Gå til innhold

Kvinner vs. menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste en sak i går om hva kvinner er bedre til enn menn.

Hva er det dere, kvinner, synes menn er bedre til enn dere? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du tror kvinner innrømmer at menn er flinkere enn de i noe, så er du rimelig naiv. 

Anonymkode: ccb1c...9f5

• Liker 3
Skrevet

Menn er mye flinkere til å se ting objektivt. Dette er en ferdighet jeg har lært av min samboer og vet dere hva? Det har gjort livet mitt SÅ mye enklere!

• Liker 3
Gjest cheshirecat
Skrevet

Dette blir stigmatisering, men synes kanskje noen menn er flinkere enn kvinner til å ikke ta segselv så høytidelig. Kan også være flinkere til å ha selvtillit enn mange kvinner, kanskje derfor de ikke er så selvhøytidelig ..? Synes menn kan være flinkere til å ikke stresse eller ha urealistiske sosiale krav og forventninger. Mer laydback. Menn kan også være flinkere til å fremme segselv på en positiv måte i arbeidssammenheng, også er de aller fleste menn jeg kjenner veldig veldig flinke til å sove, hvorsomhelst, nårshelst.. 😜😁

Skrevet

Alt som kan måles og kvantifiseres er menn bedre i. Unntatt å føde barn og å ha sex med. Der er kvinner klart best. 

Anonymkode: b0a05...c7b

Skrevet
41 minutter siden, cheshirecat skrev:

Dette blir stigmatisering, men synes kanskje noen menn er flinkere enn kvinner til å ikke ta segselv så høytidelig. Kan også være flinkere til å ha selvtillit enn mange kvinner, kanskje derfor de ikke er så selvhøytidelig ..? Synes menn kan være flinkere til å ikke stresse eller ha urealistiske sosiale krav og forventninger. Mer laydback. Menn kan også være flinkere til å fremme segselv på en positiv måte i arbeidssammenheng, også er de aller fleste menn jeg kjenner veldig veldig flinke til å sove, hvorsomhelst, nårshelst.. 😜😁

Enig!

Anonymkode: b21be...f32

Skrevet
4 timer siden, LitenLuring skrev:

Leste en sak i går om hva kvinner er bedre til enn menn.

Hva er det dere, kvinner, synes menn er bedre til enn dere? 

Link til saken?

Anonymkode: 6ae37...38b

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Det finnes ikke noe mer idiotisk en de som driver på med kvinner vs menn.

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Link til saken?

Artikkelen står på sol.no

Gjest FarDareisMai
Skrevet

Er vokst opp med mannfolk rundt meg, hatt mange gutte/mannevenner, så syns jeg, basert på mine erfaringer at mange mannfolk er flinke til å skjære gjennom og se ting mer objektivt. Noen ganger har jeg lagt ut om problemer, mannlige lyttere har lyttet og kommet med en løsning med en gang, mens mine kvinnelige venner har lyttet, spurt, snakket litt rundt problemet. Er jo noen unntak, må innrømme at selv er jeg litt som menn, skjærer gjennom og presenterer en løsning, mens en av mine beste kompiser er lyttende og snakker mer rundt problemet. Ingen av delene er bedre enn andre. 

Syns det blir litt dumt å prøve å fornekte det faktum at kvinner og menn ER forskjellige. Unntak fins, men forskjeller er det. 

Leste et sted en gang at en av årsakene til at kvinner er bedre på multitasking enn menn er at kvinner generelt har et større synsfelt enn menn, mens mannehjernen er bedre til å fokusere på et område og løse spesifikke problemer. Og at kvinner ser farger bedre, har bedre luktesans,mens menn ser obekter i bevegelse bedre. Sistnevnte er visst fordi kvinnehjernen har færre nevroner i det spesifikke området i hjernen. Mens de har flere nevroner i språkområdet enn mannfolka. Artig lesning er det, i alle fall. 

Gjest cheshirecat
Skrevet
1 time siden, Balian de Ibelin skrev:

Det finnes ikke noe mer idiotisk en de som driver på med kvinner vs menn.

Det er jeg faktisk helt enig i! (Selv om jeg valgte å svare i denne tråden) tror stort sett det viktigste er individuelle forskjeller, ikke kjønnsforskjeller. Tingene jeg nevnte er nok ganske generaliserende og stigmatiserende, viss jeg skal argumentere videre for dem tror jeg kvinner og menn er forskjellige grovt sett på grunn av de forentninger de blir opplært til å tro at samfunnet stiller til dem, ut ifra kjønnet de har. ("Snill pike" og "dyktig gutt" -syndrom) heldigvis er samfunnet i Europa idag blitt ganske romslig og mer fokusert på individ kontra kjønn.. (begrepet "hen" i  Sverige er vel et godt eksempel på det) så forskjellen på kvinne/mann, hvem er best i hva osv. rett ganske irrelevant, sett i forhold til det enkelte individ sine særtrekk og ferdigheter. 

Skrevet

Det er ting menn er flinkere til, generelt, enn kvinner, og motsatt. Sånn vil det alltid være og jeg skjønner ikke hvorfor folk enda driver på å krangler så fælt om hvem som er best... Man er flinke på ulike ting, og man utfyller hverandre. Og nå snakker jeg om de som konstant konkurrerer om hvem som er best, når i virkeligheten begge kjønn er like bra, men på forskjellige vis.

Uansett. Det jeg synes mange menn er flink til, er å komme med løsninger. Alle kan jo komme med løsninger, men har merket at mange menn ofte kommer med en løsning med en gang. Hvis det er noe jeg lurer på, vet samboer hva jeg skal gjøre. Jeg klarer ikke å se det like fort; jeg må som regel tenke mer over det. Når det kommer til planlegging, og å lage systemer... der er jeg definitivt bedre enn han. Men om det har noe med kjønn å gjøre - I don't know. Og jeg bryr meg ærlig talt ikke så mye om det heller. :) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns menn generelt er flink til å leke.

Skrevet
4 timer siden, FarDareisMai skrev:

Er vokst opp med mannfolk rundt meg, hatt mange gutte/mannevenner, så syns jeg, basert på mine erfaringer at mange mannfolk er flinke til å skjære gjennom og se ting mer objektivt. Noen ganger har jeg lagt ut om problemer, mannlige lyttere har lyttet og kommet med en løsning med en gang, mens mine kvinnelige venner har lyttet, spurt, snakket litt rundt problemet. Er jo noen unntak, må innrømme at selv er jeg litt som menn, skjærer gjennom og presenterer en løsning, mens en av mine beste kompiser er lyttende og snakker mer rundt problemet. Ingen av delene er bedre enn andre. 

Dette er jo en av de tingene vitenskapen vet om kjønnsforskjeller. Menn er mer løsningsorienterte. Kvinner løser ofte problemstillinger i fellesskap.

Anonymkode: 0e971...b72

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo en av de tingene vitenskapen vet om kjønnsforskjeller. Menn er mer løsningsorienterte. Kvinner løser ofte problemstillinger i fellesskap.

Anonymkode: 0e971...b72

akkurat. Det er en kjønnsforskjell, men ikke noe med at det ene kjønnet er bedre enn det andre. Innimellom trenger man menns objektive syn på ting og gjennomføringsevne, mens andre ganger trenger man kvinnens forståelse og trøst for ting. Og noen ganger begge deler. Vi utfyller hverandre :)

Anonymkode: cded6...bd2

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, FarDareisMai skrev:

Syns det blir litt dumt å prøve å fornekte det faktum at kvinner og menn ER forskjellige. Unntak fins, men forskjeller er det. 

Leste et sted en gang at en av årsakene til at kvinner er bedre på multitasking enn menn er at kvinner generelt har et større synsfelt enn menn, mens mannehjernen er bedre til å fokusere på et område og løse spesifikke problemer. Og at kvinner ser farger bedre, har bedre luktesans,mens menn ser obekter i bevegelse bedre. Sistnevnte er visst fordi kvinnehjernen har færre nevroner i det spesifikke området i hjernen. Mens de har flere nevroner i språkområdet enn mannfolka. Artig lesning er det, i alle fall. 

Det er jo et interessant felt, som noen ganger blir nevnt i sammenheng med hvorfor det ofte er menn på toppen i både bedrifter og når det gjelder prestasjon. Menn er ofte mer fokuserte og dedikerer seg mye mer til noe, mens kvinner ikke er så ensrettede og dermed ikke når like langt, men lever kanskje rikere og mer innholdsrike liv ellers. De største nerdene er ofte menn :P

Skrevet

Menn generelt virker å være flinkere på å ta sjanser enn kvinner. 

Anonymkode: 1b267...a7d

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn generelt virker å være flinkere på å ta sjanser enn kvinner. 

Anonymkode: 1b267...a7d

På både godt og vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...