Gå til innhold

Kvinner vs. menn

Fremhevede innlegg

Gjest Carly-Chardonnay
Skrevet

Etter alt drama med damene på jobben min merker jeg at menn er bedre til å være rettferdige, og til å diskutere på et saklig nivå. Vi har møter som tar HELT av pga damer som er ufine mot hverandre og blir usaklige. Det er verre enn en episode av Hotel Cæsar. Det finnes så klart menn som skaper konflikter og, men jeg ser et mønster her. Menn blir stort sett ferdige med en sak med en gang, mens med damer er det ofte mye hvisking og tisking og "hun er så jævlig bitch ass". Blir helt sliten av det. 

Videoannonse
Annonse
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Det er mye menn er flinkere til enn kvinner. Jeg er i den tro at alt menn klarer, kan ikke en kvinne klare og omvendt. Det er bare sånn vi er laga. Vi er forskjellige. 

Skrevet
21 minutter siden, The Lost Dreamer skrev:

Det er mye menn er flinkere til enn kvinner. Jeg er i den tro at alt menn klarer, kan ikke en kvinne klare og omvendt. Det er bare sånn vi er laga. Vi er forskjellige. 

Og jeg er av den mening at alt menn klarer, klarer kvinner å gjøre bedre.

Skrevet
8 minutter siden, OPIgirl skrev:

Jaha har du noe dokumentasjon på det ?

Anonymkode: c238c...419

Skrevet
30 minutter siden, The Lost Dreamer skrev:

Og det er mye vi kvinner er flinkere til enn dere menn. Her er det en knallfin balanse der vi utfyller hverandre og også er avhengige av hverandres kvaliteter. Det er jo rett og slett helt genialt :) Men det er ingen ting en mann kan gjøre som ikke en kvinne kan, og vice versa. Sånn unntatt fysiske ting som å føde ol. 

Men om du ikke har trua på dette så er du sneversynt og vrang. Da mangler du evne til å se helheten i mennesket. 

Anonymkode: cded6...bd2

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det er mye vi kvinner er flinkere til enn dere menn. Her er det en knallfin balanse der vi utfyller hverandre og også er avhengige av hverandres kvaliteter. Det er jo rett og slett helt genialt :) Men det er ingen ting en mann kan gjøre som ikke en kvinne kan, og vice versa. Sånn unntatt fysiske ting som å føde ol. 

Men om du ikke har trua på dette så er du sneversynt og vrang. Da mangler du evne til å se helheten i mennesket. 

21 minutter siden, OPIgirl skrev:

Sjokk at det kommer feminister og skal påstå at alt menn klarer klarer kvinner også. Enda et bevis på hvordan kvinner er i forhold til menn. 

Anonymkode: b310f...d8d

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjokk at det kommer feminister og skal påstå at alt menn klarer klarer kvinner også. Enda et bevis på hvordan kvinner er i forhold til menn. 

Anonymkode: b310f...d8d

Har du eksempler på noe som begge kjønn ikke kan gjøre - bortsett fra det rent kroppslige?

Anonymkode: 6ae37...38b

Skrevet

Det jeg merker mest til, spesielt i jobbsammenheng, er at menn er mindre konfliktsky. Og når de da tar tak i noe, så gjør de det på en skikkelig måte fremfor "kjærringdrama" (som jeg så pent kaller det), med baksnakking, hinting eller "sugar coating" (husker ikke det norske uttykket).

Ellers er jo de fleste menn sterkere enn meg, så de er jo bedre på det som går på fysisk styrke.

Og bilkjøring, der tror jeg ikke nødvendigvis menn er bedre, men de har et annet overblikk som gjør at de kanskje kjører litt mer kontrollert og selvsikkert. Men jeg er en jævel på å lukeparkere, så det skal de ikke få ta fra meg! ;)

Anonymkode: bfcf1...e32

• Liker 2
Skrevet (endret)
35 minutter siden, OPIgirl skrev:

Hahaha nei xD

Menn er flinkere til å bli kåt, menn er flinkere til å ikke lage drama, menn er flinkere til å gjemme følelser, menn er flinkere i trafikken, menn er flinkere med å si ting direkte til folk i stedet for å baksnakke osv..osv.. De færreste kvinner klarer å gjøre det bedre. 

Endret av Aye
Skrevet
8 timer siden, Balian de Ibelin skrev:

Det finnes ikke noe mer idiotisk en de som driver på med kvinner vs menn.

Kunne ikke vært mer enig! Er så lei all diskusjonen om hvem som er best/dårligst. 

Skrevet
44 minutter siden, OPIgirl skrev:

Kan du komme med et eneste eksempel? Gjerne fra idrettens verden. 

Anonymkode: b0a05...c7b

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du eksempler på noe som begge kjønn ikke kan gjøre - bortsett fra det rent kroppslige?

Tenke logisk og kjøre bil. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenke logisk og kjøre bil. 

Så dette kan begge kjønn ikke gjøre? :ler:

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, Hummels2 skrev:

Har du eksempler ? 

Ett eksempel er hvis det er en feil med kaffetrakteren eller en maskin. Når jeg ser et blinkende lys og det ikke står et tegn ved siden av som sier hva jeg skal gjøre, så tenker jeg "alarm alarm hva skjer!?" hehe, mens han ser løsningen med en gang, fordi han ikke får panikk når noe er galt. Han tenker over alle ting som kan være galt og prøver det ut. 

Skrevet
8 timer siden, Aye skrev:

Hahaha nei xD

Menn er flinkere til å bli kåt, menn er flinkere til å ikke lage drama, menn er flinkere til å gjemme følelser, menn er flinkere i trafikken, menn er flinkere med å si ting direkte til folk i stedet for å baksnakke osv..osv.. De færreste kvinner klarer å gjøre det bedre. 

Menn er ikke flinkere på å bli kåte. Vi blir like kåte. Men dere er flinkere til å brøle som gorillaer om dere blir kåte. Vi er også mye kjappere på å bli kåte rett etter en orgasme. Dere må hvile litt dere - burn!!

Generelt er menn mindre dramatiske. Men når menn først lager drama - OMFG :o

Menn har ikke alltid like mye følelser som damer. Er det virkelig en fordel eller et handikap? 

Damer er like direkte som menn. Konfliktskyhet er like utbredt blant menn som kvinner. Her er det ingen forskjell. 

PS: og som tidligere yrkessjåfør kjører jeg bil bedre enn de fleste menn. I helgen vant jeg en konkurranse med motorkjøretøy. Jeg var eneste der av hunkjønn. Burn!! 

Og menn som tror de er bedre enn kvinner og ikke evner å se fordelene med de små forskjellene våre, er rett og slett det jeg anser som avstumpet. Ubrukelig uansett kjønn. 

• Liker 2
Skrevet
18 timer siden, FarDareisMai skrev:

Er vokst opp med mannfolk rundt meg, hatt mange gutte/mannevenner, så syns jeg, basert på mine erfaringer at mange mannfolk er flinke til å skjære gjennom og se ting mer objektivt. Noen ganger har jeg lagt ut om problemer, mannlige lyttere har lyttet og kommet med en løsning med en gang, mens mine kvinnelige venner har lyttet, spurt, snakket litt rundt problemet. Er jo noen unntak, må innrømme at selv er jeg litt som menn, skjærer gjennom og presenterer en løsning, mens en av mine beste kompiser er lyttende og snakker mer rundt problemet. Ingen av delene er bedre enn andre. 

Syns det blir litt dumt å prøve å fornekte det faktum at kvinner og menn ER forskjellige. Unntak fins, men forskjeller er det. 

Jeg så en program på Discovery science i går, der hjernen og logikk var tema.  (husker ikke navnet på programmet)

Der var en av oppgavene problemløsning (den klassiske "bonden skal frakte høna, reven og sekken med korn over elva), og der ble det vist at mannens direkte tilnærming, kombinert med kvinnens reflektering rundt problemet, var det som løste oppgaven.

I samme program ble det også vist at "multitasking" er umulig, mennesker kan bare fokusere på en ting om gangen. Myten om "multitasking" har oppstått fordi noen (stereotyp kvinner) har lettere for å skifte fokus enn andre (stereotyp menn).
Men er det å ha evnen til å skifte fokus en bedre egenskap enn det å ha evnen til å holde fokus rettet mot en oppgave?

Jeg er enig med deg i at menn og kvinner er forskjellige, men vi er også individer, noe du også poengerer.
Temaet her er "hva er det menn er bedre til enn kvinner, og da må vi ser på om noen av de stereotype tilnærmingsmetodene er bedre enn de andre.

Hva som er best er mer et spørsmål om "hva fungerer her og nå", enn hva som som fungerer best generelt.
Alt avhenger av situasjonen, og hvilken oppgave som skal løses, men min erfaring er at de stereotypiske metodene og egenskapene som oftest utfyller hverandre, og fungerer bedre i samarbeid enn hver for seg. 

Anonymkode: dcd93...ae1

• Liker 1
Skrevet

Jeg er iallfall flinkere til å holde meg til tema i HI enn de fleste andre her. :nigo:

Skrevet (endret)
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Menn er ikke flinkere på å bli kåte. Vi blir like kåte. Men dere er flinkere til å brøle som gorillaer om dere blir kåte. Vi er også mye kjappere på å bli kåte rett etter en orgasme. Dere må hvile litt dere - burn!!

Generelt er menn mindre dramatiske. Men når menn først lager drama - OMFG :o

Menn har ikke alltid like mye følelser som damer. Er det virkelig en fordel eller et handikap? 

Damer er like direkte som menn. Konfliktskyhet er like utbredt blant menn som kvinner. Her er det ingen forskjell. 

PS: og som tidligere yrkessjåfør kjører jeg bil bedre enn de fleste menn. I helgen vant jeg en konkurranse med motorkjøretøy. Jeg var eneste der av hunkjønn. Burn!! 

Og menn som tror de er bedre enn kvinner og ikke evner å se fordelene med de små forskjellene våre, er rett og slett det jeg anser som avstumpet. Ubrukelig uansett kjønn. 

Menn og kvinner er flinkere enn det andre kjønn i noe. Sånn er det bare ;) Selv om noen er like flink.

Endret av Aye
Skrevet
5 minutter siden, Aye skrev:

Menn og kvinner er flinkere enn det andre kjønn i noe. Sånn er det bare ;) Selv om noen er like flink.

Det var ikke det du skrev tidligere ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...