma ofte blir veldig sint uten at han skjønner at han har gjort noe, han blir dratt i, skreket til, hun leker aldri med han og mye annet - han er også redd for at hun skal vite at han har sagt det. Moren har nektet å dra på familie terapi med meg og faren (da jeg tydeligvis er hennes hoved problem sier hun) siden hun mener at det er vi som trenger det. Hun nekter også til at barnet skal få dra til psykolog, selv om det er tydelig at han trenger det etter så mye konflikt. Jeg er ikke moren hans men jeg bryr meg utrolig mye om han og har grunn til å tro at det ikke går bra med han slik det er nå - spesielt etter opplevelsene jeg har hatt med hun, det jeg har blitt fortalt og det man kan forvente av en narsissist om hun er det.

Faren til barnet er veldig konflikt shy og frykter at hun skal gjøre livet vårt og spesielt livet til barnet til et helvete om han kjemper imot, selv om han ser at det kan være et stort problem for barnet i lengden. Det må vell være noen lover for å skjerme spesielt barn for slik?

Det viktigste for meg er at det blir gjort en ordning som faktisk er best for barnet i lengden, har noen opplevet noe lignende?

Hilsen Fortvilet “Stemor”.

Til fars nye partner,

her er det mye subjektivt og mange spekulasjoner fra fin side! 

Du har et dårlig språk til å "studere psykologi på fritiden"...du skriver "så sa henne at..." etc. Dårlig tegn.

Barnets far må være en dott av dimensjoner?

Dette er noe barnets far (og mor) må ta tak i! 

 

Anonymkode: 8d3aa...328

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2/9/2016 at 22.16, AnonymBruker skrev:

Til fars nye partner,

her er det mye subjektivt og mange spekulasjoner fra fin side! 

Du har et dårlig språk til å "studere psykologi på fritiden"...du skriver "så sa henne at..." etc. Dårlig tegn.

Barnets far må være en dott av dimensjoner?

Dette er noe barnets far (og mor) må ta tak i! 

 

Anonymkode: 8d3aa...328

Hei Anonym bruker.

Jeg har nevnt faktiske hendelser, bl.a da jeg skrev "Tidlig i forholdet begynte moren å låse seg inn i huset flere ganger uten advarsel, angripe meg (en gang fysisk og flere ganger muntlig og på melding - til og med offentlig på en felles venns bursdag flere ganger uten grunn), prøvd å manipulere meg til å tro at faren til barnet er djevelen (og nå motsatt) og fortsetter med å prøve å gjøre ting så vanskelig som mulig for meg, og spesielt faren. (det eneste du kan mene er subjektivt.) Jeg har prøvd flere ganger å beklage hvis jeg har såret hun uten at det var intensjonen osv, men det er tydelig at hun ikke vil ha et respektabelt forhold." Jeg har tydeligvis skrevet en ekstremt kort versjon av situasjonen, og kan godt forklare spesifikke hendelser om det er noe spesielt du lurer på..? Jeg hadde aldri blitt ferdig om jeg skulle forklare om alt som har skjedd. Hennes mor, søster, tidligere rom kamerat og venninner har innrømt at de vet veldig godt at hun er ustabil, og at hun har klikket på alle som har prøvd å få hun til å la oss være i fred. Jeg syntes det er litt rart at du trekker forhastede konklusjoner. Jeg har ikke skrevet nok til at du kan vite noe av det du påstår. Snakk om spekulasjoner.

Som jeg har nevnt tidligere så er engelsk mitt første språk. Vil du heller at vi skriver på engelsk så kan vi det? Jeg fikk uansett 5 på norsk skriftlig i VG, hva fikk du? Det at jeg har en norsk skrivefeil på et forum sier ingenting om min kunnskap om psykologi. Ganske ignorant å si.

Dott av dimensjoner? Jeg har ikke skrevet noe utfyllende om hva faren har sagt/gjort, eller hva jeg har gjort. Har kun nevnt at han er konfliktsky og ikke vil kjempe imot (for fult foreldreansvar) fordi han er redd for at moren vil starte en heftig krig der hun involverer og skader barnet mer. Samtidig ser han veldig godt at hun er ekstremt ustabil, at sønnen har blitt negativt påvirket av moren og vil sikre sikre seg at han gjør alt han kan for at sønnen blir minst mulig påvirket. (Naturligvis) Det er en ekstremt vanskelig situasjon for han.

Med tanke på narsissisten så er det naturlig at moren ikke tar tak i problemet, når problemet er henne. Hva vet du om hvem som tar tak i hva, hvordan situasjonen var før versus etter jeg kom inn i bildet og om det jeg sier faktisk stemmer?

Du virker utrolig negativ til en sak du vet utrolig lite om. Spurte heller ikke om råd, spurte om noen har vært i lignende situasjon. Avhengig av hva du vil frem til er jeg mer enn villig å forklare mer detaljert :)

Endret av stemorrollen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 5. februar 2016 at 11.29, AnonymBruker skrev:

Du spør om lovverk og hvordan skjerme barnet, og tar ikke til deg noe som helst råd som gjelder: Sjekk lovverk (faren hos advokat), søk råd om dette (faren til familievernkontor) eller råd som kan dempe konfliktnivået (holde seg unna moren). HVIS damen er så ustabil, er det til barnets beste å dempe all konflikt. Det ønsker ikke du, du ønsker å sette henne på plass, endre henne, få henne til å innse ting og tang osv. Det er ikke konfliktdempende.

Bra du er belest på barneoppdragelse og barnepsykologi, det kan selvfølgelig komme godt med, men det er i ditt eget hjem og i din egen samhandling med barnet det skal praktiseres. Du kan ikke gi mor råd.

Utfra det du skriver her, kan man ikke se bort i fra at du og/eller moren begge har F60. 4 dramatiserende personlighetsforstyrrelse, eller F60.0 Paranoid personlighetsforstyrrelse, eller har et snev av narsissisme selv, og din mann: åpenbart F60.7 = Avhengig personlighetsforstyrrelse. Eller ikke. Uansett, for barnet, det finnes ikke noe lovverk eller skjerming fra noen av dere, så lenge du ikke ønsker å benytte deg av lovverk.

 
 

 

 

 

Anonymkode: 2e78d...d8c

Men hva i alle dager er det her for idiotisk tullediagnostisering spesielt av Ts? Det blir ikke proffere av å ta med diagnosekode! 

Anonymkode: 04758...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva i alle dager er det her for idiotisk tullediagnostisering spesielt av Ts? Det blir ikke proffere av å ta med diagnosekode! 

Anonymkode: 04758...449

TS mener hun kan gi diagnose til eksen til mannen, og barnet, og jeg ville bare vise at man kan ikke gjøre det ved "å lese psykologi på fritiden", eller lese her. Mannen hadde jo diagnosen 'unnvikende' bekrefter hun, så da var jeg ikke så på jordet, da. Men jeg skrev: eller ikke. Jeg mente: kanskje denne dama er narsissist eller ikke, hva så? Hjelper ikke ts det. Og jeg mener det, ts virker gansje så 'dramatiserende' og 'narsissistisk'' i denne tråden, alt handler jo om henne og hun er den eneste som skjønner, vet, handler i beste mening og gjør alt rett. Så gudene vet hva hun skriver inn her for, det var vel for å få støtte for at eksen er gal og hun er god. Eller ikke. Vi kan jo bare tolke det vi leser, det er visst kun ts som vet best. 

Anonymkode: 2e78d...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 2/5/2016 at 11.47, stemorrollen skrev:

Faren vil ikke til advokat før familievern, ikke noe jeg kan tvinge han til. Jeg holder meg unna moren så mye som mulig. Hun kommert ofte ikke på juleavluttninger osv.. Og foreldrene snakker ikke sammen selv om jeg ikke er der. Minimalt. Det å dra når hun skal er også noe jeg nå revurderer, og skrev det tidligere. Jeg vet veldig godt at hun ikke kommer til å forrandre seg, eller innse noen ting.. så jeg vet ikke hvor du får det ifra. Men hun har akseptert at jeg til tider er i samme bil som leverer sønnen hennes og slike ting.. Det er ikke det de krangler om lengere.

Jeg gir heller ikke råd til mor. Så jeg er usikker på hvor det kommer ifra også. (Kom gjerne med punkter)

Det at jeg har vært hos psykolog, og har planer om å dra igjen + spør ofte mine nærmeste om jeg er for ditt eller datt, tar kritikk, er mer opptatt av å hjelpe andre enn meg selv uten å måtte fortelle noen om det sier meg at jeg ikke er narsissist. Faren til barnet har en "co-dependency disorder" og jeg har en mild "dependent disorder" (leser engelsk psykologi og kan bare de engelske navnene). Jeg har vært rundt ustabile mennesker hele livet, og min største frykt er at jeg er/blir sånn. Så jeg sikrer meg det ved kritikk av nermeste, psykolog og lignende. Jeg ser meg selv veldig godt, det samme sier psykologen. Er heller ikke paranoid om noen ting? Fint om du kan forklare dypere hvordan du føler du kan gi diagnose på noen du vet veldig lite om, men jeg ikke kan gi diagnose på noen jeg har bodd med i over ett år..

Spurte egentlig ikke om råd heller. Spurte om noen hadde opplevet lignende. Men setter pris på råd og diskurerer at det er noen ting jeg er enig med og noen ting jeg ikke er enig med og hvorfor. Da kan man diskutere tilbake. Hjelper ikke å repitere noe jeg allerede har svart på :)

Beklager men  faren virker lat og ved å unngå konflikt skaper han enda mer konflikt.  I tillegg er han sikkert syk til døden av alle drama mellom deg og hans eksen - spesielt hvis du klager konstant om dette.  

DU kan ikke gjør noe unntatt å prøve å holde deg langt unna konflikten. Men hvis dette går utover barna, si til faren at hvis han klarer ikke å vokse opp og tar tak i dette ringer du barnevernet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS mener hun kan gi diagnose til eksen til mannen, og barnet, og jeg ville bare vise at man kan ikke gjøre det ved "å lese psykologi på fritiden", eller lese her. Mannen hadde jo diagnosen 'unnvikende' bekrefter hun, så da var jeg ikke så på jordet, da. Men jeg skrev: eller ikke. Jeg mente: kanskje denne dama er narsissist eller ikke, hva så? Hjelper ikke ts det. Og jeg mener det, ts virker gansje så 'dramatiserende' og 'narsissistisk'' i denne tråden, alt handler jo om henne og hun er den eneste som skjønner, vet, handler i beste mening og gjør alt rett. Så gudene vet hva hun skriver inn her for, det var vel for å få støtte for at eksen er gal og hun er god. Eller ikke. Vi kan jo bare tolke det vi leser, det er visst kun ts som vet best. 

Anonymkode: 2e78d...d8c

Du har tatt diagnoser fra wikepedia, og skriver at jeg bekrefter at faren har en uunvikende personlighets forstyrrelse, som ikke i det hele tatt er det samme som "co-dependent disorder" som jeg sa. Det heter "Medberoende" personlighets forstyrrelse på svensk, jeg er usikker på det norske ordet. Jeg leser også psykologi bøker omtrent hver dag, og diskuterer med flere venner som er utdannet innenfor faget. Jeg leser ikke bare på wiki.

"kanskje denne dama er narsissist eller ikke, hva så?" Vis du viste noe om narsissisme så hadde du skjønt at de ødelegger alle deres nærmeste psykisk, inkludert/spesielt barna. Jeg har kunn skrevet om hendelser, det barnet har fortalt, og korte beskrivelser til hvordan hun tydligvis har vært konstant over lengere tid. Som nevnt har hennes mor, søster, tidligere rom kamerat og venninner har innrømt at de vet veldig godt at hun er ustabil, og at hun har klikket på alle som har prøvd å få hun til å la oss være i fred. Jeg har heller ikke skrevet noen ting om meg selv? Jeg har heller ikke skrevet hva jeg har bidrat med i situasjonen. Jeg har aldri sagt at jeg gjør alt perfekt. Alt jeg gjør er i beste mening - fordi jeg bryr meg om ste-barnet mitt og mannen min. Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å tro? Som jeg skrev på slutten så la jeg ut denne fordi jeg ville høre om det var noen som hadde opplevd lignende.. Det er vell naturlig å ville snakke med noen som kan relatere med en så uvanlig situasjon?

Jeg har også svart på dine tidligere anklagelser som ikke var logiske i det hele tatt. Det svarte du ikke på. Rart..

Endret av stemorrollen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, IamGroot skrev:

Beklager men  faren virker lat og ved å unngå konflikt skaper han enda mer konflikt.  I tillegg er han sikkert syk til døden av alle drama mellom deg og hans eksen - spesielt hvis du klager konstant om dette.  

DU kan ikke gjør noe unntatt å prøve å holde deg langt unna konflikten. Men hvis dette går utover barna, si til faren at hvis han klarer ikke å vokse opp og tar tak i dette ringer du barnevernet.  

Faren er lat fordi han vil ha psykologisk råd før vi kontakter advokat? Han unngår ikke situasjonen, han unngår bare mor når hun prøver å krangle. Jeg snakker som sagt ikke med moren. Så det er ikke noe drama mellom oss. Hun lager drama, faren og jeg gir ingen respons.

Du skulle vist hvordan situasjonen var før jeg kom inn i bildet. Jeg vet at jeg ikke kan hjelpe ved å gjøre det tydelig til moren, men faren ber meg hjelpe med mye av det han sier han ikke klarer selv. Jeg ser også hva han mener med det. Jeg holder på å skrive en mer utfyllende forklaring på situasjonen. Den er sikkert oppe senest imorgen kveld om du vil lese den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...