Gå til innhold

Lei husarbeid

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ordner du rommene til ungene??

Der har du driti på draget (på godt norsk) ;) 

Har de dører til rommene sine? I såfall: LUKK DEM! Så er du ferdig med kvadratmeterne...

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rommene til ungene, med unntak av de minste, kan du jo bare stryke av ryddelista med en gang. De får ta det selv. Om de ikke rydder får du true med å kaste alt som ligger på gulvet med jevne mellomrom. Ikke vask og stryk alle skjortene hans, det er hans valg å bruke 2 om dagen som ikke er strykefrie. Og innfør at alle sorterer egne klær i vaskerommet, de som legger feil risikerer ødelagte klær. Da er det bare å hive rett inn i vaskemaskinen og mesteparten over i tørketrommel. 

Du går hjemme hver dag uten baby, ikke sant? Jeg syns faktisk det er rimelig at en som går hjemme tar mesteparten av husarbeidet. Mannen bruker faktisk 8-9 timer av dagen på jobb og reise og da kan den hjemmeværende fint bruke 5-7 timer om dagen på husarbeid. 

Når jeg var ungdom kapitulerte mamma og ga meg penger hver gang jeg gjorde noe hjemme. Hadde en liten liste jeg krysset av på når jeg gjorde ting og så sto det hvor mye det var verdt. "Vanne blomster, 10 kr", "Vaske klær (ikke egne), 15 kr", Støvsuge nede, 30 kr" osv. Åpenbart teit, men jeg gjorde hvertfall noe. 

• Liker 3
Skrevet

Herrefader, streik! Det er helt ok at du tar mesteparten av husarbeidet når du går hjemme, forutsatt at mannen tar seg av alle utgifter i denne perioden (hvis du betaler din andel av utgiftene derimot, så er det ingen grunn til at du skal gjøre alt husarbeidet heller), men det er jo åpenbart urimelig merarbeid når du skal rydde etter hans fire unger pluss deres felles i tillegg til dere to voksne.

Ikke gå inn på ungenes rom i det hele tatt. Ikke vask klær med mindre ungene sorterer i skittentøyskurver først og hjelper til å brette og legge på plass etterpå. Ikke stryk skjortene til mannen med mindre du får betalt for det. Blir det for ille, flytt på hotell.

Anonymkode: 74483...b67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...